Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

1 STM ja Stakes Rintanen 28052007 Miten hoitotakuu toteutuu terveyskeskuksissa? Trendiyhteenvetoja Terveyskeskusten johtavien lääkärien kannat kysely maalis-huhtikuussa.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "1 STM ja Stakes Rintanen 28052007 Miten hoitotakuu toteutuu terveyskeskuksissa? Trendiyhteenvetoja Terveyskeskusten johtavien lääkärien kannat kysely maalis-huhtikuussa."— Esityksen transkriptio:

1 1 STM ja Stakes Rintanen 28052007 Miten hoitotakuu toteutuu terveyskeskuksissa? Trendiyhteenvetoja Terveyskeskusten johtavien lääkärien kannat kysely maalis-huhtikuussa 2007 Hannu Rintanen Stakes

2 2 STM ja Stakes Rintanen 28052007 Välitön yhteydensaanti virka-aikana terveyskeskukseen Hoidon tarpeen arviointi kolmen arkipäivän kuluessa

3 3 STM ja Stakes Rintanen 28052007 Puhelinpalvelun järjestäminen virka-ajan ulkopuolella Puhelinpalvelun järjestäminen virka-aikana

4 4 STM ja Stakes Rintanen 28052007 Tilanne, jolloin hoidon tarve todettu, mutta vastaanottoaikaa ei voi antaa Ei-kiireellinen lääkärin vastaanotolle pääsy Sairaanhoitajien vastaanotto terveyskeskuksissa (ei tark. ehkäis. työtä)

5 5 STM ja Stakes Rintanen 28052007 STM:n hoitoonpääsykriteereiden soveltaminen erikoissairaanhoitoon lähettämisessä Hoitoonpääsytietojen julkaiseminen* * Kansanterveyslain 15b §:n mukaan terveydenhuollon tulee julkaista tiedot hoitoon pääsyn odotusajoista. Oletteko julkaissut tiedot verkkosivuillanne tai lehdistötiedotteella?

6 6 STM ja Stakes Rintanen 28052007 Ei-kiireellinen lääkärin vastaanotolle pääsy väestön suhteessa (Vastaanotolle pääsy alle viikossa, %-osuus, vertailu v. 2005 ja 2006 kyselyihin)

7 7 STM ja Stakes Rintanen 28052007 Ei-kiireellinen lääkärin vastaanotolle pääsy väestön suhteessa (Vastaanotolle pääsy alle viikossa, %-osuus, vertailu v. 2005 ja 2006 kyselyihin)

8 8 STM ja Stakes Rintanen 28052007 Ei-kiireellinen lääkärin vastaanotolle pääsy terveyskeskusten lukumäärien mukaan laskettuna (Vastaanotolle pääsy alle viikossa, %-osuus, vertailu v. 2005 ja 2006 kyselyihin)

9 9 STM ja Stakes Rintanen 28052007 Välitön yhteydensaanti terv.k. lukumäärien suhteessa (Ajoittain ongelmia tai jatkuvia ongelmia %-osuus, vertailu v. 2005 ja 2006 kyselyihin)

10 10 STM ja Stakes Rintanen 28052007 Välitön yhteydensaanti virka-aikana terveyskeskukseen v. 2005-2007 Lääneittäin niiden terveyskeskusten osuus, joissa välittömässä yhteydenotossa on ajoittaisia tai jatkuvia ongelmia Hoitotakuukysely terveyskeskuksille maaliskuussa 2007

11 11 STM ja Stakes Rintanen 28052007 Ei-kiireellinen vastaanotolle pääsy v. 2005 - 2007 Niiden terveyskeskusten osuus lääneittäin, joissa hoitoonpääsyaika on yli 8 pv

12 12 STM ja Stakes Rintanen 28052007 Ei-kiireellinen vastaanotolle pääsy v. 2005 - 2007 Niiden terveyskeskusten osuus lääneittäin, joissa hoitoonpääsyaika on alle 8 pv

13 13 STM ja Stakes Rintanen 28052007 Puhelinpalvelu virka-ajan ulkopuolella v. 2005 - 2007 Lääneittäin niiden terveyskeskusten osuus, jotka järjestävät puhelinpalvelun omana toimintana tai oman toiminnan lisäksi keskitettynä tai call center -palveluna

14 14 STM ja Stakes Rintanen 28052007 Hoidon tarpeen arvioinnin toteutuminen kolmessa päivässä v. 2005 - 2007 Lääneittäin niiden terveyskeskusten osuus, joilla ajoittain tai jatkuvia ongelmia


Lataa ppt "1 STM ja Stakes Rintanen 28052007 Miten hoitotakuu toteutuu terveyskeskuksissa? Trendiyhteenvetoja Terveyskeskusten johtavien lääkärien kannat kysely maalis-huhtikuussa."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google