Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Pedagogiikan johtaminen – koulutuksen vaikuttavuus Espoossa Päivähoitoyksiköiden johtajien kokemuksia.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Pedagogiikan johtaminen – koulutuksen vaikuttavuus Espoossa Päivähoitoyksiköiden johtajien kokemuksia."— Esityksen transkriptio:

1 Pedagogiikan johtaminen – koulutuksen vaikuttavuus Espoossa Päivähoitoyksiköiden johtajien kokemuksia

2 Sosiaalialan ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon opinnäytetyö – kevät 2014 Metropolia Ammattikorkeakoulu  Tarkoituksena oli tutkia pedagogiikan johtaminen – koulutuksen vaikuttavuutta Espoon kaupungin päivähoitoyksiköiden johtajien työhön  Opinnäytetyössä selvitettiin johtajien kokemuksia pedagogisen johtamisen toteuttamisesta heidän omassa työssään koulutuksen jälkeen 2.12.20142Eerika Lehtolammi

3 32.12.2014 Kohderyhmänä Espoon kaupungin palveluksessa olevat päivähoitoyksiköiden johtajat, jotka olivat käyneet pedagogiikan johtaminen – täydennyskoulutuksen. Haastateltavat (9 johtajaa) valikoituivat arvonnalla. Haastateltavat arvottiin kolmesta ensimmäisestä koulutusryhmästä (v. 2010-11, 2011-12, 2012-13), niin että jokaisesta ryhmästä tuli 3 haastateltavaa. He olivat myös eri alueilta Espoosta.

4 O pinnäytetyön tulokset Eerika Lehtolammi42.12.2014 Koulutuksen hyödyllisyys Välineitä työhönSelkeyttä johtamiseen Henkilöstön osaaminen HenkilöstöjohtaminenPedagogiset tiimit Haasteet päivähoitoyksikön johtajan työssä rekrytointi, resurssit, ryhmäperhepäiväkodin johtaminen

5 Yhteenvetoa  Johtopäätösten mukaan pedagogisen johtajan tehtävänä on kehittää päiväkodin kasvatusilmapiiriä sekä ohjata henkilökuntaa kohti laadukasta ja menetelmällisesti monipuolista varhaiskasvatustyötä  Koulutuksen vaikutukset johtajien työhön nousivat selvästi esiin tuloksissa  Tulosten valossa voi sanoa, että koulutus on ollut onnistunut sisällöltään ja menetelmiltään – tuloksista selvisi myös lisäkoulutuksen tarve sekä toive päivitykseen myöhemmin  Opinnäytetyö osoittaa pedagogiikan johtamisen tärkeyden ja sen merkityksen sekä täydennyskoulutuksen tarpeen jatkossakin päivähoitoyksiköiden johtajille Eerika Lehtolammi52.12.2014

6 Jatkotutkimusmahdollisuuksia  Koulutettujen ja kouluttamattomien johtajien väliset erot pedagogiikan johtamisessa  Muun henkilökunnan kokemukset pedagogisesta johtajuudesta ja sen vaikuttavuudesta  Seurantatutkimus myöhemmin (miten koulutuksesta saadut menetelmät ja työvälineet ovat muokkaantuneet oman työyhteisön tarpeita vastaaviksi) Eerika Lehtolammi62.12.2014

7 KIITOS!


Lataa ppt "Pedagogiikan johtaminen – koulutuksen vaikuttavuus Espoossa Päivähoitoyksiköiden johtajien kokemuksia."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google