Tehtävä: Tiimiakatemian markkinointiprosessien kehittäminen

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
KEKE-ARVIOINTIA JA TEEMOJEN ÄÄNESTYS Toukokuussa 2013 toteutetun kyselyn tulokset Kuva: Kekepuu elokuussa 2013.
Advertisements

OTA ESILLE MUISTIINPANOVÄLINEET! Esim. iPad:in ja iPod Touch’in muistio
TEKNOLOGIAOSAAMISEN JOHTAMINEN Kajaanin ammattikorkeakoulu • Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu 1 Ohjelma on tarkoitettu amk- insinööritutkinnon suorittaneille,
Ongelma Mikä tuottaa kamppailua oikeudessa? • 1: Tulkinnat yksittäisistä tapauksista • 2: ”Asiayhteyksien” väliset välienselvittelyt • 3: Kysymys siitä,
Toimintaohjeet opelle
NAO/Maija-Leena Haapa-alho
Markkinoijan tie 6 4p + 5E + 6Y = 15A Mikä kaavassa on Brändi?
Ostamisen maailma Ostokyky ja ostohalu
Yksilö ostajana.
Bensan hinta Hyvää päivää, Olen kuullut ennustettavan, että bensan hinta saattaa syksyyn mennessä nousta litralta jopa € 1,90 :een.
Markkinoinnin perusteet
Alustava liiketoimintasuunnitelma
Markkinoijan tie 6 4p + 5E + 6Y = 15A
10 vinkkiä voimaantumiseen
4H-Yrityksen liiketoimintasuunnitelma
Asiakkuuden muuttunut rooli, Case Hämeenlinnan terveyspalvelut
Asiakkuudet luovalla alalla
LIIKUTTAVAN HYVÄ HENKILÖKUNTA Hämeenlinna
Musiikin ryhmäkoulutus
LAADUKKAAT PALVELUT LAADUKKAILLA HANKINNOILLA PALVELUJEN PAKETOINTI – SEMINAARI
Anne Leppänen, Hannele Torvinen & Seija Koskela
1 N-piirin johtajuusvalmennus Vapaaehtoistyön johtaminen.
Saatavuus kilpailukeinona
NY Pitch camp Paikka: Turun kauppakorkeakoulu, Rehtorinpellonkatu 3, LS01 korkeakoulu, Pohjakerros PARKKIPAIKKA Rehtorinpellonkatu Tukkk:n pääovi (1 krs)
Stratox Oy / HN / Oct 01 / for SiX1 määr arvi tavo kilp toim resu toim Strategia on yhteinen näkemys yrityksen suunnasta ja toimien yhteensovittaminen.
Ohjaustarvearvio ja ohjaustarve kartta/ Ryhmänohjaajan näkökulma
© Mimino Oy / VO Maaseutumatkailuseminaari Mimino Oy / Virve Obolgogiani Miten saada ulkomaalaisia matkailijoita Suomen maaseutukohteisiin?
Elämänkulku- lapsi ja nuori keskiössä
Helmet verkkoon - hankekoulu: Työpaja hanketoteuttajille ja - rahoittajille Kati Keronen Differo Oy klo 9-12.
Oppia ikä kaikki - Työkaluja yhteisöllisyyden kehittämiseen syksy 2014
TASAPAINON RAKENTAMINEN
Vinkkejä koko koulun ASPnet- profiilin kirkastamiseksi ml. toimintakulttuuri Työpaja 3.
Mika Väyrynen tuottaja
Eugen Herrigel.  Pakko myöntää, että mielenkiinto kirjaa kohtaan heräsi 76 sivua/3 kirjapistettä suhteesta, mutta tarkoituksenani oli kuitenkin lukea.
Rakenteen ja ilmeen määrittelystä konseptissa. Konseptisuunnittelu Konseptisuunnitelman sisällöstä Konseptisuunnitelmassa kuvaillaan Projektin tausta.
Simulaattorikoulutuksen jälkipuinti – osa oppimisprosessia.
Kansalaisneuvonnan markkinointi Neuvontapalveluiden yhteistyötilaisuus
Laajennettu työssäoppiminen ©koulutus()eximo5.fi.
Työllisyysportti ”Ei vain tietoa, vaan ihmistä varten”
Jatkuvan parantamisen Jp-taulu
Ratkaisunesittely. Asiakas- hankinta Kaupasta päättäminen Ratkaisu vastaväitteisiin Vastaväitteet lukkoon Ratkaisuesitys Kartoitus Luottamus yritykseen.
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Koulutuksen rakenteet ja mallit tekniikan amk-koulutuksessa Työpaja Lahti.
Kulttuuri ja hyvinvointi Vuoden 2015 KIT-toiminnan suuntaviivat.
Mistä voit anoa hyväksilukuja? muissa oppilaitoksissa suoritettuja kursseja aktiivinen koulun ulkopuolinen toiminta: esim. järjestö-, kulttuuri-, ohjattu.
Johtajuus- ja asiantuntijaviestintä
Puhelintyöskentely.
Johtajuus- ja asiantuntijaviestintä Leif Åberg syyslukukausi 2006.
Tutustumistreeni  Nimi, ammatti, mistä tulee,  tilaisuuden teemaan liittyvä ajatus  Mikä oli kauhein kouluruoka?  Kirja, jota parhaillaan luen  Lapsuuden.
Verkko-opetuksen laatukäsikirja Kristiina Karjalainen, Ulla Ritvanen Erika Löfström Laadun teoriasta käytäntöön työpajat
Markkinoinnin kilpailukeinot Jakelu, vai Saatavuus ? Asiakaslähtöisyys. Vaikuttaako ajattelu toimintaan, ja vaikuttaako muutos ajat- telussa.
Opettajan arviointi Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Liikeidean esittelyohje
Henkilökunnan Ekokompassi- koulutus Tapahtuman nimi, pvm Kouluttaja.
Verkko-opetuksen laatukäsikirja ja verkostotoiminnan laatu Annika Evälä, Kristiina Karjalainen SVY-yhdyshenkilöpäivä
VERKKOKAUPAT T-TK-1-2 Sara Rocco, Jaana Malm, Miko Pukkinen.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilussa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus Työssäoppiminen laajenee - laajeneeko ohjaus ja tuki?!?
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Matkailuyrittäjyys 2/2014 Timo Malin. Tehtävä 2: Liiketoimintamahdollisuus 1.Mitä liiketoimintamahdollisuudella tarkoitetaan? 2.Voiko mahdollisuus olla.
Tarja Jokinen, HAAGA-HELIA
SundaySoup Oulu Hupisaaret.fi Rahoita: Mesenaatti.me Osallistuaksesi, hae mukaan 5.5. mennessä osoitteessa: hupisaaret.fi/sundaysoup-oulu.
JOHTAMISEN OSA-ALUEET:  Strateginen johtaminen / johtoryhmä  Visio, missio ja strategia  Johtamismetodit / taktiikat  Tavoitejohtaminen, yrityksen.
14 Markkinointi houkuttelee kuluttamaan s
Yritystapaus -tervetuloa!
JATKOSUUNNITELMAT Minustako yrittäjä Suomessa?
Onnistuneen tietovarastoprojektin edellytykset
Tiimioppiminen Alastalo & Bågeberg. Tiimioppiminen Alastalo & Bågeberg.
KANSILEHTI LUONTAISET TAIPUMUKSET™ KIIHDYTYSPÄIVÄN VALMENNUSMATERIAALI 1. Viestintätyylit/vuorovaikutusharjoitus 2. Palautteenanto 3. Ongelmanratkaisu.
Markkinointiajattelun kehittyminen
Esityksen transkriptio:

Tehtävä: Tiimiakatemian markkinointiprosessien kehittäminen Kolme prosessia 4 P:n ja Kaken näkökulmasta: Tiimiakatemian ansaintalogiikka, mm. rakettikorjaamo/ Kimmo Tiimiyrityksen markkinointiprosessi / Simo Tiimiakatemian markkinointiprosessi / Johanna Muista kohderyhmät: Opiskelijat, yritykset, oppilaitokset. Visio mielessä! Miten rikot rajoja, miksi olet johtava ja miten niin eurooppalainen? Vaihe 1: Prosessien johtavat ajatukset tehtäviin perustuen luettuun kirjallisuuteen. Mitä ollaan tekemässä, miksi ja miten? => Esitys valmentajaraadille (15 min), kun valmis. Viimeistään klo 17. Vaihe 2: 3 H synnytys. Esitys klo 20.00 alkaen. Esityksen käsikirjoitus, teoriat, hauskuus, innovatiivinen ratkaisu. Muista mallinnus! Tikulla käsikirjoitus ennen esitystä!

CREF-malli Kake-malli Promotion Markkinointi- viestintä Collaboration Kaksisuuntainen markkinointi Price Hinta Revenue Model Ansaintamalli Product Tuote Experience Kokemus Place Saavutettavuus Findability Löydettävyys (etsittävyys)

Colloboration – kaksisuuntainen markkinointi Peruspilarina syvempi yhteistyö asiakkaiden kanssa. Asiakkaan tulee antaa mahdollisuus tavoittaa yritys (brändi) hänelle merkityksellisellä tavalla ja hänen ehdoillaan. Syvemmällä yhteistyöllä voidaan tuottaa konkreet-tisia tuotekehitysideoita ja lisätä asiakkaiden sitou-tumista. Internet ja muut vuorovaikutteiset kanavat soveltuvat erinomaisesti yhteistyön syventämiseen, vaikka ne toimivatkin parhaiten yhteistyössä muiden kanavien kanssa.

Revenue model - ansaintamalli Hinta ei enää ole tärkeä kilpailukeino – yhä useammin tuotteen tai palvelun hinta ei ole enää keskeinen asia markkinoinnissa tai hinnalla ei edes pystytä kilpaile-maan. Hinnan avulla ei enää voida määritellä kohderyhmää eikä markkinointiviestinnän sisältöä. Köyhä opiskelija saattaa kuulua kohderyhmään, jolle markkinoidaan kalliita design-käsilaukkuja ja luksuslomia.

Experience - kokemus Enää ei ole kysymys siitä, millainen tuote tai palvelu on, vaan siitä, millaisen kokemuksen asiakas saa. Kun markkinointi on tarina ja tuotteen kaikki osa-alu-eet toimivat yhdessä, tuote, myymälä, palvelu, mark-kinointi, paketointi ja internetsivusto muodostavat kokonaisvaltaisen myönteisen kokemuksen, parhaas-sa tapauksessa mieleenpainuvan elämyksen Myös b-to-b maailmassa myydään kokemuksia. Tuot-teiden ja palvelujen sijaan myydään ratkaisuja: kom-munikaatioratkaisuja, kuljetusratkaisuja……

Findability - löydettävyys Löydettävyys tarkoittaa sitä, kuinka helposti tietty tuo-te, brändi tai henkilö on löydettävissä sattumalta tai hakuprosessin avulla. Tuotteen ja tiedon pitää löytyä oikeista paikoista oike-aan aikaan – oikeista lehdistä, kauppiailta, medioista ja yhä useammin oikeista paikoista verkossa. Mistä asiakkaamme hakevat tietoa ostoprosessinsa tueksi?

Lauantai 1) Markkinoinnin johtamisen kriteerit 2) MT 6 avausjakson palaute Motorolan mukaan 3) Hei! Miten me tuunaamme asiakkaita? - Valmistautuminen ensi kertaan

a) Markkinoinnin johtamisen kriteerit 1) Arvioi ryhmän kapteenin toiminta viitekehyksen kautta Jokaisesta alueesta 0 tai 1 piste Yhteensä 0-10 piste Yleisluonnehdinta 2) Mitkä ovat markkinoinnin johtamisen kriteerit? Muutatko näitä vai mennäänkö näillä MT 6:n loppuun 3) Arvioi valmentajien toiminta tiiminä viitekehyksen kautta Palautus lauantaina klo 10.00 alkaen

Markkinoinnin johtamisen kriteerit (0-10 p.) 0 tai 1 piste Teorian ymmärtäminen Soveltaminen Tietojen saaminen Organisointi Markkinoinnin tavoitteet Operatiivinen johtaminen Markkinoinnin johtamisen kriteerit (0-10 p.) Tiimi Innovatiivisuus Turvallinen ilmapiiri Ideointiprosessi Motivointi Tiimin osaamisen hyödyntäminen Tasapuolisuus Tiimin rytmi

b) Motorola Mikä meni hyvin Mikä meni huonosti? MT 6 avausjakso, 4 P Mitä parannamme ensi kerralla? Mitä opin?

Hei! Miten me tuunaamme asiakkaita? 3.-5.4. Revontuli Samat tiimit Tiimit valitsevat itse uudet kapteenit (komissaarit) Ennen Jyväskylää informoidaan valmentajille Uudet komissaarit ovat suunnittelukomissiossa Uudet komissaarit sopivat keskenään ristipölytyksestä, 2 henkilöä vaihdetaan, ilmoitetaan Timolle 14.3. mennessä Samat projektit asiakkuuden kannalta: Tiimiakatemian ansaintalogiikka / Kimmo Tiimiyrityksen markkinointiprosessi / Simo Tiimiakatemian markkinointiprosessi / Johanna Johanna korvaa poissaolon asiakaskäynnillä ja tarinalla Milanossa Yksi jokaisen ryhmän kohdeasiakaskäynti ja tarina asiakaskäynnistä 28.3. mennessä Timolle Jokainen lukee vähintään kaksi kirjaa asiakkuudesta ja tekevät esseen 3.4. mennessä Raportit 3H-synnytyksistä jakeluun kaikille 12.3. mennessä