SIDA1 Yksityisen yrityksen ja ammattikorkeakoulu Arcadan ylläpitämä palvelukeskus Arabianrannassa. Living lab. yhdistää teoriaopintoja käytäntöön.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
ARVO Kehittyvä ammattikorkeakoulu ja moniammatillinen opettajuus sekä työelämäosaaminen vanhustyön alueella Projektin ajoitus 2003–2005.
Advertisements

Laajennettu työssaoppiminen- yrityksen näkökulma
Viveca-yksikkö 2014 Liikuntatieteellinen tiedekunta Jyväskylän yliopisto.
LASTEN JA NUORTEN HOITOTYÖN OHJATTU HARJOITTELU
KORKEAKOULUN JA TYÖELÄMÄN UUSI TOIMINTAKONSEPTI Riitta Konkola.
Pirkko Rimpilä-Vanninen
PERHEHOIDON HYVÄT KÄYTÄNNÖT Perhehoitoliitto ry
OHJAUS AMMATTIKORKEAKOULUISSA Pentti Rauhala ARENE ry:n pj., rehtori, Laurea – ammattikorkeakoulu
Kasarminmäki Living Lab ”Tarjoama”
Työfysioterapeutti – Työterveyshuollon asiantuntija
AlueKAVERI-hankkeen aloitusseminaari , Helsingin avoin yliopisto 1 Avoin yliopisto alueellisena toimijana -selvitys Ari Koski AlueKAVERI-hankkeen.
“Ammattiopiston nuoren terveyden edistäminen” -NOPS – hankkeen alueseminaari Laurea Pirkko Rimpilä-Vanninen NOPS, Nuoren työ- ja toimintakyvyn.
2005/2007 Kuntoutuksen ylempi ammattikorkeakoulututkinto yhteistyössä: Arcada, Nylands svenska yrkeshögskola Helsingin ammattikorkeakoulu Stadia Laurea.
Seutustrategian päivitys > 2020 Seutuhallituksen kokous
Huoltajat oppilaan ohjauksen tukena Toplake-hanke Opetusministeriön rahoittama Tavoitteena mm.: Koti ja koulu yhteistyössä kaupungin ja koulun.
PAKOLLINEN KANSAINVÄLISTYMISJAKSO TUTKINTOVAATIMUKSISSA TAVOITE: Opiskelijalla oltava valmiudet työskennellä kansainvälisessä toimintaympäristössä. LÄHTÖKOHTA:
Rauni Leinonen/Kaj.amk1 TYÖELÄMÄSUHTEIDEN EDISTÄMINEN TIETOVERKKOJEN AVULLA –HANKE ( ) Hankkeen PÄÄTÄVOITE oli vahvistaa koulutuksen.
SIDA1 Arcada Patient Safety and Learning Center - Arcadan Potilasturvallisuus- ja Oppimiskeskus.
OULUN YLIOPISTO VARHAISKASVATUKSEN KOULUTUS OPETUSHARJOITTELUT
VERTAISOHJAUS OSANA AMMATTIKORKEAKOULUN OHJAUSTOIMINTAA Laura Savolainen Metropolia Ammattikorkeakoulun opiskelijakunta METKA
Ammattitaito työssäoppimalla ja verkossa
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
Laurea/AS/2003 Ohjauksen osaaminen Mahdollisuus vastata ohjauksen tarpeisiin tasapuolisuus oikeudenmukaisuus taloudellisuus tavoitteellisuus.
Erityisopettajien toimenkuvan muutokset ja ajankohtaisia asioita Kaija Miettinen Vammala
Raija Hirvonen ARVO Moniammatillisen opettajuuden ja oppimisen kehittäminen Toteutusmuodot.
© KAINUUN AMMATTIOPISTO Laajennetun työssäoppimisen kokeilut – Kainuun ammattiopisto
Ohjaa ja kannusta OK–koulutus 2 op Arvioi ja innosta AI–koulutus 2 op
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
KAMU-verkostoseminaari Mai Salmenkangas VAPAAEHTOISTOIMINNASTA OPPIMISEN MALLI METROPOLIASSA.
NOPS – hanke LbD –arjen onnistumisia Leppävaara Projektipäällikkö, lehtori Pirkko Rimpilä-Vanninen NOPS Projektipäällikkö.
Osaajaksi Kareliassa o Monialaista oppimista ja kehittämistä o Laadukas opetus o Hyvät valmiudet työelämään  Sitä kautta pystyt kehittymään alasi asiantuntijaksi.
Ammattikorkeakoulukirjastojen monimuotoinen toimintaympäristö: Rikkaus ja haaste, osa 1 Maija Koponen Rovaniemen ammattikorkeakoulu FinELib kertoo ja kuuntelee:
TOP-LAAJA Prosessialan pt. Hotelli-, ravintola ja cateringalan pt.
OULUN YLIOPISTO VARHAISKASVATUKSEN KOULUTUS OPETUSHARJOITTELUT
© KAINUUN AMMATTIOPISTO Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Jatkohanke – Kainuun ammattiopisto
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut sähkö ja elektroniikka, kone ja metalli, auto ja logistiikka Laajennetun työssäoppimisen kokeilut, Unto Tervo
Laajennettu työssäoppiminen lähihoitajakoulutuksessa
Työvaltainen merkonomiryhmä ammatillisia ja yhteisiä opintoja työssäoppien 1. opiskeluvuotena Tavoitteet Toimintasuunnitelma.
OHJAUSKARTOITUKSEN / PUIMALAN TOTEUTUS  Tavoitteena saada tarkempaa tietoa työssäoppimisen ohjauksen tilanteesta ja kehittämishaasteista alakohtaisesti.
OPPI-kysely Opiskelijoiden lähestymistavat ja kokemukset oppimisympäristöistään Helsingin yliopistossa Sari Lindblom-Ylänne & Anna Parpala Yliopistopedagogiikan.
Osaamisen ja sivistyksen asialla YLIOPISTOJEN YHTEISHAKU JA SÄHKÖINEN HAKUJÄRJESTELMÄ Vilho Kolehmainen VALTAKUNNALLISET OPO-PÄIVÄT
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
Näkökulmia opintojen seurantaan biotieteissä Yliopistopedagogiikan yliopistonlehtori BioTDK Soila Judén-Tupakka.
Peda-forum –päivät Opetuksen kehittäminen Helsingin yliopiston strategia Opetuksen ja opintojen kehittämisohjelma.
Pirkko Rimpilä-Vanninen 2010 Projektipäällikkö, Laurea “Ammattiopiston nuoren terveyden edistäminen” -NOPS – hankkeen alueseminaari Laurea Pirkko.
Fysioterapia Toimintaterapia
OPETUSSUUNNITELMATYÖ POHJOIS-KARJALAN AMMATTIKORKEAKOULUSSA
W5W-toimintaa vuonna 2006 W5W.2 - Matkalla akateemiseksi osaajaksi ( ) Katariina Alha, W5W-projektipäällikkö, Oulun yliopisto Tommi Haapaniemi,
Sosiaali- ja terveysalan yksikkö, Oulu
KASSU LIVES – Kasarminmäki Living Lab
Ammattitaitoa työssäoppimalla ja verkossa
Oulun ammattikorkeakoulu. Sosiaali- ja terveysalan yksikkö Oulu ja Oulainen.
Sosiaalityön käytännön, koulutuksen ja tutkimuksen strategista kumppanuutta Itä-Suomen yliopistossa Katri Savolainen Projektipäällikkö Itä-Suomen yliopisto.
Tietoa ammattiosaamisen näytöistä AMMATTIOSAAMISEN NÄYTÖT Riitta Karvonen.
Kokemuksia opinnollistamisesta Saimaan amk:n pilotissa Kristiina Helminen Lehtori, ESH, Terveydenhoitaja, TtM, Projektipäällikkö Verkkovirta-projekti
AMMATTIKOULUTUKSEN JOHDON SEMINAARI #SAJOLIIKKEESSÄ ELINA OSTELA-PYHÄLÄ KEHITYSJOHTAJA, SENIOR PARTNER
Katrina Vartiainen, Turun normaalikoulu
Aikuissosiaalityön Praksis
Potentiaalisten kumppaneiden kartoittaminen
Anni Vanhala Johtava sosiaalityöntekijä
SAIRAANHOITAJA 210 OP Sairaanhoitajan osaaminen: Sairaanhoitaja osaa ratkaista hoitotyön ongelmia, tehdä päätöksiä ennakoimattomissa tilanteissa ja vastata.
Te3 TERVEYS JA TUTKIMUS-KURSSI
Yhteisten verkkokurssien tarjonnan laajentaminen
Musiikkipedagogi (AMK), 240 op
Suuhygienisti (AMK), 210 op
Fysioterapeutti (AMK), 210 op
Taina Seppälä-Kolkka / S12!78
Tuula Tarhonen.
Mikä muuttuu HYTEssä ja SOTEssa 2021?
Kehittämisen toimijat – systeeminen taso
Esityksen transkriptio:

SIDA1 Yksityisen yrityksen ja ammattikorkeakoulu Arcadan ylläpitämä palvelukeskus Arabianrannassa. Living lab. yhdistää teoriaopintoja käytäntöön

SIDA2 Living lab. toiminnan aloitus  Arcadan Novarca aloitettiin syksyllä 2006 yhteistyössä yksityisen fysioterapiaketju Top Clinics Rehab (TCR) ja Norrvalla Folkhälsan Rehab kanssa.  Syksystä 2009 yhteityö käynnistyy fysioterapiayritys FysioSporttiksen kanssa.

SIDA3 Living lab. toiminnan tavoite  On kehittää asiakaslähtöistä terveyden edistämisen ja kuntoutuksen palveluliiketoimintaa. Tarjoamalla fysioterapia-, kuntoutus- ja neuvontapalveluita. Tarjoamalla kokonaisvaltaisia ratkaisumalleja työhyvinvoinnin kehittämiseen ja ohjaukseen.

SIDA4.....toiminnan tavoite Tavoite on työterveyspalveluina toteuttaa terveys- ja työyhteisökartoituksia, työpaikkaselvityksiä sekä muita kehittämisprojekteja työpaikoilla. Tavoite on käytännönläheinen tutkimustoiminta ja sen kehittäminen.

SIDA5 Living lab. ja pedagoginen perusta Oppimismahdollisuudet tosi tilanteissa Itsearviointi & Transformatiivinen prosessi Työelämäverkostot Asiantuntijakulttuuri Teoreettinen tieto Käytännön tieto Modifierad enl. Tynjälä et al 2003 Näyttöön perustuva tieto

SIDA6 Living lab. toiminnan käytännön esimerkkejä  Kuntoutusryhmien; seniori, MS ja Practicum- ryhmien suunnittelu ja ohjaus.  Ryhmien ja työpaikkojen terveysresurssien kartoitukset; mittaukset ja kuntotestaukset.  Työpaikkojen työhyvinvointiryhmien suunnittelu ja toteutus.  Yksittäisten potilaiden tutkiminen ja fysioterapia.  Tutkimus- ja kehitystyö  Käytäntöjen ja toiminnan kehittäminen

SIDA7 Miten opiskelijat ohjautuvat living lab.toimintaan  Fysioterapeutit  Toimintaterapeutit  Liikunnanohjaajat  Ensihoitajat  Terveydenhoitajat  Sosiaalihoitajat

SIDA8  1 vuoden opiskelijat – terveyden edistäminen, induktiivinen lähestymistapa  2 vuoden opiskelijat – erityisryhmät, yksilölliset asiakkaat, projektit  3 vuoden opiskelijat – haasteellisemmat asiakkaat, kehitysprojektit, tutkimus  4 vuoden opiskelijat – projektiopiskelu, tutkielma/lopputyö, syvennetyt opinnot, nuorempien opiskelijoiden ohjaus, fysioterapiyritystoiminnan vetäminen yhdessä tradenomiopiskelijoiden kanssa.

SIDA9 Käytännön järjestelyt  FysioSporttis Arcadassa olevassa fysioterapiatilassa toimii fysioterapeutti, joka vastaa fysioterapiyrityksen käytännön toiminnasta. Hän ohjaa opiskelijaa yrityksessä toteutetussa työssä.  Fysioterapian opettajat valitsevat opiskelijat käytännön harjoitteluun ja toimintaan. Opettajat vastaavat teoria- ja käytännön opetuksesta koululla.  Yhteistyötä tehtään läheisesti käytännön kentän kanssa.  Opetussuunnitelma on pohjana harjoittelun ajoitukselle.

SIDA10

SIDA11