INNOCASE projekti Transfer of innovative case study approach in business education Leonardo da Vinci Programme INNOCASE projekti no. 2012-1-PL1-LEO05-27456.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
1 Eurooppalainen kielitaidon arviointi- ja testausjärjestö
Advertisements

YLIOPISTOJEN AASIA-VERKOSTO
Satakunnan ammattikorkeakoulu | Tekniikka ja merenkulku Satakunta University of Applied Sciences | Faculty of Technology and Maritime Management ServiTrans.
Enterprise Europe Networkin palvelut yritysten kansainvälistymiseen Saksan markkinat ja kansainvälistymisrahoitus, Finnvera Janne Koivisto, Helsingin.
STARTUP DESIGN - Muotoiluosaamista yritysneuvontaan Kaisa Sibelius
2/2009 Ohjelmaesittely: Leonardo da Vinci We Mean Business! Kansainvälinen harjoittelija Erasmus - tai Leonardo da Vinci -ohjelman avulla Katriina.
Kansainvälisten tutkimuskeskusten tietotaito Kainuulaisten PK-yritysten käyttöön Projektipäällikkö, Pasi Puhakka, KE.
Riihimäen kauppaoppilaitoksen keke- ja laatutyö
– Koulusolu innostavana ja oppimista tukevana pedagogisena tilana
Toimintakyvyn tukeminen taidolla ja laadulla
EU-rahoitus Järjestöpäivä Taneli Tiilikainen.
Työperäisestä stressitä johtuvien riskien hallinta KEK INA:ssa IDEC SA Piraeus, Greece gr.
Collaborative Creation of SME- business Intelligence in Russia FIRST 2011 Maija Kärnä OVET-seminaari
Teija Suoknuuti/ North European Logistics Institute Helsinki
Juhani Pihkala 2005 Opiskelijoiden ohjaus- ja tukitoimien kehittäminen.
Uutta virtaa rotarytoimintaan – RLI-koulutus
Tutkimus- ja kehittämisprosesseja keväällä 2012 Heikki Hannula.
Teija Ryynänen/NELI ELLO väliseminaari Kokous- ja juhlatila Alvarium, Turku Etelä-Suomen kuljetuskäytävän kilpailukyvyn kehittäminen.
VANHUSTYÖN OSAAJAT ry  moniammatillinen yhdistys  valtakunnallisesti toimiva  perustamiskokous Tampereella Vakka Verkostoon –Leonardo da Vinci.
Avoin-Web Pro -projekti Avoin = avoin ammattikorkeakoulu Web = verkko-opinnot Pro = Professional, ammattitaitoinen toteutus Aila Säkkinen
Sosiaalinen media opetuksen ja oppimisen tukena - projekti.
KORKEAKOULUOPISKELI- JOIDEN LIIKKUVUUTTA TUKEVAN OHJAUKSEN JA NEUVONNAN LAADUN PARANTAMINEN (SUMOHE)
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄJYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ Creating methodologic al tools for wp2-wp4 Workpackage 1 UPDATE.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kansainvälistä joustavaa oppimista ITK, Aulanko Education and Technology Transfer Division, CERN Switzerlandhttp://cern.ch/webuniversity.
Vakka Verkostoon – Vanhustyön koulutuksen kehittäminen ja arviointi Seminaari Tampere.
Englanniksi opettavien opettajakompetenssin kehittäminen Ritva Ala-Louko, Rovaniemen amk Marjatta Huhta, Metropolia.
Eurooppalainen yhteistyöhanke korkeakoulu- opettajien koulutuksen kehittämiseksi Vopla: Verkko-opetuksen laatuhankkeet Päivi Virtanen.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tulevan ohjelmakauden ( ) suunnittelua Tiedonkulun tehostaminen ja koulutuksen kehittäminen B1.2 Siru Aura, ohjelmavirkailija, tiedotus ja koulutus,
Seminaarin tavoitteet Murmanskissa joulukuu 2010 Mare Rantaniemi ja Natalia Strelskaja Projektipäälliköt.
Mikä on? Compact on kasvatusalan verkosto, jonka toimintaa EU-Komissio tukee Verkoston tavoitteena on tukea Comenius-kouluja niiden tieto- ja.
FACILITATING FAMILY LEARNING ON WORK & LIFE BALANCE Project No: LLP LT-GRUNDTVIG-GMP Johdanto koulutusohjelmaan ”Työn ja perhe-elämän tasapainottaminen”
EU monikielisyyttä edistämässä Hannele Nevalampi
Testauksen tutkimustulokset Marko Jäntti
WBL–TOI Manual -projekti Development of work-based learning by transferring existing good practices in Common Quality Assurance Framework 2008−2010 Project.
HENKILÖSTÖKOULUTUS GLOBAALISSA YRITYKSESSÄ - Pilottiprojekti Nokia Mobile Phones Tuomo Rintamäki Teknillinen korkeakoulu Koulutuskeskus Dipoli Kansallisen.
Suomen tieteellisen kirjastoseuran Kirjastosihteerien työryhmä järjestää Asiakaspalvelupäivä - teemana muutos Helsinki, Projektipäällikkö Kristina.
The Objective of e-Xcellence The project goal is to set a standard for Quality in e-learning. The main objective of the project is to contribute to the.
E ”The future is already here— It is just unevenly distributed.” William Gibson.
HELSINKI UNIVERSITY OF TECHNOLOGY Hunch A Tool of an Intelligent Tester Juha Itkonen & Mika Mäntylä SoberIT TKK.
HUKI-projekti pähkinänkuoressa Lajipäällikköpäivät Leena-Maija Talikka Skills Finland ry ”Tulevaisuus on ammattiosaajissa”
OULUN KORKEAKOULUJEN KANSAINVÄLISEN TUNNETTUUDEN LISÄÄMINEN OULUN KORKEAKOULUJEN KANSAINVÄLISEN TUNNETTUUDEN LISÄÄMINEN Hankkeen esittely päivitetty
Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Tiedosta hyvinvointia Meri Koivusalo1 Social funds, social policy and social development.
Tide-projektin esittely Sidosryhmätapaaminen Sisko Rauhala.
Opettaja ja kansainvälinen PBL –perustainen verkko-opetus Irmeli Ahonen THM, fysioterapeutti
Avaussanat – UCEF Markku Markkula: Yliopistollisen aikuiskoulutuksen erityishaasteet Taloudellinen perusta on saatava kestäväksi –Nykyiset markkinat.
(Luento)-opetuksen aktivointikeinot Pekka Makkonen
EUTRAIN Comenius 2.1 Projekti Fysiikan ja kemian opettajakoulutuksen yhtenäistäminen Euroopassa.
Kannattaako opiskelijapalautetta kerätä? Pedagoginen kahvila Saara Repo-Kaarento Pedagoginen yliopistonlehtori.
Natural Europe Winter School Yleisesittely. Keywords: natural history, environmental education, informal education, educational pathways, learning in.
Projektityökurssi KLTITE06SU/OH Projektitöiden seminaariohjeet.
Suomalaisen ammatillisen koulutusosaamisen vienti
Aalto PRO Aalto-yliopiston täydennyskoulutusta Kyvykkyyksiä etsimässä PK-yritysten johtamisen haasteet Menestystekijöitä, henkilöstön kyvykkyyksien määrittelyä.
© 2010 Ammattiosaamisen kehittämisyhdistys AMKE ry. IVETA International conference 2014 Helsinki 19 – 21 August 2014 St. Petersburg 22 – 23 August 2014.
CAF eTool Rekisteröitymisen kautta maksutta käyttöön Kansallinen laatuhanke /TjV 1.
SPINN - Project SPeed in INNovation ecosystem Kick off seminar - Brainstorming Workshop on the themes of interest - results Minna Takala Value.
Perustietoja Luokka-asteet 1 – 9 = yhtenäiskoulu NYT: 650 oppilasta, koulu kasvaa voimakkaasti Oppilasmääräarvio: syksy 2013/750, syksy 2014/> opettajaa.
Major practical purposes Forms of research knowledge
Environmental Aspects
Erasmus+ Sport 265 milj € WELCOME TO ERASMUS+
Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos
Ready, steady....GO & GET INTERNATIONAL Kansainvälisyys on taitolaji
Yhdessätekemistä yli rajojen
Maaseutuohjelman yritys- ja hanke-rahoitus Iltakoulu 7. 11
ARCTIC MATERIALS TECHNOLOGIES DEVELOPMENT
Katsaus eCraft2Learn-projektiin
Go international! Vaihtoinfopäivä
Säteilyturvallisuusasiantuntijan koulutuksen järjestäminen Tampereen yliopistossa Hannu Eskola
Metsänhoitaja This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No
Esityksen transkriptio:

INNOCASE projekti Transfer of innovative case study approach in business education Leonardo da Vinci Programme INNOCASE projekti no PL1-LEO Projektin rahoittaa Euroopan Kommissio/ Lifelong Learning –ohjelma

Tavoitteet Yleisenä tavoitteena hankkeessa on mukauttaa ja siirtää RePro -hankkeessa tapaustutkimus (CS) menetelmät uuteen ympäristöön - Puolan ja muiden kumppanimaiden liiketoiminnan koulutukseen. Tämä CS menetelmä mukautetaan pk-yritysympäristöön. Hankkeella edistetään yrittäjäkoulutuksen laadun parantamista kumppanimaissa.

 The RePro methodology is designed to support knowledge and understanding in the business environment, as well as contribute to personal self-development in terms of teamwork, project management, research skills and negotiation.  During the INNOCASE, this methodology will be modified to suit the SMEs environment.

TAVOITTEET Hankkeen yksityiskohtaiset tavoitteet ovat seuraavat: 1.Muuntaa RePro –hankkeessa kehitetty CS -menetelmä pk- yritysympäristöön. 2.Kouluttaa 15 kouluttajaa RePro –menetelmän CS - kirjoittamiseen ja kokoamiseen pk-yrityksistä. 3.Valmistella 12 tosielämän CS, jotka on tehty tiiviissä yhteistyössä hankkeeseen valittujen pk-yritysten kanssa (3yritystä/ maa - PL, DK, FI, CZ). 4.Siirtää tietämystä ongelmalähtöisestä oppinimisestä kumppaneiden välillä.

TAVOITTEET 5.Luoda kerättyjen CS pohjalta verkko-opetuskurssipaketti (e-learning case study pack, ELCSP), joka käsittelee liiketoiminnan eri osa-alueita ja niiden johtamista. 6.Testata ja parantaa verkko-opetuspakettia pilottikurssilta saadun kokemusten ja palautteen pohjalta. 7.Tehdä ohjeet kouluttajille/opettajille sekä kurssille osallistujille verkko-opetuskurssin käytöstä. 8. Levittää ja hyödyntää hankkeen tuloksia eri ​​ menetelmillä (esim. hankkeen verkkosivuilla, seminaareissa ja kansainvälisissä konferensseissa). 9. Valmistaa kaksi julkaisua liiketoiminta-alan koulutuksen innovatiivisistä menetelmistä.

Partnerit P0 – Gdansk in teknillinen yliopisto, Puola P1 – Savonia –ammattikorkeakoulu, Suomi P2 – VIA -ammattikorkeakoulu, Tanska P3 – Silesian Opavan yliopsito, Liiketoiminnan ja hallinnon ala, Karvina, Tsekin tasavalta P4 – European Retail Academy Förderverein e.V, Saksa P5 – Laguna Sp.k., Puola

The project addresses two target groups: a.Liiketoiminta-alan kouluttajat ja opettajat b.Pk-yritysten omistajat/johtajat ja yliopisto- ja korkeakouluopiskelijat, jotka aikovat perustaa oman yrityksen tai työskennellä pk-yrityksissä. c.Projektissa annettu koulutus lisää liiketoiminta-alan kouluttajien ja opettajien tieto-taitoa case- menetelmän käytöstä.  Verkkokurssi on suunnattu em. pk-yritysten edustajille ja opiskelijoille. Verkkokurssi testataan myös ennen käyttööottoa tässä kohderyhmässä.

INNOCASE lisäarvo  INNOCASE –hankkeen pohjana olevassa, aiemmin toteutetussa RePro - LdV hankkeessa, eri maissa toteutetut yritys caseissä yhdistyvät koulutukseen liittyviä ongelmat sekä todelliset liiketoiminnan ongelmat. Hankkeessa tätä menetelmää mukautetaan pk-yritysympäristöön ja siirretään kumppanuusmaiden.  Hanke parantaa liiketoiminta-alan koulutuksen laatua partnerimaissa.

MIKSI PROJEKTIA TARVITAAN?  Pk-yrityssektori hallitsee Euroopan taloutta  Ammattitaitoisen työvoiman pula on ongelma yli kolmasosassa EU:n pk-yrityksissa [Guide for Training in SMEs, DG Employment, Social Affairs and Equal Opportunities],  On osoitettu, että johtajien koulutus voi vähentää yritysten epäonnisitumisristkiä [Management training in SMEs, OECD, 2002],  Pk-yrityksissä kouluttaudutaan vähän [Quality in VET in European SMEs, CEDEFOP],  Pk-yritykset ovat halutomia osallistumaan ulkopuolisiin koulutuksiin, jotka koetaan kalliiksi,aikaa vieviksi, ei niin hyödyllisiksi ja ne eivät vastaa yritysten eritysitarpeisiin [Management training in SMEs, OECD, 2002].

MIKSI PROJEKTIA TARVITAAN?  Project kohdistuu yritysten erityistarpeisiin parantaa kouluttajien/opettajien pätevyyttä tapaustutkimus- (case study, CS) menetelmän käytöstä yritysten liiketoiminta-alan koulutuksessa.  Poistaa esteitä tämän menelmän hyödyntämiselle kp-yritysten tarpeisiin.  LdV projektissa kehitetty RePro CS menetelmä yhdistää koulutuksen todellisiin ajankohtaisiin yritysten ongelmiin.  Projektissa tämä menetelmä mukautetaan kp- yritysympäristöön ja siirretään partnerimaihin.

Projektin työsuunnitelma on rakennettu 8 työpakettiin (WP):  WP1 Case Study menetelmän siirron valmistelu  WP2 Case Study menetelmän siirto  WP3 Verkkokurssipaketin luominen  WP4 Pilotointi ja testaus  WP5 Tulosten tarkistaminen ja muokkaus  WP6 Laadunvarmistus ja arviointi  WP7 Levittäminen ja hyödyntäminen  WP8 Hankkeen ja konsortion johtaminen

TULOKSET Projektin päätyttyä projektin tulokset ovat: 1.Muuntaa RePro –hankkeessa kehitetty Case Study (CS) –menetelmä pk-yritysympäristöön. 2.Koulutusmateriaalit mukautetusta RePro-menetelmästä 3.12 pk-yritys casea 4.Teoreettinen johdatus caseihin 5.Verkko-opetusalusta 6.Verkko-opetuspaketti 7.7. Verkko-oeptuskurssin käsikirja

TULOKSET Projektin päätyttyä projektin tulokset ovat: 8. Verkko-opetuskurssin testauksen raportti 9. Ohjeet tutoreille/kouluttajille verkko-opetuskurssin käytöstä 10. Laatujohtamisen suunnitelma 11. Arviointiraportti 12. Projektin nettisivut 13. Levitys ja hyödyntämis mittarit 14. Projektin johtamisen välineet

EXPECTED RESULTS (2) 7.Manual for the e-learning study pack 8.Final report on piloting and testing 9.Guideline for tutors/educators on how to use the e-learning case study pack 10.Quality Management Plan 11.Evaluation reports 12.Project website 13.Dissemination and exploitation measures 14.Project management tools

Lisätietoja projektin nettisivuilta: INNOCASE projekti no PL1-LEO Projektin rahoittaa Euroopan Kommissio/ Lifelong Learning –ohjelma