Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuViljo Kapulainen Muutettu yli 6 vuotta sitten
1
Major practical purposes Forms of research knowledge
Action research (Pollard, 2002, 59) Major practical purposes Characteristic research methods Forms of research knowledge To directly improve practice through self-development Cyclical designs, based on self-monitoring using a range of data in a practitioner’s workplace Evalutive, describing and analysing personal practice The main goal is to bring practical solutions to the practical problems in teaching (Nunan 1989, 12-13). Harjanne & Tella
2
Toimintatutkimus (Pollard, 2002, 59)
Pääasiallinen käytännön tarkoitus Tyypilliset tutkimus-menetelmät Tutkimustiedon muoto Parantaa suoraan käytäntöä oman kehittymisen kautta Syklinen asetel-ma, opettajan itsereflektointi omasta opetuk-sesta kerätyn datan perustalta Opettajan omaa opetusta arvioiva, kuvaileva ja analysoiva Toimintatutkimuksen tavoite on tuottaa käytännön ratkaisuja käytännön ongelmiin (Nunan 1989, 12-13). Harjanne & Tella
3
Nunan, D. (1989). Understanding language classrooms: A guide for teacher-initiated action. New York, NY: Prentice Hall. Pollard, A. (2002). Reflective teaching: Effective and evidence-informed professional practice. London: Continuum. Harjanne & Tella
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.