Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuAda Pesonen Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Teija Suoknuuti/ North European Logistics Institute 14.4.2011 Helsinki
ELLO-hanke Etelä-Suomen kuljetuskäytävä tunnetuksi – Access via Finland Teija Suoknuuti/ North European Logistics Institute Helsinki
2
ELLO - Etelä-Suomen kuljetuskäytävän kilpailukyvyn kehittäminen
Hankkeen yleisesittely
3
Etelä-Suomen kuljetuskäytävän kilpailukyvyn kehittäminen
Let’s work TOGETHER on this! Hankkeen tavoitteet Tuottaa uutta tietoa mm. logistiikka-alan suorituskyvystä, asiakastoimialojen tarpeista sekä tulevaisuuden skenaarioista (WP1-3) Kehittää uusia liiketoimintamalleja Etelä-Suomen logistiikkakeskittymien turvallisuuden ja ekologisuuden takaamiseksi (WP4-5) Lisätä Etelä-Suomen kuljetuskäytävän ja logistiikkakeskittymien tunnettuutta sekä luoda välineitä yhteis-markkinointiin (WP6) Etelä-Suomen kuljetuskäytävän kilpailukyvyn kehittäminen
4
Etelä-Suomen kuljetuskäytävä
Itäinen Läntinen Keskinen Maakunnat: Varsinais-Suomi, Uusimaa, Itä-Uusimaa, Häme, Päijät-Häme, Etelä-Karjala, Kymenlaakso
5
Osaprojektit Osa-projekti Osaprojektin kuvaus Toteuttaja- organisaatio
Budjetti € WP1 Logistiikka-alan taloudellinen suorituskyky, suhdannenäkymät ja asiakastoimialojen tarpeet Turun Yliopisto Merenkulkualan koulutus- ja tutkimuskeskus MKK WP2 Toimialojen kehittyminen, pullokaulat ja niiden vaikutukset kuljetuskäytävään Lappeenrannan Teknillinen Yliopisto NORDI WP3 Kuljetuskäytävän kehitysskenaariot ja vaihtoehtoiset tulevaisuudet Kymenlaakson Ammattikorkeakoulu Kymi Technology WP4 EcoHub konseptin kehittäminen Hämeenlinnan Ammattikorkeakoulu HAMK WP5 Logistiikkakeskittymien alueturvallisuussuosituksen kehittäminen Turku Science Park WP0 WP6 Hankkeen hallinto, koordinointi ja viestintä Kuljetuskäytävän kansainvälinen markkinointikampanja Kymenlaakson ammattikorkeakoulu North European Logistics Institute NELI
6
Hankkeen kesto ja budjetti
Kokonaisbudjetti euroa Päärahoittajana Etelä-Suomen EAKR ohjelma TL 5 ”Ylimaakunnalliset teemahankkeet” Päijät-Hämeen liitto
7
Rahoittajat Päärahoittajana Etelä-Suomen EAKR ohjelma TL 5 ”Ylimaakunnalliset teemahankkeet” Päijät-Hämeen liitto Logistiikan tutkimuksen edistämisen säätiö
8
Etelä-Suomen kuljetuskäytävän markkinointikampanja -Access via Finland
9
Kampanjatunnus
10
Markkinoitava ’tuote’
Etelä-Suomen kuljetuskäytävä ja sen varrella sijaitseva logistinen palveluverkosto: kaikissa olosuhteissa toimintavarmat palvelut eri kuljetusmuotojen sujuva yhdistäminen Venäjän ja Euroopan välillä vankka osaaminen Pohjois-Euroopan paras sijoittumispaikka ja kuljetuskäytävä idän ja lännen välisessä kaupassa toimiville yrityksille
11
Vahvuudet suhteessa kilpaileviin reitteihin
Taulukko: MKK:n TRALIA-selvitys 2009
12
Kampanjan kohderyhmät
Länsi-Eurooppa: Vientiyritykset, huolitsijat, varasto- ja terminaaliyritykset, satamaoperaattorit, varustamot, lisäarvopalvelujen tuottajat… Toimijat joille sekä Skandinavian että Venäjän markkinoiden saavuttaminen on tärkeää Venäjä: Maahantuojat, logistiikka- ja huolintayritykset, venäläiset viejät, arvotavaraa kuljettavat toimijat, teollisuus-yritykset, tukkuliikkeet Aasia: Aasian lento-rahdin kuljettajat Suomi hubina
13
Kansainvälinen markkinointikampanja 2011
3. TRADE MISSION 2. MESSUT WWW 4. MAINOKSET 5. LEHDISTÖ
14
www-sivut www.viafinland.eu
Tilanne : 4432 käyntiä, 3534 yksilöityä kävijää 49 maasta, sivuille palaavia kävijöitä 901 (20,3 %)
15
Lisätietoa NELIn toiminnasta ja muista hankkeista www.neli.fi KIITOS !
Teija Suoknuuti
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.