Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuKirsi-Kaisa Karjalainen Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
YLIOPISTOJEN AASIA-VERKOSTO 19.03.2013 HTTP://WWW.ASIANET.FI.COM/ASIASTUDIES
2
VERKOSTO LYHYESTI Verkoston tehtävänä on edistää Aasian liittyvää opetusta tutkimusta ja henkilövaihtoa verkoston jäsenyliopistoissa.
3
HISTORIA verkosto perustettiin vuonna 1996 verkoston koordinointi siirrettiin Helsingin yliopistosta Turun yliopistoon vuonna 2001 Itä-Aasian tutkimus- ja koulutuskeskuksen perustamisen jälkeen koordinointi on hoidettu sieltä, vuodesta 2006
4
JÄSENYLIOPISTOT Aalto-yliopisto Jyväskylän yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto Oulun yliopisto Tampereen yliopisto Turun yliopisto Vaasan yliopisto Åbo Akademi
5
ORGANISAATIO Verkoston johtaja on yliopistotutkija, dosentti Lauri Paltemaa Itä-Aasian tutkimus- ja koulutuskeskukselta. Verkoston koordinointiyksikön muodostavat: Koordinaattori Silja Keva Yliopisto-opettaja Samu Kolehmainen Koordinaatioyksikkö pyörittää verkoston päivittäistä toimintaa ja toteuttaa verkoston johtoryhmän määräämiä tehtäviä. Johtoryhmän muodostavat jäsenyliopistojen edustajat ja jokaisesta yliopistosta johtoryhmässä on sekä varsinainen, että varajäsen.
6
MITÄ VERKOSTO TARJOAA? Aasian ohjelma: poikkitieteellinen kanditason opintokokonaisuus, joka keskittyy Itä- ja Kaakkois-Aasiaan ohjelma voidaan suorittaa kokonaisuutena (n. 25 op) tai osissa 5 moduulia: A: Cultural History of East and Southeast Asia B: Society and Politics in East and Southeast Asia C: Business in East and Southeast Asia D: Language and Communication in East and Southeast Asia E: India in World Politics
7
Maisteritason kurssit tällä hetkellä verkosto tarjoaa n. 15 maisteritason kurssia kurssit käsittelevät niin alueen historiaa, kulttuuria, yhteiskuntia kuin talouskehitystä maisterikurssit eivät muodosta omaa opintokokonaisuuttaan, opiskelijat täydentävät niillä tutkintojaan kotiyliopistoissaan
8
Jatko-opinnot verkosto tarjoaa myös metodologia- ja teoriaopintoja tohtorikandidaateille tarjottavat kurssit : Fieldwork Methods in Asian Studies Localising Theories
9
VERKKO-OPETUS HAASTEENA Opiskelija-aineksen monimuotoisuus Aasia-opintoihin hakeudutaan niin humanistisista kuin insinööritieteistä Poikkitieteellisyys tuleeko keskittyä tieteenalojen perusteiden läpikäymiseen? Oppimisen varmistaminen koskee niin sisältöä kuin opetusmetodeja
10
KOREAN ESIMERKKI Yliopistojen Aasia-verkosto liittyi Korea Foundationin Global e-schoolin projektiin, jonka tarkoituksena on edistää Koreaan liittyvien opintojen leviämistä. Projektia, ”Global KF E-School Project in Eurasia”, koordinoidaan Budapestista, Central European Universitystä. Projektin myötä verkosto tarjosi syksyllä 2012 kurssin ”Korea in International Relations” Turun yliopistolle ja Aalto-yliopistolle. Luennot lähetettiin Budapestista torstaisin Suomen lisäksi Wieniin, Pariisiin ja Kazakstaniin.
11
MITÄ OLI OPITTAVISSA? Innovatiivisen kurssin vaikutus jää vähäiseksi, mikäli kurssisisältöä ei saada toimitettua osallistujille vuorovaikutukseen patistaminen ei riitä, ellei sille varata aikaa ja resursseja suuruuden ekonomia ei tuota parhaita ratkaisuja, mikäli pysyttäydytään vanhoissa malleissa hyvin toteutettuna sulautettu opetus tuo lisäarvoa
Samankaltaiset esitykset
© 2023 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.