Otavan Opiston 2-vuotinen täydennyskoulutus opetusalan henkilöstölle Maria Suoraniemi, Minna Vähämäki, Otavan Opisto.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Uusi osaaja - hanke Tapaaminen Omniassa
Advertisements

Työn tulevaisuus - ilmiö Loppukaronkka Hannu Linturi
Taina Juurakko-Paavola  Pääpaino integrointiteemassa ◦ Vastuuopettajatapaaminen helmikuussa ◦ Tiimin kokoukset keväällä  kokoukset pääasiassa.
ISOverstaan kouskuttamispäivä
Tukea tarjolla verkkokurssien tuottamiseen ja toteuttamiseen KTOL:n Tammiseminaari Olli Ruohomäki Moodle-on-Demand -hanke Parkanon kansalaisopisto.
HTK-opiskelijoiden aloitustapaaminen Hämeenlinna HTM Riina Keskinen.
Kielitivoliristeily Iloa ja hyötyä verkosta Katrina Vartiainen.
Hypermedian perusteet, Sami Hautakangas, TTKK, Hypermedialaboratorio Oppimisympäristöjen suunnittelusta © Sami Hautakangas, Hypermedialaboratorio.
KATRI TOLONEN Urheiluakatemia Urhea. Urhea  Pääkaupunkiseudun urheiluakatemian perusajatus on verkottaa urheilun ja opiskelumaailman osaajat yhteen 
Asiantuntijuus ja työelämäorientaatio
Opinnäytetyöprosessi
Työpaja Maanantaiaamuna kotona  Lukujärjestyksen tarkistus  Missä opiskelen?  Mitä opiskelen?  Mitä materiaalia tarvitsen?  Kun valitsen.
Koulutuspäällikköpalaveri / Palvelualat Tuija Hilden heidi Kaartokallio.
@Virtuaaliammattikorkeakoulu VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus Suomen Virtuaaliammattikorkeakoulu.
WoSCos Work, Skills and Costs Yhteistyökumppanit kotimaassa CIMO Raahen tulevat ulkomaiset opiskelijat Vaihtoon lähtevät opiskelijat Yhteistyökumppanit.
LÄHIHOITAJAKOULUTUS tutkinnon laajuus 120 ov
Sosiaalinen media opetuksen ja oppimisen tukena - projekti.
Hyödynnä nettiä historiassa ja yhteiskuntaopissa.
TERVETULOA!. Päivän teemat -Ohjauspalvelut Kareliassa -Karelian kuulumiset -Uudistunut korkeakoulujen yhteishaku -Karelian toimijat ja opiskelijakunta.
Sosiaalinen media on... “verkon avulla tapahtuvaa julkista keskustelua, tiedonrakentelua ja jakamista” 1 1) Kalliala & Toikkanen 2012: 18.
Sosiaalinen media opetuksessa Katrina Vartiainen Turun normaalikoulu.
Opetushallituksen rahoittama ESR-hanke Manner- Suomen ESR-ohjelma Anki Sundqvist, projektijohtaja.
Kielikoulutuskeskus / HAMK Mari Kokkonen
Opossum-projektin Ohjausryhmä Ari Markkula Projektitutkija.
Työpaikkaohjaajat valmentaen vahvoiksi
PLE – Personal Learning Environment PeLE - Henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen - projekti 2008 – 2011 Aija Hietanen.
Visuaalisen ammattilaisen esitys Verkkokurssi Tiedosto 1 Kurssin rakenne.
Savonia-ammattikorkeakoulu, Terveysala, Kuopio
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 5 VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus Annina Korpela, tiedottaja Kehittämisyksikkö.
VÄLIVUOSI.  Välivuosi voi osua omalle kohdalle joko suunnitellusti tai vahingossa, jos ei saakaan ensimmäisellä hakukerralla opiskelupaikkaa.  Välivuosi.
HOPS - Henkilökohtainen opiskelusuunnitelma ammattiin kasvamisen tukena TL/
Yhteisöllisen tiedon rakentamisen- ja jakamisen työkalut – Wiki ja semanttinen Web Aija Hietanen, Tarja Vainionpää ja Seppo Räsänen Savonia-ammattikorkeakoulu.
Opintojen mitoitus korkeakouluissa Marianne Isola / Suvi Jutila W5W.
Aija Hietanen, Savonia-ammattikorkeakoulu
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE Krista Auvinen 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Hyvän oppimisen malli LAMKissa
Pedagogiikan ja tilan välinen suhde. Formaalin ja informaalin oppimisen rajapinnat.
Opintokaaren ammatillinen juonne kasvatustieteiden koulutuksessa TIINA KEMPPAINEN OULUN YLIOPISTO
PERINTEINEN LUOKKAOPETUS
Tieto- ja viestintätekniikan tulevaisuus Heikki Sitomaniemi muko11.
Ajatuksia AMK-opintoihin valmentavan koulutuksen sisällöistä Metropolia / Riitta Metsänen.
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE Kiravo-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
VOIMAA Voimavaroja maahanmuuttajista. MITÄ? VOIMAA-hankkeen tavoitteena on kehittää maahanmuuttajataustaisille joustava väylä opintojen aloittamisesta.
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
Koe ja kansainvälisty Katja Kurasto 2011.
Ops seminaari Askola.
Joustava perusopetus eli JOPO. Saarijärven JOPO-luokka Aloitti toimintansa elokuussa 2011 Aloitti toimintansa elokuussa oppilasta
Koulutuspalvelujen laatuohjelma Program för utbildningstjänsterna
Finnan viestintä ja markkinointi
Oppimis- ja koulutustoiminnan analytiikan jaosto 3. 4
SOSIAALITYÖN OPISKELIJOIDEN INFOPÄIVÄ
VAPAASEEN KYSELYYN PERUSTUVA OPPIMINEN (IBL) Kymintehtaan koulu
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
Finnan viestintä ja markkinointi
Yritystapaus osa II puh
Ympäristö- ja laiteriippu-mattomuus
Miten oppilaiden vertaisarviointitaitoja tullaan kehittämään Mäntsälässä luokilla 1-9?
Hops Oma opintopolku Osaamisen tunnustaminen Valinnaisuus
IPPO-MALLI Toimintamalli opetuksen
OsaOppi IV– Osaamisen osoittaminen digitaalisilla osaamismerkeillä
Osaamispuntari Syntynyt keväällä 2016 tehdyn Digitalisaation vaatimat osaamiset valtiolla -kyselyn pohjalta Toivotaan auttavan viraston henkilöstön osaamisen.
Laadunhallintajärjestelmän kehittäminen Amistossa
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
Maahanmuuttajan askeleet työelämässä – Maastå-hanke Yhteisöllinen menetelmä järjestöille Tavoite: tarjota ammattiliitoille ja työyhteisöille.
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
Osaamispuntari Syntynyt keväällä 2016 tehdyn Digitalisaation vaatimat osaamiset valtiolla -kyselyn pohjalta Toivotaan auttavan viraston henkilöstön osaamisen.
Jari Kähkönen, koulutuspäällikkö
Voit tulostaa tämän mallin ja käyttää sitä seinäkalenterina
Osaan! – avaimia aikuisten perustaitoihin
Esityksen transkriptio:

Otavan Opiston 2-vuotinen täydennyskoulutus opetusalan henkilöstölle Maria Suoraniemi, Minna Vähämäki, Otavan Opisto

 Osa henkilöstön koulutusohjelmaa ja koko organisaation kehittämissuunnitelmaa  Tiimien tai ryhmien yhteistä kehitystehtävää tukemaan  Yksittäisen opettajan tai ohjaajan henkilökohtainen oppimisprosessi ja ammattitaidon päivittäminen  Yksittäisestä luennosta tai esityksestä kiinnostuneelle Maria Suoraniemi, Minna Vähämäki, Otavan Opisto

 Ammatillinen kehittyminen - omasta työstä nouseva kehittämistarve ja siitä muotoillaan kehittämistehtävä (esim. verkkokurssin teko)  Tiimin kehittyminen - työparin tai tiimin tehtävä  Esim. opetukseen liittyvä uudenlainen kokeilu vaikkapa verkko-opetukseen liittyvä  Tai uusien välineiden haltuunotto (Google Apps) Maria Suoraniemi, Minna Vähämäki, Otavan Opisto

 Suunnitellaan opintoja yhdessä peda-ohjaajien kanssa  Valitaan kiinnostavat pajat – muljaattori apuna:  Mahdollisuus koota erilaajuisia opintokokonaisuuksia oman tarpeen mukaan: esim. yksi teoria ja toimintapaja + oman kehittämistehtävän työstö on 1,5 op.  Lopputyö: voi olla esim. uudella tavalla toteutettu opetussessio ja siitä tehtävä kirjallinen raportti/esitys  HOPS (aikataulusuunnitelma) Maria Suoraniemi, Minna Vähämäki, Otavan Opisto

 Verkkopedagogiikka – Kati Jordan  Sosiaalisen median pedagogiikka – Mauri Laakso  Vaihtoehtoiset pedagogiikat – Minna Vähämäki  Tulevaisuuspedagogiikka – Hannu Linturi  Teknisen osaamisen pedagogiikka – Jouni Karnasaari  Koulutuskokonaisuus: Tiina Airaksinen Maria Suoraniemi, Minna Vähämäki, Otavan Opisto

 Aloitusvaiheessa ei vielä tarvitse valita linjaa, vaan voi lähteä omasta kiinnostuksesta liikkeelle ja tarkentaa myöhemmin mihin linjalle oma oppiminen painottuu Maria Suoraniemi,Minna Vähämäki, Otavan Opisto

 Teoriapajat – torstai-perjantai ap.  Toimintapajat perjantai ip-lauantai  Joka kuukausi Otavan Opistolla  Osallistua voi tulemalla paikan päälle tai osallistumalla verkossa  Yksi teoria ja toimintapaja yhdessä oman kehittämistehtävän työstön kanssa on 1,5 opintopistettä  Pajojen välissä työstetään kehittämistehtävää itsenäisesti tai esim. parityönä  Linjaohjaajat auttavat ja tukevat pajojen välillä Maria Suoraniemi, Minna Vähämäki, Otavan Opisto

 Linjoille ja pajoihin paja-sivuilla: tai suoraan ohjaajalle  Nettiosallistujat täyttävät pajan aikana verkkoilmoittautumislomakkeen  Mukaan verkkopeda-ningiin keskusteluihin: tus Maria Suoraniemi, Minna Vähämäki, Otavan Opisto

 p  p Maria Suoraniemi, Minna Vähämäki, Otavan Opisto