Otavan Opiston 2-vuotinen täydennyskoulutus opetusalan henkilöstölle Maria Suoraniemi, Minna Vähämäki, Otavan Opisto
Osa henkilöstön koulutusohjelmaa ja koko organisaation kehittämissuunnitelmaa Tiimien tai ryhmien yhteistä kehitystehtävää tukemaan Yksittäisen opettajan tai ohjaajan henkilökohtainen oppimisprosessi ja ammattitaidon päivittäminen Yksittäisestä luennosta tai esityksestä kiinnostuneelle Maria Suoraniemi, Minna Vähämäki, Otavan Opisto
Ammatillinen kehittyminen - omasta työstä nouseva kehittämistarve ja siitä muotoillaan kehittämistehtävä (esim. verkkokurssin teko) Tiimin kehittyminen - työparin tai tiimin tehtävä Esim. opetukseen liittyvä uudenlainen kokeilu vaikkapa verkko-opetukseen liittyvä Tai uusien välineiden haltuunotto (Google Apps) Maria Suoraniemi, Minna Vähämäki, Otavan Opisto
Suunnitellaan opintoja yhdessä peda-ohjaajien kanssa Valitaan kiinnostavat pajat – muljaattori apuna: Mahdollisuus koota erilaajuisia opintokokonaisuuksia oman tarpeen mukaan: esim. yksi teoria ja toimintapaja + oman kehittämistehtävän työstö on 1,5 op. Lopputyö: voi olla esim. uudella tavalla toteutettu opetussessio ja siitä tehtävä kirjallinen raportti/esitys HOPS (aikataulusuunnitelma) Maria Suoraniemi, Minna Vähämäki, Otavan Opisto
Verkkopedagogiikka – Kati Jordan Sosiaalisen median pedagogiikka – Mauri Laakso Vaihtoehtoiset pedagogiikat – Minna Vähämäki Tulevaisuuspedagogiikka – Hannu Linturi Teknisen osaamisen pedagogiikka – Jouni Karnasaari Koulutuskokonaisuus: Tiina Airaksinen Maria Suoraniemi, Minna Vähämäki, Otavan Opisto
Aloitusvaiheessa ei vielä tarvitse valita linjaa, vaan voi lähteä omasta kiinnostuksesta liikkeelle ja tarkentaa myöhemmin mihin linjalle oma oppiminen painottuu Maria Suoraniemi,Minna Vähämäki, Otavan Opisto
Teoriapajat – torstai-perjantai ap. Toimintapajat perjantai ip-lauantai Joka kuukausi Otavan Opistolla Osallistua voi tulemalla paikan päälle tai osallistumalla verkossa Yksi teoria ja toimintapaja yhdessä oman kehittämistehtävän työstön kanssa on 1,5 opintopistettä Pajojen välissä työstetään kehittämistehtävää itsenäisesti tai esim. parityönä Linjaohjaajat auttavat ja tukevat pajojen välillä Maria Suoraniemi, Minna Vähämäki, Otavan Opisto
Linjoille ja pajoihin paja-sivuilla: tai suoraan ohjaajalle Nettiosallistujat täyttävät pajan aikana verkkoilmoittautumislomakkeen Mukaan verkkopeda-ningiin keskusteluihin: tus Maria Suoraniemi, Minna Vähämäki, Otavan Opisto
p p Maria Suoraniemi, Minna Vähämäki, Otavan Opisto