Monikanavainen Kesko ja K-ryhmä

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Huonekalujen valmistus Lahti  TOL 310 Huonekalujen valmistus • Konttori ja myymäläkalusteiden valmistus (TOL 3101) • Keittiökalusteiden valmistus.
Advertisements

Panu Niemi Lahti Panu Niemi  TUPO:sta ei yksin ole pelastajaksi ◦ Tuonti jatkaa nousuaan ◦ Suomessa myydyistä huonekaluista noin 60% on tuontitavaraa.
Venäjän läheisyyden merkitys Suomen matkailulle Jaakko Lehtonen
Tervetuloa eLiiketoiminnan tietoiskuun 1. / / /
Sapuska - Kansainvälistä liiketoimintaa elintarvikkeista 2008 – 2012 Joensuu DM Copyright © Tekes.
Tiedotustilaisuus Rakennustoimisto Pohjola Oy •Vuonna 1989 perustettu perheyritys •Toiminta-alue Pirkanmaa ja Etelä-Suomi •Liikevaihto n. 35,5.
Toimitusjohtajan katsaus. Liikevaihto Kotimaa Vienti.
Ilkka Nieminen PIENET- JA KESKISUURET TAVARANTOIMITTAJAT KAUPAN YHTEISTYÖKUMPPANEINA KALAVIIKKO 2008 JOHTAJA ILKKA NIEMINEN PÄIVITTÄISTAVARAKAUPPA.
Ilkka Nieminen Päivittäistavarakauppa ry
Sosiaalisen median platform 24 Onlinella RunToShop-suosittelu on tehokas markkinointityökalu, joka valjastaa 24 Onlinen tyytyväisten asiakkaiden antaman.
NYKYTILAKARTOITUS HANGOSSA - KOTIHOIDON ASIAKKAAN KÄYTÖSSÄ OLEVAT APUVÄLINEET JA TULEVAISUUDEN APUVÄLINETARPEET HENKILÖKUNNAN ARVIOIMANA (TOTEUTUS VIIKOT.
OSTA LÄHELTÄ – KEHITÄ KUNTAASI
AB CHIPSTERS FOOD OY.
Turvallinen ja tehokas kertakirjautuminen webbipalveluihin Pekka Lindqvist
Asiakaspalvelu verkossa
Mökkiläiset rautakaupan näkökulmasta
Painotuotteiden ja kotisivutoimintojen välityspalvelu Hankintaprosessi
Tilinpäätösinfo M Honkala TILINPÄÄTÖS 2000 Matti Honkala
Asiakkuuden muuttunut rooli, Case Hämeenlinnan terveyspalvelut
Sosiaalisen median hyödyntäminen nuorten parissa tehtävässä työssä
Mestarimyyjäkoulutus 2010 oppilaitoksille. Sivu 2 K-ryhmän Mestarimyyjäkoulutus •K-ryhmän henkilökunnan ajankohtaisen ammattiosaamisen ja tuotetiedon.
Sähköisen kaupan toimintaympäristö
Verkko-osuuskunnan ja toteuttajan yhteistyömallit sekä yhteistyön syventämisen mahdollisuudet Jukka Kapela
Tulikivi tulevaisuudessa. Tuottaa koteihin lämpöä ja viihtyisyyttä korkealaatuisilla, sisustukseen sopivilla merkkituotteilla. Liiketoiminta-alueetLiikeidea.
Kalamarkkinat kansainvälistyvät osaksi elintarviketaloutta Jari Setälä Riista- ja kalatalouden tutkimuslaitos Kalantutkimuspäivät 2002 Rauma.
Suomi idän ja lännen solmupisteenä
Korkeakouluopiskelijoiden työharjoittelu ulkomailla Valokuvat: Jaana Mutanen_jaMu.
Kansainvälinen yhteistyö.
Saatavuus kilpailukeinona
- mahdollisuus kehittämiseen -
Organisaation muutos ja muutoksen johtaminen suhteessa asiakkaaseen ja henkilöstöön Hille Korhonen, Alko Oy.
TTL Sosiaalisessa mediassa
Päättäjäpäivä Vähittäiskaupan kilpailukyky.
Pienet ja keskisuuret tavarantoimittajat kaupan yhteistyökumppaneina - HoReCa-tukkukaupan näkökulma Järjestöpäällikkö Ilkka Nieminen Päivittäistavarakauppa.
Mika Rahkonen.
Mika Väyrynen tuottaja
| Kaupan alan foorumi Martin sali Pertti Vikkula.
TÖISSÄ RUOKA-ALALLA Kuva: Ruokatieto / Jussi Ulkuniemi
Pohjoismaat ja Venäjän markkinat Toimitusjohtaja Leif Fagernäs Pohjola-Nordenin seminaari
ProAgriaYrityspalvelut Menestyksen mahdollisuuksia ProAgrian palvelut ovat investointeja tulevaisuuteen.
Ruokaketjun kehittämisellä hyvinvointia koko maakuntaan Pro Ruokakulttuuri päätösjuhla , Ulla Mehto-Hämäläinen.
Maaseuturahasto Satakunnassa
Hankintailta Jari-Heikki Laitinen. PK-yritysten mahdollisuus Perustoiminnot -Tietoinen hankinnoista -Kaupungin hankintakalenterin läpikäynti.
DNA Business I Executive Jatkuvaa kehitystä asiakkaiden kanssa Jukka Leinonen
Tulisijat Tulikiven tulisijaliiketoimintaan kuuluu vuolukiven louhinta, tuotanto, suunnittelu, myynti ja markkinointi Tuotteita ovat vuolukiviset tulisijat:
Medioiden historia ja nykykehitys ma 10. ja : 10-12, F133; ti 11. ja : 11-14, F416 viikko 41 ma-ti Medioiden historia viikko 42.
HAAGA-HELIA Venäjän kielen opetus
Asiallinen aamiainen Vauhtia myyntiin sähköä markkinointiin Tornio – Kemi Paula Aikio-Tallgren, puheenjohtaja Länsipohjan Yrittäjät.
Internet – liiketoimintamallit Internet - strategia Miten yritys voi hyödyntää nettiä liiketoiminnassa.
Nuorisopalveluiden tavoitetila
Kulttuuripalveluiden tavoitetila Yksikön toimenpiteet MittaritAikatauluVastuu- henkilö Laadukkaiden ja korkeatasoisten tapahtumien ja näyttelyiden tuottaminen.
Matkailun mahdollisuudet käyttöön! PAMin kärkiteemat kevät 2013.
Jorma Hanhiala/TT Turku1 Teollisuuden merkitys Rauman seudun hyvinvoinnille.
Asiakkaan päätösprosessi
Yammer sisäisen viestinnän työkaluna Jyväskylän yliopistossa
Saumaton asiakaskokemus
S ysteemianalyysin Laboratorio Teknillinen korkeakoulu Lauri Sommarberg Optimointiopin seminaari - Kevät 2005 / (8) Verkkohuutokaupat Huutokauppojen yhdistäminen.
T U L I M M E S U O M E E N. SUOMALAINEN KAUPPA TARVITSEE KILPAILUA  kaupan kansainväliset toimijat pitävät huolen kilpailusta  toimivat ja kilpaillut.
Linkkikirjasto Nina Granlund Kirjastot.fi Linkkikirjasto Kirjastojen.
TULOKSELLISTA SÄHKÖPOSTIMARKKINOINTI A Jarno Rantala
Vähittäiskaupan kehitys, minne olemme menossa? Raija-Leena Söderholm
VERKKOLASKUFOORUMIN SYYSSEMINAARI 2015: KESKON NÄKEMYS HANKINTASANOMISTA CHRISTOFFER SUNDQVIST 1.
Ajankohtaista laadunhallinnasta
Teknikmagasinet Puhelimenkuoret.fi Gigantti
Kauppa Suomessa Jaana Kurjenoja.
Ammattilaisen asialla Mika Pänkälä Johtaja Hankkija Oy
Itsenäisten osuuskauppojen yhtiö
Itsenäisten osuuskauppojen yhtiö
SUOMEN SUURIN JA TEHOKKAIN
Paikallista ruokaa päivittäistavarakauppaan elintarvikealan mikroyritysten valmentaminen päivittäistavarakaupan yhteistyökumppaneina Ilkka.
Esityksen transkriptio:

Monikanavainen Kesko ja K-ryhmä 5.3.2014 Petteri Piipponen

Keskolla on 2 000 kauppaa kahdeksassa maassa Yhteensä noin 56 miljoonaa kuluttajaa Ruokakauppa Suomi, Venäjä Käyttötavarakauppa Suomi, Viro, Latvia, Venäjä Rautakauppa Suomi, Ruotsi, Norja, Baltia, Venäjä, Valko-Venäjä Auto- ja konekauppa Suomi, Baltia 82 % 5 % 2 % 1 % 4 % 1 % 3 % 1 % Prosenttia Keskon liikevaihdosta

Varsinais-Suomen palveluverkosto 79 K-ruokakauppaa myynti 2013: 468 milj. € 9 K-rauta, Rautia ja K-maatalouskauppaa myynti 2013: 141 milj. € 28 käyttötavarakauppaa myynti 2013: 129 milj. € K-ryhmä työllistää 2500 työntekijää Varsinais-Suomessa (1.1.2014 tilanne) 5.3.2014

Asiakaslähtöiset liiketoimintamallit Tavaran­ ja palvelun- toimittajat Kauppiasyrittäjien vähittäiskauppa Kuluttaja-asiakkaat Kauppakonseptit ja toimintamallit Hankinta-, logistiikka-, IT- ja markkinointi- palvelut Kauppaketjujen johto Kauppapaikat Kauppiasresurssit Tukiprosessit Keskon oma vähittäiskauppa Ammattiasiakas- kauppa (B2B)

Tuotteen tie -kartta kertoo tuotteen reitin Tuotteen alkuperä ja koko tuotantoketjun työolot kiinnostavat asiakkaita. http://www.kesko.fi/static/tuotteentie/ Kesko yritysesittely 2013

Motivoivaa työtä asiakkaiden arvostamien tuotteiden ja palveluiden parissa Kesko ja K-kaupat työllistävät yhteensä noin 45 000 henkilöä Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Venäjällä ja Valko-Venäjällä Keskossa työskentelee noin 19 000 henkilöä, joista noin puolet ulkomailla Monipuoliset kehittymis- ja etenemismahdollisuudet tehtäväkierto kotimaassa ja ulkomailla, vaihtoehtona myös K-kauppiasura sisäiset ja ulkoiset valmennusohjelmat Nuorisotakuu K-ryhmässä http://www.kesko.fi/fi/Tyopaikat/Nuorisotakuu/ K-trainee-ohjelma on houkutteleva kanava K-ryhmään http://www.kesko.fi/k-trainee/

Sähköinen asiointi

Asiakas valitsee – monikanavaisuus tarjoaa mahdollisuuksia Tarjoukset ja kupongit Kesko on brändien talo. Ei yhtä mallia sähköiseen liiketoimintaan ja asiointipolkuun, vaan jokaisen ketjun pitää löytää oman liiketoimintansa mukaan ratkaisut, jotka ovat relevantteja omille kohderyhmilleen. Analytiikan hyödyntäminen. Tiedolla johtaminen. www.plussa.com

NRF 2014 painopisteitä: Kanavariippumattomasta asiakaskokemuksesta (omnichannel) puhutaan paljon mutta se toteutuu harvalla Lähiruoka, luomu ja torit: keskiluokka tai ylempi keskiluokka Joka päivä halpa hinta: vaatimattomien lähiöiden hypermarketit Vahva brändi voi olla aito kilpailuetu läpinäkyvässä markkinassa Kivijalkakaupan vastaisku kilpailussa verkkokauppaa vastaan Kokemuksen jakaminen sosiaalisessa mediassa Asiakaskokemuksen mittaaminen tavoitteena Big data – periaatteesta ovat kaikki kiinnostuneet

Perinteinen kauppa vastaan verkkokauppa? Suurin osa vähittäiskaupan volyymeistä tulee kivijalkakaupoista ja ihmiset haluavat käydä kaupoissa Fyysisen kaupan etu? Tilaus verkosta nouto kaupasta Valikoiman laajentaminen verkon avulla – tilaus kaupasta toimitus kotiin Vahva ja luotettava brändi Tutuin tapa toimia Läheisyys ja nopeus Asiakaskokemus ja -palvelu Sähköisten välineiden hyödyntäminen Verkon etu? Hintakilpailukyky Valikoiman laajuus Vaivattomuus

Mikä on myymälän / paikallisuuden kilpailuetu? Tutkimuksen mukaan kilpailuetua on nopein tapa saada tarve tyydytettyä ja henkilökunnan apu

Keskon verkkokaupat K-ruokakauppa.fi Kilpailukykyiset hinnat Relevantti tuotevalikoima Erinomainen asiointikokemus K-ruokakauppa.fi Monikanavai-suuden hyödyntäminen Tehokas logistiikka

Kiitos ja tervetuloa kaupoille!