To2 Tutkiva työskentely teknologialla Sananvapaus ja maailmankatsomus

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
MAT PÅ SVENSKA. TAVOITTEET oppilas yritetään saada innostumaan ruotsin kielestä arkipäivän tilanteiden ja kielenkäytön avulla oppilas oppii hahmottamaan.
Advertisements

Asiakaskeskeinen ja innovatiivinen hoitotyö Hoitotyön koulutusohjelma/ projektiopinnot, Turun ammattikorkeakoulu 2015 Hanna Hietarinta.
Ryhmäkysymys 1 SDG, eettinen vastuu, vihapuhe… Miten integroidaan opetukseen ja oppimiseen? Kokemuksia ja esimerkkejä: Kestävä kehitys ja kestävän tulevaisuuden.
TEEMATAPAAMISET kotoutumisen tukena Paon pitkä varjo - yhdessä onnistumme Sosiaalialan asiantuntijapäivät Jyväskylä
Työn nimi (=eläinlaji) Työn tekijä Tallenna tämä sivu luokan omaan kansioon > Omat tiedostot > Biologia > Nisäkkäät > Nisäkkään ja tekijöiden nimet. Noudata.
Kehitä kielitaitoasi ja asiantuntijuuttasi!. Kerää talteen tuottamasi tekstit, myös suulliset! tietokoneellesimuistitikulleeporfolioon pilvipalveluihin.
Uskonnon opetus lukiossa Vuoden 2003 uskonnonvapauslain mukaan.
Yritystapaus osa I – tervetuloa! KTT Christa Uusi-Rauva puh Kurssin vastuuopettaja.
Palvelukuvaustyö Pekka Linna, CSC Synergiaryhmä
Vaiheistettu ryhmätyö 3. tunti
Arviointi osana oppimisprosessia
Työssäoppiminen Yrittäjänä TOY -malli OTSIKKO Alaotsikko.
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Päättötyö 9.lk Mikä on päättötyö Tutkielman tyyppinen kirjallinen työ
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Luokkatunnit Toimintakulttuuri 4.2..
Biologian ja maantiedon kenttä- ja harjoituskurssi
Opiskelu eLukiossa
HI04- Eurooppalaisen maailmankuvan kehittyminen
Kansainvälisyys uudistetuissa opetussuunnitelmissa – Lupa sanoa!
TOIMINTA-REFLEKTIO-OPPIMINEN.
ERASMUS + -PROJEKTI LUKUVUODET JA
Infoa tutoropettajille
o7318so Seniori- ja vanhustyö 6 op
TAI-E1126 Taidekasvatusseminaari
Peacekeeper -toiminta
Psykologian 2. kurssi ”Miten minusta tuli minä?”
Tervetuloa Innokylään
Tutustumista elämänkatsomustiedon didaktiikkaan
Sivisverkon digitaaliset osaamismerkit
Digitaalisuus opistojen strategiaan, pedagogiikkaan ja käytäntöön
Finna.fi:n somemarkkinointi
Instagram.
Vaativan erityisopetuksen ja koulunkäynnin ohjaajien täydennyskoulutuskokonaisuus
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
POM10CC Mikämikä-päivien Kirjallinen suunnitelma
IdeaPaja Easy Livin’ Challenge with.
Minä kuljettajana.
Laadullisten tutkimusmenetelmien seminaari
Lukio.
YLEINEN TUKI TEHOSTETTU TUKI ERITYINEN TUKI YLEINEN TUKI
Kielitietoisuuskoulutus perusopetuksen opettajille
Kaakkurin koulun valinnaisaineet
Opettajan nimi | kurssin numero
ARK-E Arkkitehtuurin teorian erikoistyö: suunnittelijaksi kasvamassa (3 op) 1 Ryhmätapaaminen: Suunnittelijan identiteetin rakennuspalikat Pe
Tervetuloa Innopajaan
PDPP.
Think global act local Tavoitteet projektille yhteistyötaidot
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
PDPP-työpaja Mitä tehdään?.
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Opinnollistamisen pähkinät
Minna Busch, Teemu Joensuu
Projektioppiminen ja monialainen oppiminen
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Haaga-Helia amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
SEURAKUNTAVAALIT 2018.
Seminaarien käytänteitä
VERME - VERTAISMENTOROINTI
IKÄIHMISEN HYVÄ ELÄMÄ – OULUNKYLÄN SEURAKUNTA
LÄMPIMÄSTI TERVETULOA MUKAAN RYHMÄÄN – VERTAISUUDESSA ON VOIMAA!
Yrtin tärkeät päivämäärät (BUS1LH001:28)
Tiirismaan vesopäivät
Laadunvarmistuksen työkalut Laadunvarmistus, toimijat ja niiden roolit
Metallurgian seminaari
LCB-5800 Ruotsinkielinen yritysviestintä 1
Vinkkejä juridiikan opiskeluun
WebOodin version 4.6 yhteenveto
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Esityksen transkriptio:

To2 Tutkiva työskentely teknologialla Sananvapaus ja maailmankatsomus Tervetuloa!

infoa kurssin alussa Vastuuopettajat Jyri ja lari Kurssin aikataulu löytyy tästä: https://urly.fi/Wd8 Huom. ryhmätentti plus tuotos Tuotos: ryhmissä tai yksin, nämä esitellään ja näitä hyödynnetään tulevaisuudessa. Esityksen pituus 20 min. Kurssi arvioidaaan suoritusmerkinnällä (S = suoritettu, H = hylätty) google drive kansio johon voitte laittaa suunnitelmanne, opettajien ja muiden opiskelijoiden nähtävillä: https://urly.fi/Wgf JOka tunnilla pienoispäiväkirja power Point - esitykset löytyvät pedanetistä Oppitunneilla käsitellään monipuolisesti monia ilmiöitä, Niiden ideana on luoda pohjaa sekä herättää mielenkiintoa ilmiöitä kohtaan josta tuotos tehdään. KAntavana teemana kurssilla on SANANVAPAUS JA MAAILMANKATSOMUS

Opiskelija suunnittelee, toteuttaa ja esittää yksin tai yhteistyössä muiden opiskelijoiden kanssa johonkin ilmiöön tai aihepiiriin liittyvän dokumentoidun projektin, tutkielman, keksinnön tai muun tuotoksen. Oppilaat tutustuvat eri tietolähteitä käyttäen johonkin heitä kiinnostavaan ilmiöön ja tuottavat siitä monimediallisen opetussisällön jonka esittelevät muulle ryhmälle. Media tuote voi olla: Video Kuvakollaasi Power point/prezi animaatio Sivut/blogi/vlogi

Tutkiva työskentely teknologialla (TO2) Sananvapaus ja maailmankatsomus Teemaopintokurssin aikana tutustutaan media maailman muutokseen uskonnon ja muiden ihmisten identiteettiä rakentavien katsomusaineiden kautta. Keskeisenä teemana on sananvapaus ja miten sanavapautta on pyritty kommentoimaan, sekä tämän kytköksiä maailmankatsomuksen muodostamiseen Oppilaat tutustuvat eri tietolähteitä käyttäen johonkin heitä kiinnostavaan ilmiöön ja tuottavat siitä monimediallisen opetussisällön jonka esittelevät muulle ryhmälle. Teemana voi olla esim. vihapuhe tai uskonnolis-visuaalinen retoriikka. Samalla opiskellaan media kerrontaa ja vaikuttamista sekä monimediaalista kriittistä lukuotetta ja tiedonhankintaa. Opiskelijoita arvioitaisiin monipuolisesti: itse tuotos, kirjallinen koe teoria osuuksien jälkeen sekä opiskelijan jatkuva näyttö.