Amispalaute ja Arvo – opetushallinnon vaikuttavuuspalvelu

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
AIPAL - näyttötutkintojen palautejärjestelmä
Advertisements

Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Hakulomake Hakulomakkeen luonti, hakeminen ja hakemusten käsittely uudessa palvelussa Marcus Caselius Demotilaisuus.
Kuntalaispalautteen kokoamispalvelu Multibase Oy Tämä on kuvaus palvelumallista, jonka pohjalta Kauniaisten kaupunki käynnisti pilottiprojektin. palvelumalli:1-3.
LanguageMaid Kielten oppimiseen ja opetukseen Itsenäiseen käyttöön Opettajan työvälineeksi.
Palveluhakemiston prosessit Marketvisio Oy1.
Oodi tietovarasto Eija Ruotsalainen, marraskuu 2005 Opiskelijarekisteri.
LVI: vaihtoehtoiset etenemistavat Tavoitteisiin liittyvät kysymykset Opiskelijalle saumaton palvelu paikan vastaanotosta ilmoittautumiseen.
Suomen oppisopimuskoulutuksen järjestäjät syysseminaari Ajankohtaista oppisopimuskoulutuksesta Kuopio Lea Lakio.
YHTEISTYÖ Yhteistyö lähti tarpeesta tavoittaa, ohjata ja neuvoa yhteisiä asiakkaita Haluttiin tarjota nuorille monipuolisia koulutuksia Vältettiin päällekkäistä.
Opintoaikojen rajauslaki Vaihe II WinOodin käyttöliittymä muutokset.
AIPAL – näyttötutkintojen opiskelijapalautejärjestelmä
VÄLIVUOSI.  Välivuosi voi osua omalle kohdalle joko suunnitellusti tai vahingossa, jos ei saakaan ensimmäisellä hakukerralla opiskelupaikkaa.  Välivuosi.
Laatuseminaari Laadulla tulosta Case – opiskelijapalautteen kerääminen ja käsittely.
Ammattistartti ja seuranta Seminaari Ahlmanin ammattiopistolla Tampere Ulla Aunola.
Hiusalan - tutkintotoimikunnan Pikaohjeet OPTIMAn käyttöön
Oodin versio 3.1 1Opiskelijarekisteri.
TAO, Turun Ammattiopistosäätiö
Työpaikkakouluttajan ABC
EHops-palvelu kansallisessa viitekehyksessä Diasarjan tuottanut Jukka Söderdahl Winnova.
Päivittäisraportit Opiskelijarekisteri.
WebOodiKURSSIPALAUTE Laura Vuorinen Opiskelijarekisteri.
Ylioppilastutkinnon rakenne  Tutkintoon on sisällyttävä vähintään neljä koetta, joista äidinkielen koe on kaikille pakollinen.  Kolme muuta pakollista.
Tekesin Asiointipalvelut. Miksi Asiointiin?  Asioinnissa annetut tiedot tallentuvat suoraan Tekesin tietokantaan, mikä vähentää virheiden mahdollisuutta.
Työpaikalla oppiminen Mobiili käyttöön ! Onnistuneella yhteistyöllä tutkintoon –hanke.
Opintopolku.fi Siirtohaut Korkeakoulujen pääkäyttäjien seminaari.
Kehitystyön pohjana toimivan AIPAL- sovelluksen esittely Joonas Pesonen
Vipunen – korkeakoulujen extranet
Ammattikorkeakoulujen valmistumisvaiheen palautekyselyn (AVOP) toteutus Arvo - opetushallinnon vaikuttavuustietopalvelulla Tilannekatsaus Paula Merikko.
Syksyn 2017 kirjoituksissa huomioitavia seikkoja
Kahden tutkinnon-info Tervetuloa!
Koulunkäynnin ja aamu- ja iltapäivätoiminnan ohjauksen ammattitutkinto
Ammatillisen koulutuksen valtionosuusrahoitus vuosi >
OKM:N JA TILASTOKESKUKSEN TIEDONKERUUT VIRTA-OPINTOTIETOPALVELUSTA 2016 Helena Majamäki KOTA-seminaari.
Ilmoittautuminen syksyn 2016 kirjoituksiin, info
Tervetuloa vanhempainiltaan!
Lomake-editori Käyttöönottokoulutus
Ilmoittautuminen kevään 2017 kirjoituksiin, info
Wilman käyttäjätunnukset
(SUURI) KANDIKYSELY Syksyn kysely on auki
Opetushallinnon vaikuttavuustietopalvelu ja ammattikorkeakoulujen valmistumisvaiheen palautekysely (AVOP) Paula Merikko
Lomake-editori Käyttöönottokoulutus
Kotiväenfoorumi Hellevi Lassila Koulutusjohtaja, vararehtori
Jatkoaskeleet Hallituksen esityksen päälinjat
Työnantaja: Näin haet korvausta työterveyshuollon kustannuksista verkossa 2018.
AMMATILLISELLA KOULUTUKSELLA
Opintopolkukoulutus Lauri Pohjanen Turun yliopisto Avoin yliopisto.
TTS Työtehoseura kouluttaa – tutkii – kehittää
Ammatillisen koulutuksen laatupalkintokilpailun 2018 informaatiotilaisuus Opetushallitus Opetusneuvos Jukka Lehtinen OKM/Ammatillisen koulutuksen.
Kahden tutkinnon polku
Yhteiset tutkinnon osat
Jatkuva haku Keudaan Jatkuvassa haussa voi hakea kuka vain. Voit hakea sekä ilman pohjakoulutusta että esimerkiksi seuraavalla koulutustaustalla: ammatillinen.
ePerusteet Ops-työkalukoulutus
Opetushallitus / Jaana Saha
KOSKI-palvelu Esitys 3/2018.
Opintopolku-info
Osaajia työelämään -verkko-oppimisympäristö
Oppijanumeron haku-prosessi ja KOSKI-kuulumiset
Laadunvarmistuksen työkalut Laadunvarmistus, toimijat ja niiden roolit
Opintopolku-info
Työelämätoimikuntien tehtävät pähkinen kuoressa
Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit
Opintopolku-info vastuukäyttäjille ja opoille
Todistukset ja todistuksiin merkittävät tiedot
Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit
Väyläopinnot Yhteistyössä Karelia ja Riveria
Opintopolku-info
Opintopolkukoulutus Lauri Pohjanen Turun yliopisto Avoin yliopisto.
Amispalaute ja Arvo – opetushallinnon vaikuttavuuspalvelu
Ammatillisen koulutuksen reformin vaikutus vankilaopetukseen
Osaaminen esille Europassilla
Esityksen transkriptio:

Amispalaute ja Arvo – opetushallinnon vaikuttavuuspalvelu Arvo-järjestelmän käyttökoulutus, webinaari 26.4.2018 arvokyselyt@oph.fi

Amispalaute Kansallisen ja koulutuksen järjestäjän sisäisen laadun seurannan väline Amispalaute kysytään opiskelijoilta, joiden tavoitteena on suorittaa ammatillinen pt, at tai eat tai näiden tutkintojen osa/osia, myös työhallinnon kautta hakeutuneille Amispalautetta ei kerätä opiskelijoilta, jotka suorittavat Valmaa, Telmaa, tutkinnon osia pienempiä kokonaisuuksia tai muuta ammatillista koulutusta, eikä opiskelijoilta, jotka suorittavat tutkinnon tai sen osan/osia menemällä suoraan näyttöön Palaute kysytään kaksi kertaa: opintojen aloitusvaiheessa, 30 vrk kuluessa HOKSin hyväksymisestä opintojen päättövaiheessa: 30 vrk viimeisestä HOKSin mukaisesta näytöstä (vaikkei ole vielä tehty arviointia tai annettu todistusta) 21/09/2019 Opetushallitus

Koulutuksen järjestäjän tehtävät Mahdollistaa palautteenanto opiskelijoille Myöntää käyttöoikeudet muille käyttäjille omassa organisaatiossa  Opintopolun Käytönhallinta-palvelun kautta Laatii halutessaan lisäkysymykset (max 10 kpl) ja liittää ne valtakunnallisiin kyselypohjiin Ottaa käyttöön järjestelmään valmiiksi tallennetut valtakunnalliset kyselypohjat Opastaa organisaationsa käyttäjät Luo vastaamista varten vastauslinkin ja toimittaa sen opiskelijalle Hyödyntää tuloksia omassa toiminnassaan 21/09/2019 Opetushallitus

Arvo-koulutustoimijan käyttäjäroolit Arvo-koulutustoimijan pääkäyttäjä oikeus kirjautua Opintopolun Käytönhallintapalveluun myöntämään käyttöoikeuksia jatkaa oikeuksien voimassaoloa kerran vuodessa, poistaa tarpeettomat oikeudet Arvo-koulutustoimijan vastuukäyttäjä ylläpitää Arvo-järjestelmässä koulutuksen järjestäjäkohtaisia palautekyselyjä + saa raportit voi ladata vastausdatan CSV-tiedostona ja vastaa tämän anonymisoinnista Arvo-koulutustoimijan käyttäjä luo vastaajatunnuksia eli internetlinkkejä palautekyselyihin + saa raportit Arvo- koulutustoimijan katselija raportoi tuloksia 21/09/2019 Opetushallitus

Amispalautekyselyt: 3 kpl ALOITUSKYSELY Amispalaute, ammatillisen tutkintokoulutuksen aloittaneet Taustakysymykset Aloitusvaiheen kysymykset Kj:n lisäkysymykset PÄÄTTÖKYSELY 2. Amispalaute, ammatillisen tutkinnon suorittaneet Taustakysymykset Päättövaiheen kysymykset Kj:n lisäkysymykset 3. Amispalaute, ammatillisen tutkinnon osan tai osia suorittaneet 21/09/2019 Opetushallitus

Esimerkiksi kysymysryhmä: Opiskeluilmapiiri Kysymys 1: Koen opiskeluympäristöni turvalliseksi Kysymys 2: (jne) Esimerkiksi: Amis-aloituskysely Valtakunnalliset kyselypohjat ovat järjestelmässä valmiina 21/09/2019 Opetushallitus

Periaatteita Palautetta voi antaa vain koulutuksen järjestämisluvassa oleviin tutkintoihin Palaute annetaan anonyyminä (järjestelmä ei sisällä vastaajien tietoja); vastauksen raportoivat vasta kun vähintään 5 vastaajaa on vastannut Valtakunnalliset kysymykset eivät sisällä tekstivastauksia; tulokset vain tilastomuodossa  Vipunen.fi –julkaisualustana (tulossa…) Suositellaan tehtäväksi vähintään yksi lisäkysymys: avoin vastaus, johon opiskelija voi kirjoittaa lisäperusteluja, kiitoksia ja kehittämisehdotuksia Tulokset raportoituvat heti, CSV-raportti tulostaa kaiken 21/09/2019 Opetushallitus

Kielisyys: suomi – ruotsi - englanti jolla käyttäjät käyttävät järjestelmää (käyttöliittymä) jolla järjestelmän ylläpitäjä kirjoittaa palautekysymykset jolla opiskelija vastaa kysymyksiin eli antaa palautteen Organisaation kielisyys ei määritä järjestelmän käyttökieltä, vaan käyttäjän oma valinta Valtakunnalliset kysymykset on tallennettu kaikilla kielillä: suomi, ruotsi, englanti Lisäkysymykset näkyvät vastaajalle niillä kielillä, joilla koulutuksen järjestäjä on ne tallentanut; ohjelma yhdistää eri kielisetkin valtakunnalliset ja koulutuksen järjestäjäkohtaiset kysymykset, jolloin kysely ole opiskelijalle koskaan tyhjä 21/09/2019 Opetushallitus

Ennakkokysymyksiä Onko pakollinen? Arvo ja Opal? Miten Amispalaute koskee työvoimahallinnon koulutusta? Rajapinnat: Voiko siirtää tietoja koulutuksen järjestäjän omiin järjestelmiin? Voiko integroida vastaajatunnuksen lähetyksen kj:n järjestelmiin / Koskeen (automatisoida)? Missä muodossa yksilöity vastaajalinkki tulee koulutuksen järjestäjälle? Laukaiseeko sen HOKS:n tietty vaihe? Pystyykö seuraamaan kuka on vastannut ja kuka ei? Miten kj näkee lähettyjen kyselyiden määrän suhteessa vastanneihin? Pitääkö Arvoon syöttää opiskelijoiden tietoja käsin? 21/09/2019 Opetushallitus

Ennakkokysymyksiä Voiko päättökyselyn tehdä valmistavan koulutuksen päätösjaksolla, vaikka näyttöihin osallistutaan ja tutkinto suoritetaan vasta myöhemmin? Miksi kyselyjen laskenta-aika on 1.7.-30.6. eikä kalenterivuosi? Tuleeko valtakunnallinen Arvo-välipalaute? Toivotaan selkeää prosessikuvausta OPH:n ja koulutuksen järjestäjän tietojen siirtymisen välillä (Koski) + ohjeistusta. 21/09/2019 Opetushallitus

Kiitos arvokyselyt@oph.fi