18.2.2019 Asiakasryhmien… …kartoitus
Millaisia asiakasryhmiä voisit löytää? Jakoperusta esim. asiakkaiden; taustat (ikä, sukupuoli, tulot, ammatti, perhetilanne, koulutus, asuinpaikka jne.) arvostukset (asenteet, elämäntyyli, harrastukset) tuotteen/palvelun käyttö (jatkuva - satunnainen/vuodenaikaan sidottu, suurkäyttäjä - vähän käyttävä - mahdollinen käyttäjä jne...) 18.2.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen
Asiakasryhmien ryhmittely toimintasi kannalta? Asiakasryhmiä, joilla on saman-suuntaiset: odotukset ja tarpeet valitse kiinnosta-vimmat ja kohdista tuotekehitys ja markkinointi näihin 18.2.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen
Hahmottele omaa asiakaskenttääsi Pohdi omia tuotteitasi/ palvelujasi kohtaavatko ne asiakkaan tarpeet ja odotukset? 18.2.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen
Kehityssuunnan muutokset Mitä kehityssuuntia rakenteessa on tapahtumassa; mitkä alueet kasvussa? mitkä supistumassa? Johtopäätökset oman toimintasi kannalta TP5_3.xls 18.2.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen