Sanomalehdet voidaan jakaa: paikallis-, maakunta- ja

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
TABLETTIPROFIILITUTKIMUS 2013 Etelä-Saimaa Kymen Sanomat Kouvolan Sanomat.
Advertisements

Sanomalehti mainonnassa
Osaaja-lehti -tehdään yhdessä! Anne Vuorinen A.Vuorinen
Aikakauslehtien Ylivoimapankki Vesa Väisänen IROResearch Oy.
Medioiden historia ja nykykehitys ma 10. ja : 10-12, F133; ti 11. ja : 11-14, F416 viikko 41 ma-ti Medioiden historia viikko 42.
Aikakauslehtien kohtaamiskerroin ja kohtaamiskontaktit KMT Kuluttaja kevät 2014.
Kärkimedia Paneeli Huomioarvon analyysi.
ARTIKKELI- JA LEHTITIETOKANNAT. Sisällöt artikkeliviitetietokannat Arto ja Aleksi Elektroniset lehdet ePress, PressDisplay, Suoma ja Googlen lehdet.
Aikakauslehtien kohtaamiskerroin ja kohtaamiskontaktit KMT Kuluttaja 2014.
Kelan kuntoutusraha - toimeentuloturva kuntoutuksen aikana Anne Flak suunnittelija.
Asiakkaan kohtaaminen verkossa Marika Lindström, verkkoviestintä.
Tutkinto alkaa ja päättyy Alkaa ensimmäisestä osallistumiskerrasta ◦Jos aloittaa syksyllä 2016 jollain aineella,… …pitää pakolliset kirjoittaa viimeistään.
Case: PK-yritys sosiaalisen median maailmassa Liina Matveinen toimitusjohtaja Iskelmä Rex ja Oi fm.
Kiinalainen keittiö.
Uutisia ranteessa – mitä, missä ja milloin?
Vinkkejä pulmatilanteisiin (1/2)
Viestinnän tilanne kesä 2016
YLLÄPITÄJÄ Miten pääsen alakuun? …ja siitä sitten etiäpäin
Kaikki yhden puolesta ja yksi kaikkien puolesta!
Laatua lasten voimisteluun!
JOPO, joustava perusopetus 8-9 lk.
Raportin lukuohje Lukukerrat
Digi.kansalliskirjasto.fi - järjestelmä sukututkijan näkökulmasta
Jani Kiviharju Helsingin normaalilyseo Syksy 2016
Vallankumousten vuosi
Yleistajuisemman artikkelin kirjoittaminen
Kertausta tärkeimmistä asioista
Koalat Tehnyt: Mette.
Ohjelma Kahvit, avaus Lisenssin tuotteistaminen, Chess Events, muut liiton ajankohtaiset (Juha Sundelin) Palvelut seuroille (Aleksi.
Aloita täältä, täydennä säännöllisesti!
Oppiminen oppilaan omien kiinnostuksenkohteiden kautta
Plan ~Perustettu v (suomessa 1998)
Yrityksen kilpailijat
Kotiessee Ohjeet.
L7 Sovellus Koulutusrekisteri
Yhteyttäminen.
Vanhempainilta c.
Parempi kuivuuden kesto biksafeenilla, katso video!
Aalto-yliopiston ylioppilaskunta
Yhteistyöryhmä Klo
Lähde: KMT AL + total syksy 2016/kevät 2017
FinELibin Tieto tutkijan työpöydälle –kyselyn tiedotus ja tulokset Oulun yliopiston kirjastossa Oulun yliopiston kirjasto, Anna-Kaarina Linna ja Tiina.
RYHMÄN NIMI? MITÄ RYHMÄ TEKEE? MISSÄ ? MILLOIN? YHTEYSTIEDOT ?
Tajua mut! –toimintamalli koulutus
Visio ja perustehtävä Jokainen löytäisi oman tapansa liikkua ulkona.
OSA IV SÄÄSTÄMINEN JA TALOUDEN SUUNNITTELU
ASA ASA rekisteri Laki 716/2000 Vna työhön liittyvän syöpävaaran torjunnasta Laki 717/2001 Syöpäsairauden aineille ammatissaan altistuvien rekisteristä.
Avoin rajapinta Espoon kaupungin internet-sivuille
TE-hallinnon ja työelämän yhteistyö nuorisotakuun toteuttamisessa
POHJOIS-POHJALAISTEN HYVINVOINTI: 1
- ja tähän mahdollinen ala
Tarvitsetko tietoa suunterveydestä? Seuraa I love suu -kampanjaa!
SUOMEN SUURIN JA TEHOKKAIN
10 hyvää syytä mainostaa radiossa!
Vuosikertakamaa – Asiaa & viihdettä jo vuodesta 1938!
Mikä Paltamo-mallissa kannustaa – ja mikä ei?
JOPO, joustava perusopetus 8-9 lk.
Opetusharjoittelun valtakunnallinen opiskelijapalaute Yksilöllisyyden huomioon ottaminen opetuksessa Hämeenlinna Marita Kontoniemi.
Tietorikokset
Nimesi | Opettajasi | Luokkasi
Ajanhallinta opiskelussa
Ulko- ja liikennevälinemainonta
Tervetuloa uuteen PowerPointiin
Wind Power in Power Systems
Suomen verotus selkokielellä
Inarin nuorisovaltuuston kärkihankelista
Mielipiteet lasten digitaalisesta pelaamisesta
some ja netti neuvottelupäivät Tampere
Kentän uudet nettisivut Kentän
Mitä SFX-ylläpitäjän kannattaa tietää e-aineistojen hankinnasta
Esityksen transkriptio:

Sanomalehdet voidaan jakaa: paikallis-, maakunta- ja Sanomalehdistö Sanomalehdet voidaan jakaa: paikallis-, maakunta- ja valtakunnallisiin lehtiin. Sanomalehti on muihin mainosvälineisiin verrattuna uutisluontoinen. Uutisarvoa lisää lukijan silmissä lehden paikallisuus. Sanomalehti, joka ilmestyy päivittäin vanhenee päivässä. Uutisluonteisuutta voi mainostaja monin tavoin käyttää hyväkseen niin mainonnan sisällön muotoilussa kuin erilaisissa markkinointitilanteissakin, (esimerkiksi uutuuden tulo markkinoille). Tiheään ilmestyminen varmistaa uutisaineiston tuoreuden ja lukijan mielenkiinnon. Samalla se tekee mahdolliseksi ilmoittaa juuri sinä päivänä, kun se mainostajan kannalta on edullisinta, esimerkiksi loppuviikosta. JHS 31.12.2018

Aikakausilehdet Aikakausilehden tunnusmerkkejä ovat: Lehti ilmestyy säännöllisesti vähintään neljä kertaa vuodessa, mutta korkeintaan kerran viikossa Jokainen numero sisältää useita artikkeleita tai muuta ainestoa Kuka tahansa voi tilata lehden eikä sen vastaanottajatyhmä suuresti vaihtele numerosta toiseen Lehden pääsisältönä eivät ole mainokset.. Yleisaikakausilehti on valtakunnallinen mainosväline, sen levikki ja lukijakunta jakaantuu yleensä melko tasaisesti yli maan. Se on hitaampi ja joustamattomampi kuin sanoma- ja paikallislehti, sillä se ilmestyy harvemmin. Toteutuksellisesti yleisaikakausilehti on puolestaan hyvin joustava. Laadukas painoasu mahdollistaa vaativienkin värikuvien käytön. Erilaiset erikoistoteutukset, liitteet, kupongit yms. ovat mahdollisia. Aikakausilehti elää huomattavasti kauemmin kuin sanomalehti. Aikakausilehteä luetaan kaikessa rauhassa, ja samaa lehteä useaan kertaan. Kun kohderyhmän määrittelyperusteena ovat muut seikat kuin alue, voidaan sanoma kohdistaa aikakausilehtien avulla paremmin kuin sanomalehdellä. Näitä muita seikkoja voi olla esim. jonkin erikoisryhmän tavoittaminen koko maasta. Keskimääräistä paremmin on huomattu ilmoitukset, jotka ovat vähintään 1/1 sivun kokoisia tai suurempia. Suuri ilmoituskoko lisää ennen kaikkea kuvan huomioarvoa, mutta esimerkiksi myös otsikon lukuarvo kasvaa koon myötä. Tämä saattaa johtua jo siitä, että suurikokoinen ilmoitus (jo teknisistä syistä johtuen) usein pitää tai sisältää "näyttävän" kuvan ja suuren otsikon. JHS 31.12.2018