KEIJO KEIJO 2018-2020.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kokemuksia ja kommentteja arvioinnista Rehtori Maija Vehviläinen Lahden Diakoniasäätiö Lahden diakonian instituutti.
Advertisements

Työelämän tarpeet ja oppisopimuksen käytettävyys opSO ry:n syysseminaari Satu Ågren.
Lapin sosiaalityön ja sosiaalialan opetus- ja tutkimuskeskus Sosiaalityön koulutuksen työelämälähtöisyys –hankkeen vastuuopettajien sekä tutkimus- ja opetuskeskuksien.
+ Lainsäädännön haasteet Ammatillisen koulutuksen viennin edistämishanke (2015, OPH) Kirsi Koivunen, Jyväskylän koulutuskuntayhtymä AMMATILLINEN KOULUTUSVIENTI.
Innovatiiviset hankinnat vauhdittamaan SOTE-kehitystä Kansliapäällikkö Päivi Sillanaukee STM, Meritulli.
Erityisen hyvä osaaja Keskuspuiston ammattiopiston strategia 2015 – 2020 Hyväksytty hallituksessa
Kehitysvammaisten nuorten koulutus- ja työllistymispolkujen risteyksissä Kommenttipuheenvuoro Katariina Hakala, tutkija, FT Kehitysvammaliitto ry. VAMPO.
Osaamisen tunnistaminen ja dokumentointi OVA –verkoston tapaaminen ) Kirjoitetaan osaamistodistus/annetaan osaamismerkkejä.
+ Lainsäädännön haasteet Koulutusvienti vauhtiin Kirsi Koivunen, Projektipäällikkö, Jyväskylän koulutuskuntayhtymä AMMATILLINEN KOULUTUSVIENTI.
Koulutuksenjärjestäjän kommenttipuheenvuoro KJY ry:n aluekehitysseminaari Eeva-Maija Mäntynen, OSEKK:n kehitysjohtaja.
TYÖVOIMAKOULUTUS JA REFORMI
OPS-PROSESSI Ulla Ilomäki-Keisala luokanlehtori Helsingin yliopiston
Mikä EduMAP? Rahoitus EU Horizon2020-ohjelmasta Tampereen yliopiston johtama hanke, yhteistyössä Foredata Oy & 7 kumppania Euroopasta.
Yrittäjä, sinä ja työntekijäsi olette yrityksesi tärkein voimavara!
HelliTalent Moniammatillisesti toimien - yhdessä yrittäen
Tuhat uutta työpaikkaa Pohjois-Karjalan Työvoima- ja yrityspalvelujen alueellinen kokeilu Pohjois-Karjalan ELY-keskus.
TOIMINTA-REFLEKTIO-OPPIMINEN.
Työpaikalla järjestettävän koulutuksen, ammattiosaa-misen näyttöjen ja tutkintotilaisuuksien suunnittelu Tavoitteena on, että työpaikkaohjaaja Tuntee tutkintorakenteen.
Maahanmuuttajille suunnattu kieli- ja kotoutumiskoulutus Koulutuksella tuetaan aloittavia yrittäjiä ja uutta yrittäjyyttä. Yhteishankintakoulutukset.
Fyysisen aktiivisuuden lisääminen oppilaitosten arjessa
Sähköisen hyvinvointikertomus hyvinvointiklinikalla
Perehdy, Opi ja Kehitä - Arvioi! (POKA)
KULTTUURIMENTORI VUOLLE SETLEMENTTI RY
Aikuissosiaalityön klubi
Kiinnostus osallistua hankesuunnitteluun tai toteuttamiseen
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
Opetustoimi osana Jyväskylää
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
Vapaaehtoisten ja vertaisten kouluttaminen A-kiltatoiminnassa
Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry
Ammatinen koulutus uudistuu
Työkokous - palkkatuki ja sen vaikuttavuus
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
Sosiaalialan tehtävärakenne
Yhteiskunnallinen osallisuus Toteutusvaihe –tuumasta toimeen
– Kolmen sairaanhoitopiirin (ESSHP, PKSSK, PSSHP) ja alueiden kuntien yhteishanke.
Sosiaalisen kuntoutuksen valtakunnallinen kehittämishanke SOSKU
Yliopistojen intrapäivä
Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,
Vantaan ammattiopisto Varia Projektit Syksy 2014
AJANKOHTAISTA ELY-KESKUKSESTA
Hankeen tavoitteet ja toimenpiteet
Kela ammatillisen kuntoutuksen kokeilu Pähee OTE
Opinnollistamisen pähkinät
Yrittäjyys- ja innovaatiotoiminta ammatillisessa koulutuksessa ja korkeakouluissa Johanna Kolhinen Juha Vettenniemi Anni Tuurnas Kansallinen koulutuksen.
YTY AKATEMIA: MIHIN SUUNTAAN KUNTOUTUS? YTY & STM
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Työelämän kehittämis- ja palvelutehtävä Palveleva ILO
OTE maakunnassa -Polut kuntoon
VERME - VERTAISMENTOROINTI
Tervetuloa Innokylään!
Omnia.fi/yhteishaku.
PÄHEE OTE-Päijät-Hämeen osatyökykyisille tie työelämään
Laadunvarmistuksen työkalut Laadunvarmistus, toimijat ja niiden roolit
Kainuun ammattiopisto Oppimisen iloa!
Tervetuloa työelämätoimikuntatyöhön
POTKA-verkoston arviointi - kyselyn tulokset
Keski-Suomen ELY-keskuksen ESR-haku
Liikkuva ja osallistuva amis – työkykyinen ja luova ammattilainen
Monikulttuurisuustyön avainhenkilöverkoston
Olemme osa hallituksen OTE-kärkihanketta
RADICAL Filling Skills Gaps in Blue Industry by Radical Competence Boost in Engineering VET
VamO-hanke tuo asiakasosallisuuden palvelujen kehittämiseen
Ajankohtaiskatsaus kasvupalveluihin
– sujuvien siirtymien kansallinen koordinointi
Näkökulmia kunnalliseen nuorisotyöhön
Jarmo Paloniemi kuntayhtymän johtaja
Kumppanuus-/yrityspolkumalli
Opetussuunnitelma -> oppisopimus
Esityksen transkriptio:

KEIJO KEIJO 2018-2020

ESR rahoitus vuosille 2018-2020 ESR toimintalinja 3 9.1. Nuorten ja muiden erityisryhmien työllistyminen

IDEAN ISÄ JARMO ERONEN

KEIJO kokemusasiantuntijuus edistämässä itsenäisyyttä ja osallisuutta Hankkeen päätoteuttajana toimii Valo-Valmennusyhdistys ry yhdessä osatoteuttajien Silta- Valmennusyhdistys ry:n ja Laurea- ammattikorkeakoulu Oy:n kanssa. Rikosseuraamuslaitos toimii hankkeen yhteistyökumppanina. Yhteishankkeessa on hanketoimijoiden lisäksi mukana Stadin ammattiopisto sekä työvoimapalvelut.

KEIJO-hankkeeseen liittyvä kiinnostus on ollut meistä yllättävää

KEIJO Hankkeen kohderyhmänä ovat rikos- ja päihdetaustaiset henkilöt, joiden oma toipuminen on edennyt ja joiden tavoitteena on suunnata kohti koulutusta ja kohti avoimia työmarkkinoita. Hankkeen keskeisenä ajatuksena on tarjota mielekäs väylä työelämään kiinnittymiseksi ja samalla vahvistaa tuloksellisen toimijuuden kautta myönteistä yhteiskuntaan kuulumisen kokemusta. Tavoitteena on myös, että hankkeessa kokeiltava laaja ammatillinen koulutusmalli siirtyy myöhemmin osaksi virallisia koulutusrakenteitamme.

KEIJO Hankkeen aikana kehitettävä koulutus koostuu oppisisältöjen lisäksi kahdesta kokonaisuuden läpiviemistä tukevasta prosessista. Näitä ovat; ohjauksellinen prosessi - oman toipumisprosessin ohjattu läpikäyminen tiivis työhönvalmennus - tavoitteena on tuetusti ohjata koulutuksen käyneet kohti jatko-opintoja ja avoimia työmarkkinoita. Harjoittelujakson aikana valmistetaan myös portfolio, joka toimii osaltaan ammatillisen kasvun välineenä. Lisäksi suunnitellaan ammatilliseen koulutukseen liittyvää osaamisen hankkimista yhdessä koulutuksen ja työvoima-alan asiantuntijoiden kanssa.

KEIJO Koulutusmalli kehitetään kokeneiden rikosseuraamus- ja päihdekuntoutustoimijoiden tiiviillä yhteistyöllä. Hankkeen aikana koulutussisältöjä ja toimintakonseptia testataan ja sovelletaan rikos- ja päihdetaustaisten asiakkaiden kanssa. Hankkeessa selvitetään myös koulutukseen osallistuneiden työllistymisen ja jatkokouluttautumisen mahdollisuuksia yhdessä työelämän ja koulutuksen järjestäjien kanssa. Hankkeen lopullisena tuloksena ovat; kokemusasiantuntijakoulutuksen malli sekä alustava ehdotus opetussuunnitelmalle ja näyttötutkinnon rakenteelle.

HANKKEEN KANNALTA KIINNOSTAVIA KÄSITTEITÄ OSALLISUUS VERTAISUUS KOKEMUSASIANTUNTIJUUS

KOKEMUS-ASIANTUNTIJUUS - Expert by experience - MIKSI SITÄ TARVITAAN? Rikosseuraamusalan käytänteiden kehittämisessä, kehittämishankkeissa, koulutuksissa, julkisessa keskustelussa, päätöksenteossa. KEIJO-HANKKEESSA OSALLISTUJIEN KASVUA KOKEMUSASIANTUNTIJOIKSI TUETAAN

KEIJOn alustava OPS 15 op.

BIKVA Mallin lähtökohtana on asiakkaiden näkemykset palveluiden laadusta ja vaikuttavuudesta. Osallisten näkemykset ja kokemukset välitetään organisaation eri tasoille ja lopulta poliittisille päättäjille. Asiakkaiden kokemukset pyrkivät näin toimimaan muutosvoimana työn kehittämisessä. Bikvan prosessi koostuu neljästä vaiheesta (Krogstrup 2004) Lähteet Kuvat Jarmo Eronen ja Unsplash Krogstrup, Hanne Kathrine (2004). Asiakaslähtöinen arviointi :Bikva-malli, http://www.julkari.fi/handle/10024/75625