TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Omnian oppisopimustoimisto. Oppisopimuskoulutus osana Suomen koulutusjärjestelmää Yliopisto Ammattikorkeakoulu Esi- ja perusopetus Lukio Erikoisammattitutkinnot.
Advertisements

Miten kerron koulutuksestani ja työkokemuksestani suomeksi?
Osaamisen tunnistaminen ja dokumentointi OVA –verkoston tapaaminen ) Kirjoitetaan osaamistodistus/annetaan osaamismerkkejä.
Kirsi Verkka POL Peruskoulujen ympäristöjärjestelmä Ympäristökartoitus 2005 > 2009 Ympäristöohjelma Toimenpiteet Seuranta ja arviointi.
Kysely sosiaalisen median käytöstä
Jatko-opinnot Opinto-ohjaajat Terhi Kurri ja Noora Ranta
Kodin ja koulun yhteistyö Lähde (diat 1-5): Laatua kodin ja koulun yhteistyöhön, Opetushallitus ja Suomen Vanhempainliitto Ensisijainen ja kokonaisvaltainen.
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Mikä ihmeen oppisopimus?
Työelämäosaajana OKM.
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
TOIMINTA-REFLEKTIO-OPPIMINEN.
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
KAVERIKAHVILA Vertaisoppimisen menetelmiä kouluihin
Maahanmuuttajille suunnattu kieli- ja kotoutumiskoulutus Koulutuksella tuetaan aloittavia yrittäjiä ja uutta yrittäjyyttä. Yhteishankintakoulutukset.
Valma-koulutuksen mahdollisuudet
OP
Perehdy, Opi ja Kehitä - Arvioi! (POKA)
Psykologian 2. kurssi ”Miten minusta tuli minä?”
Tervetuloa Innokylään
SAVON OPPISOPIMUSKESKUS
Hops Oma opintopolku Osaamisen tunnustaminen Valinnaisuus
Kiinnostus osallistua hankesuunnitteluun tai toteuttamiseen
Finna.fi:n somemarkkinointi
Pasi Kurttila Markku Lang.
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
Opetustoimi osana Jyväskylää
Maahanmuuttajaoppilaiden arviointi
Varjostus Oppia ikä kaikki tarjoaa verkoston jäsenille mahdollisuuden varjostaa kollegaa toisessa oppilaitoksessa. Varjostus on vertaisoppimisen menetelmä.
Mikä Change Day? Change Day on työkalu kohti parempia palveluita
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
Oppilaitoksen nimi Päivämäärä
Minä kuljettajana.
YLEINEN TUKI TEHOSTETTU TUKI ERITYINEN TUKI YLEINEN TUKI
Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry
Ammatinen koulutus uudistuu
Huoltajakysely lukuvuoden opiskelijoille
SINUSSA ON POTENTIAALIA
Finanssialalle.fi – alan koulutus, urapolut ja oppimateriaalit
Joustavuutta oppimiseen, Merja Rui
Opinnoista töihin KP OTE Hyvinvointitiimi
PERUSKOULUN TUKI AMMATINVALINNASSA
Ammatillinen tutkinto urheilijoille
PDPP-työpaja Mitä tehdään?.
AMMATILLISEN OPINTOPOLUN KRIITTISET KOHDAT
Kela ammatillisen kuntoutuksen kokeilu Pähee OTE
Vapaaehtoistyön tekeminen Suomessa
Opinnollistamisen pähkinät
KP OTE Opinnoista töihin
IKINÄ – kaatumisten ehkäisyn implementointi Vanhusten palveluiden ja kuntoutuksen vastuualueella Iiris Salomaa
Koulutus- ja opetusyhteistyö Opintohallintoon ja kirjauksiin liittyviä kysymyksiä Taustamateriaali kokoukseen (OKM, Ristiinopiskeluhankkeet,
SePPO-osahanke Keudassa Lahti
Opinnoista ja työtoiminnoista tÖIHIN Pähee-OTE
Väyläopintoihin ohjautuminen
Tiirismaan vesopäivät
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Oppimisen arviointi uudessa OPSissa
Omnia.fi/yhteishaku.
PÄHEE OTE-Päijät-Hämeen osatyökykyisille tie työelämään
Ajanhallinta opiskelussa
Mitä uutta töissä.fi-palveluun?
LCB-5800 Ruotsinkielinen yritysviestintä 1
Olemme osa hallituksen OTE-kärkihanketta
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
OSAAMISKANSIO Nimi.
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Väyläopintoihin ohjautuminen
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Laatukriteeripuu – asiakastarpeen jäsentely – (CTQ tree)
Kumppanuus-/yrityspolkumalli
Esityksen transkriptio:

TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017

1. Millä ammattinimikkeellä työskentelet?

Mitkä oppilaitokset Orimattilan peruskoulut  Ali-Juhakkala, Kiipula     Kiipulan erityisoppilaitos, koulutuskeskus Salpaus      erityiskoulut     Salpaus 

4. minkälaista yhteistyötä teet oppilaitosten kanssa HOJKS-palaverit, terveydenhuolto/kuntoutussuunnitelmat, yhteistyö opettajien kanssa  opintojen loppuvaiheessa otetaan yhteyttä suoraan yksikköön, usein sovitaan harjoittelusta viimeisenä keväänä. työharjoitteluita sovitaan yksiköihin (ei välttämättä opintojen lopussa), oppilaitokset pyytäneet esittelemään päiväaikaisia toimintoja Lahden alueella. Olen ollut mukana oppilaiden hojks-palavereissa opintojen lopussa, usein siellä tehdään jo suunnitelma siirtymisestä johonkin palveluun (mukana myös palv.ohjaus) Olen ollut mukana asiakkaiden HOJKS:ssa, opiskelijoiden työharjoittelu asioissa, kesätöiden etsimisessä, sekä opiskeluiden päättymisen mukanaan tuomisissa asioissa.  Yhteistyö olisi hyvä aloittaa varhaisemmassa vaiheessa, kuin opintojen viimeisenä vuonna.  Opiskelijoiden asioissa, Hojksit, työharjoittelut ym.  Opiskelijoita työharjoittelussa Oppilaiden järjestämiä "tuokioita"  Mikä yhteistyössä toimii ja mitä tulisi kehittää? Toimii: joiden henkilöiden kanssa yhteistyö tiiviimpää (henkilösidonnainen), apuja saa senkin jälkeen kun oppilas siirtynyt esim. meidän palveluihin, usein vain vähillä tiedoilla ja tuntemuksella tarpeista/tuesta Ei toimi: yhteistyö ei ole säännöllistä, oppilaitoksilla ei ole tarvittavaa tietoa vaihtoehdoista, usein jatkopaikka jo päätetty koulussa tietoa ei aina saada, asiakkaita tulee yllättäen, esim. silloin kun oppilas ei ole päässyt jatkokoulutukseen. Oppilaitosten toiminta hyvin erilaista kuin sitten toiminta yksiköissä, opitut asiat ei siirry tai niitä ei hyödynnetä jatkossa, esim. kognitiiviset taidot(lukeminen, kirjoittaminen)jää vähälle käytölle koulun jälkeen--esim. jos siirtyy alihankintaan. henkilöstöresurssi kovin erilainen, kouluissa pitäisi olla enemmän tulevaisuuden arkeen valmentavaa opetusta

7. Koetko, että sinulla on riittävästi tietoa ja osaamista asiakkaiden opiskeluun ja koulutukseen liittyvistä asioista omalla alueellasi?

Kaipaan lisätietoa liittyen asiakkaiden opiskeluun liittyvistä asioista Esimerkiksi: oppisopimuskoulutuksesta, uudesta ammatillisesta reformista, taloudellisiin asioihin liittyvistä tekijöistä, ammatillisesta kuntoutuksesta.Tarvitsen lisätietoa seuraavista asioista: kaikki edellä mainitut  Uusista yhdistymisien mukanaan tuomista asioista     Eri opiskelumahdollisuudet      Lisätieto kaikista edellämainituista asioista olisi varmasti tarpeen ja - hyödyksi      

8. Arvioi karkeasti, miten paljon käytät työaikaasi oppilaitosyhteistyöhön (opiskelijat ja/tai oppilaitosverkostot)

.         Asenteet työnantajissa, Asenteet edelleen vaikuttavat työllistämisen mahdollisuuksiin  Rohkeuden puute uusiin toimintatapoihin Uusien toimintamallien vähäinen käyttö Työllisyystilanne Työvalmentajien puute opitut taidot, esim. ammatillisen tutkinnon suorittaneet, osaaminen ei ole riittävää työmarkkinoille. Osaaminen/työnvaativuus ei kohtaa. liian vähän työhönvalmennusta oppilaitoksissa, myös asenne--puolin ja toisin--mitä erilaisia vaihtoehtoja olisi. ihmiset jämähtävät toimintakeskuksiin työhönvalmennuksen sisältö--pitäisi olla enemmän ja alussa varsinkin tiiviimpää ja intensiivistä ohjausta/valmennusta. Oppilaitosten tulisi (ammatillisen tutkinnon suorittavat) etsiä harjoittelupaikkoja avoimilta työmarkkinoilta, ei toimintakeskuksista. Oma ammatti ei välttämättä ole se, mitä oppilas oikeasti haluaa tehdä. Ammatti, esim. taidealat muutoinkin haasteellista työllistyä, miten vammaiset henkilöt sitten? Muusikko, kuvataiteijia-- työhönvalmennuksella ei ole välttämättä osaamista etsiä töitä näihin. Työyhteisön haasteellista työllistää vammaisia henkilöitä, ei ole tarpeeksi tietoa esim. eri tukimuodoista Varhainen yhteistyö ja opiskelijan omien toiveiden ja taitojen kartoittaminen   Työkokemus, suhteet Kiitettävästi suoritettu työharjoittelu Kerro mitkä asiat vaikuttavat mielestäsi oppilaiden työllistämisen mahdollisuuksiin?