25.12.2018 LR.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kansainväliset markkinat Merkittävimmät tiedossa olevat ulkomaiset Suomi-esittäytymiset lähivuosina Ulkomaiset suurhankkeet Ranska: kulttuurisesonki.
Advertisements

Tietotaitotalkoot-hanke Mikä se on?. Tavoitteena toimiva tietoyhteiskunta • Kansalaisille tietoyhteiskuntavalmiuksia • Tietotekniikkaosaajien ja aktiivisten.
Sapuska - Kansainvälistä liiketoimintaa elintarvikkeista 2008 – 2012 Joensuu DM Copyright © Tekes.
Kite – Kites – Leija ? Kites - Language Cluster Finland Kites-toimialalla tarkoitetaan tietotekniikan, kielen ja kulttuurin sekä.
Team Finland -henkinen roadshow Venäjällä ja Kiinassa - Laadukkuus - Luotettavuus - Puhtaus - Turvallisuus -
Ilkka Nieminen PIENET- JA KESKISUURET TAVARANTOIMITTAJAT KAUPAN YHTEISTYÖKUMPPANEINA KALAVIIKKO 2008 JOHTAJA ILKKA NIEMINEN PÄIVITTÄISTAVARAKAUPPA.
1 Exporting Culture – Kulttuuriviennin ammattilainen -valmennus.
Lappeenranta-Imatra seudun elinkeinoelämä ja Venäjä-toiminta
Yritysten määrän kehitys
EUREGIO KARELIAN KARELIA EXPERT MATKAILUPALVELU OY Karelia Expert Matkailupalvelu Oy on Pohjois- Karjalan matkailun.
Sauna Contact Point Finland Miksi Cannes Lions? • Jos-et-ole-siellä-et-ole-olemassa -tapahtuma • Maailman mielipidemanipulaattorit ja mainosalan.
KALASTUSMATKAILUN KEHITTÄMINEN POHJANMAALLA KVARKEN FISHING.
Espoon matkailustrategia v Julkinen
Russian-Finnish International Castle to Castle Project: aims and objections Professor Antti Honkanen, Director of Centre of Tourism and Education, University.
Click to edit Master title style Testing Finnvera Oyj Liiketoimintajohtaja Annamarja Paloheimo.
ALUEKESKUSOHJELMAN KULTTUURIVERKOSTO Verkostoitumisen iloja Anu Perttunen Oulun RYSÄ
Tulikivi tulevaisuudessa. Tuottaa koteihin lämpöä ja viihtyisyyttä korkealaatuisilla, sisustukseen sopivilla merkkituotteilla. Liiketoiminta-alueetLiikeidea.
Pk-yritysbarometri, kevät 2014 Seuturaportti, Pohjois-Karjala.
Pk-yritysbarometri, kevät 2014 Seuturaportti, Kymenlaakso.
Pk-yritysbarometri, kevät 2014 Seuturaportti, Kanta-Häme.
© Mimino Oy / VO Maaseutumatkailuseminaari Mimino Oy / Virve Obolgogiani Miten saada ulkomaalaisia matkailijoita Suomen maaseutukohteisiin?
Kalastusmatkailu Kansainväliseksi brändiksi Imatra.
Metsäteollisuuden tehdaspolttoaineet Suomessa 2012
Pienet ja keskisuuret tavarantoimittajat kaupan yhteistyökumppaneina - HoReCa-tukkukaupan näkökulma Järjestöpäällikkö Ilkka Nieminen Päivittäistavarakauppa.
Kulttuurivienti –syksy 2009 Kulttuuriviennin tukiverkoston infopäivä, Opetusministeriö,
goSaimaa GoSaimaa.com yhteismarkkinointihanketta on toteutettu 3 v:n ajan Imatran ja Lappeenrannan seuduilla. Mukana on n. 100 yritystä, Imatran ja LPR:n.
Oppimisratkaisut-ohjelma
Metsäntutkimuslaitos Skogsforskningsinstitutet Finnish Forest Research Institute / Puunhankinnan kehittämisseminaari Kouvola Urakointimahdollisuudet.
Ruokaketjun kehittämisellä hyvinvointia koko maakuntaan Pro Ruokakulttuuri päätösjuhla , Ulla Mehto-Hämäläinen.
Tekesin organisaatio, verkosto ja budjetti. Tekes DM Kasvu- yritykset Nuoret yritykset Suuret yritykset ja julkiset organisaatiot.
Kulttuurimatkailun kehittämisstrategia
Makupaloja Suomesta. Tilaisuuden nimi Päivämäärä Esittäjän nimi Organisaatio.
Huippuostajat Fiksu kysyntä luo markkinoita yritysten uusille ratkaisuille Tekes Asiantuntija Sampsa Nissinen.
Kesäluontomatkailun kehittämisstrategia
FinnWell -ohjelma 2007 – 2009 Kalevi Virta. Mitkä ovat tulevaisuuden suuntaviivat FinnWell- ohjelman jatkoa ja Tekesin positioitumista terveydenhuollon.
Oskelle ominaiset toimintamallit: Verkostoituminen (matala kynnys, avoimet kehittämisen ympäristöt) Uudet avaukset (viestintä, asiantuntijat, FinNode …)
ALUEELLINEN KILPAILUKYKY JA TYÖLLISYYS –TAVOITE ITÄ-SUOMEN EAKR-TOIMENPIDEOHJELMA
Innovatiiviset kaupungit
Pk-yritysbarometri, kevät 2015 Seuturaportti, Pohjois-Karjala 1.
Aalto PRO Aalto-yliopiston täydennyskoulutusta Kyvykkyyksiä etsimässä PK-yritysten johtamisen haasteet Menestystekijöitä, henkilöstön kyvykkyyksien määrittelyä.
Tilaisuus alkaa klo 9. #digibarometri2016. Tervetuloa Tuomo Luoma, Verkkoteollisuus #digibarometri2016.
HUNGRY FOR FINLAND Ajankohtaista ruokamatkailusta Kristiina Havas , Haaga-Helia amk Yhdessä enemmän – toimialojen yhteistyöllä kasvua ja uudistumista.
Teema ja strategiset alueet 2 Yhdessä 2017 Kaikki suomalaiset ja Suomen ystävät Suomi nyt Suomen 100 vuotta Suomi tulevaisuu- dessa.
Yrittäjyyden vaikutus alueeseen Alueen vaikutus yrittäjyyteen Pia Arenius, professori Turun kauppakorkeakoulu, Porin yksikkö.
Lapland – A Gateway to Arctic Innovations COMPANY CONFIDENTIAL | Copyright © M-Brain
Linkki: ”MY STAY” Visitfinland.comin ”My Stay” matkailutuotteiden tuotetietokanta esittelee Suomen.
4 hyvää syytä panostaa matkailuun
Pk-yritysbarometri, kevät 2016
Pk-yritysbarometri, kevät 2017
Maakuntaliiton toiminta
Pahimmat kilpailijamme!!
MISSION POSSIBLE Kouvola Innovation Oy | Strategiakärkien päivitys.
Pk-yritysbarometri, syksy 2016
Pk-yritysbarometri, kevät 2017
Aluetalouden suhdanteet Keski-Karjala
Pk-yritysbarometri, syksy 2016
Lääkehoidon päivä 2018 Teemana järkevä lääkehoito Vuonna 2018 Lääkehoidon päivä toteutetaan osana Rationaalisen lääkehoidon toimeenpano-ohjelman laajaa.
Itä-Suomen EAKR-ohjelman seurantakomitea
Team Finland – palvelutarjonta
Luonnonvarakeskus – pohjaa biotaloudelle
International Green Week 2019 Suomi messujen partnerimaa
Venäjän vienti kasvuun Päijät-Hämeessä –hanke
Pk-vientihanke pähkinänkuoressa
Maaseuturahasto vuosi 2018
Matkailuohjelma – ohjausryhmä V2.0
Talvimatkailun kehittämisstrategia Talvimatkailun kehittämisstrategia
ESIMERKKEJÄ REITTIEN KEHITTÄMISEN POLUISTA, KANTA-HÄME
KULTTUURIN KUNTAKUVA JA TULEVAISUUS Kuntaliitto
Heli Saari Outdoors Finland II Aktiviteettien kehittämisohjelman kansallinen koordinointi – hanke.
Metsäteollisuuden työvoima
Esityksen transkriptio:

25.12.2018 LR

FINRELAX® – NETWORKING 27.05.2015 10.00 Aamukahvi 10.30 Tilaisuuden avaus Finrelax® - kasvuohjelma, Liisa Renfors Finrelax® - kampanjakuulumisia, Arto Asikainen Saunan uusi elämä, Carita Harju, Sauna from Finland 12.00 Buffetlounas 13.00 Suomalainen ruoka hyvinvointiloman osana, Jukka Oresto, Paideia 15.15 Imatran tilaisuus päättyy ja matka Pietariin alkaa 25.12.2018 LR

FINRELAX® Suomesta hyvinvointimatkailun kärkimaa Liisa Renfors / Finpro ry- Visit Finland 25.12.2018 LR

25.12.2018 LR

25.12.2018 LR

25.12.2018 LR

FINRELAX® Visio Suomi on maailman paras luonnollisen hyvinvoinnin lähde 25.12.2018 LR

Luonnon luksusta ja harmoniaa Ydinviesti Luonnon luksusta ja harmoniaa 25.12.2018 LR

Miksi hyvinvointimatkailu? Yksi nopeimmista kansainvälisesti kasvavista trendeistä Suomella on luontaisia edellytyksiä hyvinvoinnin kohdemaaksi Kilpailukentällä on vielä tilaa nimenomaan luontoon perustuvalle hyvinvointitarjonnalle Suomessa on jo tuotetarjontaa, mutta se on hajanaista eikä ole kohdistettu ulkomaalaiselle asiakkaalle Isoimmatkaan teeman parissa toimivat tahot eivät vielä täytä kansainvälisten matkailijoiden kriteerejä 25.12.2018 LR

Strateginen ohjelma Laaja-alainen, valtakunnallinen teeman kehittäminen Outdoors Finland ja Culture Finland katto-ohjelmien tapaan Suunnattu pk-yrityksille Verkostopohjainen työskentelytapa Finrelax® tuoteperhe Lanseeraus, myynti ja markkinointi Kohdemarkkinat: Saksa, Venäjä, Japani UK, Kiina 25.12.2018 LR

25.12.2018 LR

Finrelax® - tavoitteet Hankkeen toiminnassa ja Finrelax®-konseptin rakentamisessa sekä tuotteita ja palveluita toimittamassa on mukana n. 70 yritystä, joista 60 on pk-yrityksiä ja n. 10 isompia, nk. veturiyrityksiä Alueellisia Finrelax®-koordinaattoreita on vähintään 10 ympäri Suomea Varmistetaan Finrelax®-konseptin toimivuus, tuotanto ja jakelu (tuotteet on suunniteltu kohderyhmille sopiviksi ja ne ovat helposti ostettavissa) sekä pysyvä toimijaverkosto niin tuotteiden kehittämistä kuin markkinointia varten Lisätään Finrelax®®-tuotteiden määrää ja näkyvyyttä eri jakelukanavissa valituilla kohdemarkkinoilla Herätetään kiinnostusta Suomea ja hyvinvointimatkailu-tuotteitamme kohtaan näkyvillä ja erottuvilla markkinointi-toimenpiteillä Kasvatetaan Finrelax®-tuotteita tarjoavien yritysten liikevaihtoa Kasvatetaan Finrelax®-tuotteita tarjoavien yritysten työllisten määrää Kasvatetaan hyvinvointimatkailupalveluita matkansa aikana käyttäneiden määrää n. 504 000 henkilöstä (2014) 555 000 henkilöön (2018) = +10 % Suomi tunnetaan kohdemarkkinoilla maana, jossa on Pohjois-Euroopan laadukkainta luontoon pohjautuvaa hyvinvointi - matkatarjontaa 25.12.2018 LR

Budjetti ja rahoitus Koko ohjelmakausi 1.3.2015-31.12.2017 Rahoituksena pk-yrityksille suunnattu Team Finland kasvuohjelmarahoitus Koko ohjelmakauden budjetti 2,12 milj. euroa 25.12.2018 LR

Temaattiset painopistealueet hyvinvointi Suomalainen saunaelämys kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin edistäjänä; ennen saunaa, saunassa ja saunan jälkeen Saunomistavat ja -perinteet Hiljaisuuden sauna Saunapalvelut: Saunayoga, turvesauna jne. Oheispalvelut (ruoka, kulttuuri tms.) Liikkuminen luonnossa Puhdas vesi, ilma Hyvinvointi metsästä Hiljaisuus Tila Valo, kaamos Rauhallisuus Vuodenajat: ruska, lumi ja jää jne. Turvallisuus Suomalainen sauna Puhdas luonto Luonnollista luksusta ja harmoniaa Terveellinen ruoka Lähiruoka Luomuruoka Erikoisruokavaliot Suomen luonnon antimet Ruoan kerääminen ja omaehtoinen tai ohjattu valmistaminen Kalevalainen jäsenkorjaus Kajavahoito Method Putkisto Suomalaiset hoitotuotteet Suomalaiset välineet Suomalaiset hoidot Ruoka Lähde: Hyvinvointimatkailustrategia kansainvälisille markkinoille 2014-2018

KIITOS! Liisa Renfors Finpro ry, Visit Finland Kuva: Saunayoga KIITOS! Liisa Renfors Finpro ry, Visit Finland liisa.renfors(at)visitfinland.com www.visitfinland.fi & www.visitfinland.com 25.12.2018 LR

25.12.2018 LR