Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Espoon matkailustrategia v Julkinen

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Espoon matkailustrategia v Julkinen"— Esityksen transkriptio:

1 Espoon matkailustrategia v. 2009-2012 Julkinen

2 Markkinatilanne ja trendit Espoossa
Metropäätöksellä positiivinen vaikutus matkailuelinkeinoon Useita uusia hankkeita valmiiksi 5-7 vuoden sisällä: uudet hotelli- ja kokoustilat, vapaa-ajankohteet, kauppakeskukset, toimitilat, palvelut, liikennejärjestelyt Uusitut hotellit: Sokos Hotel Tapiola Garden, Kokoushotelli Meripuisto, StayAt Merkittäviä hankkeita: Nuuksion Luontokeskus, Super Life Lab, Tapiolan uudistus, Suurpelto, hotellihankkeet Aalto yliopiston mahdollisuudet alueelle

3 Toimintaidea Matkailun ja kongressitoiminnan edistäminen ja
kehittäminen Espoossa: Kehitämme matkailutuotteita, jotka lisäävät matkailijoiden ja yöpyjien määrää Espoossa Kokoukset ja kongressit Tapahtumat Kulttuuri Luonto Rakennamme Espoon mielikuvaa Tuotamme matkailuun, kulttuuriin sekä näyttely-, kokous-, ja kongressitoimintaan liittyviä informaatio- ja markkinointipalveluita

4 Visio ja missio 2012 Espoon Matkailu Oy:n visio Missio
Espoon Matkailu Oy on kansainvälisesti arvostettu malliesimerkki julkisen ja yksityisen sektorin yhteistyöstä, jolla on edistetty Espoon kaupungin mielikuvan rakentamista ja kehitetty matkailusta merkittävä elinkeinosektori Espoossa. Missio Kehitämme yhdessä asiakkaiden, matkailupalvelutarjoajien ja Espoon kaupungin kanssa Espoosta Suomen kiehtovimman kokous- ja matkailukaupungin.

5 Espoon Matkailu Oy:n arvot
Asiakaslähtöisyys Kumppanuus Vaikuttavuus Tavoitteellisuus

6 Kohderyhmät Vapaa-aika Kotimaiset kokoukset Tapahtumat
Ulkomaalaiset turistit: Itämeren alue, Aasia Kotimaassa matkustavat Espoolaiset Tapahtumat Jokaisella tapahtumalla erilaiset Sidosryhmät, kumppanit Espoon kaupunki Espoolaiset matkailupalvelujen tarjoajat MEK, FCB Helsingin ja Vantaan kaupunkien matkailutoimistot Uudenmaan liitto GHP, Otaniemi Marketing, Espoon Yrittäjät Pääkaupunkiseudun kauppakamari ja Nuorkauppakamari EVTEK, Laurea, Omnia, Haaga-Helia ECM, ICCA, MPI Kotimaiset kokoukset Espoolaiset yritykset ja yhteisöt Pääkaupunkiseudulla sijaitsevat yritykset ja yhteisöt (myös koulutus- ja konsulttiyritykset) Yhdistykset, – liitot ja –seurat Espoon kaupunki Kansainväliset kokoukset Kansainväliset yritykset sekä näiden tytäryhtiöt pääkaupunkiseudulla Matkatoimistot, incoming, PCOt, tapahtumajärjestäjät, mainostoimistot Muut Kansainväliset kongressit Kansainväliset (1) ja pohjoismaiset (2) järjestöt Tiedeyhteisöt Incoming, ja PCO-toimistot (kansainväliset ja suomalaiset) Säätiöt, yhdistykset, ministeriöt

7 Espoon matkailun kilpailuedut
Kokoukset ja kongressit Tieteen, yritysten, palvelujen ja luonnon läheisyys Tiedeyhteisöt, tieteen korkea taso (korkea teknologia, innovaatiot, TKK, VTT, Nokia) Luonto, meri Kulttuuri, EMMA Turvallisuus, Suomi neutraali Hinta-laatu –suhde Kielitaito Saavutettavuus Pääkaupunkiseutu Vapaa-aika Puhdas, koskematon luonto Nuuksio, erämaa, hiljaisuus Saaristo, meri, erämaajärvet Hyvät harrastusmahdollisuudet Kulttuuritapahtumat, WeeGee - EMMA IsoOmena, Kauppakeskus Sello, Ikea, Tapiola Serena, Huimala Urheilutapahtumat Espoon tuomiokirkko Helppo liikkua autolla Pääkaupunkiseudun läheisyys Turvallisuus

8 Tavoitteet Espoon kansainvälisen kilpailukyvyn kasvattaminen
Espoon aseman vahvistaminen matkailukaupunkina Espoossa tarjottavien matkailupalvelujen myynnin kasvu Palvelulaadun nostaminen omassa ja kumppaneiden toiminnassa Pääkaupunkiseudun matkailun yhteistyö

9 Tärkeimmät markkinointitoimenpiteet 2009
Uusien internet-sivujen lanseeraus Matkailutuotteiden kehittäminen sekä vapaa-ajan että kokouksien ja kongressien kohderyhmille Tapahtumat, messut, workshopit kotimaassa ja ulkomailla Tärkeimmät esitteet Espoo Guide KokousEspoo -esite


Lataa ppt "Espoon matkailustrategia v Julkinen"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google