Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuSatu Hyttinen Muutettu yli 5 vuotta sitten
2
Talvimatkailun kehittämisstrategia
3
Sisältö Kehitettävät osa-alueet Talvibrändi Tuoteteemojen painopistealueet
4
TALVIMATKAILUN VISIO Suomen talvi tarjoaa poikkeuksellisen mieleenpainuvia kokemuksia puhtaassa arktisessa ympäristössä. Suomi on valittujen kohderyhmien talvilomakohdelistalla Pohjois-Euroopan ykkösvaihtoehto.
5
TALVIMATKAILUN MISSIO
Liiketoiminnan kehittäminen Vetovoimaisen, laadukkaan ja helposti saavutettavissa olevan tuotetarjonnan lisääminen. Kiinnostusta herättävä ja tehokas myynti- ja markkinointityö yhdessä ammattitaitoisen yrittäjäkentän kanssa.
6
Suomesta talvikohde edelläkävijöille
Talvimatkailun kehittämisen tavoitteena on varmistaa talvimatkailun positiivinen kehitys myös tulevina vuosina. Haluamme erottua kilpailijoistamme monipuolisemmalla tuotetarjonnalla sekä korkeammalla laadulla.
7
Kehitettävät osa-alueet
Kehitettävät osa-alueet
8
1 Tuotekehityksen edistäminen
Asiakasymmärrys: asiakaslähtöisten tuotteiden kehittäminen ja niiden toimiva paketointi Ymmärrys uusista markkinoista Laadun parantaminen entisestään, uudistaminen Työkaluja tuotteistamisen edistämiseksi Etelä-Suomen ja Keski-Suomen talvitarjonnan kehittäminen
9
2 Yhteistyön lisääminen ja verkostoituminen
Pienessä maassa matkailualan ei ole varaa jäädä yksilölajiksi. Toimiva verkostoituminen näkyy myös parempana bisneksenä. Niin matkailukeskusten keskinäistä kuin keskusten ulkopuolella olevien matkailuyritysten yhteistyötä kannattaa tiivistää.
10
Myynnin ja markkinoinnin monipuolistaminen
3 Myynnin ja markkinoinnin monipuolistaminen Talvimarkkinaosuuden lisääminen jakelukanavissa Innovatiivinen markkinointi. Kun mediarahaa on vähän, on kilpailun keskellä vaikea erottua tavanomaisella mainonnalla. Koko maan talvitarjonnan näkyvyys Jakelukanavaosaamisen kohentaminen Sähköiset myyntikanavat
11
4 Saavutettavuuden säilyttäminen ja parantaminen
Koko alan keskeinen haaste Huono saavutettavuus tekee parhaimmatkin markkinointitoimenpiteet hyödyttömiksi
12
Talvibrändi
14
Imagomainonnan konsepti Aasiassa
TIEDOSTETTAVAKSI JA HYÖDYNNETTÄVÄKSI YRITYSTEN OMASSA MARKKINOINNISSA
15
“Merkityksellisiä kohtaamisia”
16
Kun kysyy Suomea kolunneilta turisteilta, mikä tässä maassa on hienoa, on vastaus monesti kryptinen. Suomen vaikuttavuutta ei osata selittää. Utelemalla, mikä tekee Suomesta paremman kohteen kuin Ruotsista ja Norjasta, joilla on tarjota samanlaisia tuotteita ja uljaampia maisemia alkaa mysteeri avautua. Turistit ovat täällä poikkeuksellisen vaikuttuneita ihmisten välittömyydestä, aitoudesta ja siitä, että he pääsevät kokemaan asioita itse – sen sijaan että ihastelisivat asioita etäältä. Kuulostaa itsestään selvältä, mutta sitä se ei ole. Nämä kaksi asiaa yhdessä tekevät Suomesta erityisen. Matkailija haluaa kokea matkallaan elämyksiä eri tasoilla. Nähdä kauniita asioita, tavata mielen-kiintoisia ihmisiä, tuntea puhtaan luonnon, mykistyä revontulista ja kokea rauhaa hiljaisuudesta. Kaikkia näitä yhdistää kohtaaminen, jolla on merkitys. Osaksi kyse on henkimaailman jutuista, mutta todelta ne silti tuntuvat. Tulevat iholle ja tuntuvat sielun syövereissä asti. ”Merkityksellisiä kohtaamisia” on Visit Finlandin imagomarkkinoinnin konsepti. Vaikka imago-mainonta keskittyy etenkin ihmisen ja luonnon väliseen suhteeseen, konsepti taipuu kaikkiin teemoihin ja taktisiin tavoitteisiin. Se ei lupaa sellaista, mitä Suomi ei voi lunastaa.
17
Etunimi Sukunimi
18
Tuoteteemojen painopistealueet
19
Temaattiset painopistealueet talvi
Monipuoliset talven elämykset • Revontulet • Safarit • Lumi- ja jäätuotteet • Talven tapahtumat • Kilpailijoista erottuvat, monipuoliset talven elämystuotteet • Hiljaisuus • Matkailijan kokemat arki- elämän talviset ratkaisut • Autenttisuus • Saamelaisuus Elämäntapa Ainutlaatuinen lumikokemus – erämaa palveluilla • Monipuoliset luontokokemukset kulttuurielämyksillä rikastettuna • Teemoja yhdistävät palvelupaketit • Lähiruoka • Sesongin ainekset • Juhlapyhien ruokaperinne (joulu, pääsiäinen) • Asiakkaan osallistaminen Luonto kulttuurilla maustettuna Ruoka
20
Suomalainen elämäntapa
Matkailijoita kiinnostaa tositarinat ja kohtaamiset paikallisten kanssa. Suomalaisuus koetaan monella markkinalla eksoottiseksi.
21
Miten selviämme talvesta?
Ulkomaalaisia kiinnostaa, miten suomalainen arki toimii kaamoksen kylmyydessä, lumen keskellä.
22
Suomalaiset jouluperinteet
ja saamelaisuus
23
Autenttisuus, välittömyys ja intiimiys
(pienet kylät vs. isot matkailukeskukset)
24
Suomalainen ruoka Paikallinen lähiruoka tarjoaa runsaasti mahdollisuuksia, onhan se globaali trendi, joka kiinnostaa ihmisiä.
25
Suomalaisen ruoan puhtaus
26
Vuodenaikojen huomioiminen
tarjonnassa, teemaruoat
27
Hiihtokeskusten ruokatarjonnan
monipuolistaminen
28
Talvitarjonnan kirjon lisääminen
Naapurimaat ja Keski-Euroopan suuret talvikohteet tarjoavat nekin runsaasti talviaktiviteetteja. KUINKA EROTUMME HEISTÄ?
29
Arktisen kansan ainutlaatuisen lumi- ja jääosaamisen korostaminen
30
Uusien palveluiden kehittäminen – luonnollisuudesta
tinkimättä, esim. suomalaisen kansantaruston hyödyntäminen tuotteissa
31
Lapsiperheiden huomioiminen
entistä paremmin
32
Revontulimatkailun monipuolistaminen
33
Kulttuurin, luonnon ja hyvinvoinnin yhdistäminen
34
Asiakkaiden tarpeista lähtevien, joustavien ja
kokonaisvaltaisten palvelupakettien kehittäminen
35
Kulttuuriohjelmien liittäminen talven matkailutarjontaan
36
Hiljaisuus, mindfulness on yhä kasvava trendi. Se tarjoaa
paljon mahdollisuuksia myös Suomen talvimatkailulle.
37
Lisätiedot ja kommentit
Ms. Liisa Renfors Product Specialist, Finpro/VisitFinland liisa.renfors(at)visitfinland.com
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.