Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tutustumistreeni  Nimi, ammatti, mistä tulee,  tilaisuuden teemaan liittyvä ajatus  Mikä oli kauhein kouluruoka?  Kirja, jota parhaillaan luen  Lapsuuden.
Advertisements

Tervetuloa koulutukseen!. Ohjelma Kuulumiskierros Toimintaa Itsensä virittäminen ennen ryhmätilannetta Kotitehtävän läpikäynti Tulevaisuustyöskentely.
Osaamisen tunnistaminen ja dokumentointi OVA –verkoston tapaaminen ) Kirjoitetaan osaamistodistus/annetaan osaamismerkkejä.
8-luokan terveystiedon sisältö, suoritustavat, tavoitteet ja arviointi KILPELÄNAHO
© COACH 1.jakso: MINÄ JA JOHTAMISTYÖ Tampere Vuorovaikutus oppisopimustarkastajan työssä ”Millä työkaluilla?”
UUSI opettajuus Kouvolan seudun ammattiopisto Miia Ojalainen
Viestinnän tilanne kesä 2016
Arviointi osana oppimisprosessia
KEHITYSKESKUSTELU - Ennalta sovittu ja suunniteltu keskustelu esimiehen ja työntekijän( voi olla myös tiimin) välillä Tuija Takkula,
Työssäoppiminen Yrittäjänä TOY -malli OTSIKKO Alaotsikko.
Ammattiopisto on mylly elinikäisen oppimisen virrassa
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
Yleistajuisemman artikkelin kirjoittaminen
TOIMINTA-REFLEKTIO-OPPIMINEN.
Pedagoginen kehittäminen
Valma-koulutuksen mahdollisuudet
Infoa tutoropettajille
Tavoitteena poistaa työelämän hukkia (työelämän hukkaa)
Perehdy, Opi ja Kehitä - Arvioi! (POKA)
Miten oppilaiden vertaisarviointitaitoja tullaan kehittämään Mäntsälässä luokilla 1-9?
Digitaalisuus opistojen strategiaan, pedagogiikkaan ja käytäntöön
Ops-iltapäivä Raumanmeri
Ryhmän ohjaamisen perusteet
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
1. Valitkaa keksinnöistä kiinnostavin. 2
Opetus- ja kulttuuriministeriö Lukiouudistuksen maakuntakiertue
YLEINEN TUKI TEHOSTETTU TUKI ERITYINEN TUKI YLEINEN TUKI
Oppijalähtöiset verkko-oppimisympäristöt, 3 op
Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry
Syö aivosi virkeiksi™ -tyhykoulutus
OSUMA-Visio syntynyt työpajassa
SINUSSA ON POTENTIAALIA
ARK-E Arkkitehtuurin teorian erikoistyö: suunnittelijaksi kasvamassa (3 op) 1 Ryhmätapaaminen: Suunnittelijan identiteetin rakennuspalikat Pe
Joustavuutta oppimiseen, Merja Rui
Yliopistojen intrapäivä
Laadunhallintajärjestelmän kehittäminen Amistossa
HIEKKIKSEN YRITTÄJYYSKASVATUSHANKE
Hankeen tavoitteet ja toimenpiteet
KEUDAN ORIENTAATIOPÄIVÄT LUKUVUOSI
Vapaaehtoistyön tekeminen Suomessa
Liiketalouden perustutkinto, merkonomi
Verkoston toiminta kehittyy – missä mennään?
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
Polut hoitoon ja kuntoutukseen – projekti OTE7
TäsmäKoulutus ja muut osaamisen kehittämisen palvelut
Haaga-Helia amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
Yrittäjyys ja yritystoiminta BUS1LH001-opintojakso, 6 op
Työelämän kehittämis- ja palvelutehtävä Palveleva ILO
VERME - VERTAISMENTOROINTI
KEIJO KEIJO
SePPO-osahanke Keudassa Lahti
Valmentajakoulutus taso 1 osa 1 Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Viikonlopun aikataulu (alustava) Lauantai 10:00 Avaus ja virittäytyminen 12:00.
Tervetuloa sosiaalisen kuntoutuksen kehittäjäverkoston ensimmäiseen tapaamiseen!
Oppimisen arviointi uudessa OPSissa
Ajanhallinta opiskelussa
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö Pasila
Tiimitoimintamalli arkipäivän työssä
Tervetuloa työelämätoimikuntatyöhön
LAPE-PÄHKINÄT vol Keino osallistua Pirkanmaan vanhemmuuden ja parisuhteen tuen palveluiden kehittämistyöhön - Tekstidia Dian voi valita.
LCB-5800 Ruotsinkielinen yritysviestintä 1
Valmentajakoulutus taso 1 osa 1 Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Viikonlopun aikataulu (alustava) Lauantai 10:00 Avaus ja virittäytyminen 12:00.
”Projektin nimi” -projekti
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Research Data Management Agents
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Mielenterveyden ensiapu®1 -koulutus
Kumppanuus-/yrityspolkumalli
Tommi Mattila Valmiuspäällikkö Suomen Punainen Risti Hämeen piiri
Esityksen transkriptio:

Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee, tilaisuuden teemaan liittyvä ajatus Mikä oli kauhein kouluruoka? Kirja, jota parhaillaan luen Lapsuuden haaveammatti pieni haave, jonka aion toteuttaa mitä odottaa päivältä/koulutukselta

Vermekoulutus

Koulutus osana Jousto-hanketta 1. Työelämä- ja yksilölähtöinen opiskelu 2. Teoriapainotteisten opintojen siirtäminen työelämään 3. Yksilölliset ja työelämävaltaiset menetelmät koulutuksessa 4. Ryhmänohjaajuuden kehittäminen 5. Hyvien käytänteiden kehittäminen ja levittäminen vertaisryhmämentoroinnin avulla

Koulutuksen laajuus on 10 op, osat: seminaarijaksot oppimispäiväkirja verkko-oppimisympäristössä työskentely mentorointiryhmän suunnittelu, organisointi, ohjaaminen ja arviointi oma vertaismentorointi seminaaripäivien aikana ja verkossa mentoroinnin mentorointi kirjallisuus

1. koulutuspäivän teemat ja tavoitteet: vertaismentoroinnin peruskäsitteet (dialogisuus, vertaisuus, narratiivisuus) lähikäsitteet (mentorointi, työnohjaus, valmennus) mentorointiprosessi toiminnalliset menetelmät osana koulutusprosessia Tavoitteena: selkeä kuva kotiin lähdettäessä vertaismentorointiprosessista ja omasta roolista

Koulutuksen teemat: Mentorointiprosessi ja vertaisuus, narratiivisuus Ryhmän kehitysprosessi ja - dynamiikka Dialogisuus ja dialogiset ja toiminnalliset menetelmät mentorin tehtävässä Ammatillisen opettajan identiteetti Mentoroinnin eettiset kysymykset Työhyvinvoinnin lisääminen ja onnistunut työyhteisön vuorovaikutus

Koulutuspäivän ohjelma: 8.30 Aamukahvi 9.00 Tutustumistreeni ja odotukset päivälle ja koko koulutukselle Pieni tauko 10.45 Keskeiset käsitteet 11.30 Lounas 12.15 Keskeisten käsitteiden käsittely jatkuu 12.45 mentorointiprosessi; vertaismentorointiryhmän suunnittelu ja perustaminen 14.15 kahvi 14.30 Mentorointiprosessin käsittely jatkuu Välitapaamisten sopiminen 15.30 koulutuspäivä päättyy

Mentorointiprosessi (suunnittelu, ennen ryhmän alkua, ryhmän vetäminen…) - Hahmottele oma mentorointiprosessi ja kuvaa sen eteneminen. (oma rooli + omat vastuut) - Vähintään neljä keskeistä steppiä, konkreettista tekemistä - Mieti millaisia haasteita sinulla mahdollisesti on prosessin eri vaiheissa ja kuinka valmistaudut niihin. Kumuloituva tiimi (samassa tiimissä); yksin, kaksin, nelin (neljä eri versiota)

Välitehtävät Helmikuu Aloita henkilökohtaisen oppimispäiväkirjan pitäminen. Pidä sellaista oppimispäiväkirjaa, mikä palvelee sinun omaa oppimistasi mentorikoulutuksessa ja mentorina. Pidä päiväkirjaa myös ryhmän aikana: ryhmän koko, ryhmäläisten nimet, kokoontumispaikka ja -aika, teemat, karkea ohjelma, muuta merkittävää sisällöstä Mentorointisuunnitelma, sisältöinä esimerkiksi: mentorointi koulutuskuntayhtymässä: esim. johdon linjaukset mentoroinnin roolista kuntayhtymän henkilöstön osaamisen kehittämisessä, periaatteista ja käytännöistä ennen ryhmää: ryhmän kokoaminen, markkinointi, motivointi Pyri aloittamaan mentorointiryhmän ohjaaminen (mitä nopeammin pääset liikkeelle, sitä enemmän saat koulutuksesta irti)

Seuraavat tapaamiset 21.3.2013, 2. pv, Kouvola 2. - 3.9.2013, 4. ja 5. pv, ? 7.10.2013 6.pv, Kouvola 5.11.2013 7. pv, Kouvola

Webinaarit 19.3. klo 9.00 – 11.00 ja 14.00 – 16.00