Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Osaava-hanke Liminka, Lumijoki, Muhos, Tyrnävä, Utajärvi
Advertisements

Normaalikoulujen lukioiden OPH-rahoitteinen hanke
eVarikko - veturina ja tukena arjessa Tampereen seudulla
Ohjaus työssäoppimisen oppimisympäristöissä Seija Rannikko.
Kymentaan koulun TVT-STRATEGIA Tämä vuonna 2006 luotu strategia on käytössä toistaiseksi..
Lausteen koulun TVT-STRATEGIA
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Mitä valtakunnallinen TVT-strategia kertoo meille? Kaisa Vähähyyppä
Kansallinen tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön suunnitelma Arjen tietoyhteiskunnan neuvottelukunta Liikenne- ja viestintäministeriö, Suunnitelma.
J Kangasniemi 2010 Valtion rahoittama opetustoimen henkilöstökoulutus Tätä kalvosarjaa päivitetään verkossa. Varmistathan että käytössäsi on viimeisin.
Teknologia nyky-yhteiskunnassa Eveliina ja Ellimaija.
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
Heinolan kaupungin opetussuunnitelma
ARVIOINTI Vanhempainilta
OIKEAT ASKELEET Perässäkulkijasta edelläkävijäksi Tablettitietokoneiden käyttö opetuksessa parantaa lasten ja nuorten kykyä ratkoa ongelmia.
Anna kehitysmaiden lapsille hyvä koulutus – ja tulevaisuus! Päivätyökeräys 2014–2015.
Hankkeiden hyvät käytännöt ja erilailla tekeminen toimintakulttuuriksi Keväinen kv-koulutuspäivä Tampereella Tiina Sarisalmi.
Cmap-tools opetus käyttö kongnitiivinen merkitys.
ETwinning Mikä eTwinning on? Komission hanke, jolla halutaan antaa mahdollisimman monille oppilaille mahdollisuus tutustua ja työskennellä.
OPPIVA OPS OPPIVA OPS –prosessin rakenne, keskeiset sisällöt ja valmennuksen tasot Ulla Rasimus PROkoulutus ja konsultointi ja Leena Nousiainen Rondo.
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden linjauksia
Tytöt teknologian taitajiksi
OPPILAS LUOKKAHUONEESSA
Uudistuuko kemian opetus? Marja Montonen MMO Kemian opiskelijat yleissivistävässä koulutuksessa Ympäristö ja luonnontieto (1- 4) opp.
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
Ops seminaari Askola.
UUDET OPETUSSUUNNITELMAT – UUDENLAISIA TAITOJA
Ajattelu ja oppimaan oppiminen
Välipalaute Moduuli 3 Mitä tästä voimme oppia? Mitä parantaa?
Opetussuunnitelma uudistuu Syksy 2016 Perusopetuksen opetussuunnitelma (ops) uudistetaan noin 10 vuoden välein. Taustalla valtioneuvoston asetus, jossa.
OPS 2016 teesit. Yleissivistävä koulutus uudistuu: Opetussuunnitelmatyö Esi-, perus- ja lisäopetuksen OPS-perusteet.
Tästä pois logo Koulutusorganisaatiot innovaatiojärjestelmän toimijoina -projekti Verkostotapaaminen Koulutuksen järjestäjien yhdistys KJY.
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Osaamisen ja sivistyksen asialla eNorssi 5v –juhlaseminaari Hämeenlinna TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN VAKIINNUTTAMINEN Irmeli Halinen.
Arviointi ja monipuoliset oppimismenetelmät. Peruskoulu  Perusopetuslain mukaan oppilaan arvioinnin tehtävänä on ohjata ja kannustaa opiskelua sekä.
TAMPEREEN SEUDULLINEN ESI- JA PERUSOPETUKSEN TVT-SUUNNITELMA VUOSILLE Jari Halonen.
STUDIO-projekti Toimintalinja 3: Osuvuutta ja kysyntälähtöisyyttä aikuisopiskeluun tieto-, neuvonta ja ohjauspalvelujen valtakunnallisella kehittämisohjelmalla.
OPS 2016 Kunnan strategia Opetussuunnitelman perusteet Kunta KeSu.
Seppo Mentula ops-koordinaattori Tuusula 2015 Opetussuunnitelma uudistuu.
ESIOPS-info Sari Ågren.  Pyrkimys vastata nykymaailman haasteisiin  Tuoda esille lapsen/oppilaan muuta todellisuutta oppimisen ohella  Kannustaa aktiiviseksi.
ALOITUSINFO PROJEKTIKOORDINAATTORI SARI ÅGREN Toimintakulttuurin kehittäminen.
Työpaikalla tapahtuvan oppimisen kehittäminen Ammattikoulutuksen johdon seminaari
Oppimiskäsitys- työpaja Aija Rinkinen Opetushallitus.
Vanhempien mielipiteitä
Perusopetus Osaamisen kehittäminen TOIMINTAKULTTUURIN MUUTOS - OPS 2016 Organisaation osaaminen – yhteisön osaaminen – yksilön osaaminen.
Koulutuspalvelujen laatuohjelma Program för utbildningstjänsterna
Laatutyö opettaja Luotu :42.
PEDAGOGINEN ILTAPÄIVÄ
Ops-iltapäivä
Tutoropettajien koulutus ja toiminta
TURUN LIIKKUVA KOULU -OHJELMA
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
LEMPIKOULU-OPPIMISKERRAN TEORIA
Huoltajakysely2017 Jynkänlahden koulu
TIETOISKU ESIOPETUKSEN OPS-PROSESSISTA
Infoa tutoropettajille
Opettajasta/kouluttajasta (oppimisen) ohjaajaksi
KODIN JA KOULUN YHTEISTYÖ
Nopolan koulu Opettajien veso
Opeka-kyselyn tulokset
Kelpo-hanke Amisto
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Opetustoimi osana Jyväskylää
Evästystä paikalliseen ops-työhön
Arvioinnin linjaukset perusopetuksessa
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Oppilaat ja opetussuunnitelma 2016.
Ammatillisen koulutuksen reformin vaikutus vankilaopetukseen
Mikä? Kenelle? Miksi? Eeva-Riitta Yliniva 2017.
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Esityksen transkriptio:

Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka 7.11.2015

Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka 7.11.2015 Kouluyhteisön lapset ja aikuiset oppivat tulevaisuuden taidot yhdessä monipuolisin menetelmin. Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka 7.11.2015

Pedagogiikka ja toimintakulttuuri Tekninen toimintaympäristö Osaamisen kehittäminen Pedagoginen ja tekninen tuki Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka 7.11.2015

Pedagogiikka ja toimintakulttuuri Oppilas käyttää koulun tarjoamia laitteistoja ja palveluja yhtä vaivattomasti kuin oppikirjaa (esim. O365, PedaNet ja digitaalinen oppimateriaali). Oppilas kerää osaamiseensa liittyvää materiaalia koko kouluajan ja saa sen mukaansa muuttaessaan tai perusopetuksen päättyessä. Pedagogiikka ja toimintakulttuuri Moniluku- ja kirjoitustaito ovat osa oppilaan ajattelua ja edistävät luovuutta Koulu sallii omien laitteiden käytön opetuksessa. Oppilas osoittaa osaamistaan yksilöllisellä tavoilla – opettaja arvioi yksilöllisiä tavoitteita Oppilas käyttää uusia tapoja (esim. tietoa keräävät anturit) uuden tiedon hankkimiseen. Oppilas käyttää tieto- ja viestintäteknologiaa ja yhteisöpalveluja erilaisissa vuorovaikutustilanteissa oman sekä koulussa että koulun ulkopuolisten toimijoiden kanssa, myös kansainvälisesti. Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka 7.11.2015

Tekninen toimintaympäristö Tietoliikenne ja tekninen perusinfrastruktuuri ovat kouluilla yhtä toimiva itsestäänselvyys kuin vesi-, viemäri- ja tieverkot. Koulujen tietoverkot rakennetaan mahdollistamaan sujuva pedagoginen käyttö. TVT-välineiden määrä ei rajoita opetuksen toteutusta tai oppimateriaalien käyttöä. Verkko-, laite- ja sähköisten oppimateriaalien käyttöä, hankintaa ja ylläpitoa kehitetään tiiviissä yhteistyössä seutukunnan kanssa. Sähköisten oppimateriaalien käyttö on osa oppilaiden ja opetushenkilöstön arkea. Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka 7.11.2015

Osaamisen kehittäminen Kukaan ei voi osata ”tvt:tä”: jokaisen täytyy löytää omat tavat hyödyntää teknologiaa oppimisessa Osaamisen kehittyminen edellyttää: aktiivisuutta – oman osaamisen arviointi ja systemaattinen kehittäminen osallisuutta – osaamisen jakamista ja verkostoitumista Mahdollisuuksia ammatilliselle kehittymiselle luodaan: oppilaitostasolla pedagogisten tukihenkilöiden ja osallistavan toimintakulttuurin avulla kuntatasolla työväline- yms. koulutuksilla seututasolla yhteisillä koulutusohjelmilla ja verkostoitumalla - 1. kohdan ajatus on vapauttaa paineista että asian voisi "hallita" mutta kannustaa löytämään omaan toimintaympäristöön sopiva tapa - 2. kohdan funktio on nostaa esiin henkilöstön oma vastuu osaamisen kehittämisessä - 3. kohta kertoo karkeasti mitä kaikkea koulutusta on tarjolla - esimerkkinä voi poimia vaikka "pedagogisen piristysruiskeen " Osaavan tarjonnasta Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka 7.11.2015

Pedagoginen ja tekninen tuki Pedagoginen tvt-tuki perustuu kunta- ja koulukohtaisten pedagogisten tukihenkilöiden toimintaan sekä opettajien täydennyskoulutukseen. Tekninen tuki järjestetään siten, että se edistää ja tukee oppimista. Pedagoginen ja tekninen tuki Pedagogisten tukihenkilöiden tehtävä: Tukea verkko-oppimisympäristöjen, pedagogisten sovellusten, ohjelmien sekä sähköisten materiaalien opetuskäytössä. Auttaa oppimisprojektien suunnittelussa ja toteuttamisessa sekä oppitunneilla. Järjestää koulutuksia ja tiedottaa. Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka 7.11.2015

Suunnitelma tukena tavoiteltaessa yhteisöllisyyttä Suunnitelma tukena tavoiteltaessa jakamista verkostoitumista yhteistyötä Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka 7.11.2015

Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka 7.11.2015