OSUMA-Visio syntynyt työpajassa

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Mielenterveys- ja päihdeasiakas terveyskeskuksessa - Palvelumuotoilulla parempia palveluita riskiryhmille päätösseminaari Salon avoterveydenhuollon.
Advertisements

TORNION KAUPUNGIN NUORISOPALVELUT STRATEGIA
Yleiset kompetenssit (Generic competences) Osaamisen kuvaus (description of the competence) Oppimisen taidot (Learning competence) Tradenomi  osaa arvioida.
Sosiaalityön koulutuksen työelämälähtöisyys- hankkeen vastuuopettajien sekä tutkimus ja opetusklinikoiden vastuuhenkilöiden tapaaminen Helsingissä.
Työpajojen yhteistyön merkitys Saila Aho-Mantila
Nuorisotakuu nuorisotoimen näkökulmasta Nuorisotoimen ylitarkastaja Kirsi-Marja Stewart, Opetus- ja kulttuuritoimi.
Vaikuttavuuden arviointi
Viestinnän tilanne kesä 2016
Koulutuksen ja opetuksen järjestämisen prosessit
KEHITYSKESKUSTELU - Ennalta sovittu ja suunniteltu keskustelu esimiehen ja työntekijän( voi olla myös tiimin) välillä Tuija Takkula,
Mikkeli Pasi Savonmäki Kohtaamo-hanke
Yrittäjä, sinä ja työntekijäsi olette yrityksesi tärkein voimavara!
Asiakaslähtöisyys hankinnoissa Innomarkkinat
VANHEMPIEN JA LÄHEISTEN TUKEMINEN OSANA SUKUPOLVIEN KETJUJEN VAHVUUDEKSI KÄÄNTÄMISTÄ Läheistyön seminaari Mareena Heinonen, Sannariikka.
1. Ruutuaika Netin ja kännykän järkevä käyttö. Pohdittavaksi:
Ydinviestit Ihmiset pärjäävät paremmin arjessa, kun heillä on riittävät voimavarat toimia ja ottaa vastuuta elämästään. Ammattihenkilöt tarvitsevat mahdollisuuden.

LARK 5 MERCURIAn osahanke
Tervetuloa Innokylään
Inspa yrittäjyyden uusi oppimisympäristö sataedussa
Nuorten tieto- ja neuvontatyön osaamiskartta Heta Malinen Lähde: Pirjo Kovalainen, Osaamiskartta testiversio.
Sivisverkon digitaaliset osaamismerkit
Työhyvinvointia järjestötyöpaikoille
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
Monialainen yhteispalvelu
YHDESSÄ VOIMISTUEN – laadukasta sosiaalityötä lappilaisille 1. 10
Henkilöstö kilpailutekijänä
YLEINEN TUKI TEHOSTETTU TUKI ERITYINEN TUKI YLEINEN TUKI
Tampere: Linnainmaan kouluikäiset lapsiperheet
Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry
Datan avaamisen ohjeistus
Huoltajakysely lukuvuoden opiskelijoille
Työkokous - palkkatuki ja sen vaikuttavuus
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
Sosiaalialan tehtävärakenne
Valtakunnallisen ELO-ryhmän puheenjohtajat ja sihteerit kokous Verkko-Ohjaus Marko Kilpeläinen.
Yhteiskunnallinen osallisuus Toteutusvaihe –tuumasta toimeen
Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,
Asva- hoitajan työ Martinlaakson terveysasemalla
Opinnoista töihin KP OTE Hyvinvointitiimi
Risto Kuronen Vastuuvalmistelija
PDPP-työpaja Mitä tehdään?.
AMMATILLISEN OPINTOPOLUN KRIITTISET KOHDAT
Jokaisen kasvu osallisuuteen – millaiset yhteisöt sen mahdollistavat?
Vanhusneuvostojen yhteistyöseminaari
Hankeen tavoitteet ja toimenpiteet
Verkoston toiminta kehittyy – missä mennään?
FB FActor Strategia
Lainsäädäntö / nostotyö ½ (
Klo – Polut hankkeen työkokous Yhteisen toimintamallin työstö pienryhmissä ja yhteinen purku.
THL:n tuki kehittämishankkeille
OTE maakunnassa -Polut kuntoon
IKINÄ – kaatumisten ehkäisyn implementointi Vanhusten palveluiden ja kuntoutuksen vastuualueella Iiris Salomaa
Mielenterveys ja päihdestrategia 2012
ETSIVÄN NUORISOTYÖN KÄSIKIRJA
Mitä jokaisen ammattilaisen tulee osata ja tietää nepsystä?
LAPE-PÄHKINÄT vol Keino osallistua Pirkanmaan vanhemmuuden ja parisuhteen tuen palveluiden kehittämistyöhön - Tekstidia Dian voi valita.
Innokylästä tukea järjestöille sote- ja maakuntauudistuksen valmistelutyöhön , Tampere Erityisasiantuntijat Jaana Joutsiluoma & Minttu Ojanen.
Liikkuva ja osallistuva amis – työkykyinen ja luova ammattilainen
Monikulttuurisuustyön avainhenkilöverkoston
Digitaalisuus nuorisotyön prosesseissa
PERHETYÖN UUDET KUVIOT JA PALVELUOHJAUS
Ohjaus ja yhteistyö -korin tilanne - JORY 7. 5
Oma osaston käyttöön! Esityksen tavoitteena:
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
Kotikuntoutus liikunta- ja toimintakyvyn tukena
Työllisyyspoliittinen avustus – rahoituksen haku vuodelle 2020
Koulutuskiertue Suomen Sotaveteraaniliitto, Leena Seppälä.
Kumppanuus-/yrityspolkumalli
Esityksen transkriptio:

OSUMA-Visio syntynyt työpajassa 15.9.2015 Pieksämäelle on muodostunut ns. nuorten asemapaikka, jossa Hiekkis tarjoaa palvelut saman katon alla ja johon Pientareen toiminnot on yhdistetty . Nuorille on tarjolla myös tukiasuntoja. Uusille työtavoille on äänen lausuttu johdon tuki ja riittävät resurssit. Pieksämäellä on luotu selkeät monitoimijaiset asiakasprosessit. Nämä prosessit on kuvattu niin, että nuori vanhempineen ja työntekijät pystyvät hyödyntämään niitä tehokkaasti ja vaikuttavasti. Palvelut ovat kynnyksettömiä. On luotu päivystävät nuorisopalvelut toimiviksi. Pieksämäellä on luotu kumppanuuksia, ja työpari- ja työryhmätyöskentely on toimivaa. On siirrytty yhteistyöstä yhdessä tekemiseen. Asiakaslähtöisyys on keskiössä, joka tarkoittaa sitä, että nuori määrittää itse palvelun sisältöä. Pääpaino ei ole hoidossa, vaan toimintaa on tarjolla kaikille nuorille. Toiminnan taustalla on riittävät voimavarat ja tieto keinoista, jotka vahvistavat nuoren pärjäämistä. Toiminnoissa vältetään nuoren puolesta tekemistä, tavoitteena on että nuori tulee tietoiseksi omista keinoistaan pärjäämisessä. Se, joka kohtaa nuoren tai keneen nuori ottaa ensimmäisenä yhteyden, ottaa vastuulleen arvioida nuoren tilanne ja viedä nuoren asiaa eteenpäin, esim. koota nuoren tueksi monitoimijaisen ryhmän. Kontakti voidaan luoda myös toimivien sähköisten palveluiden kautta. Luodaan toimintatavat, joilla tarpeellinen tieto siirtyy toimijalta toiselle. Nuorella on mahdollisuus valita, tuleeko hän palvelupisteeseen vai tapahtuuko kohtaaminen nuoren luona. Pyritään löytämään nuorten arkeen jalkautumalla erityisesti ne nuoret, jotka ovat palvelujen tai tuen tarpeessa, mutta eivät hakeudu palvelujen piiriin. Mikäli työntekijän vastuu muuttuu tai siirtyy, nimetään uusi henkilö koordinoimaan toimintaa. Vanhemmuutta tuetaan nuoren kaikissa elämänvaiheissa. Eri toimijat yhdessä vanhempien kanssa tekevät sopimuksia toimimisesta erilaisissa tilanteissa (esim. kännykät, tietokoneet, kiusaamistilanteet, alaikäisten päihteiden käyttöön puuttuminen) Pieksämäellä koulukiusaamiseen kiinnitetään jatkuvasti huomiota ja kaikki sitoutuvat koulukiusaamisen ehkäisemiseen ja siihen puuttumiseen