Huoltajakysely lukuvuoden opiskelijoille

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Katja Siltanen ja Anne Rytilahti
Advertisements

Yleistä - rehtori kutsuu koolle - kokoontumisista kirjoitetaan muistio: vuotuiset vastuualueet/työtehtävät -kokoontuminen noin 2-4 kertaa lukuvuodessa.
Ykkösten vanhempainilta Janakkalan lukio Turengin toimipiste.
Kukkulan koulun konsultoiva erityisopettaja haasteellisen oppilaan tukena Kukkumäentie 27a, Jyväskylä
1 Työhyvinvointikartoitus tuntiopettajille ja luennoitsijoille Wahren-opisto.
TERVETULOA!.  Opettajat: - Marjo Miettinen, 1.luokka ja vararehtori - Erika Heikkilä, 2.luokka - Elisa Konttila, 3.luokka - Eemeli Räihä, 4.luokka -
Alakoulujen oppilaskuntien ja Turun Lasten Parlamentin yhteistyö.
Miten tukea lukio- opiskelijaa? Oulun kaupungin sivistys- ja kulttuuripalvelut Oppilashuoltoyksikkö Lukion koulupsykologit ja –kuraattorit Kevät 2014.
NET2 Aloituspäivä Dialogisuus ja koulutuskokonaisuuteen sitoutuminen Sanna Alila & Maritta Sauvola & Sanna Wenström Helsinki - Oulu.
Osaamisen tunnistaminen ja dokumentointi OVA –verkoston tapaaminen ) Kirjoitetaan osaamistodistus/annetaan osaamismerkkejä.
Polkuja läpäisyn tehostamiseen 4 NMI Dialoog. Hankkeen tavoitteet  Tunnistaa opinnoissaan hitaasti etenevät ja keskeyttämisvaarassa olevat opiskelijat.
Duunari-hanke Arkiohjaajan työn arviointi. Hankkeessa mukanaolo hanke alkoi kohdaltani ja loppui täysipainoisemmin arkiohjaajan työ.
VESO Anne Hakanen Pirjo Vuorio Jaana Karlamaa NOPS 7.5. Osa-aikainen erityisopetus.
Monipuolista tietoa nuoren elämään liittyvistä asioista yhdestä paikasta asuminen, opiskelu, työ, terveys, miten maailmalle, vapaa-aika ja niin edelleen.
Tajua Mut! -toimintamalli koulutus
YOPALAn ja Jyväskylän yliopiston opiskelijakyselyn vertailua
Kuka vastaa kyselyyn? - Kevät 2016
Neuvottelu ja asioiden pilkkomisen taito
YLEINEN TUKI TEHOSTETTU TUKI ERITYINEN TUKI
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Elokuussa 2017 Hamulan kouluun tulevien koululaisten vanhemmille
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
Erikoisluokkatoiminta
pieni pala sinusta, tehdään meistä kakkuja
Kotiväen foorumi laatupäällikkö Marita Syrjälä
Oulunkylän ala-asteen koulu
Ohjauspalvelut Tredussa
Korkeakoulukirjastojen tulokset
KURAATTORI elokuu Tehtävä Yhteystiedot Asiakkaat Konsultaatiot
KODIN JA KOULUN YHTEISTYÖ
Opeka-kyselyn tulokset
Oulun normaalikoulun lukio
Tutustumista elämänkatsomustiedon didaktiikkaan
Inspa yrittäjyyden uusi oppimisympäristö sataedussa
Digitaalisuus opistojen strategiaan, pedagogiikkaan ja käytäntöön
Oppilaanohjaaja Sari Kuutsa-kettunen
Ops-iltapäivä Raumanmeri
Pasi Kurttila Markku Lang.
Elinan kokemukset ja oppimiset Taitava Viestijä –kurssilla
TERVETULOA VANHEMPAINILTAAN!
Oppilaitoksen nimi Päivämäärä
Kieli- ja musiikkiluokkainfo
Valinnaisiaineista Valinnaiset tunnit ovat osa yhteisinä oppiaineina opetettavien taide- ja taitoaineiden opetusta ja ne myös arvioidaan osana tätä opetusta.
Oulunsalon lukion vanhempainilta
YLEINEN TUKI TEHOSTETTU TUKI ERITYINEN TUKI YLEINEN TUKI
Tampere: Linnainmaan kouluikäiset lapsiperheet
TOIMINTAMALLI KESKUSTELU MAHDOLLISUUKSIEN MUKAAN OPPILAAN KANSSA
OSUMA-Visio syntynyt työpajassa
näkökulmia toimistotyön organisointiin ja kehittämiseen
Opinnoista töihin KP OTE Hyvinvointitiimi
Pääkaupunkiseudun lukio-opiskelua koskeva kysely 2016 Vantaa
Kotiväki Sompion koulu Keuda Salme Larvala Veli Perkkiö
Kysely opintojen ohjauksesta
Vasun toteutuminen näkyväksi -huoltajat ja lapset arvioimassa Mervi Räty, varhaiskasvatuksen vastaava, KM.
Merkonomista tradenomiksi Hyria Koulutus – Laurea AMK Kaisa Tsupari, ammatillinen opettaja, Hyria Koulutus.
Lukion opiskeluhuolto
KOULUTULOKKAIDEN TUTUSTUMISPÄIVÄ
KEUDAN ORIENTAATIOPÄIVÄT LUKUVUOSI
Puistopolun peruskoulu 7. luokan vanhempainilta
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Yrittäjyys ja yritystoiminta BUS1LH001-opintojakso, 6 op
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
KP OTE Opinnoista töihin
Syksyn 2016 vanhempainiltoihin
Oppimisen arviointi uudessa OPSissa
Kirjoita omia muistiinpanoja tähän
OSAAMISKANSIO Nimi.
Kuparivuoren koulu Oppilaat
Luokat A Minna Mäkelä 19B Satu Mäkinen 19C Juha Käkilehto.
Esityksen transkriptio:

Huoltajakysely 2017 1. lukuvuoden opiskelijoille Maalis-huhtikuussa 2017 Wilmassa kysely 621 huoltajalle Vastasi 114 Arviot 1 - 5

Saan riittävästi tietoa nuoreni opiskeluun liittyvistä asioista​. 2,96 Koen, että minua kuullaan nuortani koskevissa asioissa? 3,21 Opetushenkilöstö on minuun riittävästi yhteydessä esim. puhelimen tai Wilman kautta.​ 2,69

Nuorelleni on tehty henkilökohtainen opetussuunnitelma (HOPS)​ Minun on helppo ottaa yhteyttä nuoreni vastuuohjaajaan tai muuhun nimettyyn oppilaitoksen työntekijään. ​ 3,75 Nuorelleni on tehty henkilökohtainen opetussuunnitelma (HOPS)​ 50% kyllä 50% ei

Nuoreni saa riittävästi ohjausta ja tukea opinnoissaan.​ 3,4 Nuorellani on terveellinen, turvallinen ja hyvinvoiva oppimisympäristö.  3,8 Miten nuori viihtyy oppilaitoksessa vanhempien näkökulmasta.​ 3,9 Mikäli nuori asuu asuntolassa koetko, että huolenpito on riittävää. 3,8

Mikä on mielestäsi paras yhteydenottotapa nuortasi koskevissa asioissa? Wilma viesti 70 Puhelin 34 Palaveri 6 Kotiväenilta 1 Se riippuu asian vakavuudesta 1 Sähköposti 1 Kehityskeskustelu 1

Oletko tietoinen seuraavista oppilaitoksessa tarjolla olevista tukipalveluista? ​ Terveydenhoitaja 41 Opinto-ohjaus 28 Kuraattori 13 Asuntolanohjaaja 11 Erityisopettaja 4 Koululääkäri 4 Etsivä nuorisotyöntekijä 4 Oppilaitospastori 1

Miten oppilaitoksena voimme kehittää yhteistyötä huoltajien kanssa? Alaikäisen ollessa kyseessä, ehdottomasti "kehityskeskustelu" 1-2 x / vuosi​ Wilmassa tulisi tiedottaa opiskelijan ajankohtaista asioista Yhteistyö on riittävää, mikäli opiskelijalla ei ole mitään erityisiä vaikeuksia​ Enemmän yhteyttä alaikäisten vanhempiin​ Vanhempainiltoja voisi olla vuosittain

Haluan olla tietoinen miten lapseni pärjää koulussa. Toivoisin opettajien soittavan rohkeasti huoltajille! Wilman kautta kyllä tulee jotakin tietoa, mutta vuorovaikutusta ei oikein synny.​ Vastuuohjaajan yhteydenotto nuoren kotiin kerran lukukaudessa, vaikka asiat olisivat hyvinkin.​

Mitä muuta haluat sanoa​? Kouluviikot saisivat olla täysiä Toivon että opiskelijan kyky oppia ja työskennellä (hitaus, avuntarve) otetaan huomioon. Enemmän paikanpäällä koulussa tapahtuvaa opetusta.  Ammattioppilaitoksen ja urheiluakatemian yhteistyötä voisi kehittää

​ Kaksoistutkinnon opintoja voisi kehittää Onko asuntoloiden yövalvonta riittävä Tunteja on mielestäni ihan liian vähän Oppilailla on harmillisesti vapaapäiviä, jopa keskellä viikkoa Metsäalan perustutkinto-koulutus on hyvin suunniteltu kokonaisuus.

Kiitos, että jaksatte opettaa nuoriamme.