Kokeeseen vastaaminen

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Muistin apuvälineet ennen koetta
Advertisements

Kokemuksia VIRTA- julkaisutietopalvelusta Yrjö Lappalainen / TTY Julkaisutiedonkeruuseminaari 2016 Lappeenranta
- Vastauspaperit koululta - KAIKKIIN papereihin NIMI ja kokelasnumero - Koepaperiin VAIN TEHTÄVÄN NUMERO (esim TE1, TE+9) - Ensimmäinen vastaus kokoarkille,
KOKEESEEN KERTAAMINEN. ENNEN LUKEMISTA  Herätä kiinnostuksesi:  Mieti, mikä sinua kiinnostaa luettavassa  Mihin tarvitset tietoa, jota olet ryhtymässä.
FILOSOFIAN KOE YLIOPPILASKIRJOITUKSISSA. Kokeen sisältö -Koetehtävät perustuvat kursseihin FI1-FI tehtävään riittävät 1. kurssin tiedot -Myös oppiainerajat.
YKKÖSTEN JATKO- OPINNOT. AMMATTIKOULUT  Haetaan lukion päättötodistuksella  +ylioppilastutkinto, mutta sen arvosanoja ei kysytä -Voi hakea pelkästään.
UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ Tutkimussuunnitelma Jaakko Seikkula
Jarl Wahlström MITEN TEHDÄÄN VÄITÖSKIRJA? Psykoterapian monitieteisen tohtorikoulutusohjelman aloitusseminaari
YKKÖSTEN JATKO- OPINNOT. AMMATTIKOULUT  Haetaan lukion päättötodistuksella  +ylioppilastutkinto, mutta sen arvosanoja ei kysytä -Voi hakea pelkästään.
AVOIMEN DATAN KÄYTTÖ JA HYÖDYNTÄMINEN KOULUTUSTILASTOINNISSA
Häirintäyhdyshenkilö- toiminta Eero Räsänen |
Marjut Salokannel OTT, dosentti  EU:n PSI –direktiivi ja sen uudistaminen  Valtioneuvoston periaatepäätös ( )tietoaineistot avoimesti.
Kuvaruutuvideot Tommi Saksa, 2008, HAMK.
Kuusela: Tietoaika Lähde: Kuusela 2000: 57.
4. Motoriset vaikeudet Nuori voi olla hidas ja kömpelö
Biologian YO-koe: syyskuun 18. päivänä (maanantai)
Omavalvonta, järjestyksenpito ja turvallisuus
Korkeakoulukirjastojen tulokset
Luonnontiedeaiheinen projekti
Opeka-kyselyn tulokset
Muista nämä aineisto- tai dokumenttitehtävään vastatessasi:
Psykologian 2. kurssi ”Miten minusta tuli minä?”
Kieli, kirjallisuus ja identiteetti
Koeviikko Jokainen jakso päättyy koeviikkoon  oma lukujärjestys verkkopenaalissa Jokaiselle kokeelle yksi ilta Koe klo 16.30–19.30 poistua saa aikaisintaan.
YLIOPPILASKIRJOITUKSIIN
Melindan riittävä laatu
Svenska projekt Tehdään PowerPointilla tai Swaylla Edisonissa.
Terveystiedon ainereaali
Terveystiedon ainereaali
POWERPOINT-DIAESITYS
OPPIMAAN OPPIMINEN (1.vsk).
Maahanmuuttajaoppilaiden arviointi
SUUREET JA MITTAAMINEN
Taiteellisen toiminnan raportointi VIRTA-julkaisutietopalveluun
Tieteellisen tekstin peruselementit
Äidinkielen yo-koetyyppi keväästä 2007 alkaen
Mielipiteen, kannanoton, vastineen kirjoittamisesta
Äidinkielen yo-koetyyppi keväästä 2007 alkaen: oma tekstilajinsa
Palautetaidot ja opponointi
Laadullisten tutkimusmenetelmien seminaari
Uusi toimija (pieni) Perinteisen tuotteen ongelma
OHJEITA TUTKIELMAN ESITTELYYN AC-ISTUNNOSSA
Koulutusesityksen otsikko
Kielitietoisuus.
Vastavalmistuneen puheenvuoro
OSUMA-Visio syntynyt työpajassa
Biologia-preppaus.
TILASTOKUVIO kuvio on voimakkain tapa esittää tietoa
Oppilaan päättöarviointi perusopetuksessa
Yleisohje Pitkä matematiikka
3D-kiinteistönmuodostaminen perusteet
Vasun toteutuminen näkyväksi -huoltajat ja lapset arvioimassa Mervi Räty, varhaiskasvatuksen vastaava, KM.
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Taikapuhe Oy Riitta-Liisa Kanniainen
[Hankkeen nimi] [Tutkijan nimi]
OPASTUSTILANTEET JA TIETOISKUT Tehtävänanto ja taustaa
Liiketoimintasuunnitelman esitys
Karttamerkit 1
Ajanhallinta opiskelussa
Otsikko ja kuva -asettelu
Luku 04 Psyykkinen toiminta on monitahoista.
Opinnoista töihin teemaryhmän kokous KP OTE
Tampere 3-hanke Koulutusyhteistyö rakennustekniikassa Matti Pentti, rakennustekniikan professori
Vinkkejä juridiikan opiskeluun
Muista nämä aineisto- tai dokumenttitehtävään vastatessasi:
Tuetaan kaikkien mahdollisuutta osallistua
Raportointiharjoitus
Vinkkejä juridiikan opiskeluun
Video 5: Yleisesti kysyttyjä kysymyksiä ja niihin annettuja vastauksia
Luonnontiedeaiheinen projekti
Esityksen transkriptio:

Kokeeseen vastaaminen Jari Penttinen 2004

Hyvä vastaus Kokonaisuus on jäsennelty ja johdonmukainen Sisältää riittävästi tietoja Käytetty termistö on maantiedolle ominaista ja sitä on käytetty oikein Esitetyt väitteet perustellaan selkeästi Aineistoja on käytetty monipuolisesti ja tarkoituksenmukaisesti Vastaukseen sisältyy kartta, kaavio tai diagrammi (aina kun on mahdollista)

Heikko vastaus Kielelliset virheet Selvät asiavirheet Ajatukset on ilmaistu epäselvästi tai epätarkasti Opiskelija on käsittänyt kysymyksen väärin Vastaus perustuu pelkästään mielipiteiden varaan Virheellinen käsitteiden käyttö Alueellisen otteen puuttuminen

Käytännön vinkkejä Laadi hahmotelma, käsitekartta jne. ennen kun vastaat Mieti miten havainnollistat esittämiäsi väitteitä: kartta, diagrammi, kaavio jne. Perustele kaikki väittämäsi Muista maantieteellinen ote. Ongelmaa on käsiteltävä alueellisesti Ei huumoria Vastaukset eritellään selkeästi