Suomen Ekonomien jäsenlähettilyys

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
URATAKOMON TOP-valmennus. Minkälaisia ongelmia TOP-jakson aikana voisi ilmetä? Opiskelijoiden vastauksia: • Teen virheen • En tule toimeen muiden työntekijöiden.
Advertisements

Yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja lobbaus Ulpu Iivari KTOL:n koulutustilaisuudessa
Käyttöohje: Kuinka luoda uusi tapahtuma. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Sosiaalisen median koulutus
Kiravo-projekti 2011 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Keskustelun vetäjä (Nimi) Esittäjä (Nimet) Johda ja palvele entisenä piirikuvernöörinä.
10 vinkkiä voimaantumiseen
Käyttöohje: Kuinka luoda uusi uutinen. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Johdannoksi sosiaaliseen mediaan Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Netvibes henkilökohtaisena oppimisympäristönä Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
TTL Sosiaalisessa mediassa
Korkeakoulujen esteettömyysverkoston tulevaisuuden toimintamalli: Keskustelua verkoston olemuksesta ja toiminnoista ESOK.
Kommentti ÄI1.
Johdantoa sosiaaliseen mediaan Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Vapaaehtoisen polulla
Fi.opasnet.org fi.opasnet.org/fi/Ydinvoima Haluamme tietää Sinun mielipiteesi. Äänestikö kansanedustajasi oikein ydinvoimasta? Kansalaisparlamentti ydinvoimasta.
VANAJAVEDEN OPISTON SÄÄNNÖT
Maaseutu.fi on uudistunut -
LearningHouse Oy Sosiaalisen median palveluhinnasto.
Sosiaalisen median mahdollisuuksia Seija Rannikko.
Sosiaalisen median suihku Mistä on kyse?. Miten ja missä viestit?
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Sosiaalinen media matkailumarkkinoinnissa Teemu Hakolahti.
Kiravo-projekti 2011 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Yammer sisäisen viestinnän työkaluna Jyväskylän yliopistossa
 Valitse itseäsi kiinnostava ja sinulle sopiva kirja.  Kannattaa pohtia seuraavia asioita:  Mikä on kirjan aihepiiri?  Onko kirjan pituus sinulle.
Tietoturvaviikko 2013 Esitys 4/5 Ohje: voit liikkua esityksessä eteen- tai taaksepäin napsauttamalla sivun alareunassa olevaa nuolta Tämän esityksen on.
NUORISOTAKUU ON ASENNE!. Jokainen järjestö ja toimija voi osaltaan tehdä nuorisotakuusta totta. On monia keinoja auttaa nuoria löytämään oma paikkansa.
Sosiaalinen media viestinnässä ja markkinoinnissa.
TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi2.
Celian palvelut kirjastossa Tampere suunnittelija Elina Kilpiö, Celia.
Mitä on nettiketti? Esite A Ohjeita netin turvalliseen käyttöön Ole kohtelias sähköpostia kirjoittaessasi Älä kirjoita sähköpostissa.
Yhteisöllisen median käytön periaatteet Metropoliassa.
Kysely sosiaalisen median käytöstä
Jarkko Muhonen TeamProg
Lämpimästi tervetuloa!
D-piirin lionspinssiviikko
kansanedustajasi oikein ydinvoimasta?
Ammattikeittiöosaajat ry | Marjut Huhtala | Ammattilaisseminaari 14
YhdistysviestinNÄN MUUTTUVAT KEINOT
Maailman Parkinson-päivän some-kampanja

ORGANISOINNIN PERUSTEET
RSS-syötteet: kerää haluamasi uutisotsikot syötteenlukijaan
Yhteisöllisen median käytön periaatteet Metropoliassa
Instagram.
VOIMAVAROJEN TALO Piirrä vihkoon/paperille talo, jossa on 5 kerrosta ja kussakin kerroksessa 2 huonetta Mieti ensin itseksesi kysymyksiä ja kirjaa ajatuksiasi.
Kirje, sähköposti, blogi
SÄÄNNÖT.
Hankeviestintää - miksi ja miten?
Some-ohje Pirkanmaa2019-valmistelijoille
Vertaisvinkkejä hankkeiden hyvään viestintään
Lue siitä lisää Microsoft SharePoint-uutiset
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
LUKIO-TET Viherlaakson lukion ensimmäisen ja toisen vuositason opiskelijoiden työelämään tutustuminen keväällä 2015.
Lions Pass the Plate #lionspasstheplate
Tiedotustilaisuus
Vuosikertakamaa – Asiaa & viihdettä jo vuodesta 1938!
Digitaalisen oppimisohjelman työpaja Jyväskylän vertaisoppimispäivä 5
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
Muokkaus Mari Lampinen,
Harjoituskurssiesityksen otsikko
Turvallisuuspankki FINVET.fi
Suomi.fi-viestit some-banneripohjat organisaatioille
Kysy kirjastonhoitajalta
Viestintä Veljeä ei jätetä -kampanja Sotainvalidi-lehti
Sosiaalisen median kuvamalli
Esityksen transkriptio:

Suomen Ekonomien jäsenlähettilyys 28.8.2017

Suomen Ekonomit käyttää liittona aktiivisimmin seuraavia kanavia: Suomen Ekonomit kannustaa ja rohkaisee jäseniään tuomaan esiin ammattitaitoaan, asiantuntemustaan ja aktiivisuuttaan sosiaalisessa mediassa. Suomen Ekonomit käyttää liittona aktiivisimmin seuraavia kanavia: Twitter LinkedIn Facebook Instagram Voit itse valita kanavat, joissa jaat Ekonomien sisältöjä tai postaat Ekonomeihin liittyvää sisältöä Sosiaalisessa mediassa on monia tapoja toimia jäsenlähettiläänä. Tässä vaihtoehtoja: Keskustelujen seuraaminen ja kuunteleminen Muiden asiantuntijoiden ja asiantuntijatahojen tuottaman sisällön tykkääminen ja jakaminen omille verkostoille Suomen Ekonomien tuottaman sisällön tykkääminen ja jakaminen omille verkostoille Oma sisällöntuotanto: liiton informaation vieminen eteenpäin Ekonomien edustajana ilman oman henkilökohtaisen näkökannan esiintuomista

Esimerkkejä - Twitter Tykkää twiiteistä Re-twiittaa/uudelleentwiittaa, vastaa Ekonomien twiitteihin Lainaa twiittiä ja laita saatteeksi omat ajatuksesi Jos näet jonkin ekonomeja kiinnostavan jutun, twiittaa se omilla saatesanoilla, liitä tekstiin @SuomenEkonomit mahdollisuuksien mukaan. Kun olet Ekonomien tapahtumassa, twiittaa siellä tapahtuvasta, kerro omia ajatuksiasi aiheesta. Muista myös kuvan teho!

Esimerkkejä - Facebook Tykkää ja kommentoi Jaa Ekonomien sisältöjä yhdistyksesi Fb-sivulla tai omalla Fb-sivullasi. Omat saatesanat aina hyvä asia. Kerro, jos olet ollut esim. Ekonomien tapahtumassa, tägää Ekonomit tekstiin. Kuva/video tehostaa sanomaa.

Esimerkkejä - LinkedIn Tykkää ja kommentoi Jaa Ekonomien sisältöjä Omat saatesanat aina hyvä asia. Muista Ekonomien LinkedIn-ryhmät, ole mukana, keskustele, verkostoidu, muistuta muita vaikka oman paikkakuntasi tapahtumista, Ekonomien koulutuksista jne.

Esimerkkejä - Instagram Tykkää ja kommentoi Tägää meidät, jos olet mukana jossain Ekonomien tapahtumassa tai olemme muilla tavoin mainitsemisen arvoisia  Kuvia tapahtumista ja vastaavista Ekonomien viestintä ottaa mielellään vastaan. Esim. osallistut paikkakunnallasi pidettävään Ekonomien koulutukseen: ota kuva ja lähetä se kuvatekstin kera Ekonomien viestintään. ulla.niemela@ekonomit.fi. Ulla postaa sen Instaan. Kuvamaailmaa pyritään kasvattamaan monipuolisemmaksi, kattamaan Suomea ja erilaisia ekonomeja laajasti; tähän sinä pystyt olemaan apunamme.

Vinkkejä sosiaaliseen mediaan (1/2) Yleisiä ohjeita: Oman asiantuntemuksen ja näkemysten esittäminen on toivottavaa ja ne tekevät sisällöistä kiinnostavia. Aitous on tärkeää: jokainen saa olla oma itsensä. Muista, että olet aina vastuussa julkaisemastasi sisällöstä ja muusta toiminnastasi sosiaalisessa mediassa. Ohjaa muu palaute tai keskustelu oikealle taholle (toimiston asiantuntijat apunasi) Uskalla kysyä apua, älä pelkää virheitä (viestinta@ekonomit.fi) Sisällöntuotanto: Kirjoita minä-muodossa ja tuo tarvittaessa erikseen esiin, että esität oman mielipiteesi, etkä Suomen Ekonomien virallista näkemystä tai linjausta. Ole rehellinen ja avoin sekä kohtelias toiminnassasi. Käytä ystävällistä ja asiallista kieltä. Älä piilottele asiantuntemustasi, vaan tuo osaamisesi rohkeasti esiin! Mieti, voisiko sisältöä tehostaa kuvalla, linkillä tai videolla.

Vinkkejä sosiaaliseen mediaan (2/2) Kommentointi: Kun kommentoit keskusteluja, esiinny omalla nimellä ja kerro, mikäli tuot esiin Suomen Ekonomien kantoja. Kunnioita yhteisöä ja sen jäseniä: muista, että kaikilla on oikeus mielipiteeseen. Älä esitä arvauksia tai asiattomia kommentteja, älä loukkaa, riitele tai provosoidu. Sitoudu osallistumiseen: jos olet lähtenyt mukaan johonkin keskusteluun, älä jätä asiaa kesken, vaan seuraa, miten sisältöä kommentoidaan, kunnes aiheen käsittely päättyy. Virheen sattuessa: Jos huomaat tehneesi virheen, myönnä asia, pyydä apua ja korjaa virhe viipymättä. Älä muokkaa aiempia viestejäsi tai sisältöjä ilman että selkeästi ilmoitat asiasta. Virheiden sattuessa vilpitön pahoittelu ja anteeksipyyntö toimivat myös sosiaalisessa mediassa.

Apunasi aina Ekonomien some-vastaava Ulla: ulla.niemela@ekonomit.fi. 28.8.2017