Timo Rissanen timo.t.rissanen@jyu.fi Kouluprojekti POM2STN Kevät 2017 Timo Rissanen timo.t.rissanen@jyu.fi.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
OPS-TYÖSKENTELYÄ LUOKISSA pe klo
Advertisements

TEKSTIILITYÖ sisällöt Raija Ojama
Usein kysyttyä.
Ohjaus työtehtävänä.
Valinnainen käsityö vkt ( Kahden tunnin valinnainen )
Verkkoympäristöt lähiopetuksen rinnalla/tukena
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden linjauksia
Opetuksen eheyttäminen ja monialaiset oppimiskokonaisuudet OPS 2016
Käsityön oppimateriaali ©Riitta Huovila Oppimateriaali auttaa ymmärtämään  pelkät sanat eivät riitä – havaintomateriaali välittää tietoa usean.
20h/vko Äidinkieltä 7h Matematiikka, luonnontieto, uskonto, musiikki, kuvataide, liikunta ja käsityö Pääasiassa oma opettaja Tavoitteet opetussuunnitelmassa.
Joustavat opetusjärjestelyt Siilitien peruskoulu
Tytöt teknologian taitajiksi
Harjun koulun OPS-ajatuksia, kevät 2014
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
Veli-Pekka Lifländer VERKKOPOHJAISEN OPPIMISYMPÄRISTÖN SUUNNITTELU SISÄLTÖ: Opetussuunnitelman yleinen osa Opetuksen sisältöideat Opetussuunnitelman erityinen.
UUDET OPETUSSUUNNITELMAT – UUDENLAISIA TAITOJA
OPS 2016 Tulevaisuuden koulu – Opettajuus muutoksessa
USKONTO/aineenopettajat Reflektointityöskentely Ryhmäkokoontuminen 3 Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Opetussuunnitelma uudistuu Syksy 2016 Perusopetuksen opetussuunnitelma (ops) uudistetaan noin 10 vuoden välein. Taustalla valtioneuvoston asetus, jossa.
Kuparivuoren koulu 1.Oppilaat Noin 300. Keskikokoinen koulu 12 luokkaa ( pienin 15 ja suurin 27 oppilasta) + 3 pienryhmää Oppilaat tulevat pääasiassa.
OPS 2016 teesit. Yleissivistävä koulutus uudistuu: Opetussuunnitelmatyö Esi-, perus- ja lisäopetuksen OPS-perusteet.
JOUSTAVA PERUSOPETUS ELI JOPO LUKUVUOSI
Seppo Mentula ops-koordinaattori Tuusula 2016 Opetussuunnitelma uudistuu.
Seppo Mentula ops-koordinaattori Tuusula 2015 Opetussuunnitelma uudistuu.
PurisProjekti TAVOITTEENA PAREMMAT OPPIMISTULOKSET JA VIIHTYISÄMPI KOULU.
Seppo Mentula ops-koordinaattori Tuusula 2015 Opetussuunnitelma uudistuu.
Oppimiskäsitys- työpaja Aija Rinkinen Opetushallitus.
Opetussuunnitelma muuttuu MITÄ SE TARKOITTAA?. Opetussuunnitelma tuo oppilaalle lisää vapautta ja vastuuta.
Koulutuspalvelujen laatuohjelma Program för utbildningstjänsterna
VALINNAISET AINEET Piirros Mika Kolehmainen.
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Opetussuunnitelma uudistui- mikä muuttuu?
Ainetyöryhmien työn aloitus
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
LEMPIKOULU-OPPIMISKERRAN TEORIA
Tervetuloa! OPS 2016.
TET =Työelämään tutustuminen
3.c
Infoa tutoropettajille
MIKÄ OPETUSSUUNNITELMA ON ?
Kv-toiminta opsin palveluksessa – ohjausta ja vertaisohjausta kaikille kv-rahaa hakeneille Koulutus- ja verkostoitumispäivä kansainvälisyyden valtionavustuksen.
Vanhempainilta
Opetussuunnitelmassa 2016
Maailmankansalaiseksi kasvamisen ja kasvattamisen haasteita ja oivalluksia Koulutus- ja verkostoitumispäivä kansainvälisyyden valtionavustuksen hakijoille.
Ympäristö- ja laiteriippu-mattomuus
Nopolan koulu Opettajien veso
Luonnontiedeaiheinen projekti
OPStuki 2016 – Paikallisen opetussuunnitelmaprosessin tukikoulutus
Opetussuunnitelma uudistui – mikä muuttuu?
DiabetesRIIHI
Maaselän koulun 4. lk:n vanhempainiltaan
IPPO-MALLI Toimintamalli opetuksen
Mikä on monialainen oppimiskokonaisuus?
Ops 2016 – Mikä muuttuu?.
Lecture series – lean in office and knowledge work
Valinnaisiaineista Valinnaiset tunnit ovat osa yhteisinä oppiaineina opetettavien taide- ja taitoaineiden opetusta ja ne myös arvioidaan osana tätä opetusta.
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Oman äidinkielen opetus Porvoossa
TET =Työelämään tutustuminen
Vanhempainillat 20 & Johanna Honkanen-Rihu, rehtori
Projektioppiminen ja monialainen oppiminen
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Pulmapeli.
Syksyn 2016 vanhempainiltoihin
OPS 2016 X OPETUSSUUNNITELMAPROSESSI 2015 KUNTARYHMÄT OPS tiimi;
Arvioinnin linjaukset perusopetuksessa
. Käytännön kokemuksia /
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
VALINNAISET AINEET Piirros Mika Kolehmainen.
Luonnontiedeaiheinen projekti
Esityksen transkriptio:

Timo Rissanen timo.t.rissanen@jyu.fi Kouluprojekti POM2STN Kevät 2017 Timo Rissanen timo.t.rissanen@jyu.fi

Oppilasmäärät ja aikataulu 17.3. & 24.3. 5A klo 9.05 - 11.00: 11 opp. Harrastevälitunti klo 9.50-10.15

Ryhmien projektit 17.3. Mäkihärveli 24.3. Munasukkula

Suunnitelma koulutyöskentelyyn Mikä tai mitkä ovat jakson lähtökohta/teema/aihepiiri ja kuinka se nimetään ja esitellään oppilaille  motivointi? opetussuunnitelmasta johdetut käsityön tavoitteet laaja-alaisten osaamiskokonaisuuksien tavoitteet (L) opiskeltavat sisällöt ja niiden sijoittuminen opetuskerroille ajankäytön pohdinta käsityöprosessin eri vaiheita tukevat oppimateriaalit ja mahdolliset koulun ulkopuolelta löytyvät virikkeet lähtökohdat oppilaan ideointiin oppimisprosessin eri vaiheissa käytettävät työtavat sekä opetus/opiskelumenetelmät oppilaiden työskentelyyn tarvittavat välineet, materiaalit ja muut tarvikkeet Miten jakso integroituu muihin oppiaineisiin oppimista ja työskentelyä eriytetään oppimisprosessi ja työskentely etenevät oppimista arvioidaan monipuolisesti