Osaamisen näytön prosessi

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
JÄRJESTÄMISSOPIMUKSEN HAKEMINEN
Advertisements

OSAAMISEN OSOITTAMINEN
Avonet Digilehtiö käyttö
Wilma ja työssäoppiminen Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymä.
2/2009 Nordic Database Apulaisopettajan etsiminen pohjoismaisen tietokannan kautta.
Topirkka.fi portaali
- Opettajan materiaali
Opiskelijan arviointi työpaikalla
Hops Sibelius-Akatemiassa Hannele Ketomäki.
Työssäoppimisen (TOP) prosessi
Täydennyskoulutus Yhdessä tekemällä – hanke 2010
Tutkinnonuudistus voimaan tänä syksynä – Mikä muuttuu?
Valmistuvien ryhmien ryhmänohjaajakoulutus. Arviointilomake: Omnia – valmistuvat 2009.
Opiskelijakunta Pekka Halosen akatemiassa Päivitetty
ERITYISOPISKELIJAN ARVIOINTI Erityisopettaja Marjatta Kannisto
AHOT– aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen
Opinnäytetyöprosessi Perustutkinnot
4-vuotiaan lapsen havainnointi neuvolassa
Ammattiosaamisen näyttö -prosessi
E-opetuksen ja –tuen osaamistiimi
Työssäoppiminen eli TOP
AHOT Terveys-ja hoitoalan klusterissa
LAAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN 2+1-MALLI Sähköala. Laajennetun työssäoppimisen 2+1malli  tarjoaa vaihtoehtoisen tavan ammatillisen perustutkinnon suorittamiseen.
1. OHJAUSTILA 3. TUPA H OLOHUONE 2. OPPIMISYMPÄRISTÖ 6. YKSILÖLLINEN OHJAUS 6. YKSILÖLLINEN OHJAUS 7. Yhteystiedot 5. AMMATINOHJAAJA.
Työpaikkakouluttajan ABC
Työpaikkakouluttajan ABC
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulun prosessikuvaukset ja prosessien laatukriteerit 1 Opintojaksopalaute – verkko-opetus Prosessin nimiKuvaus luotu Opintojaksopalaute.
Henkilökohtaisen opiskelusuunnitelman Tarkistaminen 1. vuoden keväällä Opintopolun rakentaminen - Opiskelija - Ryhmänohjaaja/opinto-ohjaaja - Työpaikkaohjaaja.
Lukion oppimäärä.
Keudan oppilaskuntien koulutus Keudan ohjeita oppilaskunnassa toimimisesta Erja Kärnä opiskelija-asioiden päällikkö.
Tietoa ammattiosaamisen näytöistä AMMATTIOSAAMISEN NÄYTÖT Riitta Karvonen.
Opettaja/ryhmänohjaaja Koulutusalan opettajatiimit Koulutusalajohtaja Opiskelija 2. Opiskelija tekee Läheltä piti- ilmoituksen Koulutuspäällikkö 3. Jos.
Osaamisen tunnistaminen ja dokumentointi OVA –verkoston tapaaminen ) Kirjoitetaan osaamistodistus/annetaan osaamismerkkejä.
Nivelvaihe yläkoulusta jatko-opintoihin Tuija Harakka, Milla-Miia Luosujärvi, Marja Asikainen ja Kirsti Linnoinen; päivitys Janne.
Arviointi osana oppimisprosessia
Arviointi Arviointiasteikko ja -merkinnät Tutkinnon osan arviointi
Henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma (HOS)
Valmistuvien ryhmien ryhmänohjaajakoulutus
PAKKI –sisällysluettelo, klikkaa linkkiä, paluu painikkeella
Arviointi.
Tutkintojen kokoaminen Korpissa
Osaamisen näytön prosessi
TYÖHARJOITTELU.
Urkund - plagiaatintunnistusjärjestelmä Jyväskylän yliopistossa
Kokemuksia uusista tutkintotilaisuuksista Sihteerin ammattitutkinto 14
Prosessin nimi: Siirtymävaihe esiopetuksesta perusopetukseen, kun lapsella on pidennetty oppivelvollisuus ja/tai erityinen tuki tai kun tehostettu tuki.
Korvaavuuden, sisällyttämisen ja vapautuksen prosessi
Esityksen lopussa: Osoita päättäjälle!!!
7lk:n arviointi.
Arviointi.
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
Opiskelijan osaamisen tunnustaminen
Yhteisten verkkokurssien tarjonnan laajentaminen
Toiminnallisen opinnäytetyön prosessi
Tutkimusluonteisen opinnäytetyön prosessi
Ohje liitteiden lisäämiseksi
Kahden tutkinnon polku
Muualla kuin Haaga-Helia:ssa hankittu osaaminen
KP OTE Opinnoista töihin
Englannin ja ruotsin tasokokeet
Työelämäedustajien koulutus- ja yhteistyöpäivä Tanhuvaarassa
Laurea/Näyttöseteli Opiskelija voi käyttää näyttöseteliä opintojen räätälöintiin tai täydentämiseen Yhdellä näyttösetelillä opiskelija voi näyttää osaamisensa.
Yhteinen monialainen asiakas-suunnitelma
Hyvinvointitiimin pilotti
LCB-5800 Ruotsinkielinen yritysviestintä 1
Ajankohtaista OSAOssa Koulutuspalvelupäällikkö Tiina Kuokka
OSAAMISTA TYÖELÄMÄN TARPEISIIN
Väyläopinnot Yhteistyössä Karelia ja Riveria
Kehittäjätyöntekijä Ellinoora Mantere, Rovaniemen kaupunki
YRITYSPOLKUTOIMINTAMALLI
Esityksen transkriptio:

Osaamisen näytön prosessi Syksy 2015 => Tarkempi ohje tästä Opiskelija keskustelee opettajan kanssa siitä, että opinto voidaan tehdä näytön avulla. 1 Opiskelija laatii hakemuksen siitä, että hän haluaa tehdä opinnon näytön avulla ja lisää hakemuksen liitteeksi tarvittavat dokumentit sekä laatii jo tässä vaiheessa näyttösuunnitelman ja lisää sen hakemuksen liitteeksi. Opiskelija tekee varsinaisen näytön. 8 2 Kampuksen toimisto kirjaa arvioinnin Winhaan 10 Opettaja tarkistaa hakemuksen ja siinä olevat liitteet ja pyytää tarvittaessa lisätietoja opiskelijalta. Koulutuspäällikkö hyväksyy tai hylkää opiskelijan tekemän esityksen näytöstä huomioiden kuitenkin opettajan tekemän esityksen. Opettaja arvioi näytön ja muiden tietojen perusteella opinnon lopullisen arvosanan 6 3 9 Opettaja tekee esityksen siitä, puoltaako hän sitä, että opinto voidaan tehdä näytön avulla Koulutuspäällikkö määrittelee myös sen aikarajan, minkä aikana näyttö tulee tehdä. 4 7 Opettaja lähettää esityksen koulutuspäällikölle. 5