ASIAKASOSALLISUUS PÄÄTÖKSENTEOSSA JA PALVELUIDEN SUUNNITTELUSSA

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
JÄRJESTÄMISSOPIMUKSEN HAKEMINEN
Advertisements

Yhteistyöryhmä maaseutupolitiikan tekijänä Pori Heli Siirilä Maaseutuasumisen teemaryhmä.
Henkilöstön osaaminen kilpailutekijänä
Ronnie Djupsund Miten käy monialaisilta nuorten ohjaus- ja palveluverkostoilta rock’n roll.
Kv-strategian jalkautus Vahvuutena kansainvälisyys Osa CIMO Lauri Tuomi Lauri Tuomi 2011.
Paikkatietojen hyödyntäminen Turun sosiaali- ja terveystoimessa sekä kasvatus- ja opetustoimessa Katariina Hilke Turun kaupunki / Strategia ja viestintä.
Väli-Suomen Ikäkaste Pohjalaismaakuntien vanhustyön kehittämiskeskus Päivi Niiranen Projektikoordinaattori.
ICT muutos kunta- ja palvelurakenne- muutoksessa ICT-vaikutusarvio eri muutosskenaarioissa.
Kokemuskenttä - Nyt ja tulevaisuudessa
S ysteemianalyysin Laboratorio Teknillinen korkeakoulu Esitelmä 3 - Outi Somervuori Optimointiopin seminaari - Kevät 2010 The trouble with choice: Studing.
Kokemuskoulutustoiminnan yleiset tavoitteet Kokemuskoulutuksella pyritään vaikuttamaan siihen, että pitkäaikaissairaan, vammaisen tai läheisen kokemustieto.
Pohjois- Suomen Kompassi Pohjois-Suomen strategia, s. 35: ”Lapin ja Oulun yliopistojen yhteistyöllä, verkottumalla myös Kainuuseen ja Keski-Pohjanmaalle,
Palvelutuotannon suunnittelu ja ohjaus APR:n avulla Miten terveyskeskuksen tuottavuus paranee? Outi Elonheimo Dosentti, LKT Kunta-HCLF
Oppisopimuskoulutuksen laadunhallintaa oppisopimuskoulutuksen järjestäjän toimesta Tuula Hoivala, Pirkanmaan oppisopimuskeskus
Tarkoitukselliset systeemit Teleologisuus, systeemillä on tarkoitus Teleologisuus, systeemillä on tarkoitus Suoriutumiskyvyn mitta Suoriutumiskyvyn mitta.
Muutosvoimaa osallistumisesta
Aikuissosiaalityön kehittämishanke – SOS - hanke
Kysymyksiä Mitä ajatuksia videoilla näkyvät kohtaamistilanteet herättivät? Tuntuiko tilanteet realistisilta ja tutuilta? Pohdi sosiaalitekijöiden ja asiakkaiden.
Yritysesittely. Asiakas- hankinta Kaupasta päättäminen Ratkaisu vastaväitteisiin Vastaväitteet lukkoon Ratkaisuesitys Kartoitus Luottamus yritykseen Luottamus.
Konkreettiset tehtävät kunnassa ja alueella Hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen – vastuut ja tehtävät uusissa rakenteissa, TERVE-SOS 2015,
AIKUISSOSIAALITYÖ OSALLISUUTTA TUKEMASSA Marja Paananen kehittäjäsosiaalityöntekijä.
HEIDI, PÄIVI JA ANU Vammaisasioiden oppimis- verkoston koordinaattorit Mikä Innokylä on? Juha Koivisto.
Kajaani SP/MR1 Ennakkoarviointi -menetelmä, ihmisiin kohdistuvien vaikutusten arviointi (IVA+)
Sote - palvelut toimiviksi asiakkaiden ja ammattilaisten yhteistyönä ”Pajassa työskentelevät tahot sitoutuvat tietyn kohteen kehittämiseen ja.
Tarpeen mukaiset palvelut... Asiakkaiden tarpeen mukaiset päätökset päätösten mukaiset palvelut, toteutuneen palvelun mukainen laskutus… Tiedotus, neuvonta.
SOS II Rakenteellinen sosiaalityö Työpaja 1 Tampere
HYVINVOINTI – LUOTTAMUSHENKILÖN NÄKÖKULMA Minna Mäkinen Jyväskylän hyvinvointipoliittinen toimikunta ”Hyvinvointi – vakaasti tuottava investointi” –seminaari,
Palvelutarjotin – välineitä aktiiviasiakkuuteen * Kainuun sosiaali- ja terveydenhuollon kuntayhtymä / Terhi Kukkonen Terhi Kukkonen Aktiiviasiakashanke.
KOKEMUSTIEDOSTA ASIANTUNTIJUUTTA  miten kokemustieto saadaan tuotua ammattilaistiedon rinnalle M/S Soste –risteily, avoin verkostotapaaminen
Terveyssosiaalityön päivät Tampere
Tavoite 1: hallitse kokonaisuus
Ajankotaista Skills Finlandin toiminnasta ja tulevaisuudesta
POKAT 2021 maakuntaohjelman valmistelu
Hankepäällikkö Sina Rasilainen
Sote-tieto hyötykäyttöön -strategia 2020
Osahanke: Kokemusasiantuntijuus ja
Asiakastietojen sähköistä käsittelyä koskevan lainsäädäntötyöryhmän tavoitteet Maritta Korhonen Kehittämispäällikkö.
LAPE Lasten ja perheiden palveluiden muutosohjelman tavoitteet ja toimeenpano Lasten- ja nuorisopsykiatrian koulutuskokonaisuus 31.8, 6.9, Seinäjoki.
Malli 8:Asiakkaiden osallistumisen toimintamalli
Kuntaliiton kehittämistoiminnan vaikuttavuus
Osahanke: Kokemusasiantuntijuus ja
Kommenttipuheenvuoro, sulautuva sosiaalityö
Lapsi-ystävällinen kunta
<Maakunnan nimi>
ASIAKKAIDEN OSALLISTUMISEN TOIMINTAMALLIN RIKASTAMISEN JA PARASTAMISEN TYÖPAJA THL.
Koordinaatti – Nuorten tieto- ja neuvontatyön kehittämiskeskus
Uusi asukasvaikuttamisen toimintamalli Vantaalla
Hyvinvointikertomustyö kunnissa ja alueilla
Lapsen oikeuksiin ja tietoon perustuva toimintakulttuuri
Tuotekehitystyön erikoisammattitutkinto 2017
AVIen asiakaslähtöinen toiminnan kehittäminen
Yhteiskehittäminen Innokylässä
Maakunnan digipalvelut järjestämistehtävässä
Arvioinnista arkipäivää
ON PAREMPI NIMI KUIN ASIAKASOSALLISUUS
Osallisuuden työkalut ja johtaminen Esityksen nimi / Tekijä
Mari Kivistö, Lay/projektipäällikkö-tutkija/VamO -hanke
Kehittämisen toimijat – systeeminen taso
1. SOHVIN julkaisut: artikkelijulkaisu Ari Nieminen, Ari Tarkiainen & Elina Vuorio (toim.) Kokemustieto, hyvinvointi ja paikallisuus Neljä teemaa: 1. Näkökulmia.
ON PAREMPI NIMI KUIN ASIAKASOSALLISUUS
& VALTAISTAVA SOSIAALINEN ASIANAJO & Sosiaalityöntekijä aAsiaas
Tule mukaan päätöksenteon koulutukseen
Yhdistyksen liikuntatoiminnan arviointi ja kehittäminen
Kynnys ry osatoteuttajana
Siun sote tehdään NYT Siun sotessa tehdään uusi malli sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujen tuottamisesta ja organisoinnista Pohjois-Karjalan ja Heinäveden.
Lappilainen kokemuksellinen asiantuntijuus -seminaari
Osallisuus voi toteutua monella eri tavalla
Kuntoutusverkoston (KUVE) arviointikyselyn tulokset
IKINÄ- kaatumisten ehkäisyn verkostoiltapäivä
Lapsivaikutusten arviointi LAVA
Esityksen transkriptio:

ASIAKASOSALLISUUS PÄÄTÖKSENTEOSSA JA PALVELUIDEN SUUNNITTELUSSA Strateginen tason tavoite: Asiakasosallisuus ja tiedon kerääminen on maakunnissa ja tuotantoyksiköissä systemaattista toimintaa. Voidaan toteuttaa määräajoin esim. valtuustokausittain, vuosittain tms. tai tietyn kehittämistarpeen ilmetessä. Osallisuus lähtötilanteessa tai määräajoin: Asiakkailta saatu kokemustieto Poliittinen tai operationaalinen päätöksenteko Kokemustieto osaksi päätöksentekoa Kokemustiedon vaikutus päätöksiin Päätösten vaikutusten arviointi Asiakkailta saatu kokemustieto Kokemustiedon vaikutusten viestiminen ja välittäminen asiakkaille, kokemus tiedontuottajille ja maankunnan väestölle Päätöksenteko: Tieto siitä, miten osallisuus on huomioitu päätöksenteossa ja miten se on vaikuttanut päätöksiin. Asiakkaat mukaan arviointiin. Kehittäminen: Asiakkaat mukana kehittämisen kaikissa vaiheissa yhteistyössä johdon ja ammattilaisten kanssa Palveluiden kehittäminen Kokemustieto suunnittelussa ja ideoinnissa. Asiakas suunnittelijana. Kokemustieto palveluiden kehittämisessä. Asiakas kehittäjänä. Ratkaisun toimivuuden arviointi. Asiakas arvioijana.