Leikki-iän tunteet.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Lasten ”Voimaryhmä” Metropolia amk, Itäinen perhekeskus (Vuosaaren toimipiste) & Haruspuisto Katja Ihamäki & Paula Olkkonen.
Advertisements

MAT PÅ SVENSKA. TAVOITTEET oppilas yritetään saada innostumaan ruotsin kielestä arkipäivän tilanteiden ja kielenkäytön avulla oppilas oppii hahmottamaan.
Psyykkinen itsesäätely
KOKEESEEN KERTAAMINEN. ENNEN LUKEMISTA  Herätä kiinnostuksesi:  Mieti, mikä sinua kiinnostaa luettavassa  Mihin tarvitset tietoa, jota olet ryhtymässä.
TORNION KAUPUNGIN NUORISOPALVELUT STRATEGIA
Turvallisuustekniikan neuvottelukunta (TENK), Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes) ja Kemianteollisuus ry Kirsi Levä I Turvallisuusosaamisen kehittäminen.
CTIF Working Group, Voluntary Fire Service 3rd meeting
Yleiset kompetenssit (Generic competences) Osaamisen kuvaus (description of the competence) Oppimisen taidot (Learning competence) Tradenomi  osaa arvioida.
Mielenterveys on > mahdollisimman suurta fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista hyvinvointia ( >kokemus, suhteellisuus, kulttuurisidonnaisuus, kriteerit)
TERVETULOA!.  Opettajat: - Marjo Miettinen, 1.luokka ja vararehtori - Erika Heikkilä, 2.luokka - Elisa Konttila, 3.luokka - Eemeli Räihä, 4.luokka -
Hippiäiset Varhaiskasvatussuunnitelma vuotiaiden sisarusryhmä Pieni, kodikas päiväkoti Päiväkotihistoriaa 40 vuotta, Hippiäiset 2004 alkaen.
Syyllisyys ja häpeä. Askel 5 syyllisyys ja häpeä Tavoitteet: Ymmärtää syyllisyys ja häpeä ja niiden välinen ero Tutkia kuinka vastaamme näihin tunteisiin.
8-luokan terveystiedon sisältö, suoritustavat, tavoitteet ja arviointi KILPELÄNAHO
Haluaisitko kokeilla olla joku muu?. Esiinnytkö mielelläsi yksin tai ryhmässä … kavereille tai isommallekin yleisölle?
Kaikki yhden puolesta ja yksi kaikkien puolesta!
LAPSEN ITSEARVIOINTI Alueelliset koulutukset Itäinen, Pohjoinen ja Eteläinen alue Syksy 2016.
Yhteistyösopimuksen laadinta
PSYKODRAAMA Aika: , 19 oppituntia. Pe ,
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
IHMISEN TOIMINTA - Tavoitteellista - Tiedostettua ja tiedostamatonta
Tuotteen dokumentointi
Varhaiskasvatuksen liikuntasuositukset
Perhe.
Ihmisen elinkaari Psykologia jpe.
Eurooppalaisuus ja Euroopan unioni
FINSKÝ INTENSIVNÍ  Titta Hänninen.
Tehnyt: Ronja, Sade ja Emilia
NORMAALIUS PSYYKKISEN ITSESÄÄTELYN TASAPAINOISUUS
TE1 Terveyden perusteet
Vertaissuhteet Emilia, Ronja ja Sade.
Psykologian 2. kurssi ”Miten minusta tuli minä?”
Fyysis-psyykkis-sosiaalinen kokonaisuus
Millaisin mittarein vaikuttavuutta voidaan mitata?
KPL 8 Tiedonkäsittely edistyy muiden opastamana
Opiskelija Työelämä Henkilöstö Kansainvälinen toiminta
Kiinnostus osallistua hankesuunnitteluun tai toteuttamiseen
Hyvä elämä Kpl 11, s Emma.
Finský intensivní Titta Hänninen.
POM10CC Mikämikä-päivien Kirjallinen suunnitelma
Psyykkinen terveys.
Vanhemmuus Raskaus on prosessi, jonka aikana on mahdollisuus alkaa matka vanhemmuuteen (vanhemmuuteen kasvua kuvataan myös kriisiperiodiksi, jonka raskaus.
TRAUMATERAPIA -TAKAISIN ELÄMÄÄN.
Kielitietoisuuskoulutus perusopetuksen opettajille
LUKU Lukemisen ja kirjoittamisen oppikirja aikuisille maahanmuuttajille Kaisa Häkkinen & Anna Nylund.
Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry
Ilmoittautuminen mennessä.
Sosiaalinen kehitys Tarja Rauste
Kysely opintojen ohjauksesta
Erotilanteen palveluilla kohti sovinnollisuutta
shine Strong human increases new energy
Katja Ihamäki & Paula Olkkonen
Tilaustoimitusprosessin kuvaus
LÄMPIMÄSTI TERVETULOA MUKAAN RYHMÄÄN – VERTAISUUDESSA ON VOIMAA!
A2-kieli-info.
Haluaisitko kokeilla olla joku muu?
Viestintäsuunnitelma
Pedagoginen ajatuskoe
TERVEYSTIETO 8 5. Ystävyydestä voimaa.
Validointi vapaassa sivistystyössä
12 suositusta pelastustoimen viestinnästä
Tervetuloa työelämätoimikuntatyöhön
Mitä uutta töissä.fi-palveluun?
Kokemuskoulutus Alueelliset ohjausryhmät
Espoon Rakennusmestariyhdistys
Kuntoutusuudistus - miten tästä eteenpäin
Hei sinä 8.- tai 9.-luokkalainen _________seura XX_______ tarjoaa sinulle Sporttitettiä Jos sinua kiinnostaa liikunta-, kasvatus- tai opetus-ala, me tarjoamme.
Selviytyminen vaikeista elämänvaiheista Mielen hyvinvointi työssä
Harjoitusryhmät Syksy 2018.
Digitaalisten terveyspalveluiden HTA-arviointi
Esityksen transkriptio:

Leikki-iän tunteet

Perustunteiden lisäksi sosiaalisten suhteiden ymmärtämistä edellyttäviä tunteita (häpeä, syyllisyys yms) Hallitsemattomia tunnemyrskyjä ainakin vielä leikki-iän alussa Työstää tunnekokemuksia leikin ja mielikuvituksen avulla Vuorovaikutussuhteiden laatu on suurena osana tunne-elämän kehittymisessä

Ulkoisesta sisäiseksi Vanhemmat vaikuttavat lapsensa tunne-elämään ja taitoihin 1. Mallintamalla 2. Ohjaamalla 3. Tunteisiin vastaamalla Tunteiden säätely kuitenkin siirtyy yhä enemmän aikuiselta lapselle ulkoisesta toiminnasta sisäiseen psyykkiseen työhön