Opojen työelämäjaksot

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
ONKO VERKKO-OPPIMINEN RIKKI ?. PERUSOPETUKSEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN SEKÄ OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN PERUSTAITOJEN KEHITTÄMISSUUNNITELMA.
Advertisements

Omnian oppisopimustoimisto. Oppisopimuskoulutus osana Suomen koulutusjärjestelmää Yliopisto Ammattikorkeakoulu Esi- ja perusopetus Lukio Erikoisammattitutkinnot.
Yleiset kompetenssit (Generic competences) Osaamisen kuvaus (description of the competence) Oppimisen taidot (Learning competence) Tradenomi  osaa arvioida.
Tavoitteena tavallinen elämä ARVOT IHMISEN KUNNIOITTAMINEN VASTUULLISUUS SISU YHDESSÄ ONNISTUMINEN Silta-Valmennusyhdistys auttaa ja valmentaa ihmisiä.
Innovatiiviset hankinnat vauhdittamaan SOTE-kehitystä Kansliapäällikkö Päivi Sillanaukee STM, Meritulli.
Ammatillisen koulutuksen kysymykset ja silta työelämään VAMPO toimenpiteet 64, 65, 66 Opiskelijoille suunnatut tukitoimet ja erityisopetus yleisissä ammatillisissa.
Nuorisotakuu nuorisotoimen näkökulmasta Nuorisotoimen ylitarkastaja Kirsi-Marja Stewart, Opetus- ja kulttuuritoimi.
2 Etsivän nuorisotyön ja Duunari-hankkeen yhteistyö
Kommenttipuheenvuoro Koulutusjohtaja Eija Mattila Huittisten kaupunki.
Osaamisen tunnistaminen ja dokumentointi OVA –verkoston tapaaminen ) Kirjoitetaan osaamistodistus/annetaan osaamismerkkejä.
Työhyvinvointikysely Koulutuksen tutkimuslaitos Kysymysten ja osa-alueiden keskiarvot 2012, 2011 ja 2010 Vastaajia
© COACH 1.jakso: MINÄ JA JOHTAMISTYÖ Tampere Vuorovaikutus oppisopimustarkastajan työssä ”Millä työkaluilla?”
TYÖVOIMAKOULUTUS JA REFORMI
Arviointi osana oppimisprosessia
Reformi haltuun OKM.
Mikkeli Pasi Savonmäki Kohtaamo-hanke
HelliTalent Moniammatillisesti toimien - yhdessä yrittäen
Ohjauksen arviointi Lukuvuosi
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
Työpaikalla järjestettävän koulutuksen, ammattiosaa-misen näyttöjen ja tutkintotilaisuuksien suunnittelu Tavoitteena on, että työpaikkaohjaaja Tuntee tutkintorakenteen.
Fyysisen aktiivisuuden lisääminen oppilaitosten arjessa
Perehdy, Opi ja Kehitä - Arvioi! (POKA)
Aloita täältä, täydennä säännöllisesti!
Hops Oma opintopolku Osaamisen tunnustaminen Valinnaisuus
Valma Oppisopimuskoulutukseen valmentautuminen
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
Lecture series – lean in office and knowledge work
Monialainen ja verkostomainen työ Ohjaamoissa
Opetus- ja kulttuuriministeriö Lukiouudistuksen maakuntakiertue
Maahanmuuttajien korkeakoulutus
Työelämävalmennuskurssi osana opiskelijan hyvinvointia
SINUSSA ON POTENTIAALIA
Valtakunnallisen ELO-ryhmän puheenjohtajat ja sihteerit kokous Verkko-Ohjaus Marko Kilpeläinen.
Joustavuutta oppimiseen, Merja Rui
Lämpimästi tervetuloa! Opinnollistamisen koulutus
Tuomo Lähdeniemi työelämä ja nuoret - - KAKSI ERI MAAILMAA? Tööelu ja noored – - kaks eri maailma?
TYÖLLISTYMISEN MAHDOLLISUUDET - seminaari
Kysely opintojen ohjauksesta
Ammatillinen tutkinto urheilijoille
AMMATILLISEN OPINTOPOLUN KRIITTISET KOHDAT
Merkonomista tradenomiksi Hyria Koulutus – Laurea AMK Kaisa Tsupari, ammatillinen opettaja, Hyria Koulutus.
Hankeen tavoitteet ja toimenpiteet
Jyväskylän yliopisto, työelämäpalvelut
Opinnollistamisen pähkinät
Hanna Laitinen Hyvinvointisuunnittelija Psykologian laitos / JY
KA1 - Yhdessä olemme enemmän
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Yrittäjyys ja yritystoiminta BUS1LH001-opintojakso, 6 op
Työelämän kehittämis- ja palvelutehtävä Palveleva ILO
Mallit työllistymiseen ja osallisuuteen –projekti OTE 4
Taitava-hankkeen hyvät käytänteet
Intensiivisen työhönvalmennuksen prosessi
Väyläopintoihin ohjautuminen
Kaksoistutkinto.
Kuljetuksesta liikkumiseen
Mitä osaamista henkilöstöllä jo on
Opetusharjoittelun valtakunnallinen opiskelijapalaute Yksilöllisyyden huomioon ottaminen opetuksessa Hämeenlinna Marita Kontoniemi.
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Korkeakouluoppiminen vuonna 2030
Omnia.fi/yhteishaku.
Työhönvalmennustiimi esittäytyy
PÄHEE OTE-Päijät-Hämeen osatyökykyisille tie työelämään
PERHEPÄIVÄHOIDON TUTKINTOTOIMIKUNNALLE
Olemme osa hallituksen OTE-kärkihanketta
Inarin nuorisovaltuuston kärkihankelista
Väyläopintoihin ohjautuminen
Blackout This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No
Kumppanuus-/yrityspolkumalli
Opetussuunnitelma -> oppisopimus
Esityksen transkriptio:

Opojen työelämäjaksot Mervi Finström-Isto Lapin TE-toimisto TempNor Group Kaisu Liiten Työvoimalasäätiön starttipaja Duunix Kemin työllisyyspalvelut Meriva-SR työpajat

Tavoite Opiskelijoiden motivointi työelämää kohden koko ohjausprosessin ajan. Työllistymisen merkitys kasvaa oppilaitokselle ja ohjaus aloitettava varhain. Opintojen valmistumisvaiheen ohjaukseen tietoa työnhakuun tai muihin toimenpiteisiin. Pienellä osalla opiskelijoista taidot tällä hetkellä pintapuolisia ja joillakin työllistymisen mahdollisuudet heikot. Löytää ideoita muille opettajille työnhakuun ja työllistymiseen liittyen. Konkreettisia yhteistyötapoja Te-toimistoon, henkilöstöpalveluyrityksiin, alumnitoimintaan, kolmannen sektorin toimijoihin, yrityksiin jne.

Mietteitä työelämäjaksosta Te-toimisto Palvelu verkossa, puhelimessa ja joskus henkilökohtaisesti Vaaditaan omatoimisuutta Työnhakuun lisää osaamista Työelämätaitoon voisimme ottaa ”etävierailuja” Hyvät digipalvelut Työvoimalasäätiön starttipaja Matalan kynnyksen yhteistyö ongelmatilanteissa Saattaen vaihto Yhteistyö koulutuspolkujen löytämiseksi Kuntouttava työtoiminta TempNor Group Oy Asenne, motivaatio, aikataulut Osaaminen tärkeämpää kuin todistus Moniosaajien tarve Hyvät tyypit palkataan ohi virallisen työnhaun Ammattiosaamisen näytöt merkittäviä Duunix Yhteistyö työllistymisen ja jatko-opintojen ohjaukseen Saattaen vaihto Yhteistyö Te-toimistoon Täsmäohjausta ja aikaa paneutua yksilöön