Taidefilosofia ja taidekasvatus tehtävät sl 2012

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
KOKEESEEN KERTAAMINEN. ENNEN LUKEMISTA  Herätä kiinnostuksesi:  Mieti, mikä sinua kiinnostaa luettavassa  Mihin tarvitset tietoa, jota olet ryhtymässä.
Advertisements

YouTube Rules and we want too… OKKY:n KOTISIVUJEN SUUNNITTELUKILPAILU.
Yliopiston sopeuttamis- ja kehittämistoimet (Soke) Koponeuvosto Joni & Jyri.
TUTUSTU KIRJAILIJAAN Tarinoita kirjoittajan takaa.
1 Työhyvinvointikartoitus tuntiopettajille ja luennoitsijoille Wahren-opisto.
Kielivalintailta Etelä-Hervannan koulu. Valinnan paikat A1A2B1B P A K O L L I N E N V A P A A E H T O I N E N Perusopetus.
Lääkekasvatus -ohje apteekeille Katri Hämeen-Anttila, FaT dosentti, kehittämispäällikkö Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskus Fimea.
Matemaattisten aineitten ryhmä Nurmon yläasteella.
1 Työtapaturmista ilmoittaminen 2010 Riikka-Liisa Haapanen
MAAILMANKUVA, MAAILMANKATSOMUS, ELÄMÄNKATSOMUS. MITÄ TARKOITTAVAT KÄSITTEET: Maailmankuva Maailmankatsomus Elämänkatsomus.
Yh 2 - taloustieto Kurssin tenttiminen.
LAPSEN ITSEARVIOINTI Alueelliset koulutukset Itäinen, Pohjoinen ja Eteläinen alue Syksy 2016.
Neuvottelu ja asioiden pilkkomisen taito
TEHTÄVÄ 1 ”Taide ja taito”
Tulevaisuuden uutta osaamista
Taidefilosofia ja taidekasvatus tehtävät sl 2013
Taidefilosofia ja taidekasvatus tehtävät sl 2015
1. Monimuotoinen terveys
2C Metsätalouden veroilmoituksen täyttäminen Suomi
Taidefilosofia ja taidekasvatus tehtävät sl 2006
Asiatekstin rakennemalleja
LUKU 3. Suomen kieli – oma kieli
Liikuntaluokalle Nurmon yläasteelle syksyllä 2016
Asiatekstin rakennemalleja
Taidon ja taiteen tulevaisuuden voimaa
Aloita täältä, täydennä säännöllisesti!
Oppilaanohjaaja Sari Kuutsa-kettunen
Taidefilosofia ja taidekasvatus tehtävät sl 2009
Tietoturva.
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
OPETUSVINKKI 3 Prometheus-myytti Luku 2 – Myytit.
Oppilaitoksen nimi Päivämäärä
Äidinkielen yo-koetyyppi keväästä 2007 alkaen: oma tekstilajinsa
Laadullisten tutkimusmenetelmien seminaari
Monialainen yhteispalvelu
Tuomo Autio Psykologi Epshp
Kielitietoisuus.
Tuottotehtävä tekstitaitokokeessa
Etelä-Hervannan koulu
Tajua mut! –toimintamalli koulutus
näkökulmia toimistotyön organisointiin ja kehittämiseen
Oppilaan päättöarviointi perusopetuksessa
PDPP-työpaja Mitä tehdään?.
TEKSTIOPPI s
PowerPoint-esitys korkeakoulujen opiskelijavalinnoista 2020-
Microsoft SharePointin mukauttaminen Verkkosivusto
Muutokset matematiikan opetuksessa
Terveiset Yö-ryhmästä
[Hankkeen nimi] [Tutkijan nimi]
YHTEISHAKUILTA TERVETULOA! Huhtasuon yhtenäiskoulu ti
Ajanhallinta opiskelussa
OTA TÄMÄ VIESTI VAKAVASTI!
Kehittämispäällikkö Eija Lappalainen
Joitakin voi miellyttää joskus…
MUSIIKIN TUNTISUUNNITELMARAKENNE/KASOPE/mervasti oulu
Tapahtuman otsikko Tapahtuman päivämäärä Tapahtuman kellonaika
Opettajan pedagoginen ajattelu
KAUPPAHALLI PAIKKA: ”Kauppahalli”, jossa myyjät ja ostajat kohtaavat
Voit lisätä tämän dian esitykseesi seuraavasti:
Gastron Parhaat on tarkoitettu Gastro Helsinki 2018 näytteilleasettajille ja tuotteille/palveluille, joita messuilla esitellään. Tuotteen/palvelun ilmoittaminen.
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
Toiselle vuosikurssille
TJTA104: Ihmisen ja teknologian välinen vuorovaikutus
7lk valinnaisainepäivä
OSAAMISKANSIO Nimi.
Tieto Edu Hoitoajat Tieto Education Finland.
TJTA104: Ihmisen ja teknologian välinen vuorovaikutus
Suomi.fi-viestien käyttöönotto
HUOMIO! Voit vaihtaa minkä tahansa dian pohjaväriä
Luokat A Minna Mäkelä 19B Satu Mäkinen 19C Juha Käkilehto.
Esityksen transkriptio:

Taidefilosofia ja taidekasvatus tehtävät sl 2012 Lähetä tehtävät osoitteella: heikki.ruismaki@helsinki.fi

TEHTÄVÄ 1 Miten kehittäisit alakoulun (luokat 1-6) taito/taidekasvatusta omien kokemustesi pohjalta, jos sinulla olisi siihen täysi mahdollisuus?

TEHTÄVÄ 2 (oikeusturvajulistusten hionta) Pohdi taito- ja taideaineiden ”oikeusturvajulistusten” sisältöä. (löytyvät materiaalipankista;tiedostotyyppi: ppt, tiedoston nimi: oikeusturvajulistukset ->lataa Valitse jokin (musiikki/kuvataide/liikunta jne… osa-alue. Pohdi kriittisesti ”julistusta” Mitä lisäisit siihen, mitä ottaisit pois? Miten parantaisit sitä? Perustele ratkaisusi.

TEHTÄVÄ 3 ”Jos on onnellinen tynnyrissä, niin kantta ei kannata avata” Pohdi lauseen todenperäisyyttä, seurauksia ja mahdollisuuksia. Ota kantaa lauseen sisältöön. Mitä lause tarkoittaa omaan itseesi soveltaen?

TEHTÄVÄ 4 A) Arvioi artikkelini ” Ruismäki, H. (1994). Näkökulmia musiikki- ja taidefilosofisiin arvokysymyksiin (237-257). Teoksessa Irti arvotyhjiön harhasta. Moniarvoisen kulttuurin kohtaaminen koulussa ja opettajankoulutuksessa. (toim. R. Räsänen, S. Anttonen, J. Peltonen & P. Toukomaa) Oulun yliopiston kasvatustieteiden tiedekunnan opetusmonisteita ja selosteita 59/1994.” omien käsitystesi ja kokemustesi pohjalta. Mikä artikkelissa on hyvää, mikä huonoa, miten kehittäisit artikkelia? B) Vastaa myös kysymykseen, mikä taito/taidekasvatuksessa on niin tärkeää/arvokasta, että sitä kannattaa opettaa kaikille lapsille? Vastaa sekä A että B –tehtävään. Artikkeli löytyy kotisivuiltani kohdasta julkaisut. Palauta tehtävä neljä 2.11.2012 mennessä sähköpostiosoitteeseeni heikki.ruismaki@helsinki.fi

TEHTÄVÄ 5 Valitse uudesta julkaisusta http://www.sciencedirect.com/science/journal/18770428/45 jokin artikkeli. Mikä oli sen keskeisin sanoma? Mikä artikkelissa erityisesti herätti huomiosi? Mistä yllätyit? Palauta tehtävät 16.11.2011 sähköpostiosoitteeseeni (heikki.ruismaki@helsinki.fi), vien merkinnät palautuspäivän jälkeen rekisteriin terveisin Heikki Ruismäki