Asiantuntijuus ammatillisessa koulutuksessa

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
PUHEEN VUORO Vanhempainilta
Advertisements

JÄRJESTÄMISSOPIMUKSEN HAKEMINEN
OPETUSSUUNNITELMATYÖN ETENEMINEN AMMATTIKORKEAKOULUISSA Kysely 09-10/2005.
Osaava-hanke Liminka, Lumijoki, Muhos, Tyrnävä, Utajärvi
”Suomalaisen valmennusosaamisen kehittäminen” Valmentaja + Urheilija
Nuorten yhteiskuntatakuu –ryhmän kokous Janne Koskenniemi & Suvi Eriksson SYL Valmistumassa olevien ja vastavalmistuneiden palvelut ja työllistyminen.
2/2009 Ohjelmaesittely: Leonardo da Vinci We Mean Business! Kansainvälinen harjoittelija Erasmus - tai Leonardo da Vinci -ohjelman avulla Katriina.
Asiantuntijuus ja työelämäorientaatio
VETURI II Vertaistuutoritapaaminen Kuopio
Rastor Oy, Itä- ja Pohjois-Suomen yksikkö
HENKILÖKOHTAINEN NÄYTTÖSUUNNITELMA – HENSU Seija Pajukoski
TTL Sosiaalisessa mediassa
LÄHIHOITAJAKOULUTUS tutkinnon laajuus 120 ov
TUTKINNONUUDISTUKSEN KESKEISET LINJAUKSET JA VAATIMUKSET Vaasa Katariina Alha/W5W.
Minä oppijana 1 ov..
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Sirkka Hulkkonen
Haukiranta MultiTalent Consulting Asiantuntijuus ammatillisessa koulutuksessa Täydennyskoulutus Haukirannan kuntayhtymä.
osana opiskelijan PLE:tä
Ohjaa ja kannusta OK–koulutus 2 op Arvioi ja innosta AI–koulutus 2 op
AMMATILLISEN OPETTAJANKOULUTUKSEN LÄHTÖKOHTIA
Kumppanuusverkoston strategia /
Osaamisperustaisuus korkeakouluissa
Aluepalvelut Laureassa
NOPS –hanke 2010 Pirkko Rimpilä-Vanninen, projektipäällikkö Laurea 2010.
Aija Hietanen, Savonia-ammattikorkeakoulu
Joustavuutta oppimiseen Tavoitteet: -verkoston yhteiset tavoitteet joustavat opintopolut osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen -AmisURA-hankkeen.
W w w. h a m k. f i / a o k k AMK-opintoihin valmentava koulutus maahanmuuttajataustaisille Riihimäki Vesa Parkkonen ja Riitta Metsänen.
Historia ja tausta: Alku 70-luvun tutkinnonuudistuksessa Alku 70-luvun tutkinnonuudistuksessa Monivaiheinen kehitys yli 30 vuoden aikana Monivaiheinen.
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
Hyvän oppimisen malli LAMKissa
© Tehy ERITYISPÄTEVYYSJÄRJESTELMÄ Tehyn ja yhteistyöjäsenjärjestöjen yhteinen tuotos.
Tutustumistreeni  Nimi, ammatti, mistä tulee,  tilaisuuden teemaan liittyvä ajatus  Mikä oli kauhein kouluruoka?  Kirja, jota parhaillaan luen  Lapsuuden.
OSAAMISALUE, KIT-vastaava täyttää Yhteisten tavoitteiden jälkeen jokaisen KIT-vastaavan tulee tehdä yhdessä oman osaamisaluepäällikkönsä kanssa sama taulukko.
Sidosryhmäseminaari Koulutussuunnittelija Kaarina Närhi - Avoin ammattikorkeakouluopetus ( - Ylemmät ammattikorkeakoulututkinnot.
W w w. h a m k. f i TUPA - Työpaikkaohjaajien kouluttajakoulutus Lähipäivä 4 KEHITTÄMISTILANTEEN ARVIOINTI – TUPA-KEHITTÄMINEN OPETTAJAN TYÖN JA OPPILAITOKSEN.
Osaava-ohjelma: Pedagoginen uudistuminen muutosjohtamisen välineenä
Oulun ammattikorkeakoulu. Suomalainen koulutusjärjestelmä.
Sosiaalityön käytännön, koulutuksen ja tutkimuksen strategista kumppanuutta Itä-Suomen yliopistossa Katri Savolainen Projektipäällikkö Itä-Suomen yliopisto.
AVOP-opiskelijapalautejärjestelmä OKM/KTPO Kaisu Piiroinen.
Kurssikäytännöt ja opintojen suunnittelu. Opetuksen aikataulu Lukuvuosikalenteri Intossa oman korkeakoulun sivuilla Syyslukukausi I periodi 7 viikkoa.
OPPISOPIMUSNUOREN OHJAAMINEN TYÖPAIKALLA RAKENNUSAINEITA NUORTEN MODUULIN SUUNNITTELUUN Työpaikkakouluttajat valmentaen vahvoiksi- hanke 2015.
Lapin yliopisto, Opetus- ja kasvatusalan täydennyskoulutusyksikkö / Helena Koskinen 2008 Asiantuntijuuden kehittymisen reflektion tukeminen opettajan pedagogisissa.
Sarana - Työelämän moniammatillinen oppimis- ja kehittämisareena - sosiaalialan pilotoinnista visioita hyvinvointialalle 4/2010-3/ Helsinki.
Koulutusyhteistyöpäivä Henkilöstöjohtaja Timo Tammilehto.
Koulun kehittämisprojekti
Julkisen hallinnon digiosaamisten kehittäminen
Toimeenpano ja valvonta
Täydennyskoulutus Tuoteturvallisuus ja työura ruoka-alalla
Kohti ammattia -jakso 2017−2018 Osaamispolun jatkumo -hanke.
Kuraattorit ja psykologit toisella asteella
Insinööri (ylempi AMK), ympäristötekniikan tutkinto-ohjelma
PONTTI –Pohjoista ohjausosaamista nuorisotakuuseen, 5op
ePortfolio ohjauksen apuvälineenä
Tradenomi, ylempi AMK Liiketoiminnan kehittäminen, 90 op
Järjestöjen ja yritysten yhteistyöfoorumi -selvityshankkeen tuloksia Kari Kurkela, Ari Inkinen.
Kansainväliset suhteet Uutistapahtumien seuraaminen
Uskonto ja kriisit nuoren elämänkulussa
Kurssikäytännöt ja opintojen suunnittelu
Tieto odottaa käyttäjäänsä - välineitä tiedon löytämiseen-
Opetussuunnitelman rakennekuva TRADENOMI 210 OP
SOSIONOMI (AMK), 210 op Sosionomi osaa ratkaista sosiaalialan ongelmia sekä ennakoida tulevaisuuden muutoksia. Hän osaa tuottaa ja kehittää asiakaslähtöisiä.
OSAAMISALUE, KIT-vastaava täyttää
Taina Seppälä-Kolkka / S12!78
Infran elinkaaren mallintamisen koulutus
Laaja-alainen arviointi
Opinnoista töihin: FOKUS – opinnoista tuetusti työllistymiseen
Osaajia työelämään -verkko-oppimisympäristö
RAKENNUSTEKNIIKAN KOULUTUSOHJELMA
FIT – Finanssitietojen päivitys
RAKENNUSTEKNIIKAN KOULUTUSOHJELMA
Esityksen transkriptio:

Asiantuntijuus ammatillisessa koulutuksessa Täydennyskoulutus Haukirannan kuntayhtymä

Koulutuskokonaisuuden kuvaus Aihe: Asiantuntijuus ammatillisessa koulutuksessa – täydennyskoulutus Kohderyhmä: Haukirannan kuntayhtymän ammatillisten oppilaitosten opetus-, ohjaus- ja tukipalveluhenkilöstö (ammatilliset erityisopettajat, aineopettajat, psykologit ja kuraattorit) Laajuus: 10 op Kesto: syys- ja kevätlukukausi työn ohessa opiskeltaessa Hakumenettely: työnantaja valitsee osallistujat hakemusten perusteella, max. 15 osallistujaa Sisältö: koulutuksen aikana käydään läpi asiantuntijuuden käsitettä ja siihen liittyviä merkityssisältöjä ammatillisen koulutuksen näkökulmasta, kartoitetaan oman asiantuntijuuden käytäntöjä ja kehittämistarpeita osallistujan ja työnantajan näkökulmasta sekä laaditaan sähköinen portfolio, josta tulee oman osaamisen markkinoinnin kansio osallistujan ja työnantajan käyttöön. Tavoitteet: oman asiantuntijuuden tunnistaminen, asiantuntijana kasvaminen sekä asiantuntijana toimiminen vaihtelevissa tilanteissa

Opetusmenetelmät Ennakkotehtävät yksilö- ja ryhmäsuorituksena Tehtävien laatiminen MS Office –ohjelmilla ja tallennus koulutuksen wiki- ympäristöön. Lähiopetusjaksot Opettajajohtoisia luentoja päivän teemoista. Ryhmäkeskustelut Oman osaamisen jakaminen ja syventäminen muiden osallistujien kanssa pohjaten aitoihin työelämässä kohdattuihin ongelmiin. Reflektoiva palaute lähiopetusjaksojen jälkeen Palautteen keräys Webpropol-kyselyillä jokaisen lähijakson jälkeen oman oppimisen seuraamiseksi sekä koulutuksen kehittämiseksi. Verkkomentorointi Ryhmällä kaksi kokenutta mentoria käytössään. Verkkomentorointitapaamiset neljän viikon välein Lync-yhteyden välityksellä ja tarpeen tullen sähköpostitse ja puhelimitse. Portfolion laatiminen Smart Notebook –ohjelmalla yhteiselle pohjalle ja tallennus Kyvyt.fi - verkkopalveluun. Harjoittelu Konsultaatio, opetustuokio tms. osallistujan osaamisalueen toimenpide, joka videoidaaan ja tallennetaan arviointia ja myöhempää käyttöä varten.

Kiitos!