Filosofiaa lapsille –tehtävä 1 (kaikille)

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Filosofian aloja ja suuntauksia
Advertisements

Erilaiset opiskelijat samassa opetusryhmässä Nitoja –projekti Omnia 11
Miten hyvä opetus eroaa huonosta?
Ainedidaktiikan perusteet
Luku- ja tenttivihjeet 4A Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
AV-välineet ja TVT ET:n ja filosofian opetuksessa Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Anna kehitysmaiden lapsille hyvä koulutus – ja tulevaisuus! Päivätyökeräys 2014–2015.
9.Lk Biologian laborointikurssi
ANTIIKIN SUURET FILOSOFIT
Luku- ja tenttivihjeet 1 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
KAARINAN LUKION HARPPAUS Turun seudun lukiorehtoreiden syyspäivä
Isä mummu pappa veli sisko vaari äiti isä isoisä täti mummi isä veli eno Lapsi nauttii yhteisistä lukuhetkistä Lukuhetkien aikana lapsi oppii tärkeitä.
Filosofian opetuksen piirteitä. Mikä on olennaista filosofiassa? Miksi kaikkien Suomen lukiolaisten pitäisi oppia filosofiaa? Mitä kaikkien Suomen lukiolaisten.
ET ja filosofia – ainedidaktiikan perusteet: opetuksen suunnittelun harjoitustehtävä Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Elämänkatsomustiedosta, oppiaineen oikeutuksesta ja traditioista Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
OPPI-kysely Opiskelijoiden lähestymistavat ja kokemukset oppimisympäristöistään Helsingin yliopistossa Sari Lindblom-Ylänne & Anna Parpala Yliopistopedagogiikan.
Opetussuunnitelmaviestinnän kohderyhmät ja viestinnän kohdistaminen (ryhmätehtävä)
Filosofiaa lapsille Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Opetuksen arviointi ja kehittäminen: ET ja filosofia Kurssin suoritus
Filosofian opetuksen piirteitä Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Luku- ja tenttivihjeet 5 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Opetuksen arviointi ja kehittäminen: ET, filosofia ja psykologia
Taksonomiat ja oppilas- arviointi lukion ET:n ja filosofian opetuksessa Yliopistonlehtori Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos Käyttäytymistieteellinen.
Luku- ja tenttivihjeet 1 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Opetuksen arviointi ja kehittäminen: ET ja filosofia Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Filosofiaa lapsille Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Filosofiaa lapsille, muita kuin Lipmanin lähestymistapoja Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Kasvattajan etiikka ja kasvatusfilosofia
Elämänkatsomustiedon didaktiikan peruskurssin koontia Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Luku- ja tenttivihjeet 1 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Luku- ja tenttivihjeet 7 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Luku- ja tenttivihjeet 6 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Ainedidaktiikan infotilaisuus ET, filosofia ja psykologia Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Luku- ja tenttivihjeet 8 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
1 Aloitusvisa. Jakautukaa joukkueisiin ja keksikää joukkueellenne nimi. Vastatkaa seuraaviin kysymyksiin kirjallisesti. Arvatkaa, jos ette tiedä. Ohjeet.
Opetuksen arviointi ja kehittäminen: ET ja filosofia Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Filosofian oppimateriaalit AD-perusteet 2016 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Filosofiaa lapsille Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Filosofian ja elämänkatsomustiedon didaktiikka: AD-perusteet kurssin suoritus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Opetuksen arviointi ja kehittäminen: ET ja filosofia
Elämän alku Luku 12  Ydinsisältö.
Opetuksen arviointi ja kehittäminen: ET ja filosofia Kurssin suoritus
Käänteinen opetus ja oppiminen – Miten ja miksi?
Ainedidaktiikan infotilaisuus ET ja filosofia
Opettajaopinnot kahdessa aineessa
AV-välineet ja TVT ET:n ja filosofian opetuksessa
Filosofian ja elämänkatsomustiedon didaktiikka: AD-perusteet kurssin suoritus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Filosofiaa lapsille, muita kuin Lipmanin lähestymistapoja
Sähköiset yo-kirjotukset
ET ja filosofia – ainedidaktiikan perusteet: opetuksen suunnittelun harjoitustehtävä Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Elämänkatsomustiedon oppilasmäärien kehitys
Filosofian alat TEOREETTINEN FILOSOFIA
Elämänkatsomustiedosta, oppiaineen oikeutuksesta ja traditioista
Eksistentialismi Eero Jussila.
Opettajaopinnot kahdessa aineessa
Sähköisen filosofian yo-kokeen pistekokous
Luku- ja tenttivihjeet 7
Ajattelun opettaminen ja Lipmanin P4C (FILA)
Kirjallisuusterapia.
Filosofiaa lapsille -tehtävä (kaikille)
Mikä on elämänkatsomus?
OSTA – ET ja filosofia: opetuksen suunnittelun harjoitustehtävä
Elämänkatsomustiedosta, oppiaineen oikeutuksesta ja traditioista
Realismi ja Minna Canth
Filosofian kandiohjelma
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus
Erasmus kouluissa | Erasmus in Schools
Autokaupan toimintaympäristö
Autokaupan toimintaympäristö
Luku 12 – Raamattu kulttuurin kirjana
Esityksen transkriptio:

Filosofiaa lapsille –tehtävä 1 (kaikille) Ainedidaktiikan perusteet, ET ja filosofia

Tehtävä Jokainen lukee 15.9. mennessä, Lipmanin teoksen Liisa, eettisiä kysymyksiä Opettajan oppaasta katkelman (PDF Moodlessa; Eerolta saa paperikopion) ja Mika Saranpään artikkelin (niin & näin 95/4) varautuu keskustelemaan 15.9. (ainakin) seuraavista: tekstiin liittyvästä filosofiakäsityksestä lähestymistavan (kertomus + tarkat ohjeet) didaktisesta toimivuudesta lukiolaisten ja pienempien lasten eroista filosofian oppijoina sekä erityisesti Liisan monistettujen lukujen soveltuvuudesta suomalaiseen ET-opetukseen ja/tai lukion filosofian opetukseen.