Yhteistyö eri luokka-asteiden välillä eli Supportive Cross-age-peer-tutoring KAT.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
OPS-TYÖSKENTELYÄ LUOKISSA pe klo
Advertisements

Kenguru-matematiikkakilpailu
•syksyllä 2009 kouluumme saapui Salaisuuksien Sirkus, joka on osa Aktiivinen ja turvallinen koulupäivä-projektia •tavoitteena on kannustaa oppilaita aktivoitumaan,
Tukevasti alkuun, vahvasti kasvuun –hanke, Helsinki
Turun normaalikoulu - opetussuunnitelmaa yhteisöllisesti
Tulevaisuuden Oulu Oulujoen koulu. Tulevaisuuden oppilas •Vastuullinen omasta oppimisestaan •Hallitsee projektioppimisen •Osaa raportoida oppimaansa •Etenee.
Joustava työssäoppimispolku TO La-To La-To TO La-To HOPS La-To HOJKS ROPS.
Turun esi- ja perusopetuksessa
Kiviniityn koulu Kelpo –hanke 2010 –  Kysely opettajille koulutustarpeista ja sen mukaisesti kohdennettu koulutuksia. Koulutuksia ollut omassa.
TASKU Mitä on kielitietoinen opetus? Mikä on kielitaidon taitotaso?
VESO – päivän teemana OPPIMISKÄSITYS - vaiheet ja menetelmät
KELPO-JA OSAAVA-hankkeiden seminaaripäivä
Tekijänoikeudet ”Tekijänoikeudella tarkoitetaan laissa säädettyjä määräämisoikeuksia, jotka kuuluvat luovan työn tekijälle.” Lähde:
Pedagogisen toimikunnan kolmannen kokouksen muistio
Taidot taskuun -tunnit Tapanilan ala-asteella
Hollihaan koulu Kokkola Kelpo-pilotointi Koulun taustaa Hollihaan koulussa toimii: Suomenkielinen perusopetus, esikoulu-6. lk. Ruotsinkielinen kielikylpyopetus,
SMART Alanko, Jacoby, Silander, Kainulainen Miksi?
Yleistä koulunkäyntiin liittyen
OPPIVA OPS OPPIVA OPS –prosessin rakenne, keskeiset sisällöt ja valmennuksen tasot Ulla Rasimus PROkoulutus ja konsultointi ja Leena Nousiainen Rondo.
Elämänkatsomustiedon ainedidaktiikka, LO-peruskurssin kertausta.
NOPS –hanke 2010 Pirkko Rimpilä-Vanninen, projektipäällikkö Laurea 2010.
ESIOPPILAASTA KOULULAISEKSI
Oppilaan päättöarviointi perusopetuksessa. 2 Nykyiset linjaukset…  Oppilaan oikeusturvan kannalta on tärkeää, että päättöarvosanat on annettu samoin.
Joustavat opetusjärjestelyt Siilitien peruskoulu
Opetusmateriaalin hallintajärjestelmä ”Matahari” Jouni Huotari ja IST5M1-ryhmä Kevät 2006 Versio
Ylöjärven opetussuunnitelmaprosessi Opetuspäällikkö Leena Pöntynen
Toisen asteen koulutus
Opetusmateriaalin hallintajärjestelmä ”Matahari” Jouni Huotari ja IST5S1-ryhmä Kevät 2006.
Harjun koulun OPS-ajatuksia, kevät 2014
Pedagogisen toimikunnan 11. kokouksen muistio
ET:n tuntijako 2001 ja 2012 ja palkkiongelman poistuminen Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Ops seminaari Askola.
OPPILAANOHJAUS YLÄKOULUSSA
Elämänkatsomustiedon valinnaiskurssi, OPS:n peruskäsitteistöä Yliopistonlehtori Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos, käyttäytymistieteellinen tiedekunta.
Koulutulokkaiden vanhempainaamu Keskiviikko klo 8.30 – 10 TERVETULOA!
Oppilaiden ja huoltajien osallisuus hyvinvoivassa koulussa Marja Kannisto Yhteisöpedagogi YAMK, AmO.
Peliviikosta potkua uuden opetussuunnitelman käytännön toteutukseen ITK 2016 Lauri Pirkkalainen
Mankalan koulun vanhempainilta ti Opetussuunnitelmauudistus valinnaiset Sari Juuti.
OPS 2016 Pedagoginen kahvila Porin kaupungin perusopetuksen tuntijako Sivistyslautakunta
Opetussuunnitelma muuttuu MITÄ SE TARKOITTAA?. Opetussuunnitelma tuo oppilaalle lisää vapautta ja vastuuta.
VESO Anne Hakanen Pirjo Vuorio Jaana Karlamaa NOPS 7.5. Osa-aikainen erityisopetus.
Uuden opetussuunnitelman mukainen arviointi Mukkulan koulussa
sanallisen arvioinnin todistuspohjat:
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
HS HS Onko koulunkäynti nyt pelkkää projektia ja teemapäivää Onko koulunkäynti nyt pelkkää projektia ja teemapäivää? Vai riittääkö yksi.
Kohtaamisia pelimaailmassa
KURAATTORI elokuu Tehtävä Yhteystiedot Asiakkaat Konsultaatiot
Kaakkurin koulun valinnaisaineet
Ohjeistus OVTES-työpäivään
Suunnitelma oppilaiden suojaamiseksi väkivallalta, kiusaamiselta ja häirinnältä Nummenpakan koulu.
OPPILAANOHJAUS YLÄKOULUSSA
Liikkuva koulu -ohjelma Heidi Honkanen, Langinkosken koulu
Oppimisen tuki, pedagogiset asiakirjat ja muuta ajankohtaista
ERITYISLUOKKA 7-9J Elokuu 2016 MIKSI Yhteystiedot MITEN OHJAUS
Tervetuloa Joensuun Lyseon peruskouluun
Arviointi.
Tulevaisuus on nuorten! Millainen olisi hyvä opettaja?
Haapaniemen koulun musiikkiluokka
Osaamisen näytön prosessi
Alakoulusta yläkouluun
Askolan koulun koulureittien ja koululaisten liikenneturvallisuus
LÄHTEEN ÄÄRELLÄ II Taide- ja taitokasvatuksen ideariihi 5. 9
Laaja-alainen arviointi
Esi- ja alkuopetuksen yhteistyösuunnitelma
Kokemuksia valmistavan inklusiivisesta mallista meidän koulussa
Arvioinnin linjaukset perusopetuksessa
SAARENKYLÄN PALVELUVERKKO
Tulevaisuuden koulu 2016 peItsarin koulu
VALINNAISET AINEET Piirros Mika Kolehmainen.
Askolan koulun koulureittien ja koululaisten liikenneturvallisuus
Esityksen transkriptio:

Yhteistyö eri luokka-asteiden välillä eli Supportive Cross-age-peer-tutoring KAT

Miksi? Innokkaat opettajat, saa suunnitella jotakin erilaista Vahvistaa heikompien oppilaiden osaamista ja antaa itsevarmuutta antaa oppilaille erilainen lähtökohta osaamisen kehittymiseen ja taitojen näyttämiseen Antaa mahdollisuus erilaiseen ryhmädynamiikan kehittymiselle Alakoulun ja yläkoulun välisen rajan häivyttämistä, yhdessä tekemistä

Ennakkovalmistelut OPS ja yhteistyön tavoite http://www.helsinki.fi/kasv/nokol/old_site/Viikin_norssin_ops1- 9_2016_ainekohtainen_osa.pdf Ajankäytön suunnittelu ennakkoon erittäin tärkeää Mitä tehdään milloinkin Kuka tekee (opettaja/oppilas) Mitä reunaehtoja on (ruokailu, tilavaraus, sää, huoltajatiedotteet, viralliset ilmoitukset työnantajalle) Ryhmäkoko Materiaalien läpikäynti ja töiden suunnittelu Esim. Globe sivusto :https://www.globe.gov/do-globe/globe-teachers-guide Välineiden keräys Töiden testaus ja tilanteen läpikäynti ennakkoon oppilaiden kanssa.

Aistipaja kevät 2016

Kierrätyspaja kevät 2016

Maaperän happamuuden mittaaminen luonnossa koulun takametsässä syksy 2017