Yhteistyö eri luokka-asteiden välillä eli Supportive Cross-age-peer-tutoring KAT
Miksi? Innokkaat opettajat, saa suunnitella jotakin erilaista Vahvistaa heikompien oppilaiden osaamista ja antaa itsevarmuutta antaa oppilaille erilainen lähtökohta osaamisen kehittymiseen ja taitojen näyttämiseen Antaa mahdollisuus erilaiseen ryhmädynamiikan kehittymiselle Alakoulun ja yläkoulun välisen rajan häivyttämistä, yhdessä tekemistä
Ennakkovalmistelut OPS ja yhteistyön tavoite http://www.helsinki.fi/kasv/nokol/old_site/Viikin_norssin_ops1- 9_2016_ainekohtainen_osa.pdf Ajankäytön suunnittelu ennakkoon erittäin tärkeää Mitä tehdään milloinkin Kuka tekee (opettaja/oppilas) Mitä reunaehtoja on (ruokailu, tilavaraus, sää, huoltajatiedotteet, viralliset ilmoitukset työnantajalle) Ryhmäkoko Materiaalien läpikäynti ja töiden suunnittelu Esim. Globe sivusto :https://www.globe.gov/do-globe/globe-teachers-guide Välineiden keräys Töiden testaus ja tilanteen läpikäynti ennakkoon oppilaiden kanssa.
Aistipaja kevät 2016
Kierrätyspaja kevät 2016
Maaperän happamuuden mittaaminen luonnossa koulun takametsässä syksy 2017