Finnan käyttäjäkysely 2014 Katsaus tuloksiin

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Maankäyttö-lehden lukijatutkimus
Advertisements

HumanistiURA Tutkinnon tuhannet mahdollisuudet Humanistitutkimuksen tuloksia Akavan Erityisalat Humanistitutkimus 2013.
F IN EL IB - KÄYTTÄJÄKYSELYN AINEISTON YLEISESITTELY FinELib toteutti syys-lokakuussa 2011 tutkijoiden elektronisten julkaisujen käyttöä koskevan verkkokyselyn.
F IN EL IB - KÄYTTÄJÄKYSELYN AINEISTON YLEISESITTELY - Y LIOPISTOT FinELib toteutti syys-lokakuussa 2011 tutkijoiden elektronisten julkaisujen käyttöä.
KDK:n Kansallisen näkymän ryhmän työskentelystä
1 Tiivistelmä (sivu 1/3) Telma-lehden lukeminen  Vastaajista 5 prosenttia on lukenut Telma-lehden uusimman numeron kokonaan ja noin neljännes (26 %) on.
F IN EL IB - KÄYTTÄJÄKYSELYN AINEISTON YLEISESITTELY - TUTKIMUSLAITOKSET FinELib toteutti syys-lokakuussa 2011 tutkijoiden elektronisten julkaisujen käyttöä.
Finnan tunnusluvut, luonnostelua (esitystä päivitetty 2.9.) Finnan konsortioryhmä 3.9. Tapani Sainio, Kansalliskirjasto.
SAK:n luottamushenkilöpaneeli ”Palkaton työ” Helmikuu 2012 N=1220.
Mielikuvat ja odotukset senioritaloista
ARJEN TALOUSKATSAUS Telebus helmikuu/2008/viikko 9.
KANSALLISKIRJASTO Palvelukysely 2012 Yhteiskirjastot TIEDOSTA MENESTYS
Lastensuojelun avohuollon tukitoimet vuotiaille Keski- Suomessa Opinnäytetyö Jyväskylän ammattikorkeakoulu Jyväskylän ammattikorkeakoulu Sini Moberg.
FINNA Aki Lassila Kehittämispäällikkö Finnan konsortiokokous
KIRJASTOVERKKOPALVELUT KIRJASTO- VERKKO- PALVELUT Finna, Melinda ja kirjasto- järjestelmät nyt Kirjastojärjestelmät Melinda Asiakastiedot Saatavuustiedot.
Kirjastoverkkopalvelujen palvelukysely 2012 Yhteenveto tärkeimmistä tuloksista.
KANSALLISKIRJASTO Palvelukysely 2012 Yleiset kirjastot T IEDOSTA M ENESTYS INNOLINK RESEARCH OY TAMPELLAN ESPLANADI 2, 4.krs, TAMPERE FREDRIKINKATU.
KOULUTUSKULTTUURIN KEHITTYMINEN Kaikki vastaajat (miehistö 6, 9 ja 12 kk, rj, kok) Keskimäärin 9000 vastaajaa/saapumiserä (vertailussa kaikki saapumiserät.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finna-tilannekatsaus Erkki Tolonen
Turun ammattikorkeakoulun kirjasto - puheenvuoro käyttäjäkyselystä Eija Suikkanen
FINNA Aki Lassila Kehittämispäällikkö Finnan konsortioryhmän kokous
Anna tutki: Naisen asema työelämässä.
Kooste ensimmäisen aallon organisaatioiden kevään 2013 palautekyselystä
Ympäristösi parhaat tekijät Utajärven liikkumiskyselyn tuloksia Asukastyöpaja
Liikunta-alan tutkintonimikekysely – Yhteenveto tuloksista –
Lohjan kaupungin työhyvinvointikysely 2008 Lehdistötilaisuus
Finnan kansallisen näkymän palvelukonsepti
Satakunnan ammattikorkeakoulu | Kirjastopalvelut Satakunta University of Applied Sciences | Library Services AMK-kirjastojen Finna-päivä LAMK, Fellmannia.
Ammattikorkeakoulukirjastot
Kansallisen käyttäjäkyselyn tuloksista yleisissä kirjastoissa Kirjastotoimen johtaja Pirkko Lindberg Oulun kaupunginkirjasto-maakuntakirjasto
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Kooste Finna-organisaatioiden palautekyselystä Finna-konsortiokokous
Palvelutalo Männikön asukastyytyväisyys 2014 Asukas- ja omaistyytyväisyysmittaus tehtiin kyselytutkimuksella vuoden 2014 lopussa. Kyselyssä oli 33 kysymystä.
Tähän tarvittaessa otsikko Kysely esi- ja perusopetuksen huoltajille Kirkkonummella
MITEN VOIT JOHTAJA? Miten voit johtaja? –tutkimusraportti Elon ja LähiTapiolan teettämä, johtajan työhyvinvointia tarkasteleva tutkimus Elokuu 2015.
TEKNOLOGIABAROMETRI 2014 Teknologiabarometri kansalaisten asenteista ja kansakunnan suuntautumisesta tietoon perustuvaan yhteiskuntaan VTT-tiimi
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Erkki Tolonen Kuva: Helsingin kaupunginmuseo,
Pre-evaluaatio henkilökunnalle Kati Hämäläinen, sairaanhoitaja EPSHP / tehostetun hoidon toimintayksikkö
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finnan käyttäjäkysely 2014 Katsaus tuloksiin Käytettävyystyöryhmä
Committed to Being More Kansalaiskysely seksuaalisuudesta ja seksistä. KAALIMATO TUTKII KAALIMATO TUTKII Heinäkuu 2016.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finnan käyttäjäkysely 2014 Eri aineistojen kiinnostavuus aineistotyypeittäin ja sektoreittain.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finna-organisaatioiden palautekysely, työryhmäkyselyt ja toimenpide-ehdotukset Maria Virtanen Finnan konsortioryhmä.
KUVA-mittaristoehdotus/ Poimintoja Sosiaali- ja terveyspalvelujen laatu ja turvallisuus -mittaristosta
Yhteisten palvelujen asiakasohjauksen uudistaminen
Maria Virtanen Finnan konsortioryhmä
PRIIMA-seuran aikuisliikkujien palautekysely 2016 – koonti
Minna Olkinuora-Tauru
Finna-tilannekatsaus
Finnan käyttäjäkysely 2014 Katsaus tuloksiin
Roni Nukarinen Sosionomi (AMK) (perjantaina )
Kansalliskirjaston palvelukysely 2016: tuloksia Finnan osalta
Koulutuksen avainindikaattorit
Yliopisto professorin työnantajana -selvitys 2016 Focus Master Oy 8. 8
Finnan käyttäjäkysely 2016
Kansalliskirjaston palvelukysely 2016: tuloksia Finnan osalta
Finnan kehittäminen Erkki Tolonen
Yleisten kirjastojen tulokset
Finnan käyttäjäkysely 2016
Finnan kehittäminen Erkki Tolonen
Finna-perehdytys Konsortio
Erika Kallinen, palvelusuunnittelija Kirjastoverkkopäivät
Talonmiehen tuokio klo 14-15
Poimintoja käytettävyystesteistä ja palautteesta
Kuka vastaa kyselyyn? - Kevät 2016
Photograph:Eeva Rista, Helsingin kaupunginmuseo,
Translitterointikyselyn tuloksia
Kuntaraportti Siikalatva
Kauppakamarien Yritysparlamentti-kyselyn tulokset
Kauppakamarien Yritysparlamentti-kyselyn tulokset
Palvelutalo Männikön asukastyytyväisyys 2015
Esityksen transkriptio:

Finnan käyttäjäkysely 2014 Katsaus tuloksiin Käytettävyystyöryhmä 11.12.2014

Kyselyn toteuttaminen ja vastaajat Toteutettiin Surveypal-sovelluksella 27.10.-17.11.2014 Kyselyyn vastasi 3239 käyttäjää Vetonaulana tabletin arvonta Tässä katsauksessa tuloksia on tarkasteltu sektoreittain + kansallinen näkymä erikseen Amk:t, museot, yliopistot sekä Finna.fi

Eniten vastauksia Jyväskylän yo:n kirjaston näkymän ja kansallinen näkymän käyttäjiltä “Mitä Finna-näkymää olit juuri käyttämässä?”

Vastaajien osuudet sektoreittain, %

Vastaajaryhmät sektoreittain, %

Vastaajaryhmät sektoreittain, työtehtävät/elämäntilanne eriteltynä, %

Miksi Finnaa tullaan käyttämään? Kaikkien sektorien kohdalla Finnaan tullaan useimmiten etsimään tiettyä aineistoa tai tietoa Museoiden ja kansallisen näkymän vastaajilla “muuten vain selailu” on selvästi yleisempää kuin korkeakoulupuolella toisaalta amk-näkymien käyttäjillä yleisempää kuin yliopistolla Muut syyt käyttää Finnaa Korkeakoulujen näkymät: yleisimmät syyt ovat kirjastopalveluiden käyttö sekä opiskelu Museoiden näkymät ja Finna.fit: työasiat, tutustuminen, hakukoneiden kautta

”Mistä syystä tulit käyttämään Finnaa?”, vastaukset sektoreittain, %

”Mistä syystä tulit käyttämään Finnaa ”Mistä syystä tulit käyttämään Finnaa?”, vastaukset vastaajaryhmittäin, %

”Mistä syystä tulit käyttämään Finnaa”, työssäkäyvien vastaukset työtehtävittäin, %

Kuinka moni löysi etsimänsä? (vain tiettyä asiaa etsineet vastaajat)

Finnan arviointi Kysyttiin viidellä väittämällä: käytön helppous, hyödyllisyys, etsityn asian löytyminen, ajansäästö, käytön miellyttävyys; lisäksi pyydettiin kokonaisarvosanaa asteikolla 1-10 Tulokset ovat melko myönteisiä ja saman suuntaisia sektorista riippumatta 88 % pitää hyödyllisenä, 74 % helppokäyttöisenä Ajansäästön, miellyttävyyden ja käytön helppouden arviot ovat samaa tai lähes samaa tasoa Parhaat arviot saa kaikilla sektoreilla hyödyllisyys , johon kaikkein tyytyväisimpiä ovat museoiden näkymien käyttäjät Amk-näkymien käyttäjät löytävät etsimänsä useimmin – kansallisen näkymän käyttäjät hieman keskimääräistä harvemmin

Väittämien keskiarvot sektoreittain (1 = täysin eri mieltä, 5 = täysin samaa mieltä)

Väittämien keskiarvot sektoreittain (1 = täysin eri mieltä, 5 = täysin samaa mieltä)

Kokonaisarvosana Finnalle asteikolla 1-10 on lähes sama riippumatta sektorista

Poimintoja vastaajaryhmien vertailusta Tyytyväisin käyttäjäryhmä on koululaiset Yleisarvosana 8,3 vrt. kaikki vastaajat 7,9 Kokevat Finnan käytön selvästi muita ryhmiä helpommaksi Vastaajajoukko on kuitenkin hyvin pieni (11), joten ei voi tehdä laajempia päätelmiä Kirjasto-, arkisto- ja museosektorilla työskentelevien arviot Finnasta ovat hieman keskimääräistä kriittisempiä Tiettyä tietoa/aineistoa etsivien arviot väittämistä ovat joiltain osin hiukan myönteisempiä kuin niiden, jotka selailevat muuten vain

Väittämien keskiarvot tietyn tiedon/aineiston hakijoilla ja selailijoilla

Kiitos!