Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
Koulutuksen avainindikaattorit
Koulutusneuvosto Kari Pitkänen
2
Tuotettavan tiedon kerrokset
Tiedolla johtamisen tueksi tuotetaan ”monikerroksista” tietoa Ulkoiset aineistot Muu yliopiston tietoaineisto (mm. kyselyt, selvitykset) Muut QAP-indikaattorit Avainindi-kaattorit (QAP)
3
Avainindikaattorit (1/3)
Avainindikaattorit (KPIs, Key Performance Indicators) tukevat johtamista ja niiden tulisi kuvata miten hyvin organisaatio saavuttaa asettamansa kriittiset tavoitteet olla mitattavissa tulisi kuvata asioita, joihin voidaan konkreettisesti vaikuttaa vastuutahot ovat selvästi määritettävissä KPIs ≠ organisaation koko metriikka/tietomassa Rajoitutaan yleensä indikaattoreihin joita järkevää seurata tiheällä aikavälillä (esim. kuukausittain) Keskitytään rajalliseen määrään indikaattoreita Muutetaan tavoitteiden tai toimintaympäristön muuttuessa
4
Avainindikaattorit (2/3)
Avainindikaattoreita koskevaa suunnitelmaa parhaillaan valmistellaan johdon arvioitavaksi Tavoitteena enintään 15 indikaattoria Suunnitelma pääkohdiksi Tutkimus Koulutus YVV Talous Henkilöstö Riski-indikaattorit
5
Avainindikaattorit (3/3)
Koulutus-kohdan suunnitelma Opintopisteet/läsnäolevat tutkinto-opiskelijat, seurataan lukuvuoden kertymää (3 aiempaa vertailuvuotta) Läsnäolevien opiskelijoiden jakauma suoritettujen opintopisteiden mukaan (alle 20, 21-54, 55 tai yli), 2 kertaa lukukaudessa (3 aiempaa vertailuvuotta) Tutkinnot ( a) kandit, b) maisterit, c) tohtorit), seurataan lukuvuoden kertymää (3 aiempaa vertailuvuotta, vertailuna myös tutkintotavoite jaettuna aika-akselille 3 edeltävän vuoden keskiarvon mukaan) Kandipalaute ( a) vastausprosentti rahoituskysymysten mukaan b) rahoituskysymysten pisteiden summa) 1. vuoden opiskelijoiden kokemus (toistuva tyytyväisyysmittaus lukuvuoden aikana, useampia tyytyväisyyskomponentteja) Avainindikaattorit saatavilla eri organisaatiotasoilla (yliopisto, tiedekunta jne.)
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.