Konstruktionismi - rakentelu aikuiskasvatustiede Avoin opetus

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
VIRTUAALIMATKA MAAILMAN YMPÄRI
Advertisements

Projektipäällikkö Päivi Tiilikainen
ColLab Essi Vuopala ja Paulina Melakari-Mustonen Koulutusteknologian tutkimusyksikkö ColLab – Uudet.
TVT ja verkot opetuksessa ja oppimisessa Opintopäivä Arcada, Haaga & Helia Tore Ståhl Pil-projektet
W w w. a o k k. f i VERKKO-OHJAUS Aihetta tarkastellaan ohjauksen valmistelun ja ennakoinnin sekä opiskelutoiminnan ohjauksen näkökulmasta. HAMK Hanne.
Avoimesti, yhteisöllisesti oppimista! PAOK – Pirkanmaan avoin oppimiskulttuuri -ohjelma toisen asteen yhteistyön edistäjänä ja avoimen oppimiskulttuurin.
Virtukampus C2 –ryhmä, miten muutos tapahtuu. C2 ETENEMINEN • Eteneminen piloteissa monitasoisesti (toimintatavat, osaaminen, teknologia….) • Toimintakulttuurien.
Toimivat luokkatilat Ressuun Helsingin Eteläisen piirin OSUKE -hanke.
Koko koulun projektiksi  lähtökohdat  teeman kehittäminen  päiväkoti- alakoulu-yläkoulu  toimijat  vapaavalintaisuus.
Kohti MOMENTS-metamallia – lähtökohtia ja periaatteita verkko-opetuksen suunnittelun, toteutuksen ja arvioinnin tueksi Miika.
Avoimet oppimisympäristöt verkossa -työpaja Heli Ruokamo TTKK/DMI/HypLab MindTrek Tampere International Media Week 1999.
Ryhmä 1. Ryhmätyöskentely  Fysiikan kokemukset: monipuolinen henkilöstörakenne, kansainvälisyys, tutkijakoulutettavat tiiviisti mukana, yhteisjulkaiseminen.
Avoin-Web Pro -projekti SISÄLLÖNTUOTANTO Eija Varis Info
Avoin-Web Pro -projekti Avoin = avoin ammattikorkeakoulu Web = verkko-opinnot Pro = Professional, ammattitaitoinen toteutus Aila Säkkinen
Yhteisöllisen oppimisen keinoja?
Pirjo Rauhala, Mitä meneillään Tampereen yliopiston virtuaaliyliopistossa? 1 Mitä meneillään Tampereen yliopiston virtuaaliyliopistossa?
Pirjo Rauhala, Tampereen e-oppimisen talkoot 1 Yliopisto eOppimisen toimijana Tampereen eOppimisen talkoot Seminaari
Erilaiset opiskelijat samassa opetusryhmässä Nitoja –projekti Omnia 11
RajatOn Kehitys Jukka Vilen & Heli Korte TTKK/DMI/Hypermedialaboratorio.
Katja Pesonen TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
Katja Yritys TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
Päivi Luoma - VIRTA -hanke VIRTA = Virtuaaliset Alueresurssit Virta vie kohti virtuaalimaailmaa.
Georgij Putilin Näkökulmia tieto- ja viestintätekniikan käytöstä soitonopetuksessa.
Yhteiset kompetenssit Muokataan… ja täsmennetään.
Kielot ) Pedagogiset laatukriteerit 2) Sisällölliset laatukriteerit 3) Välineelliset laatukriteerit.
Laajennettu työssäoppiminen ©koulutus()eximo5.fi.
OPPIMISEN TILAT Uusi pedagoginen paradigma
Suunnitelmia Jyväskylän yliopiston verkkosivuston uudistamiseksi
Kielten opiskelu multimediaohjelmiston avulla Kieli-pilotti Tutkija, KM Riikka Pajunen Tampereen yliopiston täydennyskoulutuskeskus ETÄKAMUn loppuseminaari.
YVI – oppimisympäristö YVI-oppimisympäristön viestintä yhteistyökumppaneille.
Näköalapaikalla oppimisen vallankumouksessa
Laps’ Suomen -pilotista Kaukoon Äidinkielen etäopetusta ulkosuomalaisille lapsille Pertti Siekkinen Tietotekniikan tutkimusinstituutti, koulutusteknologiayksikkö,
For learning and competence Virtuaalikyläseminaari Susanna Tauriainen.
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 5 VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus Annina Korpela, tiedottaja Kehittämisyksikkö.
Birgitta Varjonen Työpaja 2. Korkea-asteen ohjaus Johdantopuheenvuoro: Ohjaus palvelujärjestelmänä Oped-Exo Opintojen ohjauksen kehittämishanke.
Verkko-oppimisen laatu ja arviointi Janne Matikainen, yliopistonlehtori Helsingin yliopisto Tutkimus- ja koulutuskeskus Palmenia ja Viestinnän laitos
Hyvän oppimisen malli LAMKissa
Viestinnän opiskelijat verkossa KM Auli Posti Helsingin yliopisto, Lahden tutkimus- ja koulutuskeskus MULTIMEDIAN MONET MUODOT 21.
Peda-forum –päivät Opetuksen kehittäminen Helsingin yliopiston strategia Opetuksen ja opintojen kehittämisohjelma.
Tulevaisuus … Tieto – tiedon käyttö Oppiminen Yksilölliset opintopolut Elinikäisen oppimisen avaintaidot Geneerinen kyvykkyys Verkostoyhteiskunta.
Pedagogiikan ja tilan välinen suhde. Formaalin ja informaalin oppimisen rajapinnat.
Verkko-opetuksen kehityssuuntia Pohjois-Savon tietoyhteiskuntastrategiaseminaari Ulla Voutilainen vararehtori.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Wallwisher.
Optima-oppimisympäristö opetuksessa ja oppimisessa Jyväskylän yliopisto.
Verkko sosiaalisuutena Janne Matikainen VTT, yliopistonlehtori Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia Viestinnän laitos.
Professori Päivi Häkkinen Erikoistutkija Marja Kankaanranta AGORA LEARNING LABORATORY (ALL)
VERKKOMATERIAALI KEMIAN OPETUKSESSA Maija Aksela & Mari Juuti
Opetusta verkkoon - onko välineellä väliä? Taina Joutsenvirta.
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus Leena Hiltunen Yliassistentti (OPE)
SISÄPIHOJEN SUUNNITTELU HS – Space - Laine Anni - Terävä Jaana.
50 vuotta Nummi-Pusulan lukio. Nummi-Pusulan lukio sijaitsee Lohjan Nummella, Saukkolassa ”Ykköstien” varrella – lähes Lohjan keskipisteessä. Nummen ja.
G.Taliacotius: Plastiikkakirurgiaa 1598 Tankens bilder : om människors vilja att synliggöra kunskap och idéer
RAHOITUSJÄRJESTELMÄN UUDISTAMINEN! OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS! SÄHKÖISET YO-KIRJOITUKSET! LUKIOVERKON HARVENTUMINEN! PEDAGOGINEN UUDISTAMINEN! TOIMINTAKULTTUURIN.
Yhdestä kolme Suunnitelmia Jyväskylän yliopiston verkkosivuston uudistamiseksi Katri Lehtovaara & Tarja Vänskä-Kauhanen
Kasvu, kehitys, oppiminen- Kasvatuspsykologian perusteet
Vanhempien mielipiteitä
Osaakko nää Optimmaa? ihmis-, oppimis- ja tiedonkäsitykset muuttuneet opiskeluesteiden vähentäminen opiskelijoiden ja opettajien.
Suomalaisen koulutuksen tulevaisuus
Ympäristö- ja laiteriippu-mattomuus
Erilaiset opiskelijat samassa opetusryhmässä Nitoja –projekti Omnia 11
VERKKOMATERIAALI KEMIAN OPETUKSESSA
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus
Oulun seudun ammattikorkeakoulu
Hanke
Tampereen ammattikorkeakoulu
Verkko-oppiminen ja kehitystrendit meillä ja muualla – Moodlen mahdollisuudet henkilöstön osaamisen varmistajna Mediamaisteri Group PL 82 (Pyynikintie.
Virtuaalikylä virtuaalinen oppimisympäristö
= = 62 9 ∙ 7 - 1= 62 8 ∙ = 62 (3 + 5) ∙ 6 = : 2 ∙ (15 – 7) = ∙ = 48 7 ∙ : 3 = 48 ( ) : 3 +
Esityksen transkriptio:

Konstruktionismi - rakentelu aikuiskasvatustiede Avoin opetus itseohjautuvuus kasvatustiede Etäopetus Autonomia independent learner Luonnontiedeiden didaktiikka Avoin ympäristö virtuaali Avoin virtuaalinen ympäristö Vieraiden kielten didaktiikka tietokonevälitteinen viestintä - verkko Didaktiikka opetusen teoria opiskelu Yhteisöllinen tiedon rakentelu avoimessa virtuaalisessa verkko-opiskeluympäristössä Tiedon rakentelu oppimisympäristössä konstruktivismi Moniäänisyys oppimisympäristö Oppimisen tutkimus Yhteistoiminnallisuus Yhteisöllisyys dialogisuus (kasvatus)psykologia