Anni Vanhala Johtava sosiaalityöntekijä

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
SIDA1 Yksityisen yrityksen ja ammattikorkeakoulu Arcadan ylläpitämä palvelukeskus Arabianrannassa. Living lab. yhdistää teoriaopintoja käytäntöön.
Advertisements

RASEKO ja yhteinen koulutusstrategia 2015+
MASTO-Finna ja tiedonhankinnan ohjaus
Moniammatillinen klinikkaopetus
Projektipäällikkö Raija Hirvonen ARVO Kehittyvä ammattikorkeakoulu ja moniammatillinen opettajuus sekä työelämäosaaminen vanhustyön alueella.
Lapsen, oppilaan ja opiskelijan parhaaksi – tuen turvaamisen haaste Hanketyöseminaari Kuusankoski-talo Irma Kärkkäinen, lukioiden erityisopettaja.
HENKILÖKOHTAINEN NÄYTTÖSUUNNITELMA – HENSU Seija Pajukoski
”Siellä minä olen heidän keskellään”
Pirkko Rimpilä-Vanninen
Ammattikorkeakoulujen TKI-johtajaverkosto
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
NUPPU 2 – Keski-Pohjanmaan osahanke osana PaKaste 2 -hanketta 1.
Ryhmä 1. Ryhmätyöskentely  Fysiikan kokemukset: monipuolinen henkilöstörakenne, kansainvälisyys, tutkijakoulutettavat tiiviisti mukana, yhteisjulkaiseminen.
USKONTO/aineenopettajat REFLEKTIOTYÖSKENTELY Ryhmäkokoontuminen 1 Kevät Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
TKI- päivät AMK tutkimuksen tulevaisuus *Muuttumaton (jatkuvan) kasvun skenario *Katastrofiskenario *Paluu menneisyyteen skenario *Muutos-skenario.
Taysin nps ja lastensuojelun yhteistyö
OULUN YLIOPISTO VARHAISKASVATUKSEN KOULUTUS OPETUSHARJOITTELUT
Ohjausta junioreille – tiedekunnan mentorointijärjestelmä Kalle Romanov, yliopistonlehtori TUKE, lääketieteellinen tiedekunta, HY.
Johtava sosiaalityöntekijä terveyssosiaalityön toimijana
Opossum-projektin Ohjausryhmä Ari Markkula Projektitutkija.
Ylermi Perusteluja Uusien toimintatapojen ja uusien tuotteiden luomiseen.
HUOMENNA AVOIN YLIOPISTO Puheenjohtaja Kari Seppälä Yliopistojen aikuiskoulutusverkosto
Prosessi- ja ympäristötekniikan osasto Eetu-Pekka Heikkinen, yliopisto-opettaja Prosessimetallurgi(n)a Oulun yliopistossa P i e t a r i B r a h e n R o.
projektipäällikkö Anna Ollila1 Anna Ollila projektipäällikkö Seminaari : Aikataulu ja resurssit.
Tutkimustoiminta perusterveydenhuollossa työn kehittämisen ja koulutuksen näkökulmasta Marjukka Mäkelä, FinOHTA Jukka Mattila, Kotka.
Ammattikorkeakoulukirjastojen monimuotoinen toimintaympäristö: Rikkaus ja haaste, osa 1 Maija Koponen Rovaniemen ammattikorkeakoulu FinELib kertoo ja kuuntelee:
OULUN YLIOPISTO VARHAISKASVATUKSEN KOULUTUS OPETUSHARJOITTELUT
Katariina Alha 2003 Opetussuunnitelmatyö Siirtyminen kaksiportaiseen tutkintorakenteeseen.
Opetussuunnitelmatyö - keskiössä OPSviestintä Katariina Alha Jyväskylän yliopisto
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN 2008 – 2011 Laajennettu työssäoppiminen –hankkeen tavoitteet osana valtakunnallista työssäoppimisen kehittämishanketta Vertaisarviointi.
Käytännön, koulutuksen ja tutkimuksen vuoropuhelua rakentamassa – varhaiskasvatuksen perusverkostot Pikassos-alueella Seija Junno Varhaiskasvatuksen suunnittelija,
Osuustoimintatutkimuksen päivä 2008 Kuopio Kuopion yliopisto Osuustoiminnan neuvottelukunta Osuustoiminnan opetus: kommenttipuheenvuoro Tapani.
OPPI-kysely Opiskelijoiden lähestymistavat ja kokemukset oppimisympäristöistään Helsingin yliopistossa Sari Lindblom-Ylänne & Anna Parpala Yliopistopedagogiikan.
VALOA Valmennuksella kansainvälisiä osaajia työmarkkinoille
Aikuissosiaalityötä käytännössä Aikuissosiaalityön johtava sosiaalityöntekijä ( alkaen) Hanna Tabell
PALVELUT 1.koulutuspalvelut 2.kehittämispalvelut 3.tilaustuotepalvelut yhteisenä nimittäjänä ”pedagoginen sensitiivisyys”
Näkemyksiä, kokemuksia ja ajatuksia opettajatuutoroinnista Minna Nieminen SAMOK ry. Sisältö: 1) Opettajatuutoroinnin hyödyt opiskelijalle 2) Opettajatuutoroinnin.
Pirkko Rimpilä-Vanninen 2010 Projektipäällikkö, Laurea “Ammattiopiston nuoren terveyden edistäminen” -NOPS – hankkeen alueseminaari Laurea Pirkko.
Yliopistokirjastojen näkemys Kirjastoverkkopäivät, Helsinki, Leena Järveläinen.
Verkko-opetuksen laatukäsikirja Kristiina Karjalainen, Ulla Ritvanen Erika Löfström Laadun teoriasta käytäntöön työpajat
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
Tutkijakehittäjät Lastenlääkäri Leena Isotalo , Vantaan tk
Verkko-opetuksen laatukäsikirja ja verkostotoiminnan laatu Annika Evälä, Kristiina Karjalainen SVY-yhdyshenkilöpäivä
Opetuksen laadunvarmistus Anna Parpala Tutkija, koordinaattori Korkeakoulutuksen laatua varmistamassa –seminaari Kuopiossa
Hoito- ja kasvatustyö lastensuojelun sijaishuollossa - erikoistumisopinnot 30 op Yleisiä tavoitteita Opiskelija jäsentää ja kehittää työtään moniammatillisessa.
AMMATTIKORKEAKOULUJEN JA YLIOPISTOJEN VÄLINEN YHTEISTYÖ KIELTENOPETUKSEN ALUEELLA ARENEN KIELITYÖRYHMÄ JYVÄSKYLÄ Ritva Kantelinen Ulla Lax.
USKONTO/aineenopettajat Reflektointityöskentely Ryhmäkokoontuminen 3 Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
KESTÄVÄ KOULUKULTTUURI NIINA MYKRÄ TOIMINNANJOHTAJA, SUOMEN LUONTO- JA YMPÄRISTÖKOULUJEN LIITTO KASVATUS JA YHTEISKUNTA –TOHTORIOHJELMA, TAMPEREEN YLIOPISTO.
LASTENSUOJELUN PRAKSIS Pääkaupunkiseudun opetus- ja tutkimusklinikkaverkosto Helsingin yliopisto Sosiaalityön yksikkö yliopisto-opettaja Tiina Muukkonen.
Sosiaalityön käytännön, koulutuksen ja tutkimuksen strategista kumppanuutta Itä-Suomen yliopistossa Katri Savolainen Projektipäällikkö Itä-Suomen yliopisto.
Merja Jokela1 LAHDEN MALLI Merja Jokela Vastaava hammashoitaja Lahti.
ERITYISTÄ TUKEA TARVITSEVIEN OPISKELIJOIDEN YKSILÖLLISTEN OPINTOPOLKUJEN TUKEMINEN YLEISISSÄ AMMATILLISISSA OPPILAITOKSISSA Opetus- ja kulttuuriministeriön.
Pohjois-Suomen Lasten Kaste -hanke Oulun eteläisen alueen osakokonaisuus Sirkka Kiilakoski Toimiva arki, hyvinvoiva lapsi -seminaari.
Sarana - Työelämän moniammatillinen oppimis- ja kehittämisareena - sosiaalialan pilotoinnista visioita hyvinvointialalle 4/2010-3/ Helsinki.
Blogi -pohjaisen verkkojulkaisun käyttö ammattikorkeakouluopetuksessa ja työelämäyhteistyössä Mika Alavaikko, lehtori ja projektipäällikkö Diak Ammattikorkeakoulutuksen.
1 Yhdessä voimistuen – laadukasta sosiaalityötä lappilaisille - Sodankylään perustettu sosiaalityön kehittämisyksikkö Kehittämisen painopiste.
Systeeminen lähestymistapa sosiaalityöntekijöiden koulutuksessa
Katrina Vartiainen, Turun normaalikoulu
Työelämälähtöisyys Valmassa
”Elämys- ja seikkailupedagoginen luontoliikunta opetussuunnitelman toteutuksessa: Etnografinen tutkimus” Maarit Marttila, LitT, opinto-ohjaaja   Tampereen.
Matkailukoulutuksen verkostopäivät Porvoossa
Aikuissosiaalityön Praksis
Opinnäytetyön otsikko
Savonia-ammattikorkeakoulu
Fysioterapeutti (AMK), 210 op
Lastensuojelun sosiaalityön moniammatillisen toimintamallin kehittämistyöryhmä kokousversio.
Arvioinnista arkipäivää
Erasmus kouluissa | Erasmus in Schools
Erasmus kouluissa | Erasmus in Schools
Päättötyöt Opinnäytetyö tehdään pääsääntöisesti viimeisen opiskeluvuoden aikana Ehtona opinnäytetyön käynnistämiselle on, että ainoastaan viimeisen opiskeluvuoden.
Esityksen transkriptio:

Sosiaalityön opetus, tutkimus ja kehittäminen terveydenhuollon moniammatillisessa työympäristössä Anni Vanhala Johtava sosiaalityöntekijä Tampereen yliopistollinen sairaala Opetus- ja tutkimusklinikka tapaaminen Helsinki 21.1.11

Opetuksen ja yhteistyön muodot TAYS:ssa Sopimus Tay TAYS v:sta 1998 käytännön opetus/ harjoittelu 6-8 opisk./v. Opinnäytetyöt; sekä gradut että lis.työt Kehittämishankkeet; esim. nuorisopsyk. 2009 työelämälähtöisyys alk. 2010 tutustumiskäynnit, seminaarit, kv. vaihto-opiskelijat ja –opettajat moniammatillinen klinikkaopetus (kuntoutus) Luentosarja terveyssosiaalityöstä alk. 2006; sosiaalityöntekijät luennoijina käytännön opettajien kouluttaminen, esim. hyvän ohjauksen malli, Pikassos hanke

Moniammatillisuuden kehys yliopistosairaalan rooli; tutkimus- ja opetus tieteenalojen erilaisuus; neuvottelu yhteisestä ymmärryksestä ja keinoista vs. palvelujen vaikuttavuus moniammatillisuus tunnustettu laatutekijä esim. kuntoutustyössä ammattialojen hierarkia; lääkärijohteisuus, tutkimuksessa kvantitatiivinen lähestymistapa vs. sosiaalityön laadullinen valtavirta ammatillisen identiteetin kypsyminen ja vahvistuminen opiskelijoilla harjoittelun aikana ja sosiaalityöntekijöillä opettajana/ mentorina

Kehittämisen alueita moniammatillisen opetuksen vahvistaminen; ilmiöperusteinen esim. kuntoutus- ja mielenterveyskysymyksissä käytäntöä palvelevan tutkimustyön vahvistamien; tutkimusstrategia ja tutkimusryhmät sosiaalityöntekijä-käytännön opettaja/ tutkijavakanssit opinnäytetyön tarkastusprosessiin käytännön sosiaalityöntekijät mukaan (sisältökysymykset)?

Käytäntölähtöisen tutkimuksen vahvistaminen asiakasnäkökulman selvittäminen palveluissa (vaikuttavuus!) rajapinnat (erit. terveyspalveluissa) työmenetelmät ja sisällöt tarkasteluun (vaikuttavuus) tutkimuksen tavoite ottaa kantaa työn tekemisen sisältöihin ja menetelmiin ja ohjaa työskentelyä kehittymään oikeaan suuntaan