Tervetuloa! OPS 2016.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Liikunnanopetuksen suunnittelu ja arviointi
Advertisements

Erilaiset opiskelijat samassa opetusryhmässä Nitoja –projekti Omnia 11
OPS2016 – Koulu rakentaa tulevaisuutta
OPPIVA OPS OPPIVA OPS –prosessin rakenne, keskeiset sisällöt ja valmennuksen tasot Ulla Rasimus PROkoulutus ja konsultointi ja Leena Nousiainen Rondo.
YHTEISTOIMINNALLINEN & YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden linjauksia
Ylöjärven opetussuunnitelmaprosessi Opetuspäällikkö Leena Pöntynen
OPS-ajatuksia.
Harjun koulun OPS-ajatuksia, kevät 2014
Hannele Niemi Kodin ja koulun yhteistyö opettajankoulutuksen sisältöalueena Hannele Niemi.
Ops 2016 ja arviointi.
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
Oppiaine-kokonaisuus
 Jäälin koulu 5-6D VANHEMPAINILTA MAANTIEDON PROJEKTI  Syksyn maantiedon projektissa tutustumme Euroopan valtioihin ja niiden tärkeimpiin.
Ops seminaari Askola.
Laaja-alainen osaaminen OPS 2016
NET nivelvaiheessa Nivelvaiheen yhteistyöverkosto Rovaniemi Haukipudas Raahe Johanna Pulkkinen Tervaväylän koulu.
Ajattelu ja oppimaan oppiminen
TURKU Monikulttuurinen opetus 1.jakso Ulla Rasimus & Leena Nousiainen.
OPS 2016 teesit. Yleissivistävä koulutus uudistuu: Opetussuunnitelmatyö Esi-, perus- ja lisäopetuksen OPS-perusteet.
Haapajärven perusopetukseen valmistavan opetuksen opetussuunnitelma 2016 Markku Mäkelä OPS-koordinaattori.
VESIKANSAN KOULUT KE klo ja 19.00, Paimelan koulun sali 1.
Seppo Mentula ops-koordinaattori Tuusula 2015 Opetussuunnitelma uudistuu.
Seppo Mentula ops-koordinaattori Tuusula 2015 Opetussuunnitelma uudistuu.
Oppimiskäsitys- työpaja Aija Rinkinen Opetushallitus.
TOIMIVA oppimisympäristö -hanke
PEDAGOGINEN ILTAPÄIVÄ
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
PARIKKALAN ESIOPETUSSUUNNITELMA
Lukion toisen vuoden kurssivalinnat
Opetussuunnitelma uudistui- mikä muuttuu?
Ainetyöryhmien työn aloitus
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
Kieli itseilmaisun välineenä
LEMPIKOULU-OPPIMISKERRAN TEORIA
© Petteri Elo OPS-koulutus 2016
3.c
TIETOISKU ESIOPETUKSEN OPS-PROSESSISTA
UUSI OPETUSSUUNNITELMA MUUTTAA KOULUTYÖTÄ
MIKÄ OPETUSSUUNNITELMA ON ?
Kv-toiminta opsin palveluksessa – ohjausta ja vertaisohjausta kaikille kv-rahaa hakeneille Koulutus- ja verkostoitumispäivä kansainvälisyyden valtionavustuksen.
Vanhempainilta
Tervetuloa 9. lk:n vanhempainiltaAN
Maailmankansalaiseksi kasvamisen ja kasvattamisen haasteita ja oivalluksia Koulutus- ja verkostoitumispäivä kansainvälisyyden valtionavustuksen hakijoille.
Nopolan koulu Opettajien veso
TURKU Monikulttuurinen opetus 2.Jakso
Maaselän koulun 4. lk:n vanhempainiltaan
Ops-iltapäivä Raumanmeri
IPPO-MALLI Toimintamalli opetuksen
Maahanmuuttajaoppilaiden arviointi
TERVETULOA VANHEMPAINILTAAN!
Timo Rissanen Kouluprojekti POM2STN Kevät 2017 Timo Rissanen
Ryhmänohjaajien palaveri
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Uudet opetussuunnitelmat – oppiminen muutoksessa?
Oman äidinkielen opetus Porvoossa
Vanhempainillat 20 & Johanna Honkanen-Rihu, rehtori
Projektioppiminen ja monialainen oppiminen
Laaja-alainen arviointi
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Syksyn 2016 vanhempainiltoihin
5-luokan vanhempainilta
Arvioinnin linjaukset perusopetuksessa
Tunne-Ippo ALOITUSKERTA STEP 3
Liikunnan Perusopinnot
Oppilaat ja opetussuunnitelma 2016.
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Ajatuksia itsesäätelystä koulun näkökulmasta
OPETUKSEN EHEYTTÄMINEN…
Esityksen transkriptio:

Tervetuloa! OPS 2016

OPS 2016 Oppiaineiden sisältöä yhdistettävissä laaja-alaisiksi kokonaisuuksiksi. L1 Ajattelu ja oppimaan oppiminen ,L2… Laaja-alainen osaaminen vs. oppisisältöjen tietojen sirpaleisuus Merkittävää uuden opsin mukaan: ilmiöpohjaisuus, oppisisältöjen laaja-alaisuus: Koko kaupungin painopistealueena on lv. 2016-17 ”Suomi 100 v. ja Hyvinvointi” VINKKI: Tutustu Lappeenrannan kaupungin ops-oppaaseen vanhemmille. Linkin saat wilmaan. https://issuu.com/nitroid/docs/lpr_uusi_opetussuunnitelma_issuu?e=24861979/35533953

OPS 2016 Oppilaan aktiivisuus oppimisessa tärkeämmässä roolissa Katriina-open malli: tavoitteiden asettelu, opittavien asioiden määrittely, menetelmä ja oma oppimistapa työskentelytaitovaatimukset ja Kodin tuki! Toiminnallisuus, monipuoliset työskentelytavat (projektit, jaksot, ryhmätehtävät…) Ongelmalähtöisyys oppimisessa, ratkaisukeskeisyys kasvunpaikoissa Monipuolinen arviointi, itsearviointi, prosessin arviointi ennen lopputulosta…Kannustavuus arvioinnissa merkittävää! Uusi OPS löytyy koulun nettisivuilta