Portfoliopohja oppilaiden käyttöön

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
Advertisements

OPS-TYÖSKENTELYÄ LUOKISSA pe klo
ATK- POHJAINEN ARVIOINTI PAKOLLINEN GE2 (YHTEINEN MAAILMA – kulttuurimaantieteen kurssi) KEVÄT 2012.
Mediapedagogi kouluissa (1) havaintoja kentältä ja kentän laidalta havaintoja kentältä ja kentän laidalta.
Oppimisen sykli ja kokemuksellisen oppimisen malli
Opinnäytetyöprosessi
Pienin askelin – snadein stepein -väline oman työn kehittämiseen arjessa – jatkuvan parantamisen toimintatapa Virpi Mattila
Turun normaalikoulu - opetussuunnitelmaa yhteisöllisesti
Tulevaisuuden Oulu Oulujoen koulu. Tulevaisuuden oppilas •Vastuullinen omasta oppimisestaan •Hallitsee projektioppimisen •Osaa raportoida oppimaansa •Etenee.
4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
Liikunnanopetuksen suunnittelu ja arviointi
VOK-perusteiden taustalla oleva oppimiskäsitys ja rakenne Antti Kauppi Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia.
Älä pelkää UX-suunnittelijaa, hän on ystäväsi
Anna kehitysmaiden lapsille hyvä koulutus – ja tulevaisuus! Päivätyökeräys 2014–2015.
VESO – päivän teemana OPPIMISKÄSITYS - vaiheet ja menetelmät
Mitä opetan peruskoulussa/ ammatillisessa
Taidot taskuun -tunnit Tapanilan ala-asteella
Internet-projekti - MUM2TM Heikki Hietala Jukka Mutikainen TIKO – Malmi
Savonia-ammattikorkeakoulu Liiketalous Kuopio | Opinnäytetyön nimi Tekijä: Etunimi Sukunimi Ohjaaja:
TYÖN AIHE Oma nimi ja ryhmän tunnus
YHTEISTOIMINNALLINEN & YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN
Metsänhenkeä etsimässä Prosessikuvaus Metsänhenki-naamiosta Katariina Kinnunen 2007.
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
O PPIMISYMPÄRISTÖLÄHTÖINEN SUUNNITTELU KIRKOU - Kirjasto, koulu ja koulukirjasto –hanke Tutkivaa ja oivaltavaa oppijaa yhteistyössä tukien!
Koulutuksen rakenteet ja mallit tekniikan amk-koulutuksessa Työpaja Lahti.
VIDEO "näen AUDIO - kuulen". MEDIA "välitän" MEDIAKOULU.
OHJEITA TET-RAPORTIN TEKEMISEEN
Tietoturva Tekijöiden nimet Oppilaitos ja luokka/ryhmä Vuosiluku.
Kotiin – Behind the Scenes
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
MITÄ TAPAHTUU 6. LUOKALLA? Tammikuu Helmikuu Maaliskuu Huhtikuu Toukokuu Kesäkuu Heinäkuu Elokuu Syyskuu Lokakuu Marraskuu Joulukuu Luokanopettajat täyttävät.
Raunistulan koulun oppimis- ja osallisuuskysely luokille syyskuussa OHJE: Opettaja ohjaa työskentelyä. Kuva/dia heijastetaan videokameralla.
Tekstiilityö ySV1-ySV4. ySV3 / ySV4 1. jaksossa ke ja to x 75 min. 4. jaksossa ti ja ke x 75 min.
NET nivelvaiheessa Nivelvaiheen yhteistyöverkosto Rovaniemi Haukipudas Raahe Johanna Pulkkinen Tervaväylän koulu.
Työpaikalla oppiminen Mobiili käyttöön ! Onnistuneella yhteistyöllä tutkintoon –hanke.
Jukka Saari haastattelu. Tietoa jota et ehkä tiennyt henkilöstä jota et tiennyt!!!
Mervi Väisänen OPINNÄYTETYÖSUUNNITELMAN ESITYS JA OPPONOINTI.
PurisProjekti TAVOITTEENA PAREMMAT OPPIMISTULOKSET JA VIIHTYISÄMPI KOULU.
Työhyvinvointikyselyjen tuloksia
RAUMAN KAUPUNGIN KOULUPSYKOLOGIEN TYÖNKUVA
4. MONO-päivä Klo
SMART Table (Kaijan kokeilu)
Tervetuloa! OPS 2016.
Kokemuksia inkluusio- opetuksesta Laajasalon peruskoulussa
Leikin avulla oppimista Projekteja kiinnostavista asioista
Vanhempainilta
Näin ennen, mutta EI kai enää..
Opettajasta/kouluttajasta (oppimisen) ohjaajaksi
Mikä käsityön opetuksessa muuttuu?
Puhelinkäyttäytyminen työnhakutilanteessa
Lintulammen koulun valinnaiskurssit
kolme pistoa 1. Ristipisto (Cross stitch): kuvaohje
Opetussuunnitelma uudistui – mikä muuttuu?
IPPO-MALLI Toimintamalli opetuksen
Timo Rissanen Kouluprojekti POM2STN Kevät 2017 Timo Rissanen
Työhyvinvointikyselyjen tuloksia
Oppiminen.
OPETTAJUUDEN JA TAITEILIJUUDEN TEEMOJA (YHTEISIÄ TUNTOMERKKEJÄ): (Parks M.E ) The Art of Pedagogy: Artistic Behaviour as a Model for Teaching.
8. Luokkalaisten TET Tämä esitys käsittelee PowerPointin uusia ominaisuuksia. Se kannattaa katsella diaesityksenä. Näistä dioista saat ideoita esityksiin,
Tuotteen nimi Esityksen otsikko.
Tiedot, taidot ja osaaminen – osaamisesta kertominen
Palveluiden pohjana pärjäävyys – kuinka rakentaa Lapset puheeksi -työhön pohjautuva palvelurakenne? Mika Niemelä.
Evästystä paikalliseen ops-työhön
OPPIMISTA OHJAAMAAN - Oppimistaidot ja ohjaava opetus
Lukuvuosi [Lisää vuosi] Koulun nimi Opettajan nimi Luokka-aste
Kiva Koulu-kyselyn hyödyntäminen
Opettajan pedagoginen ajattelu
Oppilaat ja opetussuunnitelma 2016.
Esityksen transkriptio:

Portfoliopohja oppilaiden käyttöön Tämä portfoliopohja on tarkoitettu peruskoululaisten käyttöön. Portfoliopohja pyrkii ohjaamaan oppimisen reflektointiin. Tätä voi myös käyttää pohjana ja käsikirjoitusapuna esim. videoportfolioon. Kaikki diasarjan osa-alueet tulee olla mukana myös videossa tai muussa esitystavassa.

Tekijän nimi Koulu ja Luokka Vuosiluku Työn nimi Tekijän nimi Koulu ja Luokka Vuosiluku

IDEOINTI Mistä virikkeistä sait idean työhösi? Mitkä esimerkit ja mallit johtivat sinut suunnittelemaan juuri tällaisen työn?

Työn suunnittelu Kerro tähän: Mistä kaikki lähti? Mitä tekniikoita työstä täytyi löytyä? Miten suunnittelu eteni? Oliko suunnittelu vaikeaa/helppoa? Miksi? Lisää viereen kuva suunnitelmasta tai ideakuvasta Myös videon voi lisätä

Tavoitteeni Kerro tähän Mitkä ovat työskentelysi tavoitteet esim. uuden taidon oppiminen, oman kärsivällisyyden ja huolellisuuden kehittäminen, mikä tekniikka… Miten aiot saavuttaa tavoitteesi?

Kokeilut Kerro tähän Mitä eri materiaaleja kokeilit Mitä eri tekniikoita kokeilit Mitä opit kokeiluista? Lisää viereen kuva materiaaleistasi tai kokeiluistasi

Työskentely Kerro tähän Miten työskentely eteni? Mikä oli helppoa tehdä ja mikä tuotti vaikeuksia? Miten selvisit vaikeuksista? Lisää viereen kuva keskeneräisestä työstä, työskentelystäsi tai työn yksityiskohdasta

Työskentelydia 2 Näitä dioja voi olla useampia

Valmis työ Esittele valmis työsi Lisää viereen kuva valmiista työstäsi

Itsearviointi Kerro tähän Miten työsi onnistui? Mikä oli vaikeaa/helppoa? Mitä tekisit toisin, paremmin? Missä onnistuit? Mitä opit? Missä hyödyntäisit oppimiasi taitoja?