Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

OPETTAJUUDEN JA TAITEILIJUUDEN TEEMOJA (YHTEISIÄ TUNTOMERKKEJÄ): (Parks M.E. 1992 ) The Art of Pedagogy: Artistic Behaviour as a Model for Teaching.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "OPETTAJUUDEN JA TAITEILIJUUDEN TEEMOJA (YHTEISIÄ TUNTOMERKKEJÄ): (Parks M.E. 1992 ) The Art of Pedagogy: Artistic Behaviour as a Model for Teaching."— Esityksen transkriptio:

1 OPETTAJUUDEN JA TAITEILIJUUDEN TEEMOJA (YHTEISIÄ TUNTOMERKKEJÄ): (Parks M.E ) The Art of Pedagogy: Artistic Behaviour as a Model for Teaching. Art Education, 45 (5),

2 Kommunikaatio Parhaat taiteilijat/opettajat muuttavat tai laajentavat tapaamme havainnoida, tuntea ja ajatella. 2) Itsetuntemus Taiteilijan/opettajan pitää tuntea omat ajatuksensa ja tunteensa niin hyvin, että kykenee esineellistämään ne Taidekasvattajuus edellyttää selkiintynyttä käsitystä paitsi taiteesta myös oppimisesta 3) Tutkiva mieli Menestyvä taiteilija/opettaja hakee usein aktiivisesti uutta tietoa, totuutta ja persoonallista kasvua.

3 4) Laadullinen ajattelu ja kilvoittelu
Taiteilija/opettaja kehittelee ilmaisua niin, että se yhä paremmin välittäisi idean. Taiteilijuus opetustyössä on asennoitumista kunnianhimoisesti työn laatuun 5) Tekniikka alisteinen sisällöille Taiteilijaopettajan suhde tekniikoihin on välineellinen Tekniikat eivät ole päämäärä sinänsä, vaan ovat välineitä jonkun idean kommunikoimiseen

4 6) Lopputuloksen vuorovaikutukselle alttiiksi asettaminen
Taiteilija asettaa työnsä näytteille, alttiiksi vuorovaikutukselle taidemaailman kanssa Pedagoginen taiteilija pohtii oppilaidensa saavuttamaa ymmärryksen ja taidon tasoa sekä suvaitsevaisuuden astetta Taiteilijaopettajan ”produkteja” ovat kasvaneet kokemukset taiteen tekemisestä ja ymmärtämisestä, jotka luovat pohjan kohdata uusia taiteellisia kokemuksia

5 Opettajan lopputuloksen vuorovaikutukselle alttiiksi asettamisessa voidaan ymmärtää
a) oman työn kriittisenä reflektointina työyhteisössä b) oppilaan oppimisen laadun arviointina Taiteilijuus opettajassa korostaa yksilöllisyyttä, omakohtaisesti määrittyvän laadun ja kasvun tavoittelua valmiiden reseptien ja mittojen sijaan


Lataa ppt "OPETTAJUUDEN JA TAITEILIJUUDEN TEEMOJA (YHTEISIÄ TUNTOMERKKEJÄ): (Parks M.E. 1992 ) The Art of Pedagogy: Artistic Behaviour as a Model for Teaching."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google