TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tohtoriopinnot CMT:ssä Pekka Isotalus Kaikki kuuluvat •Tampereen yliopiston tutkijakoulu •Viestinnän, median ja teatterin tohtoriohjelma •Oppiaineet:
Advertisements

HTK-opiskelijoiden aloitustapaaminen Hämeenlinna HTM Riina Keskinen.
Verkko-opetuksen laatutyöpaja Vopla-seminaari
Opinnäytetyöprosessi
4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
EGradu ja Oodi Opintohallinnon palvelut ja Oodi-tuki Katja Pura.
Täydennyskoulutus Yhdessä tekemällä – hanke 2010
Opinnäytetyöprosessi
JOENSUU OHJAAJAKOULUTTAJA- TYÖRYHMÄ. 1.1 OHJAAJAKOULUTUKSET A koulukohtaisesti: moduuli 1 B yksiköiden välisessä yhteistyössä: moduuli 2 (Jyväskylä,
Soveltavan mikrobiologian erikoistyö KE (5op) Soveltavan mikrobiologian jatko- ja täydennyskoulutuskurssi KE (3 op) Kevät 2010 (periodi.
Heinolan kaupungin opetussuunnitelma
K 4.3. Kandidaatin tutkielma ja tutkielmaopinnot (10 op) Ryhmäkokoontuminen Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Pedagogiset haasteet tutkimuksessa: kirjapakettikurssi Kevät – syksy 2014.
Opinnäytetyöprosessi Perustutkinnot
Toteuttava taho: nimi: pvm: 11. joulukuuta 2014 OPINNÄYTETYÖ Valttikiri.
Internet-projekti - MUM2TM Heikki Hietala Jukka Mutikainen TIKO – Malmi
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
Prosessi ei voimassa Opinnäytetyö Opinnäytetyön aloittaminen
AKATEEMINEN OHJAUSSUHDE Anna Raija Nummenmaa Kansanterveystieteen tutkijakoulu
Verkko-opetuksen suunnittelusta Opintopäivä Arcada, Haaga & Helia Tore Ståhl Pil-projektet
Käsityön oppimateriaali ©Riitta Huovila Oppimateriaali auttaa ymmärtämään  pelkät sanat eivät riitä – havaintomateriaali välittää tietoa usean.
Ryhmän merkitys työssäkäyvien gradutyöskentelyssä Työelämää ja opintoja -iltapäivä Tytti Suojanen, Kieli- ja käännöstieteiden laitos Teknisen.
Prosessikuvaus* plagiointiepäilyn käsittelystä Aalto-yliopistossa
750696S Maisteriseminaari Laajuus 4 op / 107 h opiskelijan työtä
Työpaikkakouluttajan ABC
Opinnäytetyöprosessi
Työpaikkakouluttajan ABC
Kati UtriainenOpinTori Yhteisöllinen oppiminen ja ryhmäohjaus kandidaatintutkielmassa TtL, assistentti Kati Utriainen TtT, yliassistentti Sanna-Mari.
Vanhempainilta Sari Vahtera ja Anne Mattsson
Tietokone asiantuntijan työvälineenä ICT01D Tietokoneen toiminta Juhani Merilinna.
Kurssivalinnat kakkosille Huhtikuu Kurssivalintojen aikataulu kurssivalinnat Wilmaan –Wilma avautuu sunnuntaina klo –MUISTA.
V IESTINTÄTAITOJEN KEHITTÄMINEN ROBOTTI - PROJEKTISSA OAMK Tekniikan yksikkö Kevät 2009 Tuula Hopeavuori.
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
Monimedian työkurssi Johdantoluento Ilmari Laakkonen Huone 6535
Ti Sisältötuotanto Abdoulmajid Hakki DI Sisältötuotanto.
Opinnäytetyön eteneminen ”Karjavaunu vai karuselli?” Case - Tietojenkäsittelyn koulutusohjelma Hypa-seminaari
Tiedonhaku Käänteinen Inkvisitio 11. (toiminta) 11 ● Itsearviointi ● Opiskelija pohtii mitä uusia asioita on oppinut kurssin aikana? ● Opiskelija pohtii.
Arviointi ja monipuoliset oppimismenetelmät. Peruskoulu  Perusopetuslain mukaan oppilaan arvioinnin tehtävänä on ohjata ja kannustaa opiskelua sekä.
Mervi Väisänen OPINNÄYTETYÖSUUNNITELMAN ESITYS JA OPPONOINTI.
LUKION OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS LOPS 2016
SOSIAALITYÖN OPISKELIJOIDEN INFOPÄIVÄ
sanallisen arvioinnin todistuspohjat:
Opinnäytetyöprosessi ja valmistumisen aikataulu
Suvi-verkoston kuulumiset
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
Ainetyöryhmien työn aloitus
INNOSTU KIELISTÄ! MONIKIELISYYTTÄ KOULUN ARKEEN
Käänteinen opetus ja oppiminen – Miten ja miksi?
Minno meets Innokylä - törmäyskohtia
Abiturientin ohje syksy 2017
TAI-E1126 Taidekasvatusseminaari
TAI-E1126 Taidekasvatusseminaari
Prosessi- ja ympäristötekniikan perusta
Sähköiset yo-kirjotukset
CHEM-A1100 Teollisuuden toimintaympäristö ja prosessit I Harjoitustyö
Kotitalouden kurssit lukiossa
RUOTSIN KIELEN OPETUKSEN KEHITTÄMINEN KORKEAKOULUISSA (=ROKK-HANKE): Työskentely lv Heidi Rontu, FT, dos. (Aalto) & Taina Juurakko-Paavola, FT,
SÄHKÖISET OPINNÄYTETYÖT TURUN YLIOPISTOSSA
Toiminnallisen opinnäytetyön prosessi
Tutkimusluonteisen opinnäytetyön prosessi
2. ja 3. vuoden opiskelijoiden vanhempainilta
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
Laaja-alainen arviointi
Toinen kotimainen kieli, ruotsi
Opinnäytetöiden kirjaaminen Wilmaan Tammikuu 2018
LCB-5800 Ruotsinkielinen yritysviestintä 1
KOKONAISARKKITEHTUURIN ARVIOINTI
Liiketalouden päivä- opiskelijoiden (fi) opinnäytetyöprosessi 2018-
Leena Penttinen/2017 – Päivi Rosenius 2018
Marttayhdistyksen vuosikello
Esityksen transkriptio:

TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari

Taiteen maisterin opinnäyte 30op Tavoite on, että opiskelija syventää taidekasvatuksen teoreettista ja käytännöllistä tuntemustaan sekä osoittaa valmiutta tieteelliseen ja taiteelliseen ajatteluun ja näihin liittyvään viestintään. Opinnäytteen ohjaus tapahtuu maisteriseminaarissa ja henkilökohtaisessa opinnäytteen ohjauksessa.

Maisteriseminaari Maisterin opinnäyteseminaarin tavoitteena on laatia toteuttamiskelpoinen opinnäytetyösuunnitelma, joka mahdollistaa opiskelijan itsenäisen työskentelyn valmistumiseen asti ja esitellä keskeneräistä työtä siten, että seminaariryhmälle muodostuu käsitys työprosessin etenemisestä ja opiskelija saa meneillään olevasta työstään kommentteja, jotka auttavat häntä työn loppuun saattamisessa.

Seminaarin opintosuoritus (5op) koostuu 1) Opinnäytetyösuunnitelmasta sekä suunnitelmaan liittyvien tekstien/lisämateriaalin lukemisesta, 2) yhden metodikirjan lukemisesta ja siitä tehtävästä esseestä, 3) oman työprosessin esittelystä ja 4) kahden maisterin opinnäytetyön tarkastustilaisuuden raportoinnista sekä seminaari-istuntoihin osallistumisesta (mikä edellyttää 80 % läsnäoloa, esittelyjä ja aktiivista osallistumista suunnitelmista ja työprosesseista käytäviin keskusteluihin).

Seminaarin opetus Kontaktiopetusta: 25.1.2017 (kirjaston tiedonhaku) 26.1.2017 (seminaarin aloitus) 20.–22.3.2017 nk. ”seminaariviikko”; suunnitelmien tarkastelu Toinen ”seminaariviikko” syksyllä (aikaa ei vielä päätetty, suunnilleen loka-marraskuussa) & henkilökohtaista ohjausta (1–2 t/opiskelija) ohjausaikoja varataan opettajalta

Opinnäytetyösuunnitelmat Seminaarin aloituksen jälkeen ennen ensimmäistä intensiivijaksoa opiskelija työstää opinnäytetyösuunnitelmaansa itsenäisesti ja saa tarvittaessa seminaariryhmänsä vetäjältä tukea henkilökohtaisessa tapaamisessa. Suunnitelma (ks. ohjeet suunnitelman tekemiseksi) toimitetaan maisteriseminaarin MyCourses-keskustelualueelle opettajan antamien päivämäärien puitteissa. Seminaarilaiset voivat antaa tekijälle suunnitelmasta sekä suullisia kommentteja seminaariviikolla että kirjallisia kommentteja MyCourses verkko-oppimisympäristössä.

Lisää opinnäytetyösuunnitelmista… Opinnäytetyösuunnitelman esittelyyn ja siitä käytävään keskusteluun varataan kevään seminaariviikolla kullekin opiskelijalle noin 45 min, josta tekijä voi käyttää avauspuheenvuoroonsa enintään 15 minuuttia. Tässä yhteydessä mietitään myös kuka voisi ohjata työtä.

Valvoja/ohjaaja/tarkastaja/arvosteluryhmä eli opinnäytetyöprosessi Valvoja: Kuvataidekasvatuksen koulutusohjelmissa seminaarin vetäjä on opinnäytetyön valvoja suunnitelman tekemisen ajan, kunnes aihe on vahvistettu. Valvoja vahvistaa opinnäytetyön aiheen ja sen voimassaoloajan (ks. ARTS, opinnäyteohje).

Ohjaaja: Suunnitelman valmistumisen, aiheen ja sen voimassaoloajan vahvistamisen jälkeen hankitaan työlle ohjaaja. Koulutusohjelmajohtaja siirtää opinnäytteen valvojavastuun työn ohjaajalle, jonka täytyy kuulua Aalto-yliopiston opetushenkilökuntaan. Ohjaaja/valvoja vastaa valmiin työn Turnitin-plagiointitarkistuksesta ja antaa luvan jättää työ tarkastukseen.

Tarkastajat: Opinnäytteelle nimetään vähintään yksi tarkastaja. Kuvataidekasvatuksessa pääsääntöisesti kaksi. Toisena tarkastajana voi toimia työn valvoja eli kuvataidekasvatuksessa ohjaaja. Toinen tarkastajista voi olla laitoksen/koulun ulkopuolinen. Tarkastajat nimeää koulutusohjelman arvosteluryhmä yleensä ohjaajan esityksestä.

Arvosteluryhmä: Koulutusohjelmilla on omat arvosteluryhmänsä, joiden tehtävä on – määrätä maisterin opinnäytetöille tarkastajat – päättää opinnäytteen arvosanasta – varmistaa arvioinnin yhdenvertaisuus Kuvataidekasvatuksen tämänhetkisen arvosteluryhmän pj. on Helena Sederholm.

Oppimistavat Suunnitelman ja opinnäytteen itsenäistä työstämistä. Omaehtoista tiedonhankintaa. Lukemista. Itsenäistä tutustumista kurssimateriaaleihin. Keskustelua kurssitovereiden ja opettajan kanssa. Keskustelua tovereiden töistä (MyCourses ja live).

Käytännössä Opettajalta varataan henkilökohtaisia ohjausaikoja: ensisijaisesti sähköpostilla, helena.sederholm@aalto.fi; jos varattu aika täytyy pätevästä syystä perua, tekstari numeroon +358-50-3141546 Valmiit suunnitelmat palautetaan MyCoursesin oppimisalustalle (kohtaan Maaliskuun seminaari) viimeistään 13.3.2017.

Palaute Kurssipalaute annetaan AaltoARTSin sähköisessä palautejärjestelmässä. HUOM! Luultavasti kurssipalautetta pyydetään jo kevään seminaari-istuntojen yhteydessä ja uudelleen syksyllä. Vastaattehan molemmissa vaiheissa; se auttaa kurssin kehittämisessä.