JOHTAVA ERITYISOPETTAJA

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Oppimisen ja koulunkäynnin tuki
Advertisements

Ykspihlajan koulu, Kokkola
Kolmiportainen tuki Yleinen tuki: Siirtyminen tuen portailla
RUNOSMÄEN KOULUN YTE-SUUNNITELMA
Lapsen, oppilaan ja opiskelijan parhaaksi – tuen turvaamisen haaste Hanketyöseminaari Kuusankoski-talo Irma Kärkkäinen, lukioiden erityisopettaja.
Erityisopetuksen järjestäminen Lempoisten koulussa
Heinolan kaupungin opetussuunnitelma
Yhteistyötä lapsen hyväksi
Tehostetun ja erityisen tuen kehittäminen esi- ja perusopetuksessa
Oppilaalle annettava tuki ja vastuuhenkilöt Turun perusopetuksessa
OPPILAS- JA OPISKELIJAHUOLTOLAKI
PERUSOPETUKSEN KONSULTAATIO, ALUEELLISET JA MAAKUNNALLISET OSAAMISKESKUS- ELI PERTTUKOULUT PÄIJÄT-HÄMEESSÄ Pääperiaatteet (luonnos)
ESIOPPILAASTA KOULULAISEKSI
TIEDON SIIRTO SIIRTYMÄVAIHEESSA
Terveisiä Vistan koulusta!
JOPO- opetusta Kouvolassa vuodesta 2006
Kohdennetun tuen antaminen Torkinmäen koulu
Kohdennetun tuen antaminen Torkinmäen koulu
TUPAKOINTI KOULUAIKANA
JOUSTAVA ESI- JA ALKUOPETUS Seminaarin koulu Ojoisten Lastentalo
OPPILASHUOLLON ja OPPIMISEN KOULUNKÄYNNIN TUEN MUKAISET MUKAISET RYHMÄT PIHKAINMÄEN KOULUSSA LV Yhteisöllinen oppilashuoltoryhmä Yksilökohtainen.
TUEN KOLMIPORTAISUUS KIURUVEDENALAKOULUISSA. KOLMIPORTAINEN TUKI YLEINEN TUKI YLEINEN TUKI YLEINEN TUKI YLEINEN TUKI Pedagoginen arvio Pedagoginen arvio.
Kolmiportaisen tuen toimintatapaohjeet. Tuen järjestämistä ohjaavat periaatteet ”Opetukseen osallistuvalla on oikeus saada riittävää kasvun ja.
KOLMIPORTAINEN TUKI Esi- ja peruskoulussa Hankasalmen kunta/Kuuhankaveden koulu.
OPS Oppimisen ja koulunkäynnin tuki 8. Oppilashuolto.
Sari Ågren. Työryhmä Perusopetuksessa Mari Aalto, Laura Impiö, Teija Warro, Satu Lehtonen, Anita Rapp, Hanna Leppänen, Anne Lähteenmäki, Liina Maarni,
Nivelvaihe yläkoulusta jatko-opintoihin Tuija Harakka, Milla-Miia Luosujärvi, Marja Asikainen ja Kirsti Linnoinen; päivitys Janne.
Kuopion kaupunki Perusopetus
Oppilaan hyvinvointi - yhteinen asiamme
OPPILASHUOLLOLLINEN POLKU
sanallisen arvioinnin todistuspohjat:
Opetusharjoittelun valtakunnallinen opiskelijapalaute Yksilöllisyyden huomioon ottaminen opetuksessa Hämeenlinna Marita Kontoniemi.
Pidennetyn oppivelvollisuuden oppilaan perusopetukseen ottaminen
PERUSOPETUKSEN OPPILASHUOLTO
KOLMIPORTAINEN TUKI Yleinen tuki: Siirtyminen tuen portailla
KYRÖSKOSKEN KOULUN PIENLUOKKA
ALAKOULUN OSA-AIKAINEN ERITYISOPETUS
Tervetuloa! OPS 2016.
KIRKONKYLÄN KOULUN PIENLUOKAT
Huoltajakysely2017 Jynkänlahden koulu
ERITYISLUOKKA 7 -9 H Tehtävä Yhteystiedot Miten Luokkaan siirtyminen
KURAATTORI elokuu Tehtävä Yhteystiedot Asiakkaat Konsultaatiot
KODIN JA KOULUN YHTEISTYÖ
Oppimisen tuki, pedagogiset asiakirjat ja muuta ajankohtaista
Tehostetun tuen lapsen 1. luokalle ottaminen
Kelpo-hanke Amisto
ERITYISLUOKKA 7-9J Elokuu 2016 MIKSI Yhteystiedot MITEN OHJAUS
Koulu alkaa klo 9.00.
Asiakas Esiopettaja/kelto
Henkilökohtaisen ohjaajan / avustajan kriteerit
Oppimisen ja koulunkäynnin tuki Oppilashuolto
Tehostetun tuen lapsen 1. luokalle ottaminen
Tämän hetkinen tilanne
YLEINEN TUKI TEHOSTETTU TUKI ERITYINEN TUKI YLEINEN TUKI
Prosessi ope: huoli Ped. arvio jatkuu lopetetaan lisää tukea?
TOIMINTAMALLI KESKUSTELU MAHDOLLISUUKSIEN MUKAAN OPPILAAN KANSSA
Lastenpsykiatrian avohoidon vuotiaiden koulunkäynnin tukijaksot ja konsultaatiorakenteiden suunnittelu Kalliomaan koulussa Ohjeistus keväälle 2018.
Oppilashuoltolaki muuttaa koulun toimintakulttuuria
Tehostetun ja erityisen tuen kehittäminen
Esi- ja alkuopetuksen siirtymäkäytänteet ja oppimisen tuen portaat
Taru Patrikainen, Ruut Kielinen, Tanja Seppänen, Helena Lavikainen
Laaja-alainen arviointi
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Lausunnossa suositellaan Mäntykankaan jaksoa
Oppilaan siirtyminen toiseen kouluun eritysopetusperustein
KESKITETYN PALVELUN KOULUJA JA LUOKKIA
Oppimisen arviointi uudessa OPSissa
Poissaolojen seuranta / poissaoloihin puuttuminen
KOULUTERVEYDENHUOLLON TEHTÄVÄT Oppilaan terveyden ja hyvinvoinnin
Esi- ja alkuopetuksen siirtymäkäytänteet ja oppimisen tuen portaat
Esityksen transkriptio:

JOHTAVA ERITYISOPETTAJA 2016-17 JOHTAVA ERITYISOPETTAJA Tehtävä: Yhteystiedot Johtavan erityisopettajan tehtävänä on oppimisen ja koulunkäynnin tukeen liittyvien asioiden seuraaminen kunnassa. Tavoitteena on, että kunnan toimintatavat ovat mahdollisimman selkeät ja valtakunnallisen ohjeistuksen mukaan ajan tasalla ja että toimintamalli on kaikkien työntekijöiden tiedossa. Selkeydellä, tiedottamisella ja yhteistyöllä pyritään takamaan oppilaiden tasavertaisuus tuen varhaisen saatavuuden suhteen riippumatta siitä, missä yksikössä oppilas opiskelee.   Johtava erityisopettaja pitää yllä oppimisen ja koulunkäynnin tukeen liittyvää tilastointia ja seurantasuunnitelman ja yhteistyöpalavereiden avulla antaa lausuntoja erityiseen tukeen siirtämisestä, koulunkäyntiohjaajien ja laaja-alaisen erityisopetuksen resurssin jaosta sekä pienluokkien ryhmistä. Koulunkäynnin tukeen tai koulunkäynnin poikkeavaan järjestämiseen liittyvät lausunnot ja anomukset lähetetään keskitetysti johtavalle erityisopettajalle. Terhikki Hulkko-Haavisto terhikki.hulkko-haavisto@hameenkyro.fi Kyröskosken koulu, Koulukatu 26 050-3904238 Konsultaatiot: Linkit Koulujen henkilöstö, yhteistyökumppanit ja huoltajat voivat ottaa yhteyttä johtavaan erityisopettajaan puhelimitse, sähköpostilla tai WILMA:n kautta. Yhteistyöpalavereita voidaan järjestää yhteisöllisten oppilashuoltoryhmien lisäksi myös yksittäistä oppilasta koskien. Opetustuntien aikana yhteydenottopyynnöt mieluiten tekstiviestinä. Satama: Oppimisen ja koulunkäynnin tuki WILMA: Kolmiportaisen tuen lomakkeet