Asiakasosallisuuden edistäminen Kokemuksia pelillisestä kehittämisestä

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Ä OHJAUSKESKUSTELU JA OHJAUKSEN TY Ö V Ä LINEET Teema 1. Ohjausprosessi ja ohjauksen ty ö v ä lineet Oppilaanohjauksen kehitt ä minen P ä ivi-Katriina.
Advertisements

Työelämäyhteistyön tiedonhallinnan kehittäminen Vaiheet, työkalut ja roolit Case Sedu, Primus ja Työ tekijäänsä opettaa -hanke.
ONKO VERKKO-OPPIMINEN RIKKI ?. PERUSOPETUKSEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN SEKÄ OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN PERUSTAITOJEN KEHITTÄMISSUUNNITELMA.
TORNION KAUPUNGIN NUORISOPALVELUT STRATEGIA
Turvallisuustekniikan neuvottelukunta (TENK), Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes) ja Kemianteollisuus ry Kirsi Levä I Turvallisuusosaamisen kehittäminen.
HYVINVOINNIN PALVELUTARJOTIN Kuva: Esko Pääskylä Kotiin tilattavat palvelut kaiken ikäisille Hyvinvoinnin.
Vaikuttavuuden arviointi
KEHITYSKESKUSTELU - Ennalta sovittu ja suunniteltu keskustelu esimiehen ja työntekijän( voi olla myös tiimin) välillä Tuija Takkula,
Yhteistyösopimuksen laadinta
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
VANHEMPIEN JA LÄHEISTEN TUKEMINEN OSANA SUKUPOLVIEN KETJUJEN VAHVUUDEKSI KÄÄNTÄMISTÄ Läheistyön seminaari Mareena Heinonen, Sannariikka.
Kotiväen foorumi laatupäällikkö Marita Syrjälä
Sähköisen hyvinvointikertomus hyvinvointiklinikalla
Opeka-kyselyn tulokset
Kampanjajärjestöjen tapaaminen
Alueellisen ELO-toiminnan kehittämisestä
Tervetuloa Innokylään
Kiinnostus osallistua hankesuunnitteluun tai toteuttamiseen
Mitä VamO-hankkeessa on meneillään Rovaniemellä
Kanit-ja jyrsijät opintojakso
Välitehtävät Kokeilut
YHDESSÄ VOIMISTUEN – laadukasta sosiaalityötä lappilaisille 1. 10
Henkilöstö kilpailutekijänä
ASIAKKAIDEN OSALLISTUMISEN TOIMINTAMALLIN RIKASTAMISEN JA PARASTAMISEN TYÖPAJA THL.
Työkokous - palkkatuki ja sen vaikuttavuus
Suuhygienisti (AMK), 210 op
Tervetuloa Innopajaan
näkökulmia toimistotyön organisointiin ja kehittämiseen
Itä-Suomen kokemusseminaari -kysely 2014
Yliopistojen intrapäivä
Asva- hoitajan työ Martinlaakson terveysasemalla
Mikä Kykyviisari? Maksuton työ- ja toimintakyvyn itsearviointimenetelmä työikäisille Perustuu vastajaan omaan arvioon tilanteestaan Arvioi suuntaa-antavasti.
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Tavoite- ja kehityskeskustelut prosessina, syksyllä 2014
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Vasun toteutuminen näkyväksi -huoltajat ja lapset arvioimassa Mervi Räty, varhaiskasvatuksen vastaava, KM.
Lisää osallisuutta elämään ja työhön Hanketukipäivä 3. 2
RAI-välineiden arviointi Rovaniemen omaisten työryhmässä
THL:n kehittämisprosessit VamO-hankkeessa
Talous- ja henkilöstöhallinnon ja ICT-palvelukeskusten perustaminen
IKINÄ – kaatumisten ehkäisyn implementointi Vanhusten palveluiden ja kuntoutuksen vastuualueella Iiris Salomaa
Palautteesta Eetu-Pekka Heikkinen.
Järjestöjen ja kuntien kumppanuus – hyvät käytännöt Pohjois-Karjalasta
Myeway ohjeita Valmennuspäälliköille tehtävät ennen fba tapahtumaa - valmentajien ja joukkueenjohtajien lisäys.
Tervetuloa sosiaalisen kuntoutuksen kehittäjäverkoston ensimmäiseen tapaamiseen!
Kehittämisjohtaja Jussi Salminen ja
Asiakas- ja palveluohjaustyöryhmä helmikuu 2018
Linkkejä hyviin menetelmiin
Esityksen nimi / Tekijä
Kehittämispäällikkö Eija Lappalainen
POTKA-verkoston arviointi - kyselyn tulokset
Innokylästä tukea järjestöille sote- ja maakuntauudistuksen valmistelutyöhön , Tampere Erityisasiantuntijat Jaana Joutsiluoma & Minttu Ojanen.
Asiakasraatitoiminta Etevassa
Monikulttuurisuustyön avainhenkilöverkoston
Ohjaus ja yhteistyö -korin tilanne - JORY 7. 5
Työhyvinvoinnin vertaiskehittäminen Työhyvinvointikyselyn tulosten käsittely työyhteisön kanssa ja vertaissparraus-toimintamallin esittely Osastonhoitajat.
HYVINVOINTITIEDON KLINIKKA
Julkaisun otsikko Väyläviraston julkaisuja x/2019
Julkaisun otsikko Väyläviraston tutkimuksia x/2019 Tekijän nimi.
Tähän sopiva otsikkoteksti
VamO-hanke tuo asiakasosallisuuden palvelujen kehittämiseen
Kunnallisen nuorisotyön osaamiskeskus Kanuuna
Video 5: Yleisesti kysyttyjä kysymyksiä ja niihin annettuja vastauksia
Korkeakouluille visuaalista analytiikkaa tarjoava Alasin-palvelu – työkaluja korkeakoulujen tiedolla johtamisen tueksi Korkeakoulun kehittämisen kannalta.
Tekoälyassistentti tiedonhaussa (Iris.ai)
Case-työskentely Rovaniemellä
Hyvää mieltä muistisairaiden arkeen hevosvideoilla
OmaLahti –yhdistystapaaminen Monitoimitalo Onni Yhteisen työskentelyn tulokset.
Työllisyyspoliittinen avustus – rahoituksen haku vuodelle 2020
Esityksen transkriptio:

Asiakasosallisuuden edistäminen Kokemuksia pelillisestä kehittämisestä erityissuunnittelija, ThM Pirkko Excell

Mistä palautetieto koostuu? (soteltk 27.10) Asiakaspalautekanavat Prosessit Internet-palautteet Palautteet käsitellään ja vastataan kuntalaiselle viiden arkipäivän kuluessa (kaupunkitasoinen palvelulupaus). Palautetieto kertyy sähköiseen raporttiin. Pikapalautelaitteet ”Happy or Not” Asiakasraportit lähtevät viikoittain, ja johdon raportti kerran kuukaudessa toimipisteisiin. Lisäksi asiakastiedote tuloksista 1 x kk, jolla viestitään asiakkaille. Muistutukset ja kantelut Ohjataan päälliköille ja esimiehille vastattaviksi. Yhteydenottajalle lähetetään vastaus 3 – 4 viikon kuluessa. Sosiaali- ja potilasasiamiesten tilastot Tuodaan vuosittain toimenpide-ehdotuksineen johtoryhmälle ja sosiaaliasiamiesten raportti kaupunginhallitukselle kerran vuodessa. Asiakastyytyväisyyskyselyt Käsitellään yksikkötasolla ja tehdään tarvittavat kehittämistoimenpiteet. Tuloksista viestitään henkilökunnalle ja asiakkaille. Asiakasraadit Toimipiste perustaa raadin yleensä johonkin kehittämistarpeeseen ja hyödyntää asiakkailta saadun tiedon palvelun parantamiseen. Kokemusasiantuntijat Erilaisia tapoja toimia: mukana työryhmässä, johtoryhmässä, vertaistukiryhmässä tai vertaisohjaajana. Tuo kokemustietoa palvelun kehittämiseen

Asiakasosallisuussuunnitelmat v. 2015 Käyttösuunnitelmassa edellytetään osastoilta asiakasosallisuussuunnitelmia v. 2015 loppuun mennessä. Toimistoille/jaoksille on kehitelty pelimäinen työväline yhdessä palvelumuotoilutoimisto Diagonaalin (nyk. Hellon) kanssa. Peli sopii 5 – 10:lle osallistujalle, ja sitä voi käyttää aina uudelleen. Toimii keskustelun ja vuorovaikutuksen välineenä. Tuo yhteen strategian ja osallisuuteen liittyvät menetelmät. Mahdollistaa keskustelun osallistavien menetelmien koko kirjosta (kaikille eivät kaikki tavat ole tuttuja).

Osallisuuspelin takana on teoria ns. ”osallisuuden portaat” Päätösosallisuus, vaikuttaminen Vanhusneuvosto/vammaisneuvosto/ vapaaehtoistyön neuvottelukunta Aloitteet Muutoksenhaut

Osallisuuspeli (video 4min) https://www.youtube.com/watch?v=GXPtdqKXFaI

Kokemuksia Toimii parhaiten esimiestasolla (keskustellaan strategiasta) Vaatii aikataulujen yhteensovittamista, mutta tuottaa hyödyllisen keskustelun (vs. yksin suunnitteleminen). Tehokasta, noin 1,5h on käyty sekä keskustelu että tehty suunnitelma. Osallistaa keskusteluun kaikki, tasa-arvoinen. On opettavainen (eri sektoreiden työntekijät oppivat toisilta) Auttaa näkemään ”isomman kuvan”. Toimii parhaiten jos pelaajien asiakaskunta on suhteellisen samanlainen (toisaalta on voitu jakaa parhaita käytäntöjä, jos erilaisia asiakasryhmiä) Toteutus on yksinkertainen, valokuva usein riittää!