Lapin yliopiston oikeustieteiden tiedekunnan työryhmä

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
YLIOPISTOJEN AASIA-VERKOSTO
Advertisements

Tatu Eija Karjalainen Kari Rautiainen. Opiskelemaan valituille opiskelijoille lähetettiin alkuhaastattelulomake (tullaan tutuiksi) Opiskelijoista saadaan.
Välivuoden hyödyntäminen  paranna pääsymahdollisuuksiasi lisäopinnoilla  hanki työkokemusta ja opiskelurahaa  paranna kielitaitoasi ja hanki elämänkokemuksia.
SIVUAINEKURSSIT TIEDEKUNTIEN OPINTO-OPPAAT • PAINETUT OPPAAT → student center, kirjasto, tiedekuntien palvelupisteet • PAINETTUJEN OPPAIDEN.
Verkko-opetuksen tukipalvelujen laadunvarmistusta
POLKU-hanke Läpäisyn tehostamisen seminaari Tampere
KORKEAKOULUN KIELIPOLIITTISET LINJAUKSET Anneli Airola Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu Kielten ja viestinnän vastuuopettajat
WoSCos Work, Skills and Costs Yhteistyökumppanit kotimaassa CIMO Raahen tulevat ulkomaiset opiskelijat Vaihtoon lähtevät opiskelijat Yhteistyökumppanit.
AlueKAVERI-hankkeen aloitusseminaari , Helsingin avoin yliopisto 1 Avoin yliopisto alueellisena toimijana -selvitys Ari Koski AlueKAVERI-hankkeen.
Pirjo Rauhala: Virtuaaliyliopisto - ajankohtaista... 1 Virtuaaliyliopisto - ajankohtaista valtakunnassa ja Tampereella Alustus Virtuaalikielikeskuksen.
Virtuaaliyliopistoseminaari Yhteenveto Kari-Jouko Räihä.
Ammattikorkeakoulujen TKI-toiminta Kuinka rajata ja määritellä TKI-opintopisteet? Kaisu Piiroinen.
Keskustelua vuoden 2015 opiskelijavalintoihin valmistautumisesta OHA-forum Tuija Pasanen, UEF.
TUTKINNONUUDISTUKSEN KESKEISET LINJAUKSET JA VAATIMUKSET Vaasa Katariina Alha/W5W.
TKI- päivät AMK tutkimuksen tulevaisuus *Muuttumaton (jatkuvan) kasvun skenario *Katastrofiskenario *Paluu menneisyyteen skenario *Muutos-skenario.
K 4.3. Kandidaatin tutkielma ja tutkielmaopinnot (10 op) Ryhmäkokoontuminen Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Ylermi Perusteluja Uusien toimintatapojen ja uusien tuotteiden luomiseen.
Ammattikorkeakoulukirjastojen monimuotoinen toimintaympäristö: Rikkaus ja haaste, osa 1 Maija Koponen Rovaniemen ammattikorkeakoulu FinELib kertoo ja kuuntelee:
HOPS-projekti Koulutusteknologian perusopinnot Henna Mikkola Merja-Maaria Oinas Tiina Torvinen.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Koulutustarjonta Outi Kivipelto
Aikuiskoulutuksen rooli yliopistossa Keijo Virtanen, Turun yliopisto
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Korkeakoulujen.
O PETUSMINISTERIÖ Koulutus- ja tiedepolitiikan osasto Yliopistoyksikkö /Markku Mattila/ tk / /1 YLIOPISTOT JA ELINIKÄISEN OPPIMISEN SUUNTAVIIVAT.
Miten oppilaitokset voivat hyötyä avoimesta tiedosta? Tietovarastofoorumi Matti Hartikainen Tampereen ammattikorkeakoulu Miksi oppilaitosten.
Opetussuunnitelmaviestinnän kohderyhmät ja viestinnän kohdistaminen (ryhmätehtävä)
Arja Tuonen. Arja Tulonen Koulutuspäällikkö Vastuualueena journalismi, mainonnan suunnittelu ja mediatuotanto Elokuvan ja median tutkimusryhmän vetäjä.
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
Muut WebOodin muutokset Versio 2.9. Oodin hops Submit-napin (esim. poista, lisää, tallenna) klikkaaminen useamman kerran tutkintorakenteen muokkauksen.
OPETUS 2500 h TENTIT (300 h) TUTKINTO (O 2 ) (8000 h) OPPIMISTEOT (O 0 ) ( X h) OPPIMINEN (O 1 ) NÄKÖKULMIA OPINTOJEN SEURANTAAN OPPIMISTULOS LAADUNARVIOINNIN.
Verkko-opetuksen laatu - käytännön kokemuksia laatutyöstä PedaForum -työpaja Sari Koski-Kotiranta, Annika Evälä,
Anne Haarala-Muhonen Anni Tuomela Olli Wikberg
Opintoasiainsuunnittelija Anu Aunela Eläinlääketieteellinen tiedekunta WebOodin tenttityökalu eläinlääketieteellisessä.
W5W-toimintaa vuonna 2006 W5W.2 - Matkalla akateemiseksi osaajaksi ( ) Katariina Alha, W5W-projektipäällikkö, Oulun yliopisto Tommi Haapaniemi,
OPKE/JNA OPSista HOPSiin ja takaisin Opetuksen ja opiskelun suunnittelun ja seurannan välineitä Tampereen teknillisessä yliopistossa Johanna Naukkarinen.
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
Terveisiä Lapista AMK-kirjastokokous Helsinki Susanna Parikka Lapin korkeakoulukirjasto.
Tulevaisuus alkaa jo tänään Työelämäorientoitunut kolmikantayhteistyö tiedekunta-ainejärjestö-työmarkkinajärjestö.
Sosiaalityön käytännön, koulutuksen ja tutkimuksen strategista kumppanuutta Itä-Suomen yliopistossa Katri Savolainen Projektipäällikkö Itä-Suomen yliopisto.
Lapin yliopiston Avoin yliopisto Tervetuloa Avoimen yliopiston infotilaisuuteen.
OIKEUSTIETEIDEN LAITOS. Oikeustieteiden laitos n. 900 tutkinto-opiskelijaa jatko-opiskelijoita n. 50 henkilökuntaa n. 50.
Vieraskielisen koulutuksen haasteet Kansainvälisten asioiden kevätpäivät Esko Koponen.
Sarana - Työelämän moniammatillinen oppimis- ja kehittämisareena - sosiaalialan pilotoinnista visioita hyvinvointialalle 4/2010-3/ Helsinki.
Oikeustieteet Oikeustieteiden laitos  Sijoittuu yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden tiedekuntaan  n. 600 tutkinto-opiskelijaa, yli 1000.
NUORISO ON YHTEISKUNNAN TÄRKEIN VOIMAVARA - Rotary Youth Leadership Awards Suomen Rotary © 2012.
OIKEUSTIETEIDEN LAITOS. Oikeustieteiden laitos 2  n. 900 tutkinto-opiskelijaa  jatko-opiskelijoita n. 50  henkilökuntaa n. 50  yli 1000 avoimen yliopiston.
{ PARADIGMA Lapin yliopiston oikeustieteellisen tiedekunnan työryhmä.
OTK infotilaisuus opinnoista lukuvuonna Dekaani Juha Karhu klo ls 10.
{ PARADIGMA Lapin yliopiston oikeustieteellisen tiedekunnan työryhmä.
Esteettömyyden ja yhdenvertaisuuden edistäminen Turun yliopistossa
SYKSY 2016 Päivi Pakkanen.
Joensuun yliopisto Yhteiskuntatieteiden tiedekunnasta vv valmistuneiden -työnantajasektoreita -ammattinimikkeitä ja -palkkatietoja, viisi vuotta.
LUKION OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS LOPS 2016
Tutkimuksen tuen ja hallinnon verkosto TUHA
Datan hallinnan asiantuntijan työnkuva ja siinä tarvittava osaaminen
Aikuissosiaalityön Praksis
TIETOISKU ESIOPETUKSEN OPS-PROSESSISTA
Löytyykö yhteinen linja? Tarvitaanko?
Joustavat oppimispolut
Erityisavustus korkeakouluille korkeakoulutuksen kehittämiseen
Läpäisyn tehostamisohjelman tulokset
(SUURI) KANDIKYSELY Syksyn kysely on auki
Yhteisten verkkokurssien tarjonnan laajentaminen
Avoin tiede ja tutkimus Case Karelia
Ajankohtaista Oodi-maailmasta
Yrittäjyys- ja innovaatiotoiminta ammatillisessa koulutuksessa ja korkeakouluissa Johanna Kolhinen Juha Vettenniemi Anni Tuurnas Kansallinen koulutuksen.
Tyyli – Työelämäjaksoja ja työssäoppimista yliopisto-opintoihin
Puheviestintä, tampereen yliopisto
Ammatillisen koulutuksen reformin vaikutus vankilaopetukseen
Ope osaa -hanke opettajan pedagogisten opintojen kehittäjänä Kasvatustieteellinen tiedekunta Helsingin yliopisto Inkeri Ruokonen.
Korvaavuudet syksy 2019 varhaiskasvatuksen koulutus
Esityksen transkriptio:

Lapin yliopiston oikeustieteiden tiedekunnan työryhmä PARADIGMA Lapin yliopiston oikeustieteiden tiedekunnan työryhmä

Tausta Syksyllä 2014 Lapin yliopiston oikeustieteiden tiedekuntaan perustettiin uudenlainen työryhmä, jonka tavoitteena on työllistää tiedekunnan opiskelijoita, tehostaa tiedekunnan toimintaa ja kehittää yliopiston sisäistä aktiivisuutta Uuden tutkintorakenteen myötä oikeustieteellinen tutkinto muuttuu aiemmasta ja tämä tuo mukanaan rakenteellisia muutoksia niin kurssien kuin käytännön opetuksenkin suhteen Muutoksiin reagoimiseksi tiedekunta tarvitsee kehittyäkseen myös uudenlaista osanottoa opiskelijoilta Paradigma muodostaa tiedekuntaan uudenlaisen toiminnallisen kokonaisuuden ainejärjestö Artikla ry:n sekä opiskelijajärjestö ELSA Rovaniemen rinnalle Työryhmä toimii yhteistyössä näiden organisaatioiden kanssa ja edistää aktiivista opiskeluympäristöä

Toiminta Pilottilukuvuoden 2014-2015 aikana saavutettiin vakaa pohja jatkuvuuden varmistamiseksi Uusia projekteja suunnitellaan jatkuvasti Paradigma organisoi oman toimintansa Osa tiedekunnan työyhteisöä Työryhmän vastuuhenkilö ja tusina työryhmän jäseniä Työskentely vastuuprofessorin alaisuudessa (dekaani/varadekaani) Tukee tiedekunnan opetus- ja tutkimushenkilökuntaa suorittamalla opetukseen ja tutkimukseen liittyviä tehtäviä (TKI-tukipalvelut)

Tehtävät Tutkimukseen liittyvät tehtävät Opetusta tukevat tehtävät Hankkeet, selvitykset, tiedonhaku Opetusta tukevat tehtävät Suunnittelu ja toteutus vastuuopettajan kanssa Projektiluonteisten tehtävien organisointi ja toteuttaminen Tiedekunnan, yliopiston ja yhteistyökumppaneiden projektit

Tehtävät Esimerkkejä tehdyistä työtehtävistä: Englannin oikeuden sopimusoikeus Varallisuusoikeuden poolin ryhmätyöviikon ohjaaminen + oikeustapausopetus EU:n AIRBEAM-hanke Ympäristöoikeudellinen hanke Artikkeleiden käännökset Kaamosluentojen oikeustapausopetus Lähdeviitteiden tarkistaminen + muotokorjaus Työoikeudelliset selvitykset Big Data –muistio Verkkokurssien tuutorointi Kurssien järjestäminen; suunnittelu ja toteutus Oikeudellisen aineiston haku ja prosessointi

Yhteenveto Tiedekuntaa ja opiskelijoita palveleva kokonaisuus Opiskelijoille oman alan työkokemusta Opintojen ja työnteon joustava yhdistäminen Lisäansiot opintojen ohella Osaamisen laajentaminen työelämäyhteyksien hyödyntämisellä Opiskelijoiden sitouttaminen tiedekuntaan Tiedekunnan rekrytointiväylä myös valmistumisen jälkeen Työelämävalmiuksien parantaminen opintojen aikana Tiedekunnan imagon kannalta positiivinen vaikutus Tukee tiedekunnan opetus- ja tutkimushenkilökuntaa suorittamalla opetukseen ja tutkimukseen liittyviä tehtäviä (TKI-tukipalvelut) Tiedekunnalle joustava työryhmä tutkimusta ja opetusta tukevana toimintamuotona Kokoaa yhteen yksittäiset tutkimusapulaiset ja monipuolistaa heidän työtehtäviään Vastuu työn organisoinnista työryhmällä Yliopiston strategian mukaista opiskelijoiden osallistamista osana yliopistoyhteisöä

Yhteystiedot VASTUUHENKILÖ Mikko Lindroos 040-484 4030 Amanuenssi (ma) Oikeustieteiden tiedekunta Lapin yliopisto 040-484 4030 mikko.lindroos@ulapland.fi www.paradigma.fi