Askeleet kohti täysipainoista luovuutta

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
ONKO VERKKO-OPPIMINEN RIKKI ?. PERUSOPETUKSEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN SEKÄ OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN PERUSTAITOJEN KEHITTÄMISSUUNNITELMA.
Advertisements

TIPTOP – Lessons learnt Sisältö Tiptop-projektissa opittua, osallistujien terveiset seuraaville projekteille. Mitä tässä projektissa onnistui.
Pienten järjestöjen viestit - Kyselyn tulokset Pienten järjestöjen tapaaminen Anne Ilvonen, OK-opintokeskus & Riitta Kittilä, SOSTE.
Aloitusluento TIES341 Funktio-ohjelmointi 2 Kevät 2006.
Suomi 2B Häät Millaiset ovat traditionaaliset häät sinun kotimaassa/kulttuurissa? Milloin häitä juhlitaan? Ovatko häät kirkossa vai maistraatissa.
Kirjasto kaikille Kirjastoalan AMK-koulutuksen näkökulma Päätösseminaari Ritva Hyttinen, Kirjasto- ja tietopalvelualan koulutus Turku AMK.
Tietoturva ja tietosuoja Mikael Kivelä, kasvatustieteen laitos.
3. ELÄMÄNKULKU JA TERVEYS TERVEYSTIETO 7. IKÄJANA  Asiantuntijaryhmät: Lapsuus 0-11v Nuoruus 12-18v Aikuisuus 19-64v Vanhuus 65  v  Perehtykää apukysymysten.
Kysely sosiaalisen median käytöstä
Arviointi osana oppimisprosessia
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Miten ryhmä toimii? Miten osallistun ryhmän toimintaan?
Luokkatunnit Toimintakulttuuri 4.2..
Eutanasia s
Ihmisen elinkaari Psykologia jpe.
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
17. Löydä oma alasi s. 81‒83.
Tekijänoikeudet © Marjo Ahola
Maailmankatsomus, valinnat ja vastuu
Tekijänoikeudet Etsitään pareittain vastaukset eri tilanteisiin, käyttäkää lyijykynää! Katsotaan yhdessä, keskustellaan Kootaan tilanteet ja selitykset.
o7318so Seniori- ja vanhustyö 6 op
Tuukan ja Siskon seikkailut gradumaailmassa
Tavoitteena poistaa työelämän hukkia (työelämän hukkaa)
Harjoituksia II.
Tulevaisuuden yrittäjyys- ja työelämätaitoja korkeakouluihin
Aloita täältä, täydennä säännöllisesti!
Digitaalisuus opistojen strategiaan, pedagogiikkaan ja käytäntöön
Johtaa parempaan (Kohti hyvää elämää) Suojelee
Filosofian alat TEOREETTINEN FILOSOFIA
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
Aloitteleva opettaja – suhde opittavaan sisältöön
Oppilaitoksen nimi Päivämäärä
Palautetaidot ja opponointi
Monialainen yhteispalvelu
Nuoren kohtaaminen ja tukeminen siirtymävaiheissa
Työhön paluu ja työkyvyn haasteet sekä ratkaisukeinot
TYÖMARKKINAJÄRJESTÖT
Tuotteen nimi Esityksen otsikko.
näkökulmia toimistotyön organisointiin ja kehittämiseen
Finanssialalle.fi – alan koulutus, urapolut ja oppimateriaalit
OSA IV SÄÄSTÄMINEN JA TALOUDEN SUUNNITTELU
TILASTOKUVIO kuvio on voimakkain tapa esittää tietoa
Think global act local Tavoitteet projektille yhteistyötaidot
SISÄINEN Hanke- optimointi
Aineisto CANopen projektit Simulointikirjasto Prosessi RDF-malli
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
PDPP-työpaja Mitä tehdään?.
Opinnollistamisen pähkinät
Opintopsykologi Katja Hietanen
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
Polut hoitoon ja kuntoutukseen – projekti OTE7
Opintopsykologi Katja Hietanen
Taikapuhe Oy Riitta-Liisa Kanniainen
CoCreativeProcess ™ ©Terhi Takanen CoCreators Oy 2009
[Hankkeen nimi] [Tutkijan nimi]
Ajanhallinta opiskelussa
LAPE-PÄHKINÄT vol Keino osallistua Pirkanmaan vanhemmuuden ja parisuhteen tuen palveluiden kehittämistyöhön - Tekstidia Dian voi valita.
Esimerkki yrityksen arvonmäärityksestä ja rahoitus-instrumenttien suunnittelusta pääomasijoitusta varten 1. päivä: Liiketoimintasuunnitelman läpikäynti,
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
Vaatteet vastuullisesti
VINKIT VAIKUTTAVAAN VIESTINTÄÄN
Tärkeämpää kuin arvaatkaan
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
NÄKÖKULMIA PERSOONALLISUUSTEORIOIHIN
NÄKÖKULMIA PERSOONALLISUUSTEORIOIHIN
Avoimen tuotteenhallintamalli
Kulttuurishokki ja henkilökohtainen hyvinvointi
Kotikuntoutus liikunta- ja toimintakyvyn tukena
Suomi.fi-viestien käyttöönotto
Esityksen transkriptio:

Askeleet kohti täysipainoista luovuutta Writer’s Block Askeleet kohti täysipainoista luovuutta © Antti Sunell 2016 antti.sunell@gmail.com tel. 0404808444

Ulkoiset syyt jumitukseen elämäntilanne: työt, perhe, kriisit... pettymykset musiikinteossa epäsopiva pedagogiikka latistava palaute motivaatiosuhde: ulkoinen/sisäinen - palataan myöhemmin tähän...

Sisäiset syyt: miten itse pidän jumitusta yllä? Mihin aika kuluu? “Pitäisi”-ajattelu, itsensäruoskiminen vs. myötätunto Jotkut ihmiset eivät halua sinun tekevän musiikkia. Toiminko heidän tahtonsa mukaan?

Mitkä ovat tärkeimmät asiat? Miksi aloin tekemään musiikkia? Mitkä ovat tärkeimmät kuunnellut musiikkikokemukset: levyt, piisit, keikat, artistit? Mitkä ovat tärkeimmät omat kokemukset musiikintekemisestä? Flow-kokemukset treeneissä, kotistudiossa, keikalla...?

Kuulostaako musiikki hyvältä? 1980-luvulla musiikin kuuntelun eteen piti nähdä vaivaa ja se maksoi - paljon... Millaiset ovat kuuntelutottumukset? Kuulostaako musiikki hyvälle? Saako musiikki ansaitsemansa arvon? Antin ratkaisu: luopuminen Spotifystä ja taustamusiikista

Mitkä ovat omimmat oppimistapani? Tekemisen kautta oppiminen Tukeeko saamani musiikkikoulutus omia tapojani? hajautettu, osa-alueittainen tapa toimii klasarissa... Millä tavalla minun kannattaa treenata ja työskennellä?

Tavat ja rutiinit (1) Säännöllisyys on avain. Milloin teen vapaata luonnostelua? Mitä täytyy ajankäytössä muuttaa? Varaa 20 minuuttia päivittäin ideoiden tuottamiseen.

Tavat ja rutiinit (2) Uskalla työskennellä oman materiaalin kanssa. Ideoita voi muokata. Hedelmällinen itsekritiikki syntyy, kun työ alkaa rullaamaan. Laita jatkotyöstöajat kalenteriin.

Tavoitteet Anna tavoitteiden syntyä työskentelyn edetessä Kuinka montaa asiaa työstän kerrallaan? Mihin voin itse vaikuttaa? Mihin en? ulkoiset vs. sisäiset tavoitteet Esim. Tavoittelenko oppilaitoksesta valmistumista vai asioiden loppuun saattamista?