Jäsenhankinta lapset ja nuoret TYÖPAJA

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Markkinointi KJT-Johtokunta Open
Advertisements

Tunnemmeko jäsenemme? Järjestöpäivät Etappi 1: Rekrytointi.
Napero-ohjaajat.  Teoria + kahvi17.30 –  Malliharjoitus18.30 –
LIIKUTTAVAN HYVÄ HENKILÖKUNTA Hämeenlinna
TÖIDEN PRIORISOINTI JA AJAN HALLINTA
Voimistelu liikuttaa! Ryhmätöiden antia Startissa IKILIIKE Millaisia eri kohderyhmiä seuroilla on ikääntyville? Nyt tai suunnitteilla? Liikuntarajoitteiset.
TTL Sosiaalisessa mediassa
GrIFK tyttöjalkapallon kehittämisprojekti GrIFK jalkapallo Seurassa Pelaajia 510, 16 ikäluokkaa ja 74 valmentajaa, joista tyttöjä/naisia 11 Tyttöjä.
Pirkanmaa Polytechnic – University of Applied Sciences Kansainvälisen toiminnan rahoitus osana korkeakoulun budjettia Irja Saarikorpi Pirkanmaan.
Nuorten ohjaajien palaveri Muuramen Yritys ry Jalkapallojaosto
Loiskeen junioritoiminta
Heinolan kaupungin opetussuunnitelma
KOSKI TAMMER STRATEGIA PARHAAT MENEE KATOSTA LÄPI HEINÄKUU 2014.
ABIN KEVÄT: LUKEMISTA JA … Miten abi valmistautuu ylioppilaskirjoituksiin?
LEIJONA-KIEKKOKOULU. LEIJONA-KIEKKOKOULU – MISTÄ ON KYSE? Seuroille suunniteltu kiekko- ja luistelukoulun toteuttamismalli alle 8 -vuotiaille lapsille.
Heinolan Tanssikerhon oma seura analyysi 2/23/15.
ESIOPPILAASTA KOULULAISEKSI
Tiedottajan ABC-3 * Tutustu sidosryhmiin * Tapahtumatiedottaminen
Kilpailijan starttikurssi
Aihe 1. -hanke Nelivuotinen ( ) Kolmivaiheinen - toteutetaan kolmessa vaiheessa, kolmella pilottipaikkakunnalla, mukana kolme kieli- ja kulttuurivähemmistöä.
Napero-ohjaajat.  Teoria + kahvi16.00 –  Malliharjoitus17.00 –
TIEDOTE Kauppinen – Nummi – Savola. Tekniikan viestintä.
Esittely seuroille ja medialle – syksy Suomen Jääkiekkoliitto - Turkka Tervomaa2 - fyysisen aktiivisuuden muutos on ollut ”nollasummapeliä”
NUORISOTAKUU ON ASENNE!. Jokainen järjestö ja toimija voi osaltaan tehdä nuorisotakuusta totta. On monia keinoja auttaa nuoria löytämään oma paikkansa.
Liedon kunta : A2-kielen valinta A2-kielen valinnan vaikutukset perusopetuksen luokilla 4-9 Uuden 2016 voimaan tulevan opetussuunnitelman tuntijako on.
Sosiaalinen markkinointi Monikulttuurinen ehkäisevä päihdekasvatus Ohjausryhmän suunnittelupäivä
Yhdistyshuoltamo Tarvitseeko yhdistyksenne vuosihuoltoa? Nakuttaako vapaaehtoistyön moottori? Onko uuden startin aika? Mietitkö jo romuttamolle vientiä?
NUOREN SISÄINEN KAMPPAILU LAPSEN MAAILMA -lyhytjänteisen toiminta - leikin ja holhouksen suoman turvallisuuden maailma NUORI AIKUISEN MAAILMA - pitkäjänteinen.
ABC – Askeleet nuorten tieto- ja neuvontapalvelun
Nuorten osallisuus Ohjaamoissa
Olympiakomitea - liikunnan aluejärjestöt - varsinaista toimintaa toteuttavat tahot
Valmennustoiminnan strategia – Vastuullisesti huipulle
TET =Työelämään tutustuminen
”ompeluseurat” kouluissa 2017
Vinkkejä sähköiseen viestintään
Valmentajan osaamisen arviointi valmennustilanteessa
Juniorigolfkampanja 2014.
Sadusta uutiseksi Kirsi Hautamäki.
ORGANISOINNIN PERUSTEET
Vuosikellon otsikko Tekstiä tähän Tekstiä
Perusliikuntataitokoulu ja lajikokeilu
OHJAAJAKOULUTUS - OSIO 4
OPPILAANOHJAUS YLÄKOULUSSA
Tammikuu Joulukuu Marraskuu Helmikuu Lokakuu LUKUVUOSI
Tammikuu Joulukuu Marraskuu Helmikuu Lokakuu LUKUVUOSI
Tammikuu 2010 MAANANTAI TIISTAI KESKIVIIKKO TORSTAI PERJANTAI LAUANTAI
Tammikuu 2010 SUNNUNTAI MAANANTAI TIISTAI KESKIVIIKKO TORSTAI
Mielipiteen, kannanoton, vastineen kirjoittamisesta
Tammikuu Joulukuu Helmikuu Marraskuu LUKUVUOSI Maaliskuu
Tervetuloa kouluun!.
vaikuttaminen - järjestötoiminnan perusteet ammattiin
Tapahtuman järjestämisen työpaja Combo -hanke MORO!
Vertaisvinkkejä hankkeiden hyvään viestintään
NET – Nivelvaiheessa erityistä tukea - koulutus 6 op
Tuotanto workshop, vaihe II
Toiminnan suunnittelu TSPK tavoite
Arvioinnista arkipäivää
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
Harjoituksen ohjaaminen
KUMMIPÄIVÄ.
Osallistumisen suunnittelun vaiheet ja tehtävät
Harjoituksen ohjaaminen
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
Harjoituksen ohjaaminen
Teemana: Tunnetko lääkehoitosi tavoitteet?
Viestintäsuunnitelma
Omavalvonta -työpaja THL:ssa
Marttayhdistyksen vuosikello
RUOKAKASVATUKSEN VUOSIKELLO
Osallisuudesta Tanja Räty.
Esityksen transkriptio:

Jäsenhankinta lapset ja nuoret TYÖPAJA GOLFLIITTO Aluekierros 11/2016 Suomen Golfliitto, Radiokatu 20, 00240 Helsinki, www.golf.fi Esityksen otsikko sivu 1

Rakenne Työpajatyöskentely (3 tuntia) Rekrytointisuunnitelman laatiminen (+2 viikkoa) Itsearviointina rekrytointitapahtumien vaikutukset

Esittelyt ja seurasi nykytila Millaisia rekrytointitoimenpiteitä teillä on nyt? Mikä toimii? Mikä ei toimi? Kuka toteuttaa? Mitä te haluaisitte tehdä?

Työpajan kulku Käymme läpi rekrytointia eri näkökulmista usean eri kysymyksen kautta Tee aktiivisesti muistiinpanoja (handout) Hyvillä muistiinpanoilla saat jo tulevaan suunnitelmaasi paljon sisältöä Jaa omaa ja opi muilta

Miksi

TAVOITTEET - konkretia Lisää harrastajia lukumäärällisesti Seuran yleinen tunnettuus – word of mouth Mielikuva golfista – monipuolisuus, hinta… Lyhyen tähtäimen tavoitteet Pitkän tähtäimen tavoitteet

kenelle

kohderyhmät Kenet me haluamme tavoittaa ja millä keinoilla/tavoilla? Ikä Sukupuoli Koulut, päiväkodit Seurat Vaikeat vs. helpot kohderyhmät Vanhemmat

mitä

Mitä käytännössä teemme? Peilaa tavoitteisiin Mitä jäsenhankintatapahtumassa pitää tapahtua, jotta päästään tavoitteisiin? Aktiivisuus vs. passiivisuus? Aloittelijoiden ehdoilla Anna lapsille jotain Miten saadaan viesti vanhemmille asti? SISÄLTÖ ON KUNINGAS – 1. kerta tärkein Kuka luo teidän seurassa parhaan ilmapiirin ja sisällön? Onnistumiset ja pätevyyden tunne

missä

Kuka liikkuu – seurA VAI LAPSET Meneekö seura kohderyhmän luokse? VAI Tuleeko kohderyhmä seuran luokse? Miten? Onko kohderyhmä jo ”valmiiksi” jossain? Kartoita eri vaihtoehtoja ja toimintaympäristöjä

milloin

AIKATAULU/vuosikello Ajoitus - milloin ja mitä? Muista tavoitteenne! Ajattele myös kohderyhmän aikataulun mukaisesti. Tapahtuman/tapahtumien kesto Jatkuvuus – onko kaikille aina tarjolla mahdollisuus?

miten

VIESTINTÄ JA MARKKINOINTI Miten tapahtumaan saadaan osallistujia? Tapahtuman/tapahtumien markkinointi Väline, viesti, toivottu lopputulema Verkostoituminen ja kontaktointi Itse tapahtuma Kuka päättää, mihin harrastukseen lapsi menee? Miten heidät huomioidaan tapahtumassa? Mitä tapahtuman päätteeksi?

kuka

VASTUUHENKILÖT Kuka vastaa suunnittelusta? Kuka vastaa kontaktoinnista? Kuka vastaa resursseista – taloudelliset- ja henkilöresurssit? Kuka vastaa tapahtumien toteutuksesta? Seuran parhaat Kuka vastaa viestinnästä ja markkinoinnista?

keneltä

TALOUS ja yhteystiedot Onko toimintaan olemassa varoja? Markkinointimateriaalit Palkkiot Varmista ennen suunnittelua Keneltä saa lisätietoja seuranne junioritoiminnasta? TÄMÄ PITÄÄ OLLA EHDOTTOMASTI KUNNOSSA! VERKKOSIVUT!

Tarvitseeko pyörä keksiä uudelleen? HYÖDYNNÄ VERKOSTOJASI Sidosryhmät Golfliitto muut golfseurat muut alueen seurat alueellinen liikuntajärjestö alueen tapahtumat Koulut Kulttuurilaitokset, seurakunta …

SEURANTA, ARVIOINTI JA MITATTAVUUS Miten tapahtumien onnistumisia ja epäonnistumisia voi seurata ja arvioida? Kuka vastaa?

Rekrytoinnin esimerkki TAVOITE – Saada lisää junioreita ympärivuotiseen jalkapallon joukkuetoimintaan Uudet ryhmät ja joukkuetoiminta alkaa marraskuussa Maaliskuu Päivisfutis markkinointi Futiskoulu markkinointi Toukokuu Koulukiertue Vain tytöille 350 lasta 1.-2. lk Heinä-syyskuu Jalkapallokoulun jatkot 1 krt / viikko 5-11-v. 150 lasta Marraskuu Uudet ryhmät F7, TF7 5-6-v. kerho Lehtimainos 15.4. Lehtimainos 15.5. Kausijulkaisu 27.5. Huhti-toukokuu Päivisfutis 1000 lasta Kesäkuu Jalkapallokoulu 5-11-v. 2 viikkoa 550 lasta Syys-lokakuu Päiväkotikiertue 3-4 viikkoa 700 lasta

Miten saa uusia ohjaajia / vapaaehtoistoimijoita? Kysymällä ja pyytämällä Kertomalla selkeästi mikä on ohjaajan/vapaaehtoisen rooli – ÄLÄ VÄHÄTTELE mahdollista työmäärää Ihmisen on helpompi sitoutua, kun tietää mihin sitoutuu Pitämällä hyvää huolta nykyisistä vapaaehtoisista – ÄLÄ jätä heitä yksin Kiitä, kannusta, anna tukea, tarjoa koulutusta