Sosiaalinen media Sofia Husso Tyrnävä
Mitä se on
KENELLE MTV3 2015: data.pdf?utm_campaign=NTF_pdf_Some2015:eimarklupa&utm_medium= &utm_source=Eloquahttp://im.mtv.fi/blob/ /6c812d65a85598db bd1da47b/suomalaisten-sosiaalisen-median-kaytto-2015-mtv-white-paper- data.pdf?utm_campaign=NTF_pdf_Some2015:eimarklupa&utm_medium= &utm_source=Eloqua
Miksi Se on ilmaistaSe on ilmaista VÄÄRIN!VÄÄRIN! Se mahdollistaa tarinan kertomisen, kertaamisen ja vahvistamisenSe mahdollistaa tarinan kertomisen, kertaamisen ja vahvistamisen Se mahdollistaa suhteen syventämisenSe mahdollistaa suhteen syventämisen Se mahdollistaa virheiden korjaamisenSe mahdollistaa virheiden korjaamisen Se mahdollistaa kohdentamisenSe mahdollistaa kohdentamisen Se kasvattaa liikennettä verkkosivuillesiSe kasvattaa liikennettä verkkosivuillesi = Se mahdollistaa myynnin!
Viraalisuus Mikä ihmeen viraalisuus?Mikä ihmeen viraalisuus? “ Erittäin nopeasti suosituksi tuleva viesti tai ilmiö, joka kiertää henkilöltä toiselle, erityisesti internetissä” “ Erittäin nopeasti suosituksi tuleva viesti tai ilmiö, joka kiertää henkilöltä toiselle, erityisesti internetissä” Vaikea saavuttaaVaikea saavuttaa
Mistä lähteä? RimakauhuaRimakauhua Mitä ovat tavoitteesi?Mitä ovat tavoitteesi? Mitä haluat kertoa, millaisena haluat näyttäytyä? Mikä on roolisi?Mitä haluat kertoa, millaisena haluat näyttäytyä? Mikä on roolisi? Mikä on tyylisi, mitä on sisältösi?Mikä on tyylisi, mitä on sisältösi? Kuka on yleisösi?Kuka on yleisösi? Ajankohtaisuus, hauskuus, kauneus, asiantuntijuus, ”backstage”, osallistaminen, jakaminen, arvonnat/kilpailut, arvoista kertominen?Ajankohtaisuus, hauskuus, kauneus, asiantuntijuus, ”backstage”, osallistaminen, jakaminen, arvonnat/kilpailut, arvoista kertominen? = Sähköisen markkinoinnin strategia
Oma tyyli Hydraulic Press Channel: Jouni: Lundia:
Ostettu Facebook-markkinointiFacebook-markkinointi Twitter-markkinointiTwitter-markkinointi LinkedIn-markkinointiLinkedIn-markkinointi Instagram-markkinointiInstagram-markkinointi BlogimarkkinointiBlogimarkkinointi Youtube-markkinointiYoutube-markkinointi Sähköpostimarkkinointi (kts. Mailchimp!)Sähköpostimarkkinointi (kts. Mailchimp!)Mailchimp!
5 vinkkiä 1.Aloita nyt – opit matkalla 2.Ole itsesi 3.Ole aktiivinen 4.Pidä pää kylmänä 5.Noudata sääntöjä, ole läpinäkyvä Bonari: Pidä brändin rakennuselementit mielessäsi!
Tehtävä 1.Missä sosiaalisen median kanavassa olet läsnä? Mitä muita voisit harkita? 2.Mikä voisi olla sisältö, jonka tekisit seuraavaksi? 3.Yrityksesi some-kanavaan on tullut seuraava julkisesti näkyvä viesti, mitä teet? ”Ostin tuotteenne Tyrnävän perunamarkkinoilta siellä käydessäni. Aivan kamalaa ******! Ei voi ymmärtää, miten joku kehtaa myydä ja vielä näin kalliilla tämmöstä kuraa! EI VOI SUOSITELLA KENELLEKÄÄN!!!”
Vastaus Ei ole yleispätevää ohjetta, miten palautteeseen tulisi kaikissa tilanteissa reagoida, mutta hyvä nyrkkisääntö: 1.Reagoi nopeasti. Ota tilanne haltuun. 2.Älä piilota – yritä ratkaista! 3.Ota tosissasi, huomioi tarpeet. Kunnioita asiakasta. 4.Pyydä anteeksi, jos virhe on todellinen. Joka tapauksessa: ole nöyrä. 5.Muista, että omien viestiesi tulee kestää päivänvalo. 6.Ota opiksi.
Parhaatkin (minä) mokaa
Vinkkejä some-kuviin Kts. Brandsteinin vinkit: Sosiaalinen media pikseli pikseliltä Sosiaalinen media pikseli pikseliltäSosiaalinen media pikseli pikseliltäSosiaalinen media pikseli pikseliltä