Sosiaalinen media Sofia Husso Tyrnävä. Mitä se on.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
KOKEESEEN KERTAAMINEN. ENNEN LUKEMISTA  Herätä kiinnostuksesi:  Mieti, mikä sinua kiinnostaa luettavassa  Mihin tarvitset tietoa, jota olet ryhtymässä.
Advertisements

Tietoturvaviikko 2013 Esitys 4/5 Ohje: voit liikkua esityksessä eteen- tai taaksepäin napsauttamalla sivun alareunassa olevaa nuolta Tämän esityksen on.
Matkailutiedottaja Elisabeth Heinrichs Asiakkaan kohtaaminen verkossa - Case Visit Helsinki Miten hyödyntää sosiaalista mediaa matkailutoimiston markkinoinnissa,
Avoimuuden huomiointi tutkimuksen suunnittelussa Jessica Parland-von Essen CC-BY 4.0 Opetus- ja kulttuuriministeriö.
Yritys ja markkinointi mediassa ÄIDINKIELI 4. OSP.
Change Day on työkalu kohti parempia palveluita Change Day tuo asiakkaan äänen kuuluville henkilöstön kautta. Change Day on työkalu henkilöstölle oman.
Asiakkaan kohtaaminen verkossa Marika Lindström, verkkoviestintä.
Innostunut oppilaskunta Koulutus peruskoulun oppilaskuntatoiminnan ohjaajille.
Miten viestiä medialle partiosta? Laura Aimola Miten viestiä medialle partiosta? / Lippukuntapäivä
Sirpa Salo-Saari Oppimatkalla ammattilaiseksi. Sirpa Salo-Saari Ammatillinen kehittyminen TAHTO TIEDOTUSKOROHKEUSKOKEMUSITSETUNTEMUSHARJOITTELUOPISKELU.
Yhteisöllisen median käytön periaatteet Metropoliassa.
© COACH 1.jakso: MINÄ JA JOHTAMISTYÖ Tampere Vuorovaikutus oppisopimustarkastajan työssä ”Millä työkaluilla?”
Keskustele kaverin kanssa:
Kysely sosiaalisen median käytöstä
Kuvaruutuvideot Tommi Saksa, 2008, HAMK.
Neuvottelu ja asioiden pilkkomisen taito
NÄYTÄ TÄMÄ DIA: JOHDANTO
Tulevaisuuden uutta osaamista
Yleistajuisemman artikkelin kirjoittaminen
pieni pala sinusta, tehdään meistä kakkuja
Suomen kielen alkeiskurssi -k-p-t-vaihtelu: nominit
Sähköinen avustushaku
Sihteeriyhdistyksen seminaari
Harjoituksia II.
Yritys ja markkinointi mediassa
Mitä erityistä saat Innokylästä? Verkkopalvelu
YLIOPPILASKIRJOITUKSIIN
Aloita täältä, täydennä säännöllisesti!
Teknologia ja toinen varapiirikuvernööri
Yhteisöllisen median käytön periaatteet Metropoliassa
Energian tuotanto ja ympäristövaikutukset
Vapaaehtoistoiminnan peruskurssi
Elinan kokemukset ja oppimiset Taitava Viestijä –kurssilla
Filosofian alat TEOREETTINEN FILOSOFIA
Finský intensivní Titta Hänninen.
Mikä Change Day? Change Day on työkalu kohti parempia palveluita
1. Blogin pitäminen ja hallinta
Miesten tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017
Välitehtävät Kokeilut
Neuvokas perhe –hanke Työpaja IV
OHJEITA TUTKIELMAN ESITTELYYN AC-ISTUNNOSSA
AISTIT JA VUOROVAIKUTUS ASIAKKAAN KOHTAAMISESSA
Kielitietoisuus.
Henkilöstö kilpailutekijänä
Messages valinta avaa sinun viestilaatikkosi.
Palauta 4 tehtävää, Viimeistään klo 23
ARJA VIROLAINEN Ruut Ruokonen 2013
näkökulmia toimistotyön organisointiin ja kehittämiseen
Viisi asiaa, mitä jokaisen opettajan tulisi tietää laadusta
Some-ohje Pirkanmaa2019-valmistelijoille
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Ehdotus: sote-viestinnän strategiset painotukset 2017
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Kysely Varsinais-Suomen maakunnan verkkopalveluista Maria Nykyri /muutosorganisaation viestintäyksikkö Elokuu 2018.
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
10 hyvää syytä mainostaa radiossa!
toim resu toim määr arvi kilp tavo Stratox Oy / HN / Oct 01 / for SiX
Viestinnän työkalupakki
Käyttöönoton tietopaketti
Viestintäsuunnitelma
Käyttöönoton tietopaketti
Monetising mobile customer’s perceived value
Opettajan pedagoginen ajattelu
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana /
VINKIT VAIKUTTAVAAN VIESTINTÄÄN
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Suomi.fi-viestien käyttöönotto
Blackout This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No
Esityksen transkriptio:

Sosiaalinen media Sofia Husso Tyrnävä

Mitä se on

KENELLE MTV3 2015: data.pdf?utm_campaign=NTF_pdf_Some2015:eimarklupa&utm_medium= &utm_source=Eloquahttp://im.mtv.fi/blob/ /6c812d65a85598db bd1da47b/suomalaisten-sosiaalisen-median-kaytto-2015-mtv-white-paper- data.pdf?utm_campaign=NTF_pdf_Some2015:eimarklupa&utm_medium= &utm_source=Eloqua

Miksi Se on ilmaistaSe on ilmaista VÄÄRIN!VÄÄRIN! Se mahdollistaa tarinan kertomisen, kertaamisen ja vahvistamisenSe mahdollistaa tarinan kertomisen, kertaamisen ja vahvistamisen Se mahdollistaa suhteen syventämisenSe mahdollistaa suhteen syventämisen Se mahdollistaa virheiden korjaamisenSe mahdollistaa virheiden korjaamisen Se mahdollistaa kohdentamisenSe mahdollistaa kohdentamisen Se kasvattaa liikennettä verkkosivuillesiSe kasvattaa liikennettä verkkosivuillesi = Se mahdollistaa myynnin!

Viraalisuus Mikä ihmeen viraalisuus?Mikä ihmeen viraalisuus? “ Erittäin nopeasti suosituksi tuleva viesti tai ilmiö, joka kiertää henkilöltä toiselle, erityisesti internetissä” “ Erittäin nopeasti suosituksi tuleva viesti tai ilmiö, joka kiertää henkilöltä toiselle, erityisesti internetissä” Vaikea saavuttaaVaikea saavuttaa

Mistä lähteä? RimakauhuaRimakauhua Mitä ovat tavoitteesi?Mitä ovat tavoitteesi? Mitä haluat kertoa, millaisena haluat näyttäytyä? Mikä on roolisi?Mitä haluat kertoa, millaisena haluat näyttäytyä? Mikä on roolisi? Mikä on tyylisi, mitä on sisältösi?Mikä on tyylisi, mitä on sisältösi? Kuka on yleisösi?Kuka on yleisösi? Ajankohtaisuus, hauskuus, kauneus, asiantuntijuus, ”backstage”, osallistaminen, jakaminen, arvonnat/kilpailut, arvoista kertominen?Ajankohtaisuus, hauskuus, kauneus, asiantuntijuus, ”backstage”, osallistaminen, jakaminen, arvonnat/kilpailut, arvoista kertominen? = Sähköisen markkinoinnin strategia

Oma tyyli Hydraulic Press Channel: Jouni: Lundia:

Ostettu Facebook-markkinointiFacebook-markkinointi Twitter-markkinointiTwitter-markkinointi LinkedIn-markkinointiLinkedIn-markkinointi Instagram-markkinointiInstagram-markkinointi BlogimarkkinointiBlogimarkkinointi Youtube-markkinointiYoutube-markkinointi Sähköpostimarkkinointi (kts. Mailchimp!)Sähköpostimarkkinointi (kts. Mailchimp!)Mailchimp!

5 vinkkiä 1.Aloita nyt – opit matkalla 2.Ole itsesi 3.Ole aktiivinen 4.Pidä pää kylmänä 5.Noudata sääntöjä, ole läpinäkyvä Bonari: Pidä brändin rakennuselementit mielessäsi!

Tehtävä 1.Missä sosiaalisen median kanavassa olet läsnä? Mitä muita voisit harkita? 2.Mikä voisi olla sisältö, jonka tekisit seuraavaksi? 3.Yrityksesi some-kanavaan on tullut seuraava julkisesti näkyvä viesti, mitä teet? ”Ostin tuotteenne Tyrnävän perunamarkkinoilta siellä käydessäni. Aivan kamalaa ******! Ei voi ymmärtää, miten joku kehtaa myydä ja vielä näin kalliilla tämmöstä kuraa! EI VOI SUOSITELLA KENELLEKÄÄN!!!”

Vastaus Ei ole yleispätevää ohjetta, miten palautteeseen tulisi kaikissa tilanteissa reagoida, mutta hyvä nyrkkisääntö: 1.Reagoi nopeasti. Ota tilanne haltuun. 2.Älä piilota – yritä ratkaista! 3.Ota tosissasi, huomioi tarpeet. Kunnioita asiakasta. 4.Pyydä anteeksi, jos virhe on todellinen. Joka tapauksessa: ole nöyrä. 5.Muista, että omien viestiesi tulee kestää päivänvalo. 6.Ota opiksi.

Parhaatkin (minä) mokaa

Vinkkejä some-kuviin Kts. Brandsteinin vinkit: Sosiaalinen media pikseli pikseliltä Sosiaalinen media pikseli pikseliltäSosiaalinen media pikseli pikseliltäSosiaalinen media pikseli pikseliltä