LOHJAN MONITOIMIJATALOT- HANKE
H ANKKEEN TAVOITTEET oppimisympäristöjen kehittäminen johtamiskulttuurin kehittäminen hallintokuntien rajojen ylittäminen talojen käyttöaste aamusta iltaan henkilöstö kokonaisresurssina; tehtäväkuvien laajentaminen ja monialaistaminen yhteisöllisen toimintakulttuurin luominen kustannustehokkus tilojen, välineiden, kalusteiden ja teknologian monipuolinen käyttö ASIAKASLÄHTÖISYYS: palvelurakenne vauvasta vaariin
HANKKEEN KUVAUS Hankkeeseen osallistuu neljä lohjalaista kampusaluetta: Mäntynummen kampus Ojaniittutalo Routionmäki Oinolan kampus
KAMPUSALUEIDEN KEHITTÄMISSUUNNITELMAT Kehittämiskohteita: lapsen ja nuoren kokonaisen päivän turvaaminen – henkilöresurssin joustava käyttö ja työnkuvien kehittäminen kirjastopalvelujen kehittäminen – itsepalvelukirjasto asukkaiden osallisuuden ja asiakaslähtöisyyden kehittäminen tilojen käyttöasteen ja monipuolisuuden kehittäminen kirjasto-, kulttuuri- ja liikuntapalvelujen liittäminen talon toimintaan uusien monitoimijamallien kehittäminen
H ANKKEEN TUKIRAKENNE kunkin kampusalueen kehittämisryhmä koordinaattori – Pirjo Uutela-Morander ohjausryhmänä sivistystoimen johtoryhmä (tuotekehittäjän erikoisammattitutkinto – monitoimijatalojen palvelumallin mallinnus) yhteistyökumppanina Jyväskylän yliopiston opetuksen johtamisen professori Aini-Kristiina Jäppinen – Led-hanke
HANKKEEN KEHITTÄMISTOIMINNOT benchmarking-vierailut yhteiset kehittämisseminaarit resurssien yhdistely ja uudelleen jako lähtien lasten ja oppilaiden tarpeista hankkeen toimintakulttuurin kehittäminen sidotaan osaksi koulukohtaista opetussuunnitelmatyötä alueelliset kehittämistapahtumat
H ANKKEEN ARVIOINTI asiakastarpeiden tunnistaminen arviointisuunnitelma kyselyt ja itsearvioinnit