TYÖOLOBAROMETRIN TOTEUTTAMINEN PKKY:SSÄ. Pohjois-Karjalan Ammattiopisto Pohjois-Karjalan Aikuisopisto.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
OPETUSSUUNNITELMATYÖN ETENEMINEN AMMATTIKORKEAKOULUISSA Kysely 09-10/2005.
Advertisements

Osaava-hanke Liminka, Lumijoki, Muhos, Tyrnävä, Utajärvi
Työhönvalmennuksella työelämään
ILO ELÄÄ JÄRJESTÖISSÄ – Pohjois-Karjalan järjestöpäivät , Kitee PALAUTTEEN PURKU Hanna Kääriäinen 2013.
Joensuun seudun Equal: Valtamuuntaja -osahanke LUODAAN KEHITTÄMISTÄ TUKEVA RAKENNE •prosessi etenee tavoitteellisena • sitoutuminen yhteisiin.
POLKU-hanke Läpäisyn tehostamisen seminaari Tampere
4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
Projektisalkun hallinta
Hyvän ikääntymisen kehittämisympäristö Sonectus
Henkilöliikenteen muutos kuntien näkökulmasta Lieksa Heikki Viinikka Pielisen Karjalan joukkoliikennekoordinaattori.
Täydennyskoulutus Yhdessä tekemällä – hanke 2010
Keski-Pohjanmaan aikuisopiston palvelut yritysten ja työllisyyden kehittämiseksi Työllisyysseminaari Kaisa-Leena Ahlroth.
TIETO- JA VIESTINTÄ- TEKNIIKKA OPETUKSESSA -opettajien täydennyskoulutus Johanna Karppinen Info
Ajankohtaista oppisopimuskoulutuksesta Tampere Lea Lakio Opetusneuvos, Ammattikoulutus/kehittäminen
Vertaisarvioinnin arviointia Suomen oppisopimuskoulutuksen järjestäjät ry:n kevätseminaari Krista Hanski Koulutussuunnittelija, projektipäällikkö.
PTH yksikön ja ESH:n välinen koulutusyhteistyö, Joensuun malli Koulutussuunnittelija Tiina Kauhanen, PKSSK
Opintojaksopalaute Prosessin nimi Kuvaus luotu
Turun ammattikorkeakoulun kirjasto - puheenvuoro käyttäjäkyselystä Eija Suikkanen
Työelämän kehittämis- ja palvelutehtävä Uudistunut aluehallinto ja työelämän kehittämis- ja palvelutehtävä -seminaari Helsinki Merja Leinonen.
Ammattiosaamisen toimielimen tehtävät ja Ammattiosaamisen toimikunnan toiminta Koulutuskeskus Salpauksessa Heikki Tuomainen lehtori, opetuksen kehittäminen.
Tarvekartoituksesta koulutukseen -hanke Hankkeen tavoitteena on kehittää Lapuan kristillisen opiston osaamista muuttaa työelämän koulutustarpeet ammatilliseksi.
Hallituksen sote- linjaukset kehysriihessä
Taitajat Oulussa Tavoitteet ja keinot.
Näyttötutkintostrategian jalkauttaminen Pohjois-Karjalan Aikuisopistossa alkaen Aino Rikkinen.
Tehtäväsiirrot ja palkkaus
Opossum-projektin Ohjausryhmä Ari Markkula Projektitutkija.
Projekti käsitteenä Projekti on selkeästi asetettuihin tavoitteisiin pyrkivä ja ajallisesti rajattu kertaluonteinen tehtäväkokonaisuus, jonka toteuttamisesta.
Liite Patu 8/ KIRKKONUMMEN KUNTA Palvelutuotannon käyttäjäkysely
Laajennettu työssäoppiminen Hannu Haapalainen. Hankkeen koordinoija: Koulutuskeskus Salpaus / Maarit Kuosa Osatoteuttaja: Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymä.
Laatuseminaari Laadulla tulosta Case – opiskelijapalautteen kerääminen ja käsittely.
Ammattistartti ja seuranta Seminaari Ahlmanin ammattiopistolla Tampere Ulla Aunola.
Yksityisen järjestelmän hallinto. Yleistä N. 75 yksityistä yleissivistävää koulua Noudattavat samoja tuntijakoja sekä opetussuunnitelmia kuin kuntien,
Kirjastopalveluiden tavoitetila Yksikön toimenpiteet MittaritAikatauluVastuu- henkilö 1.Päivitetään keskeiset palveluketjut 2.Palveluketjut toimivat osana.
COMPRO-PROJEKTI Ryhmäkehityskeskustelut ja Taavinkodin henkilökunnan osaamisen kartoitus ja arviointi vs.oh Anu Kinnunen.
Aikuis- ja työpaikkakoulutusyksikkö Virpi Pikkuaho
Verkostossa mukana: – Turun aikuiskoulutuskeskuksen Paimion yksikkö (ent. Paimion aikuiskoulutuskeskus PAKK) –koordinoi – Salon seudun aikuisopisto Rahoitus:
Varhaiskasvatuksen asiakaskysely avoin varhaiskasvatus Varhaiskasvatuksen asiantuntija Marita Käyhkö
Projektityökurssi KLTITE06SU/OH Projektitöiden seminaariohjeet.
Turvallisuushavainnot – yhteistyöllä kohti turvallisempaa työpaikkaa
Kokemuksia ja kommentteja arvioinnista Rehtori Maija Vehviläinen Lahden Diakoniasäätiö Lahden diakonian instituutti.
Koulutuksen järjestäjien yhteistyöverkostot Kokkola Riikka-Maria Yli-Suomu, Koulutuksen järjestäjien yhdistys ry.
Palvelukysely LUC IT-palveluiden palvelukyselyt henkilökunnalle
Pirkko Ohvo Tykes – hanke Savon koulutuskuntayhtymän toimintamallin ja –kulttuurin kehittäminen.
POHJOIS-KARJALAN YMPÄRISTÖTERVEYDENHUOLLON YHTEISTOIMINTA-ALUE POHJOIS-KARJALAN YMPÄRISTÖTERVEYS Ilomantsi, Joensuu, Juuka, Kitee, Kontiolahti, Lieksa,
Green Office –ympäristöjärjestelmä
VASU:n jalkauttaminen Raumalla
Koulutuksen tavoite Tavoitteena on, kehittää sosiaali- ja terveydenhuollon henkilöstön valmiuksia havaita ja arvioida kotonaan asuvien asiakkaidensa palo-
Varhaiskasvatussuunnitelman perusteet ja pedagogiikka varhaiskasvatuksessa Tiina Kulmala
Yhteinen tavoitteemme
Lean Canvas palveluiden suunnittelun ja kehittämisen apuvälineenä
Polkuja läpäisyn tehostamiseen 4 JAO
Kohtaamisia pelimaailmassa
* Veroprosenttia nostettiin vuodelle 2015 ** sis. kiinteistöveron
Siun Soten kantaluvun tarkistaminen
Sosiaalialan koulutus ammatti korkeakouluissa: Arene: Selvitys projektin suunnitelma Päivi Karttunen vararehtori Arenen SOTELIKA –verkoston pj.
Kehittämisen painoalueet kunnissa
LUC IT-palveluiden palvelukyselyt henkilökunnalle Arja
Palvelu ja hyvinvointi-toimialojen osaava työvoima
PUNK-hankkeen arviointi
Ammatillisen koulutuksen laatupalkintokilpailun 2018 informaatiotilaisuus Opetushallitus Opetusneuvos Jukka Lehtinen OKM/Ammatillisen koulutuksen.
Taina Seppälä-Kolkka / S12!78
Digituki Pohjois-Karjala
Parvessa parempi Hankeverkoston kokous
Tulospalkkiojärjestelmä PKKY:ssä
Tiedolla johtaminen - työryhmä
Henkilöstölähtöisen kehittämisen vuosikello - esimerkki
KOTIPIHAN JA KOTIHOIDON HENKILÖKUNTA KESÄ 2014
Projektin ohjaus, seuranta ja raportointi Riitta Rautava .
Anssi Aunola Lääkintämestari Keski-Uudenmaan pelastuslaitos
Työhyvinvointia varhaiskasvatuksessa
Esityksen transkriptio:

TYÖOLOBAROMETRIN TOTEUTTAMINEN PKKY:SSÄ

Pohjois-Karjalan Ammattiopisto Pohjois-Karjalan Aikuisopisto

Pohjois-Karjalan Ammattiopisto Ilomantsi Joensuu, palvelut Joensuu, tekniikka ja kulttuuri Kitee Lieksa Niittylahti Nurmes Outokumpu Valtimo Koulutuspaikkakunnat

Pohjois-Karjalan Aikuisopisto Joensuu Kitee Lieksa Outokumpu Pohjois-Karjalan Kesäyliopisto Pohjois-Karjalan Oppisopimuskeskus Juuka (Suomen Kivikeskus) Koulutuspaikkakunnat Juuka

Henkilöstöä ml. määräaikainen henkilöstö –opettajia 626 –muuta henkilökuntaa 371 –projektit 46 Opiskelijoita Opiskelijatyöpäiviä HENKILÖSTÖ JA OPISKELIJAT Toiminta numeroina 1 (3) Perustietoja Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymästä

TYÖOLOBAROMETRI 2007 Nämä asiat olisimme voineet tehdä – olisi pitänyt tehdä – toisin: Työolobarometriin vastaaminen ohjeistettiin tarkasti, mutta tulosten käsittely vain pintapuolisesti Tulokset käsiteltiin eri tavoilla ja eri aikatauluilla Tulosten hyödyntäminen muuttui joissain yksiköissä toteamukseksi ”näin meillä on”, vaikka samat asiat olivat nousseet esille jo aikaisemmissa tuloksissa

TYÖOLOBAROMETRI 2007 Kehittämiskohteita ei tulosten perusteella löytynyt Vaikka kehittämiskohteita löytyi, niin toimenpiteitä epäkohtien korjaamiseksi ei määritelty Jos käytännön toimenpiteitä määriteltiin, niiden vaikuttavuutta ei seurattu tai ei valittu vastuuhenkilöitä toteuttamaan toimenpiteitä

TYÖOLOBAROMETRI 2007 Mitä tästä seurasi? Vastausprosentti jäi alle tavoitteen (myös aiempien vuosien kokemukset vaikuttivat) Kyselyyn vastaaminen herätti kielteisiä tuntemuksia Kommentti : ”Miksi vastaisin tähän, kun mikään ei kuitenkaan muutu ? ”

TYÖOLOBAROMETRI 2007 Työolobarometrin käsittelyprosessi käytiin läpi henkilöstön edustajien kokouksessa huhtikuussa 2008 TOB:in tulosten hyödyntämiseen haluttiin lisää konkretiaa Sovittiin käsittelymallista, jota oltiin jo testattu joissain yksiköissä

TYÖOLOBAROMETRI 2008 Seuraava työolobarometrin toimintamalli käsitellään Kuntayhtymän johtoryhmässä 17.9: 1. Kysely toteutetaan Tulokset käsitellään työyksiköittäin/oppi- laitoksittain mennessä 3. Käsittelyn yhteydessä päätetään: *valitaan 1-3 kehittämiskohdetta (tasot: hlöstö, oppilaitos, kuntayhtymä) *päätetään niistä käytännön toimenpiteistä, joilla valittuja kehittämiskohteita viedään eteenpäin *valitaan/päätetään ne henkilöt, jotka vastaavat käytännön toimenpiteiden toteuttamisesta 4. Toimenpiteiden vaikuttavuutta mitataan/arvioidaan mennessä

TYÖOLOBAROMETRI 2008 Odotamme, että -työolobarometriin vastaaminen muuttuu taas kiinnostavammaksi - vastausprosentti kohoaa -työolobarometria aletaan oikeasti arvostaa työyhteisön kehittämisen välineenä -työolobarometrin tuloksia hyödynnetään ja käytetään työyhteisöjen kehittämiseen -kokemus työn haitallisesta kuormittavuudesta vähenee -organisaatio oppii ja kehittyy

TYÖOLOBAROMETRI On erinomainen työkalu työyhteisön tilan mittaamiseen ja arviointiin On kehittämisen väline Antaa luotettavaa tietoa – kaikesta huolimatta – benchmarkkaus oman organisaation sisällä Antaa vertailutietoa muista koulutuksen järjestäjistä – benchmarkkaus eri koulutuksen järjestäjien välillä KIITOS